![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sa-mi spui daca e ceva ce nu e logic in ce spun: cultul (numita biserica de penticostali) penticostal apare la inceputul sec. XX, cand in 1901 Carol Parham, pastor baptist din Kansas sustine ca asupra sa si a unui grup de 13 persoane s-a pogorat Duhul Sfant si au inceput sa vorbeasca in limbi. Apoi acestia gasesc adepti si se incheaga o comunitate, se mai faramiteza, apoi ajung si in alte tari si prin prozelitism avem ceea ce avem azi in lume. Ulterior pastorul este exclus din cult din cauza homosexualitatii. Asadar daca nu exista acel pastor baptist nu exista azi cultul penticostal, iar tu sau alti penticostali din Romania erati probabil ortodocsi sau in alte culte. Asadar cultul penticostal apare in mod oficial in 1901 si e fondat de acel pastor (pe cei 13 nu-i mai punem la socoteala, ii socotim discipoli). |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ecumenismul este raiul prozelitismului eterodox, in special al neoprotestantilor. Pe cine poti converti mai usor de la ortodoxie, pe cel ce crede ca exista doar BO in care e si mantuirea sau pe cel ce crede ca in toate cultele e la fel de bine sau (unul mai fundamentalist, tot ecumenist) ca ortodoxia e cu ceva superioara celorlalte culte, dar toti se mantuiesc.
Vdedem cum de fapt ecumenismul tine de Legea Veche, e nevoie de fapte sau/si credinta. Legea noua aduce harul. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar esti inconsecvent si nu vrei sa-ti urmezi logica pana la capat. Daca ai fi corect, impartial si consecvent in logica dumitale ai afirma si despre ortodocsi urmatoarele: Cultul Ortodox apare in 1054 cand Mihail Celularie a fost excomunicat pentru urmatoarele erezii...bla, bla... Dar cand e vorba de biserica dumitale schimbi registrul si afirmi: biserica mea a aparut in anul 33 si a fost infiintata de Iisus Hristos si...asa mai departe Intelegi inconsecventa? Dar, de fapt, macar ca in lumea noastra sunt multe confesiuni, BISERICA este una singura. Eu, si multi din Biserica Penticostala, facem parte din ea. Probabil si dumneata si multi din Biserica Ortodoxa, nu stiu. Dumnezeu stie. Dar un lucru este sigur: Biserica din care fac eu parte a inceput la Pentecost, la Cincizecime, acum 2000 de ani. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ia spune-ne noua, istoric vorbind cam in fiecare secol ce membri ai adunarii penticostale au fost si care e legatura lor cu ea. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ai afirmat ca este un Hristos ortodox, un Hristos baptist si unul penticostal. Probabil crezi ca este si un Hristos catolic. Doctrinar vorbind sau din orice perspectiva doresti tu, poti sa ne spui care sunt diferentele? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dau un exemplu. Si eu pot iubi un caine. Dar nu in felul care doreste el sa fie iubit! Eu il iubesc tinundu-l in lant si intr-o cusca el vrea o iubire in care eu sa-i dau mancare si libertate! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pana mai trece Alin pe aici, imi dai voie sa incerc eu o mica schita neputincioasa cu doar cateva din trasaturile mai de la vedere ale Hristosului ortodox daca tot cereai o descriere a “hristosilor”. La ortodocsi, omul e cel care recunoaste ca e creat dupa chipul lui Dumnezeu pt. a ajunge la asemanarea cu El. Am observat ca exista o categorie de “hristosi imaginari” creati dupa chipul si asemanarea omului. Intai de toate Hristosul ortodox e paradoxal. Hristosul ortodox e euharistic, e acel Hristos istoric transfigurat tainic si metaistoric, in chip de paine si vin in Sf. Potir Ortodox. Hristosul ortodox e transcendent dar si palpabil concret. Hristosul ortodox e si vazut dar si nevazut. E si tangibil dar si intangibil. Intangibil pt. ca nu avem acces la El doar mental (asa cum pretind altii ca au), dar tangibil pt. ca El Insusi S-a facut pe Sine “comestibil” in Sf. Euharistie, palpabil la atingerea diafana a apei sfintite impregnate de Duh, a mirului, a icoanei strabatuta de har ca de un current trans-electric, a moastelor de sfinti care L-au purtat in faptura lor. Hristosul ortodox nu e niciodata un “simplu isus pios, de treaba de felul lui dar ii cam lipseste ceva”, ci e totdeauna in Sf. Treime, atotputernic dar smerit, atotdrept dar milostiv. Hristosul ortodox are un chip (eikon) la vedere, nu ascuns, neidentificabil. Un chip care merita sa fie cinstit si respectat si pus peste tot. Hristosul ortodox e in acealsi timp vazut si nevazut, identificabil si dupa chipul concret pe care si L-a aratat contemporanilor Lui, chip pe care EL INSUSI ni l-a lasat intr-o icoana akiropita, nefacuta de mana omeneasca. Hristosul ortodox nu seamana deloc nici la infatisarea din afara, nici la cum se dezvaluie launtric in duh, cu “hristosul ferchezuit de catawalk” din revistele iehovistilor, din benzile desenate sau din productiile de la Holywood, nu seamana nici cu alti hristosi mincinosi de care e plina lumea. Duhul lor e duhul cu iz de pucioasa al veacului acestuia. Hristosul ortodox nu e orfan de nici un parinte, ci are si un Tata si o Mama cu care e vesnic in relatie de comuniune sfanta, iar aceasta Mama a Hristosului ortodox Il roaga fara oprire sa nu ne lase prada inselarilor subtile ale demonilor. Unde e Hristosul Ortodox e si Sfanta Lui Maica si unde e Sfanta Lui Maica, sigur e si Hristosul autentic. Pe ortodocsi nu-i intereseaza un “hristos” care isi sfideaza mama si prietenii (sfintii de-a lungul istoriei), pe ortodocsi nu-i intereseaza un hristos din a carui adunare sa lipseasca Maica Lui, prietenii Lui, ingerii Lui. Pe ortodocsi nu-i intereseaza o adunare in care sa nu fie laudata Maica Lui pt. ce a facut Ea. Ortodocsii nu pot concepe ca poti fi in relatie de iubire cu Hristos daca nu esti in relatie de comuniune si cu Maica Lui. E imposibil ca atunci cand ii “vorbesti” in rugaciune lui Hristos sa nu sesizezi tainic si prezenta Ei discreta, smerita si vesnic rugatoare. Ortodocsii nu pot concepe ca in adunarea in care se strang pt. ruga sa nu o fericeasca pe Maica Domnului : “iata de acum ma vor ferici toate neamurile, ca mi-a facut mie marire Cel puternic”. Toate neamurile! Toate! O vor ferici! O vor lauda in cantari si slujbe! Cu exceptia celor care isi permit sa sfideze aceste cuvinte. Te incadrezi cumva printre exceptii sau te afli printre toate neamurile care O cinstesc pe mama Hristosului autentic? Am inteles ca nu-i cereti Maicii Domnului sa va fie impreuna rugatoare catre Hristos, dar efectiv nu pot intelege de ce sfidati lauda ingerului si n-o laudati si voi: “bucura-te ceea ce esti plina de har, Domnul este cu tine. Binecuvantata esti tu intre femei”. Cum o binecuvantati voi penticostalii si np. pe Maica Hristosului Adevarat? Ii dedicati vreodata macar un imn de lauda si Ei? Nu, nu-i asa? Si atunci te mai intrebi cum de Hristosul ortodox e cu totul altul decat hristosul orfan al neoprotestantilor? Vrei sa spui ca hristosul tau penticostal e identic cu hristosul din mintea adventistilor, cel care a fost inconstient in timpul mortii? Vrei sa spui ca hristosul tau penticostal e identic cu hristosul din mintea iehovistilor, care nici macar nu are fire divina, ci e doar un supra-om, super credincios, super jertfelnic, super, etc. etc.? Hristosul ortodox nu are aceleasi trasaturi cu hristosul imaginat de adventisti sau cu hristosul imaginat de iehovisti, sau baptisti sau penticostali. Tu cu ce crezi ca se ocupa diavolul? Vrei sa-ti amintesc eu ce scrie la el in fisa postului? Ca un inselator ce e, plagiaza, imita, copiaza. Poate plagia unele trasaturi , ca sa para identic cu Hristosul adevarat. Scopul? Nu-i evident? Vrei sa spui ca tu Il poti recunoaste pe hristosul tau penticostal intr-o icoana ortodoxa tinut in brate de Maica Lui? Daca intri intr-o biserica ortodoxa cu icoane orotodoxe si o vezi de ex. pe Maica Domnului cu pruncul in brate, icoana pictata de evanghelistul Luca, vrei sa spui ca la nivel duhovnicesc, il recunosti pe hristosul tau penticostal? Ii acorzi respect, cinste Hristosului ortodox dintr-o icoana ortodoxa sau Il respingi pe motiv ca ar fi un idol? Pt. un penticostal, e Hristosul din Sf. Potir ortodox, Hristosul real sau e doar ceea ce se vede cu ochii trupului: paine obisnuita si vin obisnuit? E Hristosul autentic Cel ce si-a facut salas in faptura sfintilor, incat ziceau si ei "nu mai traiesc eu, ci Hristos traieste in mine"? Sunt ramasitele acestor sfinti, vasele in care s-a varsat Duhul lui Hristos? Pastreaza un vas mireasma mirului chiar si dupa ce mirul a fost scos din el? Pastreaza moastele sfintilor mireasma de har a Duhului lui Hristos, cel care si-a facut acolo salas? Atingeti voi cu evlavie, cu frica si cutremur vasele care inca mai pastreaza mireasma de Duh Sfant de dincolo de lume? Simtiti prezenta de taina a Hristosului autentic in moastele purtatoare de har ale sfintilor Lui ? Si ar mai fi si alte diferente intre hristosi ca doar omul l-a creat pe dumnezeu dupa chipul si asemanarea omului, nu? La om neputincios, "hristos" neputincios. Da' il las si pe Alin sa-ti mai dea detalii ca sigur are ceva interesant de zis. Si mai sunt si alti hristosi, care de care mai falsi si mai cameleonici, incercand sa-L imite pe Cel adevarat ca sa fraiereasca pe cat mai multi. Last edited by delia31; 25.08.2011 at 15:11:01. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Superb răspuns, Delia. Din nou.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apoi, din fericire, recititind postarea si mi-am adus aminte ca dumneavoastra scrieti imnuri. Si m-am oprit. Va felicit si va urez succes. Am vrea doar sa precizez pe scurt: Hristos nu e nici penticostal nici ortodox nici catolic nici adventist, nici a lui Chifa, nici al lui Pavel sau al lui Apolo. El este Fiu de Dumnezeu si Capul Bisericii Lui. Dupa cum in primul secol Hristos n-a putut fi impartit, la fel si astazi: o grupare crestina nu poate pune monopol asupra Lui. Last edited by penticostalul; 25.08.2011 at 16:06:42. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca daca as fi penticostal si as citi postarea dinainte mi-as pune probleme serioase in privinta credintei mele. Excelenta postare! Doamne ajuta!
p.s Cate lucruri de folos avem de invatat din aceasta postare.Uimitor! Last edited by Neaguu; 25.08.2011 at 15:36:52. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Calatoria spre Ortodoxie si dinspre Ortodoxie | ioanna | Morala Crestina | 76 | 14.06.2015 08:40:05 |
Mic predicator penticostal!! | Templier Knight | Secte si culte | 35 | 20.12.2011 20:26:24 |
Sfatui-ti-ma, va rog! | smal27 | Generalitati | 46 | 24.10.2011 21:33:30 |
Ce îi determină pe unii ortodocși să treacă la culte neoprotestante? | elom | Secte si culte | 353 | 26.08.2011 13:18:45 |
|