![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
„Se spunea despre avva Macarie egipteanul că a urcat odată de la Sketis la muntele Nitriei; și când s-a apropiat de loc, îi spuse ucenicului său: ia-o puțin înainte. Și când a luat-o el înainte, s-a întâlnit cu un preot al grecilor (păgâni), (care alerga ducând cu el un lemn)149(Cuvinte lipsă în unele ediții.) iar fratele i-a strigat: ai, diavole, unde fugi? Acela s-a întors, l-a bătut bine, și l-a lăsat aproape mort. Ceva mai departe, i-a ieșit în cale, alergând, avvei Macarie, care i-a zis: sănătate, sănătate, truditorule! El s-a minunat, venind la el, și îi zise: – Ce bine ai văzut la mine, de m-ai agrăit? – Că te-am văzut trudindu-te și nu știi că în zadar te ostenești. – Și pe mine m-au răscolit binețele tale, și mi-am dat seama că ești de partea lui Dumnezeu. Alt călugăr rău m-a întâlnit și m-a înjurat; eu i-am dat o bătaie soră cu moartea. Bătrânul pricepu că era ucenicul lui. Iar preotul îi cuprinse picioarele, spunându-i: nu te las dacă nu mă faci monah. Și s-au dus până unde era călugărul și l-au luat în spate de l-au dus la biserica muntelui. Când l-au văzut părinții pe preotul păgân, au fost uluiți; apoi l-au făcut monah. Și mulți dintre păgâni s-au creștinat din pricina lui. Iar avva Macarie a zis: vorba rea îi face răi și pe cei buni, dar vorba bună și pe cei răi îi face buni.” Așadar, copiind pe Ava Macarie vă răspund cu dragoste pentru atenția și perspicacitatea observației dvs. și cu durere că sunteți influențat de defecțiunile protestantismului [ceea că vă face ostenelile deșarte, pentru că nu vă puteți mântui (Matei 12:30 Cine nu este cu Mine este împotriva Mea și cine nu adună cu Mine risipește. )] vă răspund la nedumerire. Când am scris că „Sfânta Scriptură a Vechiului Testament a fost scrisă de Biserica Vechiului Testament, tot Ortodoxă, căci drept Îl slăvea pe Dumnezeu” m-am oprit un pic și m-am întrebat: oare cine va reacționa la această afirmație - neobișnuită pentru cugetarea trupească? Dar am lăsat-o special, bănuind că va amâna iarăși ajungerea la discuția concretă despre bioterapie. De ce am lăsat-o? Deoarece, pentru a înțelege subtilitățile înșelării demonice deci și bioterapia, sufletul care dorește să se ferească de ele trebuie să fie isteț duhovnicește, perspicace și cu înțelepciune de sus. Așadar într-un cuvânt îi trebuie înțelepciune dumnezeiască adică bisericească. Aceasta se dobândește prin antrenament și dragoste de gândirea Bisericii. Mă bucur că cel ce a observat afirmația a fost un protestant deci om nebisericesc. Aceasta îmi arată mie că ortodocșii de pe forum deja și-au însușit această gândire duhovnicească preafrumoasă care depășește trupul și deci istoria. Ca să vă arăt că cele afirmate de mine nu sunt de tip protestant, adică după capul omului, ci sunt spuse chiar de Dumnezeu în Sfânta Scriptură am să vă exemplific tocmai cu citate din Biblie: Rom.4:11. Iar semnul tăierii împrejur l-a primit ca pecete a dreptății pentru credința lui din vremea netăierii împrejur, ca să fie el părinte al tuturor celor ce cred, netăiați împrejur, pentru a li se socoti și lor (credința) ca dreptate, Rom.4:12. Și părinte al celor tăiați împrejur. Dar nu numai al celor care sunt tăiați împrejur, ci și care umblă pe urmele credinței pe care o avea părintele nostru Avraam, pe când era netăiat împrejur. Rom.4:13. Pentru că Avraam și seminția lui nu prin lege au primit făgăduința că vor moșteni lumea, ci prin dreptatea cea din credință. […] Rom.4:16. De aceea (moștenirea făgăduită) este din credință, ca să fie din har și ca făgăduința să rămână sigură pentru toți urmașii, nu numai pentru toți cei ce se țin de lege, ci și pentru cei ce se țin de credința lui Avraam, care este părinte al nostru al tuturor, Rom.4:17. Precum este scris: "Te-am pus părinte al multor neamuri", în fața Celui în Care a crezut, a lui Dumnezeu, Care înviază morții și cheamă la ființă cele ce încă nu sunt; Rom.4:18. Împotriva oricărei nădejdi, Avraam a crezut cu nădejde că el va fi părinte al multor neamuri, după cum i s-a spus: "Așa va fi seminția ta"; Rom.4:19. Și neslăbind în credință, nu s-a uitat la trupul său amorțit - căci era aproape de o sută de ani - și nici la amorțirea pântecelui Sarrei; Rom.4:20. Și nu s-a îndoit, prin necredință, de făgăduința lui Dumnezeu, ci s-a întărit în credință, dând slavă lui Dumnezeu, Rom.4:21. Și fiind încredințat că ceea ce i-a făgăduit are putere să și facă. Rom.4:22. De acea, credința lui i s-a socotit ca dreptate. " Așadar vedeți că dreapta credință este cea care mântuiește și aceasta a avut-o și Avraam, mai înainte de Moise? Și ca să nu ziceți că Avraam a avut doar credința că va avea multe neamuri iată că Sfântul Apostol Pavel ne scrie că a avut aceeași credință cu a noastră Rom.4:23. Și nu s-a scris numai pentru el că i s-a socotit ca dreptate, Rom.4:24. Ci se va socoti și pentru noi, cei care credem în Cel ce a înviat din morți pe Iisus, Domnul nostru, Rom.4:25. Care S-a dat pentru păcatele noastre și a înviat pentru îndreptarea noastră.
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
Tags |
bioterapie, înșelare demonică |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 13:28:48 |
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 15:37:16 |
Despre pacate si despre Canoanele duhovnicilor | gheorghecoser23 | Preotul | 5 | 25.06.2008 17:01:23 |
|