Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 28.08.2011, 14:15:53
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
Toti oamenii ii gresesc lui Dumnezeu, dar "ereticii gresesc lui Dumnezeu" in mod specific hulind impotriva Duhului Sfint. Si orice erezie este o blasfemie impotriva Duhului, despre care Domnul spune: "celui care va zice impotriva Duhului Sfant, nu i se va ierta lui, nici in veacul acesta, nici in cel ce va sa fie" (Matei 12:32). Asa ca ia aminte!
Mai frate dracii te inseala sa zici iar absurditati,vis-a-vis de oamenii care au fost inselati de draci sa cada in erezii/erezie si sa interpretezi aiurea Sfanta Scriptura,sa aduci versete talcuite gresit din insuflarea duhurilor rele.
Ca dupa ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici,in acest punct de vedere,ar insemna ca daca cineva cade in erezie,nu mai poate sa se pocaiasca.
Daca e asa atunci pentru ce mai sunt Sfinte randuieli de re-primire la ortodoxie in cartile de slujba?
Despre oameni care au cazut in erezie si apoi s-au pocait e plina istoria bisericeasca,a se vedea numai istoria de la consiliul ecumenic de la Niceea unde s-a aratat de erezia arianista,cu acel invatat care era de partea ereziei,dar a trecut la crestin ortodoxie la loc.
"
Incepătorii cei ce se luptau pentru dreapta credință, cei împodobiți cu viața și cu învățătura erau aceștia: Marele între sfinți Alexandru, care era încă preot și în vremea aceea ținea locul Sfîntului Mitrofan, patriarhul Constantinopolului, nefiind acolo acesta, fiindcă zăcea pe patul durerii; apoi slăvitul Atanasie, care nu era încă împodobit cu rînduiala preoțească și ținea slujba diaconiei în biserica Alexandriei. Pentru această pricină nu puțină neîmpăcare era asupra lor, din partea zavistnicilor, căci nefiind cinstiți cu treapta episcopiei covîrșeau pe alții în înțelegerea credinței. Atunci era împreună cu dînșii și acest mare Spiridon, a cărui viață și dar care locuia într-însul, era mai de folos și mai puternic, pentru înduplecare spre cele de folos, decît gurile altora și decît legăturile silogismelor cele cu meșteșug împletite ale ritorilor. Încă în acel sobor, cu voia împăratului, erau și filosofi elini, care se numeau peripatetici, între care era un înțelept care-l ajuta pe Arie, care tăia ca și cu o sabie ascuțită de amîndouă părțile și se mîndrea cu limba sa de sofist, sîrguindu-se a rîde de învățătura celor dreptcredincioși.
Cu acel filosof a cerut a se întreba Sfîntul Spiridon, fiind bărbat neînvățat, care numai pe Hristos știa și pe Acesta răstignit. Iar Sfinții Părinți, știind învățătura lui, căci n-a avut cît de puțină învățătură elinească, îl opreau, să nu îndrăznească a se întreba cu acel sofist, care era meșter la cuvinte. Dar acesta, știind ce poate înțelepciunea cea de sus și cît sînt de neputincioase puterile înțelepciunii omenești, s-a apropiat de bărbatul acela, zicîndu-i: "În numele lui Iisus Hristos, o, fiolosofule, ia aminte la mine și ascultă cele ce voiesc a-ți spune". Filosoful a zis: "Vorbește și te voi asculta". Sfîntul a început a vorbi zicînd: "Unul este Dumnezeu Care a făcut cerul și pămîntul, pe om din pămînt l-a zidit și toate celelalte, cele văzute și nevăzute le-a așezat cu Cuvîntul și cu Duhul Său. Pe acel Cuvînt Îl credem și noi, că este Fiul lui Dumnezeu, Care S-a milostivit de rătăcirea noastră, S-a născut din Fecioară, a viețuit cu oamenii, a pătimit, a murit pentru mîntuirea noastră, a înviat și împreună cu El a înviat neamul omenesc. Pe Acesta Îl așteptăm să vină, să judece pe toți cu dreptate și să răsplătească fiecăruia după vrednicie și-L credem că este de o ființă cu Tatăl, împreună șezător și asemenea cinstit. Acestea astfel le mărturisim fără ispitire și încercare și nici tu nu îndrăzni a ispiti cum sînt acestea; pentru că acestea covîrșesc înțelegerea ta și sînt mult mai înalte decît toată cunoștința".
Apoi, tăcînd puțin, a zis: "Nu ți se pare și ție a fi acestea astfel, o! filosofule? Pentru ca să te încredințezi de adevăr, ia aminte la acest mic lucru, măcar că nu se cade să asemănăm firea cea îndumnezeită și mai presus de ființă, cu făptura zidită și stricăcioasă. Dar, de vreme ce ochii sînt mai credincioși decît urechile și cel care este puțin credincios, nu crede cu înlesnire, dacă nu va vedea ceva cu ochii cei trupești, pentru aceasta voiesc să vă încredințez pe față cu această cărămidă, care este alcătuită din trei.
Acestea zicînd sfîntul, a făcut semnul Sfintei Cruci cu dreapta, avînd în stînga cărămida și a zis: "În numele Tatălui și al Fiului și al Sfîntului Duh". Și îndată strîngînd cărămida, o! prea slăvită minune! focul s-a ridicat în aer, apa s-a vărsat pe pămînt, iar lutul a rămas în mîinile sfîntului. Cei ce vedeau s-au înspăimîntat și mai vîrtos filosoful, care, înspăimîntîndu-se cu sufletul, tăcea, ca și cum nu mai știa să vorbească, neavînd gură s-o deschidă împotriva cuvintelor sfîntului, în care lucra o putere dumnezeiască, încît s-au împlinit cele scrise: "Nu stă în cuvînt împărăția lui Dumnezeu, ci în putere".
Apoi, filosoful a zis: "Cred că așa sînt cele grăite de tine". Atunci bătrînul a zis: "Vino dar și primește semnul sfintei credințe". Iar filosoful întorcîndu-se către prietenii și către ucenicii săi, a zis: "Ascultați-mă: pînă cînd era cu mine întrebarea din cuvinte, am adus cuvinte împotriva cuvintelor, iar cu meșteșugul iubirii de întrebare, biruiam pe cele puse înainte. Dar de cînd, în locul cuvintelor, a ieșit din gura acestui bătrîn puterea și facerea minunii, nimic nu mai pot cuvintele împotriva puterii, pentru că nu poate sta omul împotriva lui Dumnezeu. Deci, dacă și dintre voi cineva poate să înțeleagă ca mine, să creadă în Hristos și, împreună cu mine, să urmeze acestui bătrîn, prin a cărui gură Dumnezeu a grăit".
Astfel, filosoful acela, primind credința creștinească, se bucura că a fost biruit de sfîntul bătrîn spre folosul său și se bucurau toți cei binecredincioși, iar cei răucredincioși s-au rușinat."
(Vietile Sfintilor pe decembrie,de la BOR)
Iar ce inseamna talcuirea acelui verset de la Sfanta Scriptura nu stiu,dar talcuirea insuflata fratiei tale in acest mod e de la duhurile rele.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.

Last edited by mihailt; 28.08.2011 at 14:32:19.
  #2  
Vechi 30.08.2011, 02:10:02
cz4000 cz4000 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.01.2011
Mesaje: 94
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Mai frate dracii te inseala sa zici iar absurditati,vis-a-vis de oamenii care au fost inselati de draci sa cada in erezii/erezie si sa interpretezi aiurea Sfanta Scriptura,sa aduci versete talcuite gresit din insuflarea duhurilor rele.
Ca dupa ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici,in acest punct de vedere,ar insemna ca daca cineva cade in erezie,nu mai poate sa se pocaiasca.
Daca e asa atunci pentru ce mai sunt Sfinte randuieli de re-primire la ortodoxie in cartile de slujba?
Despre oameni care au cazut in erezie si apoi s-au pocait e plina istoria bisericeasca,a se vedea numai istoria de la consiliul ecumenic de la Niceea unde s-a aratat de erezia arianista,cu acel invatat care era de partea ereziei,dar a trecut la crestin ortodoxie la loc.
"
Incepătorii cei ce se luptau pentru dreapta credință, cei împodobiți cu viața și cu învățătura erau aceștia: Marele între sfinți Alexandru, care era încă preot și în vremea aceea ținea locul Sfîntului Mitrofan, patriarhul Constantinopolului, nefiind acolo acesta, fiindcă zăcea pe patul durerii; apoi slăvitul Atanasie, care nu era încă împodobit cu rînduiala preoțească și ținea slujba diaconiei în biserica Alexandriei. Pentru această pricină nu puțină neîmpăcare era asupra lor, din partea zavistnicilor, căci nefiind cinstiți cu treapta episcopiei covîrșeau pe alții în înțelegerea credinței. Atunci era împreună cu dînșii și acest mare Spiridon, a cărui viață și dar care locuia într-însul, era mai de folos și mai puternic, pentru înduplecare spre cele de folos, decît gurile altora și decît legăturile silogismelor cele cu meșteșug împletite ale ritorilor. Încă în acel sobor, cu voia împăratului, erau și filosofi elini, care se numeau peripatetici, între care era un înțelept care-l ajuta pe Arie, care tăia ca și cu o sabie ascuțită de amîndouă părțile și se mîndrea cu limba sa de sofist, sîrguindu-se a rîde de învățătura celor dreptcredincioși.
Cu acel filosof a cerut a se întreba Sfîntul Spiridon, fiind bărbat neînvățat, care numai pe Hristos știa și pe Acesta răstignit. Iar Sfinții Părinți, știind învățătura lui, căci n-a avut cît de puțină învățătură elinească, îl opreau, să nu îndrăznească a se întreba cu acel sofist, care era meșter la cuvinte. Dar acesta, știind ce poate înțelepciunea cea de sus și cît sînt de neputincioase puterile înțelepciunii omenești, s-a apropiat de bărbatul acela, zicîndu-i: "În numele lui Iisus Hristos, o, fiolosofule, ia aminte la mine și ascultă cele ce voiesc a-ți spune". Filosoful a zis: "Vorbește și te voi asculta". Sfîntul a început a vorbi zicînd: "Unul este Dumnezeu Care a făcut cerul și pămîntul, pe om din pămînt l-a zidit și toate celelalte, cele văzute și nevăzute le-a așezat cu Cuvîntul și cu Duhul Său. Pe acel Cuvînt Îl credem și noi, că este Fiul lui Dumnezeu, Care S-a milostivit de rătăcirea noastră, S-a născut din Fecioară, a viețuit cu oamenii, a pătimit, a murit pentru mîntuirea noastră, a înviat și împreună cu El a înviat neamul omenesc. Pe Acesta Îl așteptăm să vină, să judece pe toți cu dreptate și să răsplătească fiecăruia după vrednicie și-L credem că este de o ființă cu Tatăl, împreună șezător și asemenea cinstit. Acestea astfel le mărturisim fără ispitire și încercare și nici tu nu îndrăzni a ispiti cum sînt acestea; pentru că acestea covîrșesc înțelegerea ta și sînt mult mai înalte decît toată cunoștința".
Apoi, tăcînd puțin, a zis: "Nu ți se pare și ție a fi acestea astfel, o! filosofule? Pentru ca să te încredințezi de adevăr, ia aminte la acest mic lucru, măcar că nu se cade să asemănăm firea cea îndumnezeită și mai presus de ființă, cu făptura zidită și stricăcioasă. Dar, de vreme ce ochii sînt mai credincioși decît urechile și cel care este puțin credincios, nu crede cu înlesnire, dacă nu va vedea ceva cu ochii cei trupești, pentru aceasta voiesc să vă încredințez pe față cu această cărămidă, care este alcătuită din trei.
Acestea zicînd sfîntul, a făcut semnul Sfintei Cruci cu dreapta, avînd în stînga cărămida și a zis: "În numele Tatălui și al Fiului și al Sfîntului Duh". Și îndată strîngînd cărămida, o! prea slăvită minune! focul s-a ridicat în aer, apa s-a vărsat pe pămînt, iar lutul a rămas în mîinile sfîntului. Cei ce vedeau s-au înspăimîntat și mai vîrtos filosoful, care, înspăimîntîndu-se cu sufletul, tăcea, ca și cum nu mai știa să vorbească, neavînd gură s-o deschidă împotriva cuvintelor sfîntului, în care lucra o putere dumnezeiască, încît s-au împlinit cele scrise: "Nu stă în cuvînt împărăția lui Dumnezeu, ci în putere".
Apoi, filosoful a zis: "Cred că așa sînt cele grăite de tine". Atunci bătrînul a zis: "Vino dar și primește semnul sfintei credințe". Iar filosoful întorcîndu-se către prietenii și către ucenicii săi, a zis: "Ascultați-mă: pînă cînd era cu mine întrebarea din cuvinte, am adus cuvinte împotriva cuvintelor, iar cu meșteșugul iubirii de întrebare, biruiam pe cele puse înainte. Dar de cînd, în locul cuvintelor, a ieșit din gura acestui bătrîn puterea și facerea minunii, nimic nu mai pot cuvintele împotriva puterii, pentru că nu poate sta omul împotriva lui Dumnezeu. Deci, dacă și dintre voi cineva poate să înțeleagă ca mine, să creadă în Hristos și, împreună cu mine, să urmeze acestui bătrîn, prin a cărui gură Dumnezeu a grăit".
Astfel, filosoful acela, primind credința creștinească, se bucura că a fost biruit de sfîntul bătrîn spre folosul său și se bucurau toți cei binecredincioși, iar cei răucredincioși s-au rușinat."
(Vietile Sfintilor pe decembrie,de la BOR)
Iar ce inseamna talcuirea acelui verset de la Sfanta Scriptura nu stiu,dar talcuirea insuflata fratiei tale in acest mod e de la duhurile rele.
A citea oara vrei sa-ti spun ca tu nu esti ortodox??!! Zici “ca dupa ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici, in acest punct de vedere, ar insemna ca daca cineva cade in erezie, nu mai poate sa se pocaiasca” – dar sa stii ca exact asa si este! Si nu pentru ca o spun eu, ci chiar Sfinta Scriptura:
“Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt,

Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor,

Cu neputință este pentru ei, dacă au căzut, să se înnoiască iarăși spre pocăință, fiindcă ei răstignesc iarași, a doua oară, pe Fiul lui Dumnezeu și-L fac de batjocură.” (Evrei 6:4-6)
Ma mai intrebi “Daca e asa atunci pentru ce mai sunt Sfinte randuieli de re-primire la ortodoxie in cartile de slujba?” – din cauza ca unii sint in erezie fara de vina: unii inselati si, altii, care s-au nascut in erezie. Dar ai grija ce faci ca s-ar putea ca in ciuda alibiurilor pe care le ai sa reiasa ca L-ai rastignit a doua oara!
  #3  
Vechi 30.08.2011, 02:15:50
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
A citea oara vrei sa-ti spun ca tu nu esti ortodox??!! Zici “ca dupa ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici, in acest punct de vedere, ar insemna ca daca cineva cade in erezie, nu mai poate sa se pocaiasca” – dar sa stii ca exact asa si este! Si nu pentru ca o spun eu, ci chiar Sfinta Scriptura:
“Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt,

Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor,

Cu neputință este pentru ei, dacă au căzut, să se înnoiască iarăși spre pocăință, fiindcă ei răstignesc iarași, a doua oară, pe Fiul lui Dumnezeu și-L fac de batjocură.” (Evrei 6:4-6)
Ma mai intrebi “Daca e asa atunci pentru ce mai sunt Sfinte randuieli de re-primire la ortodoxie in cartile de slujba?” – din cauza ca unii sint in erezie fara de vina: unii inselati si, altii, care s-au nascut in erezie. Dar ai grija ce faci ca s-ar putea ca in ciuda alibiurilor pe care le ai sa reiasa ca L-ai rastignit a doua oara!
Sfinte calendar, da-le minte tuturor fraierilor care ti se inchina.
  #4  
Vechi 30.08.2011, 04:00:12
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
A citea oara vrei sa-ti spun ca tu nu esti ortodox??!! Zici “ca dupa ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici, in acest punct de vedere, ar insemna ca daca cineva cade in erezie, nu mai poate sa se pocaiasca” – dar sa stii ca exact asa si este! Si nu pentru ca o spun eu, ci chiar Sfinta Scriptura:
“Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt,

Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor,

Cu neputință este pentru ei, dacă au căzut, să se înnoiască iarăși spre pocăință, fiindcă ei răstignesc iarași, a doua oară, pe Fiul lui Dumnezeu și-L fac de batjocură.” (Evrei 6:4-6)
Ma mai intrebi “Daca e asa atunci pentru ce mai sunt Sfinte randuieli de re-primire la ortodoxie in cartile de slujba?” – din cauza ca unii sint in erezie fara de vina: unii inselati si, altii, care s-au nascut in erezie. Dar ai grija ce faci ca s-ar putea ca in ciuda alibiurilor pe care le ai sa reiasa ca L-ai rastignit a doua oara!
Fratia ta esti sub inselarea dracilor si sustii un punct de vedere care nu este sustinut de vreo Biserica ortodoxa,nici de cele ce se zic "stiliste" nici de cele ce se zic "oficiale".
Acolo se vorbeste de Sfantul Botez prin afundare in apa de trei ori care nu se repeta,a se vedea la Dogmatica Sfantului Ioan Damaschinul:
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...tez-80107.html
"Marturisim un botez spre iertarea pacatelor si spre viata de veci. Botezul indica moartea Domnului (Romani VI, 4; Coloseni II, 12.). Ne ingropam, deci, prin botez impreuna cu Domnul, dupa cum spune dumnezeiescul apostol (Coloseni II, 12.). Si dupa cum o data s-a savarsit moartea Domnului, tot astfel o data trebuie sa ne botezam. Ne botezam, dupa cuvantul Domnului, in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh (Matei XXVIII, 19.); iar prin aceste cuvinte suntem invatati marturisirea in Tatal si in Fiul si in Sfantul Duh. Asadar toti cei care au fost botezati in Tatal si in Fiul si in Sfantul Duh si au fost invatati prin aceasta o singura fire a Dumnezeirii in trei ipostase si se boteaza din nou, acestia rastignesc inca o data pe Hristos, dupa cum spune dumnezeiescul apostol: "Caci este cu neputinta ca cei odata luminati" si cele ce urmeaza, "sa se innoiasca iarasi spre pocainta, pentru ca ei rastignesc pentru ei din nou pe Hristos si-l batjocoresc" (Evrei VI, 4-6.). Dar toti cei care n-au fost
botezati in Sfanta Treime, trebuie rebotezati."

Si iata si de la Pravila bisericeasca:
"http://www.crestinortodox.ro/carti-ortodoxe/pravila-bisericeasca/botezul-81892.html
"186. -"Episcopul sau prezbiterul, de va boteza din nou pe cel botezat cu adevarat (Efes. 4, 5; Evrei 6, 4-6) sau de nu va boteza pe cel spurcat (cu botezul fals) de catre necinstitorii lui Dumnezeu (F. Ap. 19, 1-6), sa se cateriseasca ca unul ce-si bate joc de crucea si de moartea Domnului (Rom. 6, 3-5) si nu deosebeste pe adevaratii preoti, de preotii cei mincinosi ai ereticilor". -Apost. 47.-"

Au fost Sfinti care au cazut si din impartasirea din grade inalte de harul lui Dumnezeu,ca au gresit ceva si s-au intors apoi la pocainta,precum vedem chiar in Sfanta Scriptura cu Sfantul Apostol Petru,ca doar la Schimbarea la Fata vazuse din slava cea fara sfarsit a lui Dumnezeu Iisus Hristos.
Despartirea de Dumnezeu se face nu numai prin caderea in erezie dar si prin caderea in diverse pacate.
Iar mai incolo Sfantul Ioan Damaschinul,la capitolul "Despre credinta si botez" arata si cum se uneste omul din nou cu Dumnezeu,daca cade dupa Sfantul Botez in pacate:
"Al șaselea botez este botezul prin pocăință si lacrimi, care este
cu adevărat greu.
"
Aci este vorba despre taina pocaintei la care se include si taina Sfanta Spovedanii.
Cu acest botez se iarta pacatele facute dupa Sfantul Botez,botezul pocaintei.
Deci mai frate ia mai zi o data din ce biserica ortodoxa faci parte?
Ca dupa ce scrii nu pare ca faci parte din vreuna,ci dracii te-au inselat si te-au trimis sa scrii aci absurditati,sa bage prin fratia ta invrajbire intre crestini ortodocsi.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.

Last edited by mihailt; 30.08.2011 at 04:16:43.
  #5  
Vechi 30.08.2011, 05:54:13
cz4000 cz4000 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.01.2011
Mesaje: 94
Implicit

mihailt, ai ajuns mai rau decit “pocaitii”. Nu numai ca iei din Sfinta Scriptura de ici, de colo ce iti convine, dar si scoti din ea ce nu iti place (macar aceia au decenta sa spuna ca traducerea nu este buna!).

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
dupa cum spune dumnezeiescul apostol: "Caci este cu neputinta ca cei odata luminati" si cele ce urmeaza, "sa se innoiasca iarasi spre pocainta, pentru ca ei rastignesc pentru ei din nou pe Hristos si-l batjocoresc" (Evrei VI, 4-6.)
Cum adica “si cele ce urmeaza” cind tocmai “cele ce urmeaza” arata clar ca se refera la eretici – cei cazuti din Biserica lui Hristos (, despre care tot discutam aici):
“Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt,

Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor,

Cu neputință este pentru ei, dacă au căzut, să se înnoiască iarăși spre pocăință, fiindcă ei răstignesc iarași, a doua oară, pe Fiul lui Dumnezeu și-L fac de batjocură.” (Evrei 6:4-6)
Ce scrie aici se refera la eretici, in general (si nu numai la cei care se boteaza a doua oara sau boteaza a doua oara, despre care trateaza articolul la care faci tu trimitere), adica la hulitorii de Duh Sfint, carora, asa cum am vazut: " nu [li] se va ierta [lor], nici in veacul acesta, nici in cel ce va sa fie" (Matei 12:32).

Pentru binele vostru, opriti-va. Ce faceti este foarte grav! catalin2 toarna minciuni (vezi mai sus), iar tu negi Sfinta Scriptura in zelul vostru nebun de a va justifica profetii mincinosi.
  #6  
Vechi 30.08.2011, 09:11:31
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Calendarul nu este o "problema" pur dogmatica (adica care sa reveleze adevaruri duhovnicesti, ce nu pot fi intelese de mintea umana fara luminarea Duhului Sfant - vezi I Corinteni cap. 2) ci fiind un subiect strict legat de creatia vazuta (materie, spatiu si timp) trebuie privita strict din puct de vedere stiintific, evident prin metode stiintifice.

Reamintesc ca Sfintii Parinti aveau vaste cunostinte stiintifice (astronomie, geometrie, aritmetica etc) potrivit vremii lor (vezi parintii Capadocieni spre exempu, sau Sfantul Ioan Damaschin care in Dogmatica sa expune succint stiinta vremii respective).

La primul Sinod Ecumenic (Niceea 325), Sfintii Parinti au adoptat calendarul oficial al Imperiului Roman (calendar laic, care a fost intocmit de Sosigne in anul 46 i.d. Hr, in vremea imparatului Iuluis Cezar). Iata deci ca Sfintii Parinti nu s-au implicat in domeniul stiintific mai exact astronomic (intrucat calendarul tine de domeniul astronomiei mai mult), ci au adoptat calendarul civil (stabilit de astronomi).

Intrucat calendarul iulian avea erori mari de sincronizare intre anul calendaristic si cel astronomic, a fost necesara revizuirea lui (de catre oamenii de stiinta evident, caci acestia cunosteau matematica, astronomie, geometrie...) pentru o sicronizare cu o precizie cat mai buna intre anul calendaristic si anul astronomic tropical. Astfel a aparut calendarul gregorian (in sec al XVI lea si calendarul iulian revizuit in secolul al XX lea).

Ce este calendarul? Cum funcționează?
http://www.scientia.ro/stiinta-la-mi...alendarul.html

In concluzie vai vai vai de cei ce cauta mantuirea in alta parte decat in Hristos Iisus si in Sfanta Sa Biserica (Ortodoxa), in Sfintele Taine ale Bisericii (lui Hristos).

Vai de cei ce se inchina zilei, calendarului, Pamantului (cei ce sustin geocentrismul afirmand ca pamantul este fix spre exemplu) etc ... caci acestea sunt forme de idolatrie.

Ce este mai importanta ziua sau Sfanta Liturghie? Ce este mai importanta Sfanta Biserica sau locul unde este amplasata Biserica.
Evident ca importanta este Sfanta Liturghie (Sfintele Taine) caci prin Sfintele Taine intram in comuniune deplina cu Hristos si nu ziua in care se savarseste Sfanta Liturhie, caci Sfanta Liturghie are acceasi insemnatate indiferent de ziua saptamanii in care este savarsita, caci doar nu zicem "Liturghia din ziua de Duminica e mai buna decat cea din ziuea de luni spre exemplu".
Si bineinteles ca locul unde este amplasata Biserica nu este important ci importanta este Sfanta Liturghie, Sfintele Taine, caci doar nu zicem ca "Liturghia de la Biserica din centrul orasului e mai buna decat cea de la Biserica de la marginea orasului"!


Fratilor Hristos Iisus este Mantuitorul (si nu ziua, nici calendarul si nici geocentrismul etc. Vai de cei ce cauta mantuirea prin ele!) Fugiti de orice forma de idolatrie. Indreptarea noastra este intru Hristos Iisus prin viata noastra intru EL.
Sa ne punem nadejdea in Hristos Iisus si in Sfanta Sa Biserica Ortodoxa si in Sfintele Taine. Sa nu amestecam sau sa confundam stiinta cu teologia. Stiina ne ajuta sa intelegem in detaliu Creatia vazuta, iar teologia ne ajuta sa intelegem "chiar si adacurile lui Dumnezeu" (I corinteni cap 2) intru Duhul Sfant.

Doamne ajuta. Har si pace.
  #7  
Vechi 30.08.2011, 09:20:09
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

http://www.razbointrucuvant.ro/2010/...ui/#more-14170

Fireste ca este foarte important concluziile ce le tragem dupa citirea acestui material. Tinand cont de faptul ca in mintea stramba si ce e drept se stramba sa ne rugam la Dumnezeu sa avem minte dreapta.

Extras din material:
"Sandu Tudor (adica viitorul parinte isihast si marturisitor Daniil de la Rarau, participant de frunte al Miscarii “Rugul Aprins” de la Antim) a participat si era foarte in tema cu problema pascaliei si a calendarului. Cu toate acestea, Sandu Tudor decide sa se faca monah in 1948, avandu-l drept duhovnic pe Parintele Cleopa. Sa nu fi stiut oare Sandu Tudor nimic despre factiunile obscure stiliste existente in momentul in care a devenit monah? Greu de crezut… In orice caz, era foarte in tema pe problema calendarului si totusi nu numai ca a ramas in Biserica Ortodoxa Romana fara sovaiala, dar a devenit monah si apoi parinte duhovnicesc si staret in cadrul acesteia acesteia! Pentru a-si sfarsi alergarea sa ca martir in iadul Aiudului. Inteleg oare noii zeloti de astazi care impart icoane cu Sfantul Mucenic Daniil pilda acestuia? Tare ne indoim…"
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
  #8  
Vechi 30.08.2011, 12:15:52
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Aceleasi discutii, chiar ma intreb cand o sa inceteze. Ce legatura are faptul ca te folosesti de un lucru facut de un necrestin(pagan) cu credinta ta? Cu ce ti-o afecteaza? Credeti ca toti oamenii de stiinta sunt crestini-ortodocsi? Ne folosim de ceea ce ei au descoperit, daca e bun si folositor si nu intra in contradictie cu norma crestina. Asa si cu calendarul; nu e o dogma, nu calendarul in sine iti asigura mantuirea, ci modul in care-ti traiesti toata viata. Noi nu am schimbat traditia, doar traditia nu se leaga de zile, ci de semnificatia sarbatorilor, deci calendarul indreptat e in spiritul traditiei, o revitalizeaza, nu o modifica. Daca ortodocsii pe stil vechi pot sa inteleaga asta si sa-si vada de "drumul lor" e bine, daca nu, e strict problema lor. Sa le fie de bine clericilor pe stil vechi daca doresc sa fie farisei moderni, “mai catolici decat Papa”, deci prefera sa fie un “madular” aparte, izolat, decat sa traiasca in comuniune cu Biserica Ortodoxa, ba mai mult unii indoctrineza lumea si-i instiga la actiuni dusmanoase impotriva fratilor ortodocsi si a BO. Probabil exista interese lumesti in randul lor, nu duhovnicesti, de mentin aceasta stare anormala, in loc sa se intoarca la sanul Bisericii de unde s-au rupt in 1924, insa e alegerea lor. Deja devine agasant ca un ortodox pe stil vechi sa intre pe acest forum doar pentru a ne demonstra ca inteligenta sa e o aroganta educata. Repetarea papagaliceasca a unor cuvinte ca “eretici”, “hulitori de Duh Sfant” si altele cu tenta ofensiva, nu ne poate schimba parerea, doar ii accentueaza "uraciunea" propriului caracter.

Last edited by ioanna; 30.08.2011 at 12:33:53.
  #9  
Vechi 30.08.2011, 12:28:02
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Excelent si la obiect!

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Aceleasi discutii, chiar ma intreb cand o sa inceteze. Ce legatura are faptul ca te folosesti de un lucru facut de un necrestin(pagan) cu credinta ta? Cu ce ti-o afecteaza? Credeti ca toti oamenii de stiinta sunt crestini-ortodocsi? Ne folosim de ceea ce ei au descoperit, daca e bun si folositor si nu intra in contradictie cu norma crestina. Asa si cu calendarul; nu e o dogma, nu calendarul in sine iti asigura mantuirea, ci modul in care-ti traiesti toata viata. Noi nu am schimbat traditia, doar traditia nu se leaga de zile, ci de semnificatia sarbatorilor, deci calendarul indreptat e in spiritul traditiei, o revitalizeaza, nu o modifica. Daca ortodocsii pe stil vechi pot sa inteleaga asta si sa-si vada de "drumul lor" e bine, daca nu, e strict problema lor. Sa le fie de bine daca clericii pe stil vechi doresc sa fie farisei moderni, “mai catolici decat Papa”, care prefera sa fie un “madular” aparte, izolat, decat sa traiasca in comuniune cu Biserica Ortodoxa. Probabil exista interese lumesti in randul lor, de mentin aceasta stare anormala, in loc sa se intoarca la sanul Bisericii de unde s-au rupt in 1924, insa e alegerea lor. Deja devine agasant ca un ortodox pe stil vechi sa intre pe acest forum doar pentru a ne demonstra ca inteligenta sa e o aroganta educata. Repetarea papagaliceasca a unor cuvinte ca “eretici”, “schismatici”, “hulitori de Duh Sfant” si altele cu tenta ofensiva, nu ne poate schimba parerea, doar ii accentueaza "uraciunea" propriului caracter.
Stimata doamna, aveti dreptate, ati spus-o perfect. Asa ar fi logic, sa se intoarca toate schismele in sanul Bisericii-Mama. Insa era damnabila in care traim are propriile ei metode, si NU dupa Dumnezeu, de a promova unitatea (mai degraba blestemata "uniune", decat binecuvantata "unitate"). Sa speram ca nu va fi leacul mai rau decat boala...
  #10  
Vechi 30.08.2011, 14:44:56
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
mihailt, ai ajuns mai rau decit “pocaitii”. Nu numai ca iei din Sfinta Scriptura de ici, de colo ce iti convine, dar si scoti din ea ce nu iti place (macar aceia au decenta sa spuna ca traducerea nu este buna!).



Cum adica “si cele ce urmeaza” cind tocmai “cele ce urmeaza” arata clar ca se refera la eretici – cei cazuti din Biserica lui Hristos (, despre care tot discutam aici):
“Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt,

Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor,

Cu neputință este pentru ei, dacă au căzut, să se înnoiască iarăși spre pocăință, fiindcă ei răstignesc iarași, a doua oară, pe Fiul lui Dumnezeu și-L fac de batjocură.” (Evrei 6:4-6)
Ce scrie aici se refera la eretici, in general (si nu numai la cei care se boteaza a doua oara sau boteaza a doua oara, despre care trateaza articolul la care faci tu trimitere), adica la hulitorii de Duh Sfint, carora, asa cum am vazut: " nu [li] se va ierta [lor], nici in veacul acesta, nici in cel ce va sa fie" (Matei 12:32).

.
Mai frate dracii te inseala pe fratia ta,sa zici aceste absurditati.
In Sfanta Scriptura Sfantul Apostol Pavel vorbeste de faptul ca acestia care au primit Sfantul Botez o data,nu mai pot sa il primeasca din nou,adica nu mai pot fi iertati inca o data prin Sfantul Botez.
Iertarea la Sfantul Botez se da fara efort personal,a se vedea tot de la Dogmatica Sfantului Ioan Damaschinul:
"Mărturisim un botez spre iertarea păcatelor și spre viața de veci.
Botezul indică moartea Domnului (Romani VI, 4; Coloseni II, 12.). Ne îngropăm, deci, prin botez împreună cu Domnul, după cum spune dumnezeiescul apostol (Coloseni II, 12). Și după cum o dată s-a savârsit moartea Domnului, tot astfel o dată trebuie să ne botezăm. Ne botezăm, după cuvântul Domnului, în numele Tatălui și al Fiului si al Sfântului Duh (Matei XXVIII, 19); iar prin aceste cuvinte suntem învățați
mărturisirea în Tatăl si în Fiul si în Sfântul Duh. Așadar toți cei care au fost
botezați în Tatăl si în Fiul si în Sfântul Duh si au fost învățați prin aceasta o
singură fire a Dumnezeirii în trei ipostase și se botează din nou, aceștia
răstignesc încă o dată pe Hristos, după cum spune dumnezeiescul apostol:
„Căci este cu neputință ca cei odată luminați" și cele ce urmează, „să se
înnoiască iarăși spre pocăință, pentru că ei răstignesc pentru ei din nou pe
Hristos si-l batjocoresc”(Evrei VI, 4-6)."
Aci nu e vorba de "a rastigni (trupul lui aceasta inseamna cuvantul pe,a se vedea invatatura despre cele doua firi a lui Dumnezeu Iisus Hristos) Hristos din nou" ca dupa inviere trupul lui Dumnezeu Iisus Hristos a fost facut fara moarte,nu mai poti sa il rastignesti.
E vorba ca daca dracii inseala pe cineva sa faca Sfantul Botez din nou,prin aceasta ar marturisi doua rastigniri a (trupului) lui Dumnezeu Iisus Hristos.
A se vedea la Dogmatica ca Sfantul Ioan Damaschinul vorbeste despre rastignire la timpul trecut deci rastignirea e ceva ce a fost,nu se mai intampla din nou.Botezul indica moartea Domnului,nu inseamna ca cine face Sfantul Botez rastigneste pe Dumnezeu Iisus Hristos.
Prin Sfantul Botez se da iertare de pacate,in dar:
"A doua naștere se petrece în suflet, căci cu toate că suntem creaturi, credința are atâta putere să ne înfieze prin Duh si să ne ducă la fericirea de altă dată.
Prin botez se dă tuturora în mod egal iertare de păcate; harul Duhului însă, în măsura credinței și a curățirii antecedente."

Iertarea pacatelor/caderilor in erezii dupa Sfantul Botez se face prin Taina pocaintei,prin care credinciosul impreuna ajutat de harul Duhului Sfant isi plange pacatele,face rugaciuni,postiri,etc.
Aceasta cum arata Sfantul Ioan Damaschinul e mult mai grea,decat iertarea care se da prin Sfantul Botez.

Fratia ta nu observi ca dracii te inseala sa citezi din Sfanta Scriptura in afara contextului,ca daca ai fi luat tot citatul,s-ar fi vazut ca despre Sfantul Botez vorbeste acolo Sfantul Apostol Pavel:
"1.De aceea, lăsând cuvântul de început despre Hristos, să ne ridicăm spre ceea ce este desăvârșit, fără să mai punem din nou temelia învățăturii despre pocăința de faptele moarte și despre credința în Dumnezeu,
2.A învățăturii despre botezuri, despre punerea mâinilor, despre învierea morților și despre judecata veșnică.
3.Și aceasta vom face-o cu voia lui Dumnezeu.
4.Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt,
5.Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor,
6.Cu neputință este pentru ei, dacă au căzut, să se înnoiască iarăși spre pocăință, fiindcă ei răstignesc loruși, a doua oară, pe Fiul lui Dumnezeu și-L fac de batjocură."


Iata aci de la Biserica ortodoxa a SUA,OCA,despre acest verset talcuire:
http://oca.org/questions/scripture/h...from-the-faith
"Since most Protestants reject the Sacrament of Confession, they provide no real options or opportunities for reconciliation after they have “backslided” or, as we would say, after they have cut themselves off from the common union which they had shared with Father, Son and Holy Spirit and with the People of God."

Si traducerea pentru cine nu stie engleza:
"Intrucat majoritatea protestantilor resping Sfanta Taina a Spovedaniei,ei nu ofera niciun fel de optiuni reale sau oportunitati de reimpacare (cu Dumnezeu) dupa ce ei au "pasit inapoi" sau,cum am spune,dupa ce s-au taiat de la uniunea care au avut-o cu Tatal,Fiul si Sfantul Duh si cu poporul lui Dumnezeu".


Deci vezi mai frate ca dracii inseala pe fratia ta sa zici despre acel pasaj in stil neo-protestant.
Iata aci o discutie intre niste inselati de draci neoprotestanti,vis-a-vis de acel pasaj,ca lor li se pare ca daca cineva a plecat de la secta lor si s-a dus la altii,a cazut sub versetul acela:
http://www.puritanboard.com/f17/appl...6-4-6-a-60718/
"If a man was once an evangelical, professed belief in the Gospel of Jesus Christ, lived a decent life (showing an external holiness of some sort), then got mixed in with eastern religions, and eventually became Eastern Orthodox. The man knows the theology/beliefs of Eastern Orthodoxy, which essentially holds the Gospel and salvation as (Jesus + sacraments, etc.). Would such a man fall under the warning of Hebrews 6:4-6, which says, "4For in the case of those who have once been enlightened and have tasted of the heavenly gift and have been made partakers of the Holy Spirit, 5and have tasted the good word of God and the powers of the age to come, 6and then have fallen away, it is impossible to renew them again to repentance, since they again crucify to themselves the Son of God and put Him to open shame. "?

Secondly, if he does fall under Hebrews 6:4-6, should we as Christians still seek to preach to Him the Gospel in hope that he will repent and believe the true Gospel? "
Traducerea la ce ii inseala dracii pe acei neo-protestanti sa vorbeasca:
"Daca un om a fost odata evanghelist,a profesat credinta in Evanghelia lui Isus Cristos,a trait o viata decenta (aratata de un anumit grade de sfintenie exterioara) apoi s-a amestecat cu religiile crestin ortodoxe si pana la urma a devenit crestin ortodox.Acest om stie teologia/credintele crestin ortodoxiei,care esential tine Scriptura si mantuirea ca (Iisus + Sfintele Taine etc...."
Si raspunsul altui inselat de draci neo-protestant:
"Yes he would fall under such a warning. But remember that we ourselves cannot tell infallibly whether another person who professed the faith was truly converted or not, and may be going through backsliding rather than ultimate apostasy or have committed the unforgiveable sin.
Only the God Himself knows infallibly if someone has crossed the line and committed the unforgiveable sin. "
"Da ar cadea sub o asemenea avertizare.Dar sa ne amintim ca noi nu putem spune cu infailibilitate daca alta persoana care a profesta credinta a fost convertita cu adevarat sau nu si daca nu cumva are o alunecare decat apostazia ultima si daca a comis un pacat de neiertat".
Deci si acesti neo-protestanti inselati de draci,desi au punct de vedere apropiat de a fratelui cz400,nu sunt chiar asa de categorici,de a caracteriza pe cineva ca damnat sau nu.

Deci fratia ta mai frate cz400 nici catolic nu esti ci esti inselat de draci neo-protestant si vii sa bagi invrajbire in crestini ortodocsi,cei de stil nou si stil vechi.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Casatorie stil vechi Andrreea Nunta 289 06.09.2019 17:44:23
pentru o casatorie pe stil vechi doca Botezul 30 08.09.2012 19:29:55
biserica ortodoxa de stil vechi silviu.pintilie Secte si culte 6 12.11.2010 14:03:30
Hotararea Sinodului Bisericii Ortodoxe de Stil Vechi referitor la actele biometrice bunicu Stiri, actualitati, anunturi 2 24.03.2009 11:20:37
casatorie cu ortodox de stil vechi doca Nunta 1 31.01.2008 15:06:59