![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am spus ca am discutat cu mai multi atei, cu unii timp indelungat. Bineinteles ca n-am discutat despre vreme, sau despre citate din Biblie, ci doar despre evolutionism. Si desigur ca un element important era genetica. Ti-am dat la conferinta despre Facerea si un link catre o discutie cu un om de stiinta roman din SUA care activa tocmai in acest domeniu. Dar aici mi-ai spus sa iti dau folosind un limbaj stiintific, cu referinte stiintifice, nu doar cu vorbele mele (ceea ce in opinia mea era doar evidentierea presupuselor mele putine cunostinte despre subiect, in opozitie cu cei care inteleg evolutia pentru ca au destule cunostinte). Eu ti-am dat explicatia. Acum tu afland adevarul poti renunta la falsa teorie a evolutionismului teist. Daca doreai doar o explicatie despre functionarea ADN-ului o gaseai la capitolul I.2. si urmatorul. Pentru ca nu ma apuc sa le copiez aici iti dau doar titlurile capitolelor: 2.Informatia genetica. Molecula de ADN. 3.Structura acizilor nucleici 4.Organizarea genomului 5.Genele. Sinteza proteinelor. Codul genetic. 6. Reglajul genetic 7. Transmiterea informatiei genetice 8. Transmiterea caracterelor ereditate. 9. Ereditatea extranucleara. 10. Virusurile. 11. Mutatiile genetice. 12. Biotehnologiile moderne. Abia in partea a doua incepe tratarea evolutionismului. Sunt sigur ca nici nu te gandeai la o asa baza solida de informatii sustinuta de creationisti. Probabil nici tu nu cunosti toate informatiile descrise acolo. Asadar bazele stiintifice ale celor ce combat evolutionismul sunt solide, nu doar afirmatii fara sustinere cum cred evolutionistii. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Invatatura de credinta ortodoxa (catehismul ortodox) se gaseste si pe acest site: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...inta-ortodoxa/
Aceasta este invatatura oficiala a Bisericii Ortodoxe. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ca sa nu mai existe discutii fara rost ca parintele Cleopa ar susinte altceva decat invatatura ortodoxa (catehismul ortodox), iata cartea sa despre invatatura ortodoxa: http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti...e-ilie-cleopa/
"Mantuirea obiectiva s-a realizat numai prin jertfa lui Iisus Hristos, iar mantuirea subiectiva - numita in limbajul Noului Testament si “indreptare”, “sfintire” sau “mantuire” in sens mai restrans - se infaptuieste ca o urmare a celei obiective, prin actiunea noastra" Biserica noastra insa invata ca mantuirea subiectiva - individuala - nu este un dar si nici un simplu act, ci este un proces si o lucrare care se dezvolta treptat si se infaptuieste prin impreuna-lucrarea a doi factori: Dumnezeu si omul insusi. Din partea lui Dumnezeu ni se daruieste harul divin, iar din partea omului sunt necesare credinta si faptele bune. Deci, conditiile mantuirii subiective sunt acestea: harul divin de la Dumnezeu si credinta si faptele bune ale omului. Din partea lui Dumnezeu, harul divin este absolut necesar, fiindca toti am pacatuit si suntem lipsiti de slava lui Dumnezeu; si suntem indreptati in dar, cu harul Lui, “prin rascumpararea cea in Hristos Iisus” (Rom., 3, 23-24; 5, 15-17). Din toate aceste cuvinte rezulta ca harul divin este de neaparata trebuinta pentru mantuirea subiectiva. Acest adevar rezulta si din cuvintele Mantuitorului: “Eu sunt vita, voi mladitele. Cel ce ramane intru Mine si Eu intru el, acesta aduce roada multa, caci fara Mine nu puteti face nimic. Daca cineva nu ramane intru Mine, se arunca afara ca o mladita si se usuca; si o aduna si o arunca in foc si arde. Daca ramaneti intru Mine si cuvintele Mele raman intru voi, cereti orice veti voi si se va da voua” (Ioan, 15, 5-7). Apostolul vrea sa dovedeasca prin acest exemplu ca chemarea si indreptarea oamenilor nu depinde numai de “faptele legii”, ci de bunatatea lui Dumnezeu, Care cheama, prin harul Sau, pe toti oamenii la mantuire, fie iudei, fie pagani (v. 22- 24); fara harul lui Dumnezeu oamenii nu pot face nimic in ceea ce priveste mantuirea lor. In celelalte texte, de asemenea, nu se vorbeste despre predestinatie la mantuirea cea vesnica, ci despre alegerea sau chemarea la harul pe care l-a adus Hristos, nu pe baza vredniciei noastre, ci numai din bunatatea lui Dumnezeu. Aceasta chemare nu este marginita si data numai unora, asa cum zic predestinatianistii, ci se refera la toti oamenii, caci se vorbeste numai la plural, desi nu toti sunt alesi sau chemati in inteles de predestinare. Adevarul este insa ca Hristos a adus mantuirea tuturor, ceea ce teologii numesc mantuire obiectiva; dar mantuirea subiectiva nu o realizeaza toti, ci numai cei ce o cauta. Mantuirea obiectiva a fost daruita tuturor oamenilor, dar cea subiectiva tine de buna alegere a crestinului, iar cei ce doresc sa se mantuiasca si lucreaza pentru ea primesc ajutorul harului. Am vazut ca harul divin nu lucreaza in noi cu de-a sila (irezistibil), ci ca noi avem o anume contributie la lucrarea mantuirii noastre. Prin urmare, despre o predestinatie absoluta si neconditionata nu poate fi vorba. Iata deci care este adevarul in ceea ce priveste predestinatia, soarta sau viata omului. Dar cand se vorbeste de sfintele Taine ale Bisericii, intelegem pe cele sapte Taine, care sunt lucrari sfinte intemeiate de Domnul Iisus Hristos, prin care in mod nevazut, se comunica celor ce se impartasesc din ele harul mantuitor nevazut. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Intrebari aparent simple, necesita un stiudiu stiintific si teologic profund. 1.Cum vine caldura de la soare? 2. Universul este static sau dinamic? Ce spun Sfintii Parinti (Sfantul Ioan Damaschin)? Ce spune stiinta? 3. Exista repaos absolut in univers? Spatiul este absolut (fix) sau relativ? 4. Timpul este absolut sau relativ? 5. Cum percepe omul culorile? Ce sunt culorile? Ce este lumina? 6. Cum asimileaza organismul uman energia din alimente? 7. Ce spun Sfintii Parinti despre diferenta intre sufletul omului si sufletul vietuitoarelor? Citat:
Eu am marturisit tot timpul ca OMUL (trup si suflet) este CREATURA DIRECTA a lui Dumnezeu!!! Daca vrei o prespectiva obiectiva a evolutionismului teist, iti recomand sa studiezi (nu sa doar sa citesti) si cartile unui autor crestin ortodox, dr. Alexandros Kalomiros. (Precizez clar ca nu sunt de acord intru totul cu ce afirma dr. Kalomiros.) http://www.cartiortodoxe.ro/autor-Ka...dros,-dr..html Citat:
Cu ajutorul lui Hristos studiez si inteleg corespunzator stiinta. Sustin creationismul. Creationismul inseamna ca Dumnezeu a pus in natura principiul vietii biologice. Creationism inseamna ca omul (trup si suflet) este creatura directa a lui Dumnezeu. Creationism inseamna ca omul este cununa creatiei! Hristos Iisus este centrul (ca scop) al creatiei (si implicit al universului) caci "Pentru că întru El au fost făcute toate, cele din ceruri și cele de pe pământ, cele văzute, și cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie începătorii, fie stăpânii. Toate s-au făcut prin El și pentru El. El este mai înainte decât toate și toate prin El sunt așezate." Coloseni 1,16-17 Slava Tine Doamne Iisuse Hristoase Domnul Dumnezeu nostru si fratele nostru. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
El spune ca si oamenii au evoluat din maimuta si ca abia apoi a fost creat Adam. Asadar, cum vezi si tu nimeni din ortodoxie nu sustine evolutionismul teist (evolutia asistata de DUmnezeu). Pentru ca ortodxia are demult adevarul, e descris in primele capitole din Facere. Citat:
Nu stiu daca ai inteles diferenta intre evolutionism, evolutionismul teist si creationism. Prima este o teorie opusa crestinismului. A doua este o erezie, iar a treia este invatatura de baza a crestinismul si ortodoxiei. Ceea ce sustii tu este evolutionismul teist, nu creationismul. Daca vrei se poate denumi si evolutionismul creationist. P.S. pe langa raspunsurile ample date de parintele Serafim Rose, iata si un mic articol care raspunde ratacirilor doctorului Kalomiros (de observat ca e un laic, deci n-are legatura cu clerul). Vad ca si tu ti-ai insusit unele idei ale doctorului. http://catacombeleortodoxiei.ro/inde...ari-nr-58.html Prima dintre acestea se referă la ideea că soarele, luna și stelele au fost create în prima zi a creației, și nu în cea de-a 4-a zi, cum ne spune Scriptura. El dă chiar o interpretare aparte termenului ’cer’, socotind că acesta se referă la universul material care cuprinde și luminătorii. În al doilea rând, el încearcă să includă omul în această evoluție. Mai întâi dezvoltă un concept numit ’înrudirea lucrurilor create’: ,,Există o relație și înrudire strânsă între toate lucrurile care au fost create. Ființele nu sunt străine una de cealaltă; ele nu sunt fără legătură una cu cealaltă. (...) Legătura naturală universală care unește toate lucrurile între ele fără excepție este legătura nașterii fizice: o ființă creată este născută din alta. Nu există nici o breșă în lanțul continuu al ființelor care sunt născute una din cealaltă. În pomul creației, nu există defel ramuri care sunt independente și fără legătură cu altele, ca și cum ar fi suspendate doar în aer. Viața nu este discontinuă. Nici o plantă sau animal nu se naște din el însuși. Nu există naștere automată. Nu există breșe între indivizi și între specii”. Last edited by catalin2; 20.05.2011 at 21:12:49. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Mantuirea | Tartaruga | Dogmatica | 413 | 11.09.2012 03:18:26 |
Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 22:39:15 |
|