![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
In contextul a ceea ce am scris mai sus, expeditiile imparatilor de cucerire, masacrarea latinilor, nu au treaba cu Biserica, ci cu actiuni ale laicilor. In cazul lui Vasile, eretic, scrie ca a fost acuzat de erezie, iar imparatul a dat ordin sa fie omorat. Nu stim daca si patriarhul a consimtit, pentru ca de erezie au fost o gramada condamanti, fara sa fie omorati apoi.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Scrie foarte clar: a fost judecat de un tribunal eclesiastic, condamnat pentru erezie si, in consecinta, executat de autoritatile seculare. Exact ca in cazul Inchizitiei, unde autoritatile seculare executau. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Condamnati de erezie au fost multi in primul mileniu, inclusiv Arie si nu au fost omorati apoi. Scrie ca ierarhii l-a acuzat de erezie, nu stim daca acestia au fost de acord cu omorarea sa apoi. Cu atat mai mult cu cat scrie ca abia dupa opt ani a fost ars pe rug. In cazul Inchizitiei este altceva, cum scria in citat, cu aprobarea episcopului se dadea sentinta de moarte. Asta a spus chiar papa. Si desigur ca orice face un episcop nu implica Biserica, ca si dogma, invatatura. La fel ce face un cardinal de capul lui nu implica BC. In schimb ce face si ce afirma un papa ex cathedra implica BC, pentru ca asta este infailibilitatea. Nu noi am adoptat-o ca dogma. Asadar, in infailibilitate nu intra ce face un papa in particular, scrisorile trimise, chiar despre credinta, parerile persoanel despre credinta. In schimb intra orice spune si se adreseaza bisericii catolice. In materie de dogma si morala, fara problemele organizatorice. Asadar cand spune o noua dogma sau invatatura, cand intareste si afirma altele noi, etc. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In afara de traditia care spune ca Sf. Nicolae i-a tras o palma (sau doua), nu s-a atins nimeni de integritatea fizica sau de viata lui Arie. Arie a murit de o boala a sistemului digestiv, la varsta de vreo 80 de ani, chiar inainte de ziua in care se pregatea (in mod fortat) reprimirea lui in Biserica. BO nu a avut niciodata un organism de tip inchizitorial. Masurile de pedepsire corporala care s-au luat impotriva unor clerici, fie ei eretici sau dimpotriva, ortodocsi, le-au luat autoritatile de stat, nu cele ecleziastice. Sf. Maxim Marturisitorul nu a fost condamnat la schilodire de catre Biserica, ci de catre imparat si clica monotelita. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tot așa a fost și la catolici. De exemplu, în răsunătorul proces al Templierilor, Inchiziția nu a făcut decât ceea ce a făcut întotdeauna: s-a limitat la propria competență. Sentința și executarea ei era apanajul puterii laice, în acel caz fiind supravegheată de Filip cel Frumos în persoană.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#6
|
|||
|
|||
![]()
In cazul Templierilor, e clar ca a fost o "reglare de conturi", care nu avea de-a face cu probleme de invatatura de credinta _ adica, de natura dogmatica, sau morala...
Era problema de putere, de influenta si de bani. Dar nici o cazuistica, zic eu, nu justifica infiintarea unui organism de represiune cum a fost inchizitia. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Inca din 1254 Inocentiu IV a interzis pedeapsa cu moartea fara consimtamantul episcopal. Ordine asemanatoare au dat si papa Urban IV in 1262, Clement IV in 1265, Grigore X in 1273, Boniface VIII si Clement V. scopul acestora era ca sentinta sa nu fie influentata de posibilele capriciile sau lipsa de obiectivism a inchizitorilor." "Era o povara foarte grea pentru un inchizitor, aceea de a alege -indirect- intre viata si moarte." Asadar dupa ce inchizitorul spunea decizia care ducea la omorarea inculpatului, episcopul trebuia sa-si dea consimtamantul ca sa fie executat. Vedem aici o dubla incredintare a faptului ca papa si BC erau de acord si incuviintau omorarea unor eretici. Dar nici nu se pune problema ca BC nu ar avea legatura cu aceasta chiar in articolul de pe newadvent. Acolo se incepe cu parerea sfintilor si a BIsericii din primul mileniu despre chinuirea si omorarea ereticilor, toti fiind impotriva. Apoi explica de ce BC a adoptat o alta conceptie. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? | Marius22 | Nunta | 168 | 26.06.2025 00:02:34 |
Mantuirea in afara Bisericii | catalin2 | Dogmatica | 280 | 23.09.2013 13:30:05 |
tainele bisericii | umilinta | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 24 | 23.01.2009 00:20:13 |
Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 14:43:57 |
Despre tainele Bisericii Ortodoxe | strajeru | Secte si culte | 0 | 26.11.2007 01:39:33 |
|