![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
V-am raspuns. Actul de rupere a comuniunii nu s-a finalizat, pentru ca celelalte biserici ortodoxe au ramas in comuniune si cu noi si cu Ierusalimul.
Ca sa intelegeti, e ca si cum un catolic de-al dvs. s-ar duce la un preot catolic care ar refuza sa-l impartaseasca pe motiv ca are pacate mari sa zicem, dar apoi s-ar duce la altul care l-ar impartasi. Dar dvs. nu mi-ati raspuns la intrebarea ce se intampla in intervalul dintre moartea unui papa si alegerea altuia. Unde este biserica atunci? Ca au fost astfel de intervale de ani de zile cand BC nu a avut papa? Se desfiinteaza biserica? Ramane fara cap? Dar va rog sa raspundeti personal, nu sa-mi dati link-uri spre site-uri interminabile si ininteligibile. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu comparati oprirea de la impartasanie a unui credincios pentru ca nu se afla in stare de Har sfintitor (cu alte cuvinte, pentru ca are pacate mortale nespovedite) cu excomunicarea unei intregi Patriarhii. Nici cel de-al doilea preot nu are dreptul sa impartaseasca un credincios daca stie ca ii da Trupul Domnului spre pierzanie. In schimb, romanul proaspat spovedit, fara pacate mari, care a postit, care s-a rugat, poate sa fie si sfant, in Biserica din Ierusalim nu se impartaseste. Citat:
Eu v-am trimis la un document oficial al Bisericii Catolice, tradus in mai multe limbi. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Cum era de asteptat, raspunsul dvs. imi da dreptate.
Din doua una: ori BC ramane fara cap, adica fara principiu de unitate, ori, daca Hristos e cu adevarat Capul Bisericii ( si este ), atunci nu ne mai intrebati de unde vine unitatea. De la Hristos vine. Si cu asta am incheiat ca am alte lucruri mai bune de facut decat sa pierd vremea pe internet in discutii sterile. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Văd că vreți să vă retrageți, dar încă nu mi-ați răspuns pertinent la întrebarea: Cum se manifestă la ora actuală unitatea în Hristos a credincioșilor bucureșteni și a celor din Ierusalim, dacă aceștia nu se pot împărtăși din același Potir ? Unde este principiul dumneavoastră vizibil de unitate, dacă Tainele Bisericii nu vă mai sunt accesibile împreună ? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Cât de bine ar fi dacă ortodocșii și-ar iubi și ei întâistătătorul, așa cum îl iubim noi pe Papa !
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Noi ortodocsii ii iubim pe cei care ne indruma pe calea mantuirii.Ai vazut cate topicuri sunt despre Sfintii Parinti,vechi si actuali. Daca un indrumator din acestia e si Ierarh,cu atat mai bine(Asa cum a fost de exemplu Sfantul Ioan Gura de Aur,Sfantul Vasile cel Mare etc).
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Dupa principiul dumneavoastra sintem uniti cu totii, noi, cei care il avem Domn pe Isus Cristos: ortodocsi, catolici, adventisti,penticostali....
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Și Israel știa, teoretic, că Unul e Dumnezeu, dar de aia tot a fost nevoie de Chivot, de Cortul Legământului, de Templu: să știe oamenii unde să se uite și să-L caute, să n-o ia razna. Cam așa e și cu papalitatea, mai mult o necesitate. |
|
|