![]() |
![]() |
|
#121
|
|||
|
|||
![]()
“In Biblie nu exista cuvintul eretic si nici nu reiese de undeva ca ei sau oricare altii ar trebui pringoniti sau exterminati - a nu da perle porcilor nu inseamna a-i prigoni sau injunghia” – In Biblie exista cuvintul eretic, dar nu inteleg de ce faceti asemenea supozitii. Sfinta Scriptura si Sfintii Parinti sint foarte clari si categorici cu privire la acest aspect: de eretici te desparti, cu ereticii nu numai ca nu ramii in comuniune, dar nu te asociezi cu ei nici in alte imprejurari. De aici si pina la a “prigoni, extermina, injunghia” mi se pare un drum extrem de lung pe care nu poti sa-l parcurgi fara a calca in picioare intreaga Scriptura.
|
#122
|
|||
|
|||
![]() Citat:
* Daca Petru Pruteanu pe care il tot pomeniti si citati este cel de aici: http://www.teologie.net/_IeromPetru, atunci va inselati in privinta lui. Acest ieromonah tine de Mitropolia Moldovei si Patriarhia Rusa cu care BOR, Patriarhia Ecumenica, Biserica de Stil Nou din Grecia etc sint in comuniune deplina. Chiar daca mitropolia din Moldova si Moscova tin calendarul bisericesc, acele biserici nu sint de “stil vechi”. Biserica Ortodoxa (adevarata, traditionalista, de stil vechi sau vechi – calendarista, cum este denumita pentru a o diferentia de bisericile moderniste) nu se afla in comuniune cu bisericile care au adoptat inovatii si ereziile ecumenismului. Pentru ca sinteti in Grecia, lacasurile Bisericii Ortodoxe sint in general acelea unde o sa vedeti ca in ajunul sarbatorilor se fac priveghiuri de toata noaptea, lumina electrica nu se aprinde mai niciodata, preotii au barbi mari si netaiate si umbla numai in sutana, femeile au parul acoperit, barbatii stau de-adreapta, slujbele nu a fost scurtate si cenzurate, calendarul este cel al parintilor, etc… * Cine sint si unde ma aflu nu are nici un fel de relevanta. Fiti atenta la ceea ce scriu. |
#123
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In scenariul pe care il propui, episcopul urmator tot eretic se cheama (este in Biserica eretica, a fost hirononit si consacrat de eretici). Daca vrea sa se intoarca la Credinta, atunci trebuie sa se pocaiasca si sa vina la Biserica in conditiile in care hotarasc episcopii drept-maritori. Sf. Marcu Eugenicul nu s-a despartit de Biserica pentru ca acolo unde a fost el, acolo a fost si Biserica (dupa cum spune Sf. Ignatie). Toti ceialalti patriarhi si episcopi au cazut din Biserica prin acceptarea ereziilor Latine. Sf. Marcu nu s-a mai impartasit cu nici unul dintre ei si chiar pe patul de moarte fiind a dat dispozitie ca nici ei, nici preoti de-ai lor sa nu cumva sa fie primiti sa slujeasca cu preotii lui, nici macar la propria inmormintare. Din cauza ca anatemele asupra papei au fost ridicate in 1965, dupa felul in care este primit papa in tarile ortodoxe (ca un episcop al Bisericii), dupa afirmatiile pe care le fac unii inalti ierarhi, Biserica Romano – Catolica este demult parte a “Bisericii”. Vezi si acordul de la Balamand in care BRC este “celalalt plamin al crestinatatii” si “biserica sora”. Minunile nu atesteaza prezenta Harului, ci cuvintul Domnului il dovedeste. Minunile cel mult intaresc credinta. Drept- credinciosii nu s-au rupt de episcopii eretici din cauza ca Sf. Cruce s-a aratat si s-a inaltat pe Cer de Ziua Sfintei Cruci (dupa calendarul vechi) in 1925. S-au despartit de ei pentru ca aceia au calcat in picioare Sfinta Traditie, si numai dupa ce si-au facut ereziile lege si n-au mai vrut sa se pocaiasca. Adevarul este numai in Biserica lui Hristos. Cel ce desconsidera sau incalca Sfintele Canoane nu este in Biserica si nici in Adevar. Lumina de la Mormintul Sfint nu dovedeste “ortodoxia” Patriarhului Ierusalimului. Daca ar fi asa, atunci ar insemna ca Dumnezeu subscrie la desconsiderarea si incalcarea Sfintelor Canoane, la ecumenism cu toate blasfemiile impotriva Duhului Sfint pe care le implica. Un asemenea “Dumnezeu” care se contrazice nu este Dumnezeul Ortodox, cel neschimbat, al absolutului. |
#124
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar sa ne uitam ce a facut Sf. Ilie. A stat cateva zile de vorba cu proorocii lui Baal si dupa aceea aia au spus ca el are dreptate. Si acei proooroci spuneau desigur ca ei au dreptate. Si cum s-a aratat adevarul, nu printr-o minune? Dar Iisus cand a povestit doar care a adevarul? Nu a facut si minuni ca sa intareasca ceea ce spune si lumea sa creada? Au fost vreodata minuni de la Dumnezeu acolo unde nu era adevarul? Daca vedem ca sunt multe minuni adevarate (si nu inselari de la vrajmasul) intr-un cult neoprotestant si la noi tot atea cate la ei, adica nimic, nu te intrebi daca nu la ei e religia adevarata? Citat:
Un citat sugestiv de acolo: "Hotararile canonice, intocmai ca dogmele, sunt dumnezeieste-insuflate, insa de aici nu trebuie sa se inteleaga ca unele ar fi aidoma cu celelalte. Deosebirea intre dogme si canoane nu sta in obarsi fiintarii lor, ci in faptul ca dogmele sunt adevaruri absolute iar canoanele sunt aplicari ale acelor adevaruri in existenta istorica a Bisericii. Dogmele nu privesc vietuirea vremelnica, pe cand canoanele sunt vremelnice. Insa aspectul lor vremelnic nu le imputineaza natura dumnezeieste-insuflata, caci vremelnicia nu priveste acea natura." Canoanele despre calendar tin de dogma? Sa vedem cum a fost adoptat canonul pentru tinerea Sfintelor Pasti. Din ce imi amintesc s-a votat sa se tina dupa regula apuseana, dar echinoctiul calculat la Alexandria. 2. Acum consideratii legate de calendar. O sa observi ca daca tinem la rigoare, tocmai cei ce au noul calendar sarbatoresc pe sfantul din ziua respectiva la data la care a trecut la cele vesnice, adica la data randuita de Biserica. Pentru ca s-a stabilit o zo anume din an, adica ziua in care a mers la Dumnezeu acel sfant. Si ziua aceea este ziua din noul calendar, nu din vechiul calendar, pentru ca acesta calcula gresit ziua si a ramas in urma. De exemplu ziua de 6 decembrie, ziua sfantului Nicolae e 6 decembrie pe noul calendar, vechiul calendar e in noiembrie, cand nu e ziua sfantului. 3. Am aratat cum prin minuni Dumnezeu arata unde a ramas adevarul si care e Biserica. Degeaba ne contrazicem noi care are dreptate, Dumnezeu arata adevarul. Citat:
Iar astea tin doar de greselile unor ierarhi. Exact exemplul cu Sf. Marcu, multi erarhi semnasera trecea la catolicism. A avut vreun efect? Nu, s-a considerat un sinod eronat, s-a anulat de la sine in timp. Ridicarea anatemelor de catre patriarh a avut vreun efect? Nu, e aceeasi situaite de mai inainte, multi o considera o eroare a acelui patriarh. Ca unii (foarte putini) ierarhi mai spun ca BC ar fi la fel ca BO are vreo importanta? Nu, pentru ca nu avem infailibilitatea ca la catolici, iar ierarhii sunt doar simpli oameni, nu tot ce spun e dogma. Iar acesti ierarhi sunt doar cativa, cate 1-2 in fiecare tara. Acordul de la Balamand contine niste fraze ambigue, de protocol. Nu numai ca nu a devenit invatatura BO, dar a fost respins de unele BO, si in momentul de fata nu mai e bagat de nimeni in seama. Nu stiu daca stii, dar s-a semnat in Elvetia chiar un acord cu monofizitii, de unire, dar din cauza ca era neclar si monofizitii nu spuneau ca recunosc doua firi ca la Calecedon unele Bo l-au respins si n-a avut niciun efect, ca si cand n-ar fi fost. La fel si in trecut, cand se tineau sinoade talharesti, erau anulate sau nebagate in seama. Cred ca am spus tot ce se putea spune pe tema asta. |
#125
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu e greu pentru nimeni sa se uite un pic la Biserica ortodoxa si sa vada acum, cine nu este in comuniune si cati sunt. Peste 50 ani nu se va mai vorbi de ei. pentru ca ce e de la Dumnezeu va dainui. aceste ramuri rupte din biserica, vad ca se rup in continuare pana cand vor ramane o mana de vreascuri. Pentru ca ma aflu in Grecia, pot sa afirm, ca o singura data mi s-a intamplat, la inceput cand nu stiam deloc greaca un lucru minunat. Biserica la care merg este de stil nou. Si intru-cat nu intelegeam nimic din slujba fiind in greaca, intram in biserica si toata slujba ma rugam in minte aparte de tot ce se intampla acolo. Intr-una din duminici m-am dus la biserica si in clipa cand am intrat inauntru pentru o perioada scurta de timp am auzit un cor ingeresc care canta Doamne miluieste. Nu pot explica ce am simtit dar acum va intreb pe dvs. daca aceasta biserica nu are har, atunci cum de ingerii cantau in cor Doamne miluieste in timpul liturghiei? sa nu spuneti ca sunt inchipuiri sau de la diavol pentru diavolul nu va zice niciodata Doamne miluieste. Asadar pe mine nu ma veti putea niciodata face sa va cred ca in biserica noastra dreptmaritoare nu este har iar in adunarea dvs schimsatica este. In ceea ce ma priveste pe mine, sunt complet sanatoasa, si destul de cerebrala. nu ma las dusa de inchipuiri cu atat mai mult cu cat am avut deseori parte de ele. Pot distinge ce sunt inchipuiri si ce nu. Ba are foarte mare importanta cine sunteti si in ce biserica va aflati ca doar diavolul este mare teolog si numai el poate spune: nu va uitati la mine cine sunt ci ascultati doar la ce zic. Cine se bizuie pe adevar nu se teme sa spuna: asta sunt , de aici vin, ca doar Iisus ne invata ca da sa fie da si nu sa fie nu.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#126
|
|||
|
|||
![]()
Care este deosebirea dintre un sinod tilharesc si unul cinstit? ce le deosebeste?
In cel cinstit care este garantia ca tot ce se hotaraste este conform adevarului absolut chiar peste puterea de a purta a teologului si a norodului. Cit de sfint trebuie sa fie un sfint pentru ca ceea ce spune sau crede el sa fie intrutotul conform adevarului divin? Prin ce poate el demonstra infailibilitatea vorbelor sale? In cazul in care realitatile concrete contrazic unele din tezele canonice si parti de dogme unde este greseala? |
#127
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Canoanele cu privire la sclavi nu mai sint valabile astazi pentru ca nu mai sint sclavi. Daca ar exista sclavi, si canonul s-ar aplica. Cu privire la calendar nu exista nici un fel de justificare serioasa pentru a anula anatemele si deciziile sinodale luate vreme de 400 de ani (cu ce se va intimpla peste 30000(!!!) de ani, nici ateii si religia lor, stiinta, nu se prea ocupa), si acest lucru l-au stiut masonii din “Biserica” la fel de bine in 1923 ca si astazi. De aceea prefera sa treaca sub tacere Sfinta Traditie de 400 de ani, de parca nici n-ar exista. Iar tu, chiar daca bine intentionat, le faci din plin jocul. Fii serios! Sfintul Nicolae este exact pe 6 Decembrie dupa calendarul bisericesc (iulian). Voi, din oarece motive, il tineti la 23 noiembrie. Citat:
Nu te supara, dar tu chiar vorbesti ca sa te afli in treaba: Biserica Antiohiana (a Damascului) (incepinind cu 1991) si Biserica Alexandriei (din 2001) cuminica monofiziti si recunoaste tainele monofitilor. Cu ambele “biserici” BOR se afla in comuniune deplina. Citeste aici ca sa vezi unde a ajuns apostazia! http://www.orthodoxwiki.org/Pastoral...ria_%282001%29 http://www.orthodox.org.ph/content/view/143/50/ Balamand si Chambesy nu sint joaca, ci tratate incheiate si functionale. |
#128
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#129
|
||||
|
||||
![]()
@cz4000
Va comportati ca un pusti de gradinita: Nu sunteti ortodocsi, noi suntem! Bun, am inteles, noi nu suntem ortodocsi…. ferice de voi care ati considerat ca e mai importanta inchinarea la un calendar, decat comuniunea cu semenii, alegand segregarea, care ati aratat cum nu ati parasit egoismul, ca chip general al pacatului, alegand dizarmonia dintre fiintele umane in Dumnezeu, pastrand cu sfintenie atitudinea fariseica. Sunteti ortodocsi, am inteles, noi suntem schismatici; de 5 pagini tot asta repetati :) Altceva mai aveti de adaugat? Last edited by ioanna; 27.08.2011 at 19:50:28. |
#130
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Casatorie stil vechi | Andrreea | Nunta | 289 | 06.09.2019 17:44:23 |
pentru o casatorie pe stil vechi | doca | Botezul | 30 | 08.09.2012 19:29:55 |
biserica ortodoxa de stil vechi | silviu.pintilie | Secte si culte | 6 | 12.11.2010 14:03:30 |
Hotararea Sinodului Bisericii Ortodoxe de Stil Vechi referitor la actele biometrice | bunicu | Stiri, actualitati, anunturi | 2 | 24.03.2009 11:20:37 |
casatorie cu ortodox de stil vechi | doca | Nunta | 1 | 31.01.2008 15:06:59 |
|