Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 27.08.2011, 23:09:56
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Mai frate pe la sinodiconul ortodoxiei se zice ca Dumnezeu Iisus Hristos aduca ca jertfa firea sa umana si ca primeste aceasta jertfa impreuna cu Tatal si Sfantul Duh ca Dumnezeu.
Acum Sfantul Grigorie Teologul zice ca nu e cuvincios sa zici ca Dumnezeu Iisus Hristos si-a dat sangele Tatalui sau Satanei.
Dumnezeu Cuvantul s-a intrupat,a luat fire omeneasca din Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu,spre a fi noul Pom al vietii,din care oamenii mancand sa traiasca spre vecie.Ca accesul la vechiul Pom al vietii din Rai s-a taiat oamenilor prin inselarea lui Satan.Ce inseamna aceea nu stiu,dar e clar Satana cine stie ce a facut ca a inselat primi oamenii de au cazut din uniunea cu Dumnezeu,care e Pomul vietii.
Nu ca sa se jertfeasca s-a intrupat Dumnezeu Cuvantul,ca dinainte de a fi rastignit zice ca cine nu mananca trupul Sau si nu bea sangele Sau nu are viata intr-ansul.
Iar Sfanta Impartasanie se face prima data de Dumnezeu Iisus Hristos inainte de rastignirea Sa,deci de unde "jertfa"?
Iar preotul pentru ce se roaga la Sfanta Epicleza?
Se roaga pentru vreo jertfa?
Nicicum,ci se roaga Duhului Sfant sa se pogoare sa faca din painea si vinul acela trupul si sangele lui Dumnezeu Iisus Hristos.
Dupa epicleza,acea paine si acel vin sunt din trupul si sangele lui Dumnezeu Iisus Hristos,apartin de trupul lui Dumnezeu Iisus Hristos,de persoana lui Dumnezeu Iisus Hristos.
Pentru ca asa zice la Crez,ca Dumnezeu Iisus Hristos s-a intrupat din Fecioara Maria si de la Duhul Sfant,iar painea si vinul fiind curate,fara pacat,arata trupul si sangele Preasfintei Fecioare.
Duhul Sfant le face in trupul si sangele lui Dumnezeu Iisus Hristos.
Iar daca zice ca le-a primit Preasfanta Treime,aceste daruri,"in cel mai presus de ceruri si duhovnicescul Sau altar(jertfelnic)" acest altar(jertfelnic) inseamna firea omeneasca a lui Dumnezeu Iisus Hristos,care e mai presus de ceruri,adica Dumnezeu Iisus Hristos in firea sa umana e fara sfarsit sfant,e o taina,mai mult ca Maica Domnului si toti Sfinti si ca toate puterile ceresti (sfinti ingeri) care sunt "cerurile".
Si acesta (Sfanta Impartasanie) este sfintire fara sfarsit,o picatura de aceea de Sfanta Impartasanie desi e mica are oceanul fara fund si fara sfarsit al harului lui Dumnezeu intr-ansa,acesta e noul Pom al vietii,pe care Dumnezeu ni l-a oferit,dupa inselatoria lui Satana care despartise pe oameni de Dumnezeu mai in urma.
Oare nu zice Sfantul prooroc David,inspirat de Duhul Sfant la pocainta :
"arderile de tot nu le vei binevoi.Jertfa lui Dumnezeu e duhul umilit,inima infranta si smerita Dumnezeu nu o va urgisi."
Si in alt loc Duhul Sfant zice prin gura unui sfant prooroc:
"6.Cu ce mă voi înfățișa înaintea Domnului și mă voi pleca înaintea Dumnezeului celui Preaînalt? Înfățișa-mă-voi cu arderi de tot, cu viței de un an?
7.Dar, oare, Domnului Îi vor plăcea miile de berbeci, zecile de mii de râuri de untdelemn? Oare Îi voi da pe cel dintâi născut al meu ca preț pentru fărădelegea mea și rodul pântecelui meu pentru păcatul sufletului meu?"
8.Ți s-a arătat, omule, ceea ce este bun și ceea ce Dumnezeu cere de la tine: dreptate, iubire și milostivire și cu smerenie să mergi înaintea Domnului Dumnezeului tău! "
iar la alt Psalm Dumnezeu zice:
"14.Oare, voi mânca carne de taur, sau sânge de țapi voi bea?
15.Jertfește lui Dumnezeu jertfă de laudă și împlinește Celui Preaînalt făgăduințele tale.
16.Și Mă cheamă pe Mine în ziua necazului și te voi izbăvi și Mă vei preaslăvi"."
Acestea cerea Dumnezeu cel Preainalt,Preasfanta Treime si in VT de la oameni,dreptate,iubire si milostivire si smerenie,iar nu arderi de tot pe care nu le voi binevoia.
Deci Dumnezeu Preasfanta Treime nu binevoia acele jertfe sangeroase nici a fi rastignit cu trupul pe cruce nu a binevoit,dar a ingaduit iar de ce a ingaduit nu stim.
Ca nu a fost bineplacuta lui Dumnezeu acea rastignire a Sfantului Sau trup pe cruce si ca Dumnezeu Cuvantul intrupat a ingaduit-o dar nu a binevoit-o se vede din eclipsa de soare si luna facute atunci,deasupra Israelului.
Poate ca sa arate ca are putere deplina si asupra mortii trupesti,una din nascocirile cele mai groaznice ale Satanei,ca a inviat si morti a ingaduit sa fie omorat Sfantul Sau trup si a inviat si Sfantul sau trup din morti dupa 3 zile dupa Scripturi.Iar ca are putere sa invie si din moartea sufleteasca a aratat-o cand a iertat pacatele la atatia pacatosi,la toti care i-au cerut si nu numai.

Deci ia mai zi o data mai frate cine modifica Sfanta credinta crestin ortodoxa in stil catolicesco-judaicesc?
Ca se vede de aci ca cel putin o parte din Sinodicon e discutabila si probabil ca probabil si aruncarea cu anateme asupra altora de credinciosi tot discutabila e,ca se arunca cu anateme in mod ofensiv,iar nu ca si constatare.
Ca Dumnezeu Iisus Hristos e acum Pomul vietii, a se vedea icoana Sfantului Andrei Riublov,a Preasfintei Treimi.
Adica ce e Sinodiconul acela,se pun credinciosii sa desparta pe altii de Dumnezeu?
Dumnezeu e cel care hotareste cum lucreaza lucrarile Sale fara sfarsit.
Dumnezeu e supra-persoana, Dumnezeu e fara sfarsit, etc cum oare am putea noi sa facem aceasta,adica prin faptul ca zicem anatema,acelora sa nu mai vie harul?
Preasfanta Treime savarseste Sfintele Taine in Biserica,ca Dumnezeu Iisus Hristos zice:
"1.Eu sunt vița cea adevărată și Tatăl Meu este lucrătorul.
2.Orice mlădiță care nu aduce roadă întru Mine, El o taie; și orice mlădiță care aduce roadă, El o curățește, ca mai multă roadă să aducă."
Deci Preasfanta Treime hotareste daca nu mai trimite cuiva un har,iar nu noi,oamenii.
Oamenii pot sa constate aceasta.
(cand zice Dumnezeu Iisus Hristos ca "Tatal Meu este lucratorul" adica Preasfanta Treime savarseste Sfintele Taine).
Iar daca nu se mai citeste Sinodiconul in BOR nu e cenzura,ci eliminare a adaugirilor neortodoxe din credinta ortodoxa.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.
  #2  
Vechi 27.08.2011, 23:22:07
cz4000 cz4000 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.01.2011
Mesaje: 94
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Mai frate pe la sinodiconul ortodoxiei se zice ca Dumnezeu Iisus Hristos aduca ca jertfa firea sa umana si ca primeste aceasta jertfa impreuna cu Tatal si Sfantul Duh ca Dumnezeu.
Acum Sfantul Grigorie Teologul zice ca nu e cuvincios sa zici ca Dumnezeu Iisus Hristos si-a dat sangele Tatalui sau Satanei.
Dumnezeu Cuvantul s-a intrupat,a luat fire omeneasca din Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu,spre a fi noul Pom al vietii,din care oamenii mancand sa traiasca spre vecie.Ca accesul la vechiul Pom al vietii din Rai s-a taiat oamenilor prin inselarea lui Satan.Ce inseamna aceea nu stiu,dar e clar Satana cine stie ce a facut ca a inselat primi oamenii de au cazut din uniunea cu Dumnezeu,care e Pomul vietii.
Nu ca sa se jertfeasca s-a intrupat Dumnezeu Cuvantul,ca dinainte de a fi rastignit zice ca cine nu mananca trupul Sau si nu bea sangele Sau nu are viata intr-ansul.
Iar Sfanta Impartasanie se face prima data de Dumnezeu Iisus Hristos inainte de rastignirea Sa,deci de unde "jertfa"?
Iar preotul pentru ce se roaga la Sfanta Epicleza?
Se roaga pentru vreo jertfa?
Nicicum,ci se roaga Duhului Sfant sa se pogoare sa faca din painea si vinul acela trupul si sangele lui Dumnezeu Iisus Hristos.
Dupa epicleza,acea paine si acel vin sunt din trupul si sangele lui Dumnezeu Iisus Hristos,apartin de trupul lui Dumnezeu Iisus Hristos,de persoana lui Dumnezeu Iisus Hristos.
Pentru ca asa zice la Crez,ca Dumnezeu Iisus Hristos s-a intrupat din Fecioara Maria si de la Duhul Sfant,iar painea si vinul fiind curate,fara pacat,arata trupul si sangele Preasfintei Fecioare.
Duhul Sfant le face in trupul si sangele lui Dumnezeu Iisus Hristos.
Iar daca zice ca le-a primit Preasfanta Treime,aceste daruri,"in cel mai presus de ceruri si duhovnicescul Sau altar(jertfelnic)" acest altar(jertfelnic) inseamna firea omeneasca a lui Dumnezeu Iisus Hristos,care e mai presus de ceruri,adica Dumnezeu Iisus Hristos in firea sa umana e fara sfarsit sfant,e o taina,mai mult ca Maica Domnului si toti Sfinti si ca toate puterile ceresti (sfinti ingeri) care sunt "cerurile".
Si acesta (Sfanta Impartasanie) este sfintire fara sfarsit,o picatura de aceea de Sfanta Impartasanie desi e mica are oceanul fara fund si fara sfarsit al harului lui Dumnezeu intr-ansa,acesta e noul Pom al vietii,pe care Dumnezeu ni l-a oferit,dupa inselatoria lui Satana care despartise pe oameni de Dumnezeu mai in urma.
Oare nu zice Sfantul prooroc David,inspirat de Duhul Sfant la pocainta :
"arderile de tot nu le vei binevoi.Jertfa lui Dumnezeu e duhul umilit,inima infranta si smerita Dumnezeu nu o va urgisi."
Si in alt loc Duhul Sfant zice prin gura unui sfant prooroc:
"6.Cu ce mă voi înfățișa înaintea Domnului și mă voi pleca înaintea Dumnezeului celui Preaînalt? Înfățișa-mă-voi cu arderi de tot, cu viței de un an?
7.Dar, oare, Domnului Îi vor plăcea miile de berbeci, zecile de mii de râuri de untdelemn? Oare Îi voi da pe cel dintâi născut al meu ca preț pentru fărădelegea mea și rodul pântecelui meu pentru păcatul sufletului meu?"
8.Ți s-a arătat, omule, ceea ce este bun și ceea ce Dumnezeu cere de la tine: dreptate, iubire și milostivire și cu smerenie să mergi înaintea Domnului Dumnezeului tău! "
iar la alt Psalm Dumnezeu zice:
"14.Oare, voi mânca carne de taur, sau sânge de țapi voi bea?
15.Jertfește lui Dumnezeu jertfă de laudă și împlinește Celui Preaînalt făgăduințele tale.
16.Și Mă cheamă pe Mine în ziua necazului și te voi izbăvi și Mă vei preaslăvi"."
Acestea cerea Dumnezeu cel Preainalt,Preasfanta Treime si in VT de la oameni,dreptate,iubire si milostivire si smerenie,iar nu arderi de tot pe care nu le voi binevoia.
Deci Dumnezeu Preasfanta Treime nu binevoia acele jertfe sangeroase nici a fi rastignit cu trupul pe cruce nu a binevoit,dar a ingaduit iar de ce a ingaduit nu stim.
Ca nu a fost bineplacuta lui Dumnezeu acea rastignire a Sfantului Sau trup pe cruce si ca Dumnezeu Cuvantul intrupat a ingaduit-o dar nu a binevoit-o se vede din eclipsa de soare si luna facute atunci,deasupra Israelului.
Poate ca sa arate ca are putere deplina si asupra mortii trupesti,una din nascocirile cele mai groaznice ale Satanei,ca a inviat si morti a ingaduit sa fie omorat Sfantul Sau trup si a inviat si Sfantul sau trup din morti dupa 3 zile dupa Scripturi.Iar ca are putere sa invie si din moartea sufleteasca a aratat-o cand a iertat pacatele la atatia pacatosi,la toti care i-au cerut si nu numai.

Deci ia mai zi o data mai frate cine modifica Sfanta credinta crestin ortodoxa in stil catolicesco-judaicesc?
Ca se vede de aci ca cel putin o parte din Sinodicon e discutabila si probabil ca probabil si aruncarea cu anateme asupra altora de credinciosi tot discutabila e,ca se arunca cu anateme in mod ofensiv,iar nu ca si constatare.
Ca Dumnezeu Iisus Hristos e acum Pomul vietii, a se vedea icoana Sfantului Andrei Riublov,a Preasfintei Treimi.
Adica ce e Sinodiconul acela,se pun credinciosii sa desparta pe altii de Dumnezeu?
Dumnezeu e cel care hotareste cum lucreaza lucrarile Sale fara sfarsit.
Dumnezeu e supra-persoana, Dumnezeu e fara sfarsit, etc cum oare am putea noi sa facem aceasta,adica prin faptul ca zicem anatema,acelora sa nu mai vie harul?
Preasfanta Treime savarseste Sfintele Taine in Biserica,ca Dumnezeu Iisus Hristos zice:
"1.Eu sunt vița cea adevărată și Tatăl Meu este lucrătorul.
2.Orice mlădiță care nu aduce roadă întru Mine, El o taie; și orice mlădiță care aduce roadă, El o curățește, ca mai multă roadă să aducă."
Deci Preasfanta Treime hotareste daca nu mai trimite cuiva un har,iar nu noi,oamenii.
Oamenii pot sa constate aceasta.
(cand zice Dumnezeu Iisus Hristos ca "Tatal Meu este lucratorul" adica Preasfanta Treime savarseste Sfintele Taine).
Iar daca nu se mai citeste Sinodiconul in BOR nu e cenzura,ci eliminare a adaugirilor neortodoxe din credinta ortodoxa.
Draga, mihailt, eu nu stiu cum o fi in religia voastra, dar pot sa-ti spun, ca la noi, la ortodocsi, nu exista dubii ca Sfinta Traditie este lucrarea Duhului Sfint. Toate anatemele care au fost acceptate in constiinta Bisericii, adica care au devenit parte a Sfintei Traditii, au fost date pe drept. La noi Sinodiconul nu este discutabil!
  #3  
Vechi 28.08.2011, 00:50:02
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
Draga, mihailt, eu nu stiu cum o fi in religia voastra, dar pot sa-ti spun, ca la noi, la ortodocsi, nu exista dubii ca Sfinta Traditie este lucrarea Duhului Sfint. Toate anatemele care au fost acceptate in constiinta Bisericii, adica care au devenit parte a Sfintei Traditii, au fost date pe drept. La noi Sinodiconul nu este discutabil!
Mai frate la sinodicon zice cam asa:
"niste nume,sau unii care zic asa....sa fie anatema"
cine zice asa sa fie anatema.
Ca s-a scris ca Dumnezeu Iisus Hristos zice ca Preasfanta Treime hotareste cand nu mai lucreaza anumite lucrari in cineva:
"1.Eu sunt vița cea adevărată și Tatăl Meu este lucrătorul.
2.Orice mlădiță care nu aduce roadă întru Mine, El o taie; și orice mlădiță care aduce roadă, El o curățește, ca mai multă roadă să aducă."
Imi pare ca Dumnezeu Iisus Hristos spune clar ca Preasfanta Treime taie mladita,iar nu oameniii.Adica nu mai lucreaza anumite lucrari in cineva.

De aci eu nu cred ca niste oameni pot hotara ca altii oameni sa nu mai primeasca har de la Dumnezeu (care inseamna anatema).
Cand cineva se duce la doctor,doctorul constata ce boala are si mi se pare ca la Sfintele Sinoade ecumenice Sfintii Parinti nu au aruncat cu anateme ci doar au constatat ca acele invataturi daca sunt crezute duc la despartirea de Dumnezeu.Iar cei care credeau acele invataturi sunt despartiti de Dumnezeu.
Deci formularea actuala a Sinodiconului imi pare neortodoxa,din punctul de vedere ca se arunca cu anateme,am mai scris cum pare,judaico-catoliceasca.
Nu se zice "daca cineva zice....acela este anatema" la Sinodiconul cum este actual ci se zice "daca cineva zice....sa fie anatema".
Intr-una din slujbele crestin ortodoxe nemodificate zice:
"Lumina lui Hristos lumineaza tuturor".
(spre exemplu:
http://ro.orthodoxwiki.org/Liturghia..._sfin%C5%A3ite)
De unde arata ca afara de calea desarvarsita de primire a harului ca iei Sfanta Impartasanie,Dumnezeu Iisus Hristos impartaseste har si altfel,prin caile Sale nestiute.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.

Last edited by mihailt; 28.08.2011 at 01:01:54.
  #4  
Vechi 28.08.2011, 02:19:21
cz4000 cz4000 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.01.2011
Mesaje: 94
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Mai frate la sinodicon zice cam asa:
"niste nume,sau unii care zic asa....sa fie anatema"
cine zice asa sa fie anatema.
Ca s-a scris ca Dumnezeu Iisus Hristos zice ca Preasfanta Treime hotareste cand nu mai lucreaza anumite lucrari in cineva:
"1.Eu sunt vița cea adevărată și Tatăl Meu este lucrătorul.
2.Orice mlădiță care nu aduce roadă întru Mine, El o taie; și orice mlădiță care aduce roadă, El o curățește, ca mai multă roadă să aducă."
Imi pare ca Dumnezeu Iisus Hristos spune clar ca Preasfanta Treime taie mladita,iar nu oameniii.Adica nu mai lucreaza anumite lucrari in cineva.

De aci eu nu cred ca niste oameni pot hotara ca altii oameni sa nu mai primeasca har de la Dumnezeu (care inseamna anatema).
Cand cineva se duce la doctor,doctorul constata ce boala are si mi se pare ca la Sfintele Sinoade ecumenice Sfintii Parinti nu au aruncat cu anateme ci doar au constatat ca acele invataturi daca sunt crezute duc la despartirea de Dumnezeu.Iar cei care credeau acele invataturi sunt despartiti de Dumnezeu.
Deci formularea actuala a Sinodiconului imi pare neortodoxa,din punctul de vedere ca se arunca cu anateme,am mai scris cum pare,judaico-catoliceasca.
Nu se zice "daca cineva zice....acela este anatema" la Sinodiconul cum este actual ci se zice "daca cineva zice....sa fie anatema".
Intr-una din slujbele crestin ortodoxe nemodificate zice:
"Lumina lui Hristos lumineaza tuturor".
(spre exemplu:
http://ro.orthodoxwiki.org/Liturghia..._sfin%C5%A3ite)
De unde arata ca afara de calea desarvarsita de primire a harului ca iei Sfanta Impartasanie,Dumnezeu Iisus Hristos impartaseste har si altfel,prin caile Sale nestiute.
Sfintul Duh a inspirat pe Sfintii Parinti sa puna Sfintele Canoane, inclusiv sa anatemizeze erezia si ereticii. Asta este un dat la ortodocsi. Crezi asta asa cum crezi si in Iisus Hristos. Citeste Sfinta Scriptura temeinic si o sa vezi ca nu ai nici un motiv sa te indoiesti:
"Adevărat grăiesc vouă: Oricâte veți lega pe pământ, vor fi legate și în cer, și oricâte veți dezlega pe pământ, vor fi dezlegate și în cer." (Matei 18:18)
  #5  
Vechi 28.08.2011, 03:33:49
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
Sfintul Duh a inspirat pe Sfintii Parinti sa puna Sfintele Canoane, inclusiv sa anatemizeze erezia si ereticii. Asta este un dat la ortodocsi. Crezi asta asa cum crezi si in Iisus Hristos. Citeste Sfinta Scriptura temeinic si o sa vezi ca nu ai nici un motiv sa te indoiesti:
"Adevărat grăiesc vouă: Oricâte veți lega pe pământ, vor fi legate și în cer, și oricâte veți dezlega pe pământ, vor fi dezlegate și în cer." (Matei 18:18)
Te inseala dracii mai frate,sa vorbesti absurditati,sa talcuiesti Sfanta Scriptura in stil scolastico-judaico-catolicesc.Asa ii inseala dracii si pe arhierei catolici sa zica.
Si cand zic judaico ma refer la unele actuale judaisme,iar nu la religia pre-crestina dinainte.(din care au fost Sfantul prooroc Moise,Sfantul prooroc Ilie etc)
Sfantul prooroc Moise a pus poporul iudeu sa se lege prin blestem ca va respecta legea,dar nicicum nu a zis ca dansul,prin cuvintele sale desparte pe cineva de Dumnezeu sau nu,ca acela (Sfantul prooroc Moise) nu era inselat de draci.
Ce oare sa insemne aceasta de la Dumnezeu Iisus Hristos si in ce context este zisa?

E vorba de a nu pleca pe lumea cealalta suparat pe nimeni.
La aceste legaturi s-a referit Dumnezeu Iisus Hristos precum se vede mai intai,urmand si pilda lamuritoare catre Sfantul Apostol Petru,la intrebarea cat trebuie sa ierti pe cineva.
Pentru ca pericopa evanghelica asa se citeste,mai frate, in Biserica ortodoxa:
"Adevărat grăiesc vouă: Oricâte veți lega pe pământ, vor fi legate și în cer, și oricâte veți dezlega pe pământ, vor fi dezlegate și în cer. Iarăși grăiesc vouă că, dacă doi dintre voi se vor învoi pe pământ în privința unui lucru pe care îl vor cere, se va da lor de către Tatăl Meu, Care este în ceruri. Că unde sunt doi sau trei, adunați în numele Meu, acolo sunt și Eu în mijlocul lor. Atunci Petru, apropiindu-se de El, I-a zis: Doamne, de câte ori va greși față de mine fratele meu și-i voi ierta lui? Oare până de șapte ori? Zis-a lui Iisus: Nu zic ție până de șapte ori, ci până de șaptezeci de ori câte șapte. Iar după ce Iisus a sfârșit cuvintele acestea, a plecat din Galileea și a venit în hotarele Iudeii, dincolo de Iordan. Și au mers după El mulțimi multe și i-a vindecat pe ei acolo. Atunci I s-au adus copii, ca să-și pună mâinile peste ei și să Se roage; dar ucenicii îi certau. Iar Iisus a zis: Lăsați copiii și nu-i opriți să vină la Mine, că a unora ca aceștia este Împărăția cerurilor. Și punându-Și mâinile peste ei, S-a dus de acolo."
(
(Matei 18, 18-22; 19, 1-2, 13-15))
Deci vezi mai frate cu aceste interpretari scolastico-judaico-catoliciste,care nu sunt crestin ortodoxe,ca ce zice la pericopa,ca de vom ca si copii la rautate,netinand dusmanie asupra cuiva si nepunand prin aceasta legatura in ceruri asupra noastra,atunci vom indeplini una din conditiile de a incepe drumul spre bine in vesnicie,adica de a fi mostenitori ai Imparatiei cerurilor.Iar de dezlegat,a ierta din inima pe cei de ni se pare ca ne-au gresit si atunci s-a dezlegat si in ceruri aceasta,si am plecat ca si copii fara rautate acolo.Ca zice Sfantul Apostol Pavel in alta parte,talcuind ca Dumnezeu Iisus Hristos se refera la noi sa fim fara rautate precum copii,netinand suparare pe nimeni,iar nu la minte sa fim copii:
"20.Fraților, nu fiți copii la minte. Fiți copii când e vorba de răutate. La minte însă, fiți desăvârșiți."
(Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel,capitolul 14).
Iata un pic aci,ca asa se citeste acea pericopa evanghelica in Biserica ortodoxa:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=239
Sau aci:
http://www.ziarullumina.ro/articole;978;0;26553;0;Evanghelia-zilei-Lasati-copiii-sa-vina-la-Mine!.html
Poftim si de la BOSV mai frate,sa vezi oleaca aceea e Sfanta Evanghelie de s-a citit pe data de 22.07.2011 Stil vechi/4 august 2011 stil nou.
http://www.manastirea-amd.ro/index.p...2011&Itemid=65
(a se vedea la partea "din scriptura" acolo in meniu).
Poftim si la BO Greaca din SUA (de draci te inseala pe fratia ta sa ii numesti ne-ortodocsi):
http://www.goarch.org/chapel/lection...=108&event=997

Iar ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici referitor la "aruncarea de anateme" apoi asa inseala dracii pe unii catolici sa sustina "infailibilitatea papala" ca dracii au inselat pe cei din BC de au ajuns la peste 3000 de anateme,sau mai mult:
http://www.catholic.com/library/Papal_Infallibility.asp
"Given these common misapprehensions regarding the basic tenets of papal infallibility, it is necessary to explain exactly what infallibility is not. Infallibility is not the absence of sin. Nor is it a charism that belongs only to the pope. Indeed, infallibility also belongs to the body of bishops as a whole, when, in doctrinal unity with the pope, they solemnly teach a doctrine as true. We have this from Jesus himself, who promised the apostles and their successors the bishops, the magisterium of the Church: "He who hears you hears me" (Luke 10:16), and "Whatever you bind on earth shall be bound in heaven" (Matt. 18:18)."

Asa mai frate,ia mai explica-ne si noua si care ar fi acea Biserica ortodoxa din care faci fratia ta parte?
BC?
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.

Last edited by mihailt; 28.08.2011 at 03:37:57.
  #6  
Vechi 28.08.2011, 04:09:11
cz4000 cz4000 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.01.2011
Mesaje: 94
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Te inseala dracii mai frate,sa vorbesti absurditati,sa talcuiesti Sfanta Scriptura in stil scolastico-judaico-catolicesc.Asa ii inseala dracii si pe arhierei catolici sa zica.
Si cand zic judaico ma refer la unele actuale judaisme,iar nu la religia pre-crestina dinainte.(din care au fost Sfantul prooroc Moise,Sfantul prooroc Ilie etc)
Sfantul prooroc Moise a pus poporul iudeu sa se lege prin blestem ca va respecta legea,dar nicicum nu a zis ca dansul,prin cuvintele sale desparte pe cineva de Dumnezeu sau nu,ca acela (Sfantul prooroc Moise) nu era inselat de draci.
Ce oare sa insemne aceasta de la Dumnezeu Iisus Hristos si in ce context este zisa?

E vorba de a nu pleca pe lumea cealalta suparat pe nimeni.
La aceste legaturi s-a referit Dumnezeu Iisus Hristos precum se vede mai intai,urmand si pilda lamuritoare catre Sfantul Apostol Petru,la intrebarea cat trebuie sa ierti pe cineva.
Pentru ca pericopa evanghelica asa se citeste,mai frate, in Biserica ortodoxa:
"Adevărat grăiesc vouă: Oricâte veți lega pe pământ, vor fi legate și în cer, și oricâte veți dezlega pe pământ, vor fi dezlegate și în cer. Iarăși grăiesc vouă că, dacă doi dintre voi se vor învoi pe pământ în privința unui lucru pe care îl vor cere, se va da lor de către Tatăl Meu, Care este în ceruri. Că unde sunt doi sau trei, adunați în numele Meu, acolo sunt și Eu în mijlocul lor. Atunci Petru, apropiindu-se de El, I-a zis: Doamne, de câte ori va greși față de mine fratele meu și-i voi ierta lui? Oare până de șapte ori? Zis-a lui Iisus: Nu zic ție până de șapte ori, ci până de șaptezeci de ori câte șapte. Iar după ce Iisus a sfârșit cuvintele acestea, a plecat din Galileea și a venit în hotarele Iudeii, dincolo de Iordan. Și au mers după El mulțimi multe și i-a vindecat pe ei acolo. Atunci I s-au adus copii, ca să-și pună mâinile peste ei și să Se roage; dar ucenicii îi certau. Iar Iisus a zis: Lăsați copiii și nu-i opriți să vină la Mine, că a unora ca aceștia este Împărăția cerurilor. Și punându-Și mâinile peste ei, S-a dus de acolo."
(
(Matei 18, 18-22; 19, 1-2, 13-15))
Deci vezi mai frate cu aceste interpretari scolastico-judaico-catoliciste,care nu sunt crestin ortodoxe,ca ce zice la pericopa,ca de vom ca si copii la rautate,netinand dusmanie asupra cuiva si nepunand prin aceasta legatura in ceruri asupra noastra,atunci vom indeplini una din conditiile de a incepe drumul spre bine in vesnicie,adica de a fi mostenitori ai Imparatiei cerurilor.Iar de dezlegat,a ierta din inima pe cei de ni se pare ca ne-au gresit si atunci s-a dezlegat si in ceruri aceasta,si am plecat ca si copii fara rautate acolo.Ca zice Sfantul Apostol Pavel in alta parte,talcuind ca Dumnezeu Iisus Hristos se refera la noi sa fim fara rautate precum copii,netinand suparare pe nimeni,iar nu la minte sa fim copii:
"20.Fraților, nu fiți copii la minte. Fiți copii când e vorba de răutate. La minte însă, fiți desăvârșiți."
(Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel,capitolul 14).
Iata un pic aci,ca asa se citeste acea pericopa evanghelica in Biserica ortodoxa:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=239
Sau aci:
http://www.ziarullumina.ro/articole;978;0;26553;0;Evanghelia-zilei-Lasati-copiii-sa-vina-la-Mine!.html
Poftim si de la BOSV mai frate,sa vezi oleaca aceea e Sfanta Evanghelie de s-a citit pe data de 22.07.2011 Stil vechi/4 august 2011 stil nou.
http://www.manastirea-amd.ro/index.p...2011&Itemid=65
(a se vedea la partea "din scriptura" acolo in meniu).
Poftim si la BO Greaca din SUA (de draci te inseala pe fratia ta sa ii numesti ne-ortodocsi):
http://www.goarch.org/chapel/lection...=108&event=997

Iar ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici referitor la "aruncarea de anateme" apoi asa inseala dracii pe unii catolici sa sustina "infailibilitatea papala" ca dracii au inselat pe cei din BC de au ajuns la peste 3000 de anateme,sau mai mult:
http://www.catholic.com/library/Papal_Infallibility.asp
"Given these common misapprehensions regarding the basic tenets of papal infallibility, it is necessary to explain exactly what infallibility is not. Infallibility is not the absence of sin. Nor is it a charism that belongs only to the pope. Indeed, infallibility also belongs to the body of bishops as a whole, when, in doctrinal unity with the pope, they solemnly teach a doctrine as true. We have this from Jesus himself, who promised the apostles and their successors the bishops, the magisterium of the Church: "He who hears you hears me" (Luke 10:16), and "Whatever you bind on earth shall be bound in heaven" (Matt. 18:18)."

Asa mai frate,ia mai explica-ne si noua si care ar fi acea Biserica ortodoxa din care faci fratia ta parte?
BC?
Tu tot citezi cu toptanul, dar sa stii ca mult nu inseamna si bine. De exemplu, unde zici: "Atunci Petru, apropiindu-se de El, I-a zis: Doamne, de câte ori va greși față de mine fratele meu și-i voi ierta lui? Oare până de șapte ori? Zis-a lui Iisus: Nu zic ție până de șapte ori, ci până de șaptezeci de ori câte șapte." - se refera la cel care ti-a gresit, in nici un caz la cel care ii greseste lui Dumnezeu, adica la eretic. Acestia (ereticii) sint o categorie aparte, care, dupa cum arata Sf. Efrem Sirul, Scriptura nici macar nu ii numeste oameni.

Mai mult, sa stii ca sinoadele sint obligate sa puna anatema pe erezii si eretici. Exista chiar o anatema pentru cei care se abtin de la a-i scoate pe eretici in afara Bisericii. Iti convine, bine, nu, du-te la papistasi daca-ti par mai "omenosi", dar nu mai perverti tu invatatura ortodoxa.

Last edited by cz4000; 28.08.2011 at 04:11:38.
  #7  
Vechi 28.08.2011, 05:09:12
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Mai frate eu am pus 4 linkuri la aceeasi pericopa evanghelica,de la BOR (adica ziarul lumina),de la un frate postata aceeasi pericopa evanghelica pe acest forum,de la mrea Adormirii Maicii Domnului de tine de BOSV si de la BO Greaca din SUA,cu aceeasi pericopa evanghelica.
Era ce au inselat duhurile rele pe fratia ta sa interpretezi in stil catolicesco-judaicesc ,in legatura cu "aruncarea cu anateme".
Mai anume de la Sfanta Evanghelie dupa Sfantul Apostol si Evanghelist Matei,capitolul 18,versetul 18,care e inclus la acea pericopa evanghelica,data in acele linkuri diferite.
Respectiva pericopa,e citata de la 3 Biserici ortodoxe diferite,doua pe stil nou:
adica BOR si BO Greaca si de la una care nu e in comuniune cu BOR si BO Greaca adica BOSV - pentru a fi clar ca acea pericopa asa se citeste peste tot in Biserica.
Din respectiva pericopa se poate observa vorbeste de legaturile care omul le poate pune asupra sa,prin tinerea urii,a supararii fata de altii si care raman si pe lumea celalta,daca omul nu iarta pe cei care i-au gresit.
S-a mai pus si un link,unde se vede cum dracii inseala pe cei din BC sa arunce literal cu anateme,folosind ca justificare acel verset Sfanta Evanghelie care precum se vede e gresit inteles (in BC).

Referitor la ce zici fratia ta,ca "eretici gresesc lui Dumnezeu" aceasta e o alta absurditate,pe care dracii inseala pe fratia ta sa o zici in stil judaico-catolic.
Iata ce zice in VT Duhul Sfant prin gura lui Elihu,care corespunde cu invatatura crestin ortodoxa despre pacat:
"6.Dacă păcătuiești, ce rău îi faci lui Dumnezeu și dacă păcatele tale sunt numeroase, ce-I strică Lui?
7.Dacă ești drept, ce dar Îi faci sau ce primește El din mâna ta?
8.Răutatea ta poate să strice unui om ca și tine, dreptatea ta să folosească celui ce este ca și tine născut din om."
(Sfanta Scriptura,cartea lui Iov,capitolul 35)
Daca Sfantul prooroc David zice "Tie unuia am gresit si rau inaintea Ta am facut" aceasta se intelege din Sfanta Scriptura - la Sfintele Evanghelii unde Dumnezeu Iisus Hristos zice,la predica referitoare la Judecata de apoi,ca faptele bune facute asupra altora se vor considera ca facute lui Dumnezeu Iisus Hristos,iar faptele bune nefacute asupra altora,vor fi considerate ca nefacute lui Dumnezeu Iisus Hristos.

Sfintii Parinti au aratat acele invataturi (erezii) ca otravitoare de suflet,ca sa pazeasca crestinii sa nu le urmeze,precum doctorul spune ca o anumita boala e letala.
Iar pe aceia care erau inselati de draci sa creada asa,au aratat ca sunt despartiti de Dumnezeu,iar nu ca Sfintii Parinti au despartit pe aceia de Dumnezeu zicand "anatema".
Deci dracii inseala pe fratia ta sa talcuiesti aceasta in stil catolico-judaicesc (despre anateme).
Ca daca zici ca "eretici nu sunt considerati oameni" pai oare nu dracii te inseala pe fratia ta sa zici asemenea absurditati,asa dracii au inselat pe unii prin BC sa ii supuna la diverse prigoniri pe acestia.
Daca tot zici de Sfinti Parinti,de ce nu citezi ce a zis Sfantul Ioan Gura de Aur "cel care ucide un eretic face un pacat de neiertat"?
http://www.crestinortodox.ro/sarbato...ina-98186.html

Pana una alta mai frate zi asa pe romaneste,din care biserica ortodoxa face parte?
De ce eviti raspunsul?
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.

Last edited by mihailt; 28.08.2011 at 05:26:13.
  #8  
Vechi 28.08.2011, 01:08:15
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
Draga, mihailt, eu nu stiu cum o fi in religia voastra, dar pot sa-ti spun, ca la noi, la ortodocsi, nu exista dubii ca Sfinta Traditie este lucrarea Duhului Sfint. Toate anatemele care au fost acceptate in constiinta Bisericii, adica care au devenit parte a Sfintei Traditii, au fost date pe drept. La noi Sinodiconul nu este discutabil!
mai prietene, tu esti fenomenal! Tot bati moneda pe dogma calendarului! Zice undeva in Biblie de calendar? Cu ce te ajuta calendarul la mantuire? Daca era atat de important cum zici tu, cum se face ca nu este pomenit in nici o evanghelie sau vreo epistola? Orice dogma trebuie sa aiba suport biblic. Dogma asta a vostra a calendarului are asa ceva? Sa nu-mi raspunzi cu versete rupte din context ca nu tine! Din cate stiu eu calendarul este un instrument de masurare a timpului si nimic mai mult. Din cate vad eu, voi stilistii vati facut un idol dupa 1924 si anume CALENDARUL. Apropos, aveti o sarbatoare inchinata calendarului? Doamne ajuta!
  #9  
Vechi 28.08.2011, 01:54:15
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
mai prietene, tu esti fenomenal!
sa stii ca e, are o aroganta si o infatuare incredibila "nu stiu cum e religia voastra, dar la noi , la ortodocsi nu exista dubii,,," Avem acelasi crez, n-aveam diferente majore de obiceiuri, suntem aproape indentici, insa despartiti de o decizie din 1924, insa cica avem alta religie si nu suntem ortodocsi. cred ca-i un viitor preot pe stil vechi, pentru care toata Ortodoxia sta intr-un calendar, ce nici macar nu exista in perioada Lui Iisus, ci abia dupa s-a folosit.

Last edited by ioanna; 28.08.2011 at 02:01:34.
  #10  
Vechi 28.08.2011, 02:24:17
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
sa stii ca e, are o aroganta si o infatuare incredibila "nu stiu cum e religia voastra, dar la noi , la ortodocsi nu exista dubii,,," Avem acelasi crez, n-aveam diferente majore de obiceiuri, suntem aproape indentici, insa despartiti de o decizie din 1924, insa cica avem alta religie si nu suntem ortodocsi. cred ca-i un viitor preot pe stil vechi, pentru care toata Ortodoxia sta intr-un calendar, ce nici macar nu exista in perioada Lui Iisus, ci abia dupa s-a folosit.
Draga Ioana, pe timpul lui Iisus calendarul iulian exista. Calendarul iulian a fost facut de egipteanul Sosigene in Alexandria la porunca dictatorului roman Iulius Cezar, a fost terminat in anul 46 IH si a intrat in uz in Imperiul Roman in anul 45 IH. Tocmai de aceea am si zis ca daca era atat de important calendarul ( stilistii il considera sfant), Hristos ne-ar fi atentionat in legatura cu el. Nici apostolii nu pomenesc in scrierile lor despre calendar si nici parintii apostolici ca Ignatie Teoforul,Clement Romanul sau Policarp al Smirnei.Numai in mintea lor ratacita calendarul e important si sfant. Dumnezeu sa-i miluiasca!

Last edited by stefan florin; 28.08.2011 at 02:27:08.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Casatorie stil vechi Andrreea Nunta 289 06.09.2019 17:44:23
pentru o casatorie pe stil vechi doca Botezul 30 08.09.2012 19:29:55
biserica ortodoxa de stil vechi silviu.pintilie Secte si culte 6 12.11.2010 14:03:30
Hotararea Sinodului Bisericii Ortodoxe de Stil Vechi referitor la actele biometrice bunicu Stiri, actualitati, anunturi 2 24.03.2009 11:20:37
casatorie cu ortodox de stil vechi doca Nunta 1 31.01.2008 15:06:59