Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 28.08.2011, 03:33:49
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
Sfintul Duh a inspirat pe Sfintii Parinti sa puna Sfintele Canoane, inclusiv sa anatemizeze erezia si ereticii. Asta este un dat la ortodocsi. Crezi asta asa cum crezi si in Iisus Hristos. Citeste Sfinta Scriptura temeinic si o sa vezi ca nu ai nici un motiv sa te indoiesti:
"Adevărat grăiesc vouă: Oricâte veți lega pe pământ, vor fi legate și în cer, și oricâte veți dezlega pe pământ, vor fi dezlegate și în cer." (Matei 18:18)
Te inseala dracii mai frate,sa vorbesti absurditati,sa talcuiesti Sfanta Scriptura in stil scolastico-judaico-catolicesc.Asa ii inseala dracii si pe arhierei catolici sa zica.
Si cand zic judaico ma refer la unele actuale judaisme,iar nu la religia pre-crestina dinainte.(din care au fost Sfantul prooroc Moise,Sfantul prooroc Ilie etc)
Sfantul prooroc Moise a pus poporul iudeu sa se lege prin blestem ca va respecta legea,dar nicicum nu a zis ca dansul,prin cuvintele sale desparte pe cineva de Dumnezeu sau nu,ca acela (Sfantul prooroc Moise) nu era inselat de draci.
Ce oare sa insemne aceasta de la Dumnezeu Iisus Hristos si in ce context este zisa?

E vorba de a nu pleca pe lumea cealalta suparat pe nimeni.
La aceste legaturi s-a referit Dumnezeu Iisus Hristos precum se vede mai intai,urmand si pilda lamuritoare catre Sfantul Apostol Petru,la intrebarea cat trebuie sa ierti pe cineva.
Pentru ca pericopa evanghelica asa se citeste,mai frate, in Biserica ortodoxa:
"Adevărat grăiesc vouă: Oricâte veți lega pe pământ, vor fi legate și în cer, și oricâte veți dezlega pe pământ, vor fi dezlegate și în cer. Iarăși grăiesc vouă că, dacă doi dintre voi se vor învoi pe pământ în privința unui lucru pe care îl vor cere, se va da lor de către Tatăl Meu, Care este în ceruri. Că unde sunt doi sau trei, adunați în numele Meu, acolo sunt și Eu în mijlocul lor. Atunci Petru, apropiindu-se de El, I-a zis: Doamne, de câte ori va greși față de mine fratele meu și-i voi ierta lui? Oare până de șapte ori? Zis-a lui Iisus: Nu zic ție până de șapte ori, ci până de șaptezeci de ori câte șapte. Iar după ce Iisus a sfârșit cuvintele acestea, a plecat din Galileea și a venit în hotarele Iudeii, dincolo de Iordan. Și au mers după El mulțimi multe și i-a vindecat pe ei acolo. Atunci I s-au adus copii, ca să-și pună mâinile peste ei și să Se roage; dar ucenicii îi certau. Iar Iisus a zis: Lăsați copiii și nu-i opriți să vină la Mine, că a unora ca aceștia este Împărăția cerurilor. Și punându-Și mâinile peste ei, S-a dus de acolo."
(
(Matei 18, 18-22; 19, 1-2, 13-15))
Deci vezi mai frate cu aceste interpretari scolastico-judaico-catoliciste,care nu sunt crestin ortodoxe,ca ce zice la pericopa,ca de vom ca si copii la rautate,netinand dusmanie asupra cuiva si nepunand prin aceasta legatura in ceruri asupra noastra,atunci vom indeplini una din conditiile de a incepe drumul spre bine in vesnicie,adica de a fi mostenitori ai Imparatiei cerurilor.Iar de dezlegat,a ierta din inima pe cei de ni se pare ca ne-au gresit si atunci s-a dezlegat si in ceruri aceasta,si am plecat ca si copii fara rautate acolo.Ca zice Sfantul Apostol Pavel in alta parte,talcuind ca Dumnezeu Iisus Hristos se refera la noi sa fim fara rautate precum copii,netinand suparare pe nimeni,iar nu la minte sa fim copii:
"20.Fraților, nu fiți copii la minte. Fiți copii când e vorba de răutate. La minte însă, fiți desăvârșiți."
(Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel,capitolul 14).
Iata un pic aci,ca asa se citeste acea pericopa evanghelica in Biserica ortodoxa:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=239
Sau aci:
http://www.ziarullumina.ro/articole;978;0;26553;0;Evanghelia-zilei-Lasati-copiii-sa-vina-la-Mine!.html
Poftim si de la BOSV mai frate,sa vezi oleaca aceea e Sfanta Evanghelie de s-a citit pe data de 22.07.2011 Stil vechi/4 august 2011 stil nou.
http://www.manastirea-amd.ro/index.p...2011&Itemid=65
(a se vedea la partea "din scriptura" acolo in meniu).
Poftim si la BO Greaca din SUA (de draci te inseala pe fratia ta sa ii numesti ne-ortodocsi):
http://www.goarch.org/chapel/lection...=108&event=997

Iar ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici referitor la "aruncarea de anateme" apoi asa inseala dracii pe unii catolici sa sustina "infailibilitatea papala" ca dracii au inselat pe cei din BC de au ajuns la peste 3000 de anateme,sau mai mult:
http://www.catholic.com/library/Papal_Infallibility.asp
"Given these common misapprehensions regarding the basic tenets of papal infallibility, it is necessary to explain exactly what infallibility is not. Infallibility is not the absence of sin. Nor is it a charism that belongs only to the pope. Indeed, infallibility also belongs to the body of bishops as a whole, when, in doctrinal unity with the pope, they solemnly teach a doctrine as true. We have this from Jesus himself, who promised the apostles and their successors the bishops, the magisterium of the Church: "He who hears you hears me" (Luke 10:16), and "Whatever you bind on earth shall be bound in heaven" (Matt. 18:18)."

Asa mai frate,ia mai explica-ne si noua si care ar fi acea Biserica ortodoxa din care faci fratia ta parte?
BC?
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.

Last edited by mihailt; 28.08.2011 at 03:37:57.
  #2  
Vechi 28.08.2011, 04:09:11
cz4000 cz4000 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.01.2011
Mesaje: 94
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Te inseala dracii mai frate,sa vorbesti absurditati,sa talcuiesti Sfanta Scriptura in stil scolastico-judaico-catolicesc.Asa ii inseala dracii si pe arhierei catolici sa zica.
Si cand zic judaico ma refer la unele actuale judaisme,iar nu la religia pre-crestina dinainte.(din care au fost Sfantul prooroc Moise,Sfantul prooroc Ilie etc)
Sfantul prooroc Moise a pus poporul iudeu sa se lege prin blestem ca va respecta legea,dar nicicum nu a zis ca dansul,prin cuvintele sale desparte pe cineva de Dumnezeu sau nu,ca acela (Sfantul prooroc Moise) nu era inselat de draci.
Ce oare sa insemne aceasta de la Dumnezeu Iisus Hristos si in ce context este zisa?

E vorba de a nu pleca pe lumea cealalta suparat pe nimeni.
La aceste legaturi s-a referit Dumnezeu Iisus Hristos precum se vede mai intai,urmand si pilda lamuritoare catre Sfantul Apostol Petru,la intrebarea cat trebuie sa ierti pe cineva.
Pentru ca pericopa evanghelica asa se citeste,mai frate, in Biserica ortodoxa:
"Adevărat grăiesc vouă: Oricâte veți lega pe pământ, vor fi legate și în cer, și oricâte veți dezlega pe pământ, vor fi dezlegate și în cer. Iarăși grăiesc vouă că, dacă doi dintre voi se vor învoi pe pământ în privința unui lucru pe care îl vor cere, se va da lor de către Tatăl Meu, Care este în ceruri. Că unde sunt doi sau trei, adunați în numele Meu, acolo sunt și Eu în mijlocul lor. Atunci Petru, apropiindu-se de El, I-a zis: Doamne, de câte ori va greși față de mine fratele meu și-i voi ierta lui? Oare până de șapte ori? Zis-a lui Iisus: Nu zic ție până de șapte ori, ci până de șaptezeci de ori câte șapte. Iar după ce Iisus a sfârșit cuvintele acestea, a plecat din Galileea și a venit în hotarele Iudeii, dincolo de Iordan. Și au mers după El mulțimi multe și i-a vindecat pe ei acolo. Atunci I s-au adus copii, ca să-și pună mâinile peste ei și să Se roage; dar ucenicii îi certau. Iar Iisus a zis: Lăsați copiii și nu-i opriți să vină la Mine, că a unora ca aceștia este Împărăția cerurilor. Și punându-Și mâinile peste ei, S-a dus de acolo."
(
(Matei 18, 18-22; 19, 1-2, 13-15))
Deci vezi mai frate cu aceste interpretari scolastico-judaico-catoliciste,care nu sunt crestin ortodoxe,ca ce zice la pericopa,ca de vom ca si copii la rautate,netinand dusmanie asupra cuiva si nepunand prin aceasta legatura in ceruri asupra noastra,atunci vom indeplini una din conditiile de a incepe drumul spre bine in vesnicie,adica de a fi mostenitori ai Imparatiei cerurilor.Iar de dezlegat,a ierta din inima pe cei de ni se pare ca ne-au gresit si atunci s-a dezlegat si in ceruri aceasta,si am plecat ca si copii fara rautate acolo.Ca zice Sfantul Apostol Pavel in alta parte,talcuind ca Dumnezeu Iisus Hristos se refera la noi sa fim fara rautate precum copii,netinand suparare pe nimeni,iar nu la minte sa fim copii:
"20.Fraților, nu fiți copii la minte. Fiți copii când e vorba de răutate. La minte însă, fiți desăvârșiți."
(Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel,capitolul 14).
Iata un pic aci,ca asa se citeste acea pericopa evanghelica in Biserica ortodoxa:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=239
Sau aci:
http://www.ziarullumina.ro/articole;978;0;26553;0;Evanghelia-zilei-Lasati-copiii-sa-vina-la-Mine!.html
Poftim si de la BOSV mai frate,sa vezi oleaca aceea e Sfanta Evanghelie de s-a citit pe data de 22.07.2011 Stil vechi/4 august 2011 stil nou.
http://www.manastirea-amd.ro/index.p...2011&Itemid=65
(a se vedea la partea "din scriptura" acolo in meniu).
Poftim si la BO Greaca din SUA (de draci te inseala pe fratia ta sa ii numesti ne-ortodocsi):
http://www.goarch.org/chapel/lection...=108&event=997

Iar ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici referitor la "aruncarea de anateme" apoi asa inseala dracii pe unii catolici sa sustina "infailibilitatea papala" ca dracii au inselat pe cei din BC de au ajuns la peste 3000 de anateme,sau mai mult:
http://www.catholic.com/library/Papal_Infallibility.asp
"Given these common misapprehensions regarding the basic tenets of papal infallibility, it is necessary to explain exactly what infallibility is not. Infallibility is not the absence of sin. Nor is it a charism that belongs only to the pope. Indeed, infallibility also belongs to the body of bishops as a whole, when, in doctrinal unity with the pope, they solemnly teach a doctrine as true. We have this from Jesus himself, who promised the apostles and their successors the bishops, the magisterium of the Church: "He who hears you hears me" (Luke 10:16), and "Whatever you bind on earth shall be bound in heaven" (Matt. 18:18)."

Asa mai frate,ia mai explica-ne si noua si care ar fi acea Biserica ortodoxa din care faci fratia ta parte?
BC?
Tu tot citezi cu toptanul, dar sa stii ca mult nu inseamna si bine. De exemplu, unde zici: "Atunci Petru, apropiindu-se de El, I-a zis: Doamne, de câte ori va greși față de mine fratele meu și-i voi ierta lui? Oare până de șapte ori? Zis-a lui Iisus: Nu zic ție până de șapte ori, ci până de șaptezeci de ori câte șapte." - se refera la cel care ti-a gresit, in nici un caz la cel care ii greseste lui Dumnezeu, adica la eretic. Acestia (ereticii) sint o categorie aparte, care, dupa cum arata Sf. Efrem Sirul, Scriptura nici macar nu ii numeste oameni.

Mai mult, sa stii ca sinoadele sint obligate sa puna anatema pe erezii si eretici. Exista chiar o anatema pentru cei care se abtin de la a-i scoate pe eretici in afara Bisericii. Iti convine, bine, nu, du-te la papistasi daca-ti par mai "omenosi", dar nu mai perverti tu invatatura ortodoxa.

Last edited by cz4000; 28.08.2011 at 04:11:38.
  #3  
Vechi 28.08.2011, 05:09:12
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Mai frate eu am pus 4 linkuri la aceeasi pericopa evanghelica,de la BOR (adica ziarul lumina),de la un frate postata aceeasi pericopa evanghelica pe acest forum,de la mrea Adormirii Maicii Domnului de tine de BOSV si de la BO Greaca din SUA,cu aceeasi pericopa evanghelica.
Era ce au inselat duhurile rele pe fratia ta sa interpretezi in stil catolicesco-judaicesc ,in legatura cu "aruncarea cu anateme".
Mai anume de la Sfanta Evanghelie dupa Sfantul Apostol si Evanghelist Matei,capitolul 18,versetul 18,care e inclus la acea pericopa evanghelica,data in acele linkuri diferite.
Respectiva pericopa,e citata de la 3 Biserici ortodoxe diferite,doua pe stil nou:
adica BOR si BO Greaca si de la una care nu e in comuniune cu BOR si BO Greaca adica BOSV - pentru a fi clar ca acea pericopa asa se citeste peste tot in Biserica.
Din respectiva pericopa se poate observa vorbeste de legaturile care omul le poate pune asupra sa,prin tinerea urii,a supararii fata de altii si care raman si pe lumea celalta,daca omul nu iarta pe cei care i-au gresit.
S-a mai pus si un link,unde se vede cum dracii inseala pe cei din BC sa arunce literal cu anateme,folosind ca justificare acel verset Sfanta Evanghelie care precum se vede e gresit inteles (in BC).

Referitor la ce zici fratia ta,ca "eretici gresesc lui Dumnezeu" aceasta e o alta absurditate,pe care dracii inseala pe fratia ta sa o zici in stil judaico-catolic.
Iata ce zice in VT Duhul Sfant prin gura lui Elihu,care corespunde cu invatatura crestin ortodoxa despre pacat:
"6.Dacă păcătuiești, ce rău îi faci lui Dumnezeu și dacă păcatele tale sunt numeroase, ce-I strică Lui?
7.Dacă ești drept, ce dar Îi faci sau ce primește El din mâna ta?
8.Răutatea ta poate să strice unui om ca și tine, dreptatea ta să folosească celui ce este ca și tine născut din om."
(Sfanta Scriptura,cartea lui Iov,capitolul 35)
Daca Sfantul prooroc David zice "Tie unuia am gresit si rau inaintea Ta am facut" aceasta se intelege din Sfanta Scriptura - la Sfintele Evanghelii unde Dumnezeu Iisus Hristos zice,la predica referitoare la Judecata de apoi,ca faptele bune facute asupra altora se vor considera ca facute lui Dumnezeu Iisus Hristos,iar faptele bune nefacute asupra altora,vor fi considerate ca nefacute lui Dumnezeu Iisus Hristos.

Sfintii Parinti au aratat acele invataturi (erezii) ca otravitoare de suflet,ca sa pazeasca crestinii sa nu le urmeze,precum doctorul spune ca o anumita boala e letala.
Iar pe aceia care erau inselati de draci sa creada asa,au aratat ca sunt despartiti de Dumnezeu,iar nu ca Sfintii Parinti au despartit pe aceia de Dumnezeu zicand "anatema".
Deci dracii inseala pe fratia ta sa talcuiesti aceasta in stil catolico-judaicesc (despre anateme).
Ca daca zici ca "eretici nu sunt considerati oameni" pai oare nu dracii te inseala pe fratia ta sa zici asemenea absurditati,asa dracii au inselat pe unii prin BC sa ii supuna la diverse prigoniri pe acestia.
Daca tot zici de Sfinti Parinti,de ce nu citezi ce a zis Sfantul Ioan Gura de Aur "cel care ucide un eretic face un pacat de neiertat"?
http://www.crestinortodox.ro/sarbato...ina-98186.html

Pana una alta mai frate zi asa pe romaneste,din care biserica ortodoxa face parte?
De ce eviti raspunsul?
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.

Last edited by mihailt; 28.08.2011 at 05:26:13.
  #4  
Vechi 28.08.2011, 05:21:14
cz4000 cz4000 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.01.2011
Mesaje: 94
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Mai frate eu am pus 4 linkuri la aceeasi pericopa evanghelica,de la BOR (adica ziarul lumina),de la un frate postata aceeasi pericopa evanghelica pe acest forum,de la mrea Adormirii Maicii Domnului de tine de BOSV si de la BO Greaca din SUA,cu aceeasi pericopa evanghelica.
Era ce au inselat duhurile rele pe fratia ta sa interpretezi in stil catolicesco-judaicesc ,in legatura cu "aruncarea cu anateme".
Mai anume de la Sfanta Evanghelie dupa Sfantul Apostol si Evanghelist Matei,capitolul 18,versetul 18,care e inclus la acea pericopa evanghelica,data in acele linkuri diferite.
Respectiva pericopa,e citata de la 3 Biserici ortodoxe diferite,doua pe stil nou:
adica BOR si BO Greaca si de la una care nu e in comuniune cu BOR si BO Greaca adica BOSV - pentru a fi clar ca acea pericopa asa se citeste peste tot in Biserica.
Din respectiva pericopa se poate observa vorbeste de legaturile care omul le poate pune asupra sa,prin tinerea urii,a supararii fata de altii si care raman si pe lumea celalta,daca omul nu iarta pe cei care i-au gresit.
S-a mai pus si un link,unde se vede cum dracii inseala pe cei din BC sa arunce literal cu anateme,folosind ca justificare acel verset Sfanta Evanghelie care precum se vede e gresit inteles (in BC).

Referitor la ce zici fratia ta,ca "eretici gresesc lui Dumnezeu" aceasta e o alta absurditate,pe care dracii inseala pe fratia ta sa o zici in stil judaico-catolic.
Iata ce zice in VT Duhul Sfant prin gura lui Elihu,care corespunde cu invatatura crestin ortodoxa despre pacat:
"6.Dacă păcătuiești, ce rău îi faci lui Dumnezeu și dacă păcatele tale sunt numeroase, ce-I strică Lui?
7.Dacă ești drept, ce dar Îi faci sau ce primește El din mâna ta?
8.Răutatea ta poate să strice unui om ca și tine, dreptatea ta să folosească celui ce este ca și tine născut din om."
(Sfanta Scriptura,cartea lui Iov,capitolul 35)
Daca Sfantul prooroc David zice "Tie unuia am gresit si rau inaintea Ta am facut" aceasta se intelege din Sfanta Scriptura - la Sfintele Evanghelii unde Dumnezeu Iisus Hristos zice,la predica referitoare la Judecata de apoi,ca faptele bune facute asupra altora se vor considera ca facute lui Dumnezeu Iisus Hristos,iar faptele bune nefacute asupra altora,vor fi considerate ca nefacute lui Dumnezeu Iisus Hristos.

Sfintii Parinti au aratat acele invataturi (erezii) ca otravitoare de suflet,ca sa pazeasca crestinii sa nu le urmeze,precum doctorul spune ca o anumita boala e letala.
Iar pe aceia care erau inselati de draci sa creada asa,au aratat ca sunt despartiti de Dumnezeu,iar nu ca Sfintii Parinti au despartit pe aceia de Dumnezeu zicand "anatema".
Deci dracii inseala pe fratia ta sa talcuiesti aceasta in stil catolico-judaicesc (despre anateme).
Toti oamenii ii gresesc lui Dumnezeu, dar "ereticii gresesc lui Dumnezeu" in mod specific hulind impotriva Duhului Sfint. Si orice erezie este o blasfemie impotriva Duhului, despre care Domnul spune: "celui care va zice impotriva Duhului Sfant, nu i se va ierta lui, nici in veacul acesta, nici in cel ce va sa fie" (Matei 12:32). Asa ca ia aminte!
  #5  
Vechi 28.08.2011, 10:58:12
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
Toti oamenii ii gresesc lui Dumnezeu, dar "ereticii gresesc lui Dumnezeu" in mod specific hulind impotriva Duhului Sfint. Si orice erezie este o blasfemie impotriva Duhului, despre care Domnul spune: "celui care va zice impotriva Duhului Sfant, nu i se va ierta lui, nici in veacul acesta, nici in cel ce va sa fie" (Matei 12:32). Asa ca ia aminte!
Bisericisme grecolatre ultra-schismatice..."care au infatisarea adevarului", adica "seamana, dar nu rasare" cu ce invata oricare Biserica Apostolica... De unde ati scos-o ca oricine altcineva in afara de voi este eretic?! Sefii vostri sunt obsedati de catolici si "ereticii de pe stil nou", aruncand cu noroi si venin la aproape fiecare predica. Bre, liderii tai au o maaare surpriza pentru tine: se vor uni pe sest cu BOR, iar fanatici ca tine vor ramane cu buza umflata, si cu potera UE dupa ei. Uite ce zice dizidentul vostru, ca si ala are buguri esentiale, si are nevoie de un dist-upgrade rapid:
http://pro-orthodoxie.blogspot.com/
  #6  
Vechi 28.08.2011, 14:15:53
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
Toti oamenii ii gresesc lui Dumnezeu, dar "ereticii gresesc lui Dumnezeu" in mod specific hulind impotriva Duhului Sfint. Si orice erezie este o blasfemie impotriva Duhului, despre care Domnul spune: "celui care va zice impotriva Duhului Sfant, nu i se va ierta lui, nici in veacul acesta, nici in cel ce va sa fie" (Matei 12:32). Asa ca ia aminte!
Mai frate dracii te inseala sa zici iar absurditati,vis-a-vis de oamenii care au fost inselati de draci sa cada in erezii/erezie si sa interpretezi aiurea Sfanta Scriptura,sa aduci versete talcuite gresit din insuflarea duhurilor rele.
Ca dupa ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici,in acest punct de vedere,ar insemna ca daca cineva cade in erezie,nu mai poate sa se pocaiasca.
Daca e asa atunci pentru ce mai sunt Sfinte randuieli de re-primire la ortodoxie in cartile de slujba?
Despre oameni care au cazut in erezie si apoi s-au pocait e plina istoria bisericeasca,a se vedea numai istoria de la consiliul ecumenic de la Niceea unde s-a aratat de erezia arianista,cu acel invatat care era de partea ereziei,dar a trecut la crestin ortodoxie la loc.
"
Incepătorii cei ce se luptau pentru dreapta credință, cei împodobiți cu viața și cu învățătura erau aceștia: Marele între sfinți Alexandru, care era încă preot și în vremea aceea ținea locul Sfîntului Mitrofan, patriarhul Constantinopolului, nefiind acolo acesta, fiindcă zăcea pe patul durerii; apoi slăvitul Atanasie, care nu era încă împodobit cu rînduiala preoțească și ținea slujba diaconiei în biserica Alexandriei. Pentru această pricină nu puțină neîmpăcare era asupra lor, din partea zavistnicilor, căci nefiind cinstiți cu treapta episcopiei covîrșeau pe alții în înțelegerea credinței. Atunci era împreună cu dînșii și acest mare Spiridon, a cărui viață și dar care locuia într-însul, era mai de folos și mai puternic, pentru înduplecare spre cele de folos, decît gurile altora și decît legăturile silogismelor cele cu meșteșug împletite ale ritorilor. Încă în acel sobor, cu voia împăratului, erau și filosofi elini, care se numeau peripatetici, între care era un înțelept care-l ajuta pe Arie, care tăia ca și cu o sabie ascuțită de amîndouă părțile și se mîndrea cu limba sa de sofist, sîrguindu-se a rîde de învățătura celor dreptcredincioși.
Cu acel filosof a cerut a se întreba Sfîntul Spiridon, fiind bărbat neînvățat, care numai pe Hristos știa și pe Acesta răstignit. Iar Sfinții Părinți, știind învățătura lui, căci n-a avut cît de puțină învățătură elinească, îl opreau, să nu îndrăznească a se întreba cu acel sofist, care era meșter la cuvinte. Dar acesta, știind ce poate înțelepciunea cea de sus și cît sînt de neputincioase puterile înțelepciunii omenești, s-a apropiat de bărbatul acela, zicîndu-i: "În numele lui Iisus Hristos, o, fiolosofule, ia aminte la mine și ascultă cele ce voiesc a-ți spune". Filosoful a zis: "Vorbește și te voi asculta". Sfîntul a început a vorbi zicînd: "Unul este Dumnezeu Care a făcut cerul și pămîntul, pe om din pămînt l-a zidit și toate celelalte, cele văzute și nevăzute le-a așezat cu Cuvîntul și cu Duhul Său. Pe acel Cuvînt Îl credem și noi, că este Fiul lui Dumnezeu, Care S-a milostivit de rătăcirea noastră, S-a născut din Fecioară, a viețuit cu oamenii, a pătimit, a murit pentru mîntuirea noastră, a înviat și împreună cu El a înviat neamul omenesc. Pe Acesta Îl așteptăm să vină, să judece pe toți cu dreptate și să răsplătească fiecăruia după vrednicie și-L credem că este de o ființă cu Tatăl, împreună șezător și asemenea cinstit. Acestea astfel le mărturisim fără ispitire și încercare și nici tu nu îndrăzni a ispiti cum sînt acestea; pentru că acestea covîrșesc înțelegerea ta și sînt mult mai înalte decît toată cunoștința".
Apoi, tăcînd puțin, a zis: "Nu ți se pare și ție a fi acestea astfel, o! filosofule? Pentru ca să te încredințezi de adevăr, ia aminte la acest mic lucru, măcar că nu se cade să asemănăm firea cea îndumnezeită și mai presus de ființă, cu făptura zidită și stricăcioasă. Dar, de vreme ce ochii sînt mai credincioși decît urechile și cel care este puțin credincios, nu crede cu înlesnire, dacă nu va vedea ceva cu ochii cei trupești, pentru aceasta voiesc să vă încredințez pe față cu această cărămidă, care este alcătuită din trei.
Acestea zicînd sfîntul, a făcut semnul Sfintei Cruci cu dreapta, avînd în stînga cărămida și a zis: "În numele Tatălui și al Fiului și al Sfîntului Duh". Și îndată strîngînd cărămida, o! prea slăvită minune! focul s-a ridicat în aer, apa s-a vărsat pe pămînt, iar lutul a rămas în mîinile sfîntului. Cei ce vedeau s-au înspăimîntat și mai vîrtos filosoful, care, înspăimîntîndu-se cu sufletul, tăcea, ca și cum nu mai știa să vorbească, neavînd gură s-o deschidă împotriva cuvintelor sfîntului, în care lucra o putere dumnezeiască, încît s-au împlinit cele scrise: "Nu stă în cuvînt împărăția lui Dumnezeu, ci în putere".
Apoi, filosoful a zis: "Cred că așa sînt cele grăite de tine". Atunci bătrînul a zis: "Vino dar și primește semnul sfintei credințe". Iar filosoful întorcîndu-se către prietenii și către ucenicii săi, a zis: "Ascultați-mă: pînă cînd era cu mine întrebarea din cuvinte, am adus cuvinte împotriva cuvintelor, iar cu meșteșugul iubirii de întrebare, biruiam pe cele puse înainte. Dar de cînd, în locul cuvintelor, a ieșit din gura acestui bătrîn puterea și facerea minunii, nimic nu mai pot cuvintele împotriva puterii, pentru că nu poate sta omul împotriva lui Dumnezeu. Deci, dacă și dintre voi cineva poate să înțeleagă ca mine, să creadă în Hristos și, împreună cu mine, să urmeze acestui bătrîn, prin a cărui gură Dumnezeu a grăit".
Astfel, filosoful acela, primind credința creștinească, se bucura că a fost biruit de sfîntul bătrîn spre folosul său și se bucurau toți cei binecredincioși, iar cei răucredincioși s-au rușinat."
(Vietile Sfintilor pe decembrie,de la BOR)
Iar ce inseamna talcuirea acelui verset de la Sfanta Scriptura nu stiu,dar talcuirea insuflata fratiei tale in acest mod e de la duhurile rele.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.

Last edited by mihailt; 28.08.2011 at 14:32:19.
  #7  
Vechi 30.08.2011, 02:10:02
cz4000 cz4000 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.01.2011
Mesaje: 94
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Mai frate dracii te inseala sa zici iar absurditati,vis-a-vis de oamenii care au fost inselati de draci sa cada in erezii/erezie si sa interpretezi aiurea Sfanta Scriptura,sa aduci versete talcuite gresit din insuflarea duhurilor rele.
Ca dupa ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici,in acest punct de vedere,ar insemna ca daca cineva cade in erezie,nu mai poate sa se pocaiasca.
Daca e asa atunci pentru ce mai sunt Sfinte randuieli de re-primire la ortodoxie in cartile de slujba?
Despre oameni care au cazut in erezie si apoi s-au pocait e plina istoria bisericeasca,a se vedea numai istoria de la consiliul ecumenic de la Niceea unde s-a aratat de erezia arianista,cu acel invatat care era de partea ereziei,dar a trecut la crestin ortodoxie la loc.
"
Incepătorii cei ce se luptau pentru dreapta credință, cei împodobiți cu viața și cu învățătura erau aceștia: Marele între sfinți Alexandru, care era încă preot și în vremea aceea ținea locul Sfîntului Mitrofan, patriarhul Constantinopolului, nefiind acolo acesta, fiindcă zăcea pe patul durerii; apoi slăvitul Atanasie, care nu era încă împodobit cu rînduiala preoțească și ținea slujba diaconiei în biserica Alexandriei. Pentru această pricină nu puțină neîmpăcare era asupra lor, din partea zavistnicilor, căci nefiind cinstiți cu treapta episcopiei covîrșeau pe alții în înțelegerea credinței. Atunci era împreună cu dînșii și acest mare Spiridon, a cărui viață și dar care locuia într-însul, era mai de folos și mai puternic, pentru înduplecare spre cele de folos, decît gurile altora și decît legăturile silogismelor cele cu meșteșug împletite ale ritorilor. Încă în acel sobor, cu voia împăratului, erau și filosofi elini, care se numeau peripatetici, între care era un înțelept care-l ajuta pe Arie, care tăia ca și cu o sabie ascuțită de amîndouă părțile și se mîndrea cu limba sa de sofist, sîrguindu-se a rîde de învățătura celor dreptcredincioși.
Cu acel filosof a cerut a se întreba Sfîntul Spiridon, fiind bărbat neînvățat, care numai pe Hristos știa și pe Acesta răstignit. Iar Sfinții Părinți, știind învățătura lui, căci n-a avut cît de puțină învățătură elinească, îl opreau, să nu îndrăznească a se întreba cu acel sofist, care era meșter la cuvinte. Dar acesta, știind ce poate înțelepciunea cea de sus și cît sînt de neputincioase puterile înțelepciunii omenești, s-a apropiat de bărbatul acela, zicîndu-i: "În numele lui Iisus Hristos, o, fiolosofule, ia aminte la mine și ascultă cele ce voiesc a-ți spune". Filosoful a zis: "Vorbește și te voi asculta". Sfîntul a început a vorbi zicînd: "Unul este Dumnezeu Care a făcut cerul și pămîntul, pe om din pămînt l-a zidit și toate celelalte, cele văzute și nevăzute le-a așezat cu Cuvîntul și cu Duhul Său. Pe acel Cuvînt Îl credem și noi, că este Fiul lui Dumnezeu, Care S-a milostivit de rătăcirea noastră, S-a născut din Fecioară, a viețuit cu oamenii, a pătimit, a murit pentru mîntuirea noastră, a înviat și împreună cu El a înviat neamul omenesc. Pe Acesta Îl așteptăm să vină, să judece pe toți cu dreptate și să răsplătească fiecăruia după vrednicie și-L credem că este de o ființă cu Tatăl, împreună șezător și asemenea cinstit. Acestea astfel le mărturisim fără ispitire și încercare și nici tu nu îndrăzni a ispiti cum sînt acestea; pentru că acestea covîrșesc înțelegerea ta și sînt mult mai înalte decît toată cunoștința".
Apoi, tăcînd puțin, a zis: "Nu ți se pare și ție a fi acestea astfel, o! filosofule? Pentru ca să te încredințezi de adevăr, ia aminte la acest mic lucru, măcar că nu se cade să asemănăm firea cea îndumnezeită și mai presus de ființă, cu făptura zidită și stricăcioasă. Dar, de vreme ce ochii sînt mai credincioși decît urechile și cel care este puțin credincios, nu crede cu înlesnire, dacă nu va vedea ceva cu ochii cei trupești, pentru aceasta voiesc să vă încredințez pe față cu această cărămidă, care este alcătuită din trei.
Acestea zicînd sfîntul, a făcut semnul Sfintei Cruci cu dreapta, avînd în stînga cărămida și a zis: "În numele Tatălui și al Fiului și al Sfîntului Duh". Și îndată strîngînd cărămida, o! prea slăvită minune! focul s-a ridicat în aer, apa s-a vărsat pe pămînt, iar lutul a rămas în mîinile sfîntului. Cei ce vedeau s-au înspăimîntat și mai vîrtos filosoful, care, înspăimîntîndu-se cu sufletul, tăcea, ca și cum nu mai știa să vorbească, neavînd gură s-o deschidă împotriva cuvintelor sfîntului, în care lucra o putere dumnezeiască, încît s-au împlinit cele scrise: "Nu stă în cuvînt împărăția lui Dumnezeu, ci în putere".
Apoi, filosoful a zis: "Cred că așa sînt cele grăite de tine". Atunci bătrînul a zis: "Vino dar și primește semnul sfintei credințe". Iar filosoful întorcîndu-se către prietenii și către ucenicii săi, a zis: "Ascultați-mă: pînă cînd era cu mine întrebarea din cuvinte, am adus cuvinte împotriva cuvintelor, iar cu meșteșugul iubirii de întrebare, biruiam pe cele puse înainte. Dar de cînd, în locul cuvintelor, a ieșit din gura acestui bătrîn puterea și facerea minunii, nimic nu mai pot cuvintele împotriva puterii, pentru că nu poate sta omul împotriva lui Dumnezeu. Deci, dacă și dintre voi cineva poate să înțeleagă ca mine, să creadă în Hristos și, împreună cu mine, să urmeze acestui bătrîn, prin a cărui gură Dumnezeu a grăit".
Astfel, filosoful acela, primind credința creștinească, se bucura că a fost biruit de sfîntul bătrîn spre folosul său și se bucurau toți cei binecredincioși, iar cei răucredincioși s-au rușinat."
(Vietile Sfintilor pe decembrie,de la BOR)
Iar ce inseamna talcuirea acelui verset de la Sfanta Scriptura nu stiu,dar talcuirea insuflata fratiei tale in acest mod e de la duhurile rele.
A citea oara vrei sa-ti spun ca tu nu esti ortodox??!! Zici “ca dupa ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici, in acest punct de vedere, ar insemna ca daca cineva cade in erezie, nu mai poate sa se pocaiasca” – dar sa stii ca exact asa si este! Si nu pentru ca o spun eu, ci chiar Sfinta Scriptura:
“Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt,

Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor,

Cu neputință este pentru ei, dacă au căzut, să se înnoiască iarăși spre pocăință, fiindcă ei răstignesc iarași, a doua oară, pe Fiul lui Dumnezeu și-L fac de batjocură.” (Evrei 6:4-6)
Ma mai intrebi “Daca e asa atunci pentru ce mai sunt Sfinte randuieli de re-primire la ortodoxie in cartile de slujba?” – din cauza ca unii sint in erezie fara de vina: unii inselati si, altii, care s-au nascut in erezie. Dar ai grija ce faci ca s-ar putea ca in ciuda alibiurilor pe care le ai sa reiasa ca L-ai rastignit a doua oara!
  #8  
Vechi 30.08.2011, 02:15:50
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
A citea oara vrei sa-ti spun ca tu nu esti ortodox??!! Zici “ca dupa ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici, in acest punct de vedere, ar insemna ca daca cineva cade in erezie, nu mai poate sa se pocaiasca” – dar sa stii ca exact asa si este! Si nu pentru ca o spun eu, ci chiar Sfinta Scriptura:
“Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt,

Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor,

Cu neputință este pentru ei, dacă au căzut, să se înnoiască iarăși spre pocăință, fiindcă ei răstignesc iarași, a doua oară, pe Fiul lui Dumnezeu și-L fac de batjocură.” (Evrei 6:4-6)
Ma mai intrebi “Daca e asa atunci pentru ce mai sunt Sfinte randuieli de re-primire la ortodoxie in cartile de slujba?” – din cauza ca unii sint in erezie fara de vina: unii inselati si, altii, care s-au nascut in erezie. Dar ai grija ce faci ca s-ar putea ca in ciuda alibiurilor pe care le ai sa reiasa ca L-ai rastignit a doua oara!
Sfinte calendar, da-le minte tuturor fraierilor care ti se inchina.
  #9  
Vechi 30.08.2011, 04:00:12
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
A citea oara vrei sa-ti spun ca tu nu esti ortodox??!! Zici “ca dupa ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici, in acest punct de vedere, ar insemna ca daca cineva cade in erezie, nu mai poate sa se pocaiasca” – dar sa stii ca exact asa si este! Si nu pentru ca o spun eu, ci chiar Sfinta Scriptura:
“Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt,

Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor,

Cu neputință este pentru ei, dacă au căzut, să se înnoiască iarăși spre pocăință, fiindcă ei răstignesc iarași, a doua oară, pe Fiul lui Dumnezeu și-L fac de batjocură.” (Evrei 6:4-6)
Ma mai intrebi “Daca e asa atunci pentru ce mai sunt Sfinte randuieli de re-primire la ortodoxie in cartile de slujba?” – din cauza ca unii sint in erezie fara de vina: unii inselati si, altii, care s-au nascut in erezie. Dar ai grija ce faci ca s-ar putea ca in ciuda alibiurilor pe care le ai sa reiasa ca L-ai rastignit a doua oara!
Fratia ta esti sub inselarea dracilor si sustii un punct de vedere care nu este sustinut de vreo Biserica ortodoxa,nici de cele ce se zic "stiliste" nici de cele ce se zic "oficiale".
Acolo se vorbeste de Sfantul Botez prin afundare in apa de trei ori care nu se repeta,a se vedea la Dogmatica Sfantului Ioan Damaschinul:
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...tez-80107.html
"Marturisim un botez spre iertarea pacatelor si spre viata de veci. Botezul indica moartea Domnului (Romani VI, 4; Coloseni II, 12.). Ne ingropam, deci, prin botez impreuna cu Domnul, dupa cum spune dumnezeiescul apostol (Coloseni II, 12.). Si dupa cum o data s-a savarsit moartea Domnului, tot astfel o data trebuie sa ne botezam. Ne botezam, dupa cuvantul Domnului, in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh (Matei XXVIII, 19.); iar prin aceste cuvinte suntem invatati marturisirea in Tatal si in Fiul si in Sfantul Duh. Asadar toti cei care au fost botezati in Tatal si in Fiul si in Sfantul Duh si au fost invatati prin aceasta o singura fire a Dumnezeirii in trei ipostase si se boteaza din nou, acestia rastignesc inca o data pe Hristos, dupa cum spune dumnezeiescul apostol: "Caci este cu neputinta ca cei odata luminati" si cele ce urmeaza, "sa se innoiasca iarasi spre pocainta, pentru ca ei rastignesc pentru ei din nou pe Hristos si-l batjocoresc" (Evrei VI, 4-6.). Dar toti cei care n-au fost
botezati in Sfanta Treime, trebuie rebotezati."

Si iata si de la Pravila bisericeasca:
"http://www.crestinortodox.ro/carti-ortodoxe/pravila-bisericeasca/botezul-81892.html
"186. -"Episcopul sau prezbiterul, de va boteza din nou pe cel botezat cu adevarat (Efes. 4, 5; Evrei 6, 4-6) sau de nu va boteza pe cel spurcat (cu botezul fals) de catre necinstitorii lui Dumnezeu (F. Ap. 19, 1-6), sa se cateriseasca ca unul ce-si bate joc de crucea si de moartea Domnului (Rom. 6, 3-5) si nu deosebeste pe adevaratii preoti, de preotii cei mincinosi ai ereticilor". -Apost. 47.-"

Au fost Sfinti care au cazut si din impartasirea din grade inalte de harul lui Dumnezeu,ca au gresit ceva si s-au intors apoi la pocainta,precum vedem chiar in Sfanta Scriptura cu Sfantul Apostol Petru,ca doar la Schimbarea la Fata vazuse din slava cea fara sfarsit a lui Dumnezeu Iisus Hristos.
Despartirea de Dumnezeu se face nu numai prin caderea in erezie dar si prin caderea in diverse pacate.
Iar mai incolo Sfantul Ioan Damaschinul,la capitolul "Despre credinta si botez" arata si cum se uneste omul din nou cu Dumnezeu,daca cade dupa Sfantul Botez in pacate:
"Al șaselea botez este botezul prin pocăință si lacrimi, care este
cu adevărat greu.
"
Aci este vorba despre taina pocaintei la care se include si taina Sfanta Spovedanii.
Cu acest botez se iarta pacatele facute dupa Sfantul Botez,botezul pocaintei.
Deci mai frate ia mai zi o data din ce biserica ortodoxa faci parte?
Ca dupa ce scrii nu pare ca faci parte din vreuna,ci dracii te-au inselat si te-au trimis sa scrii aci absurditati,sa bage prin fratia ta invrajbire intre crestini ortodocsi.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.

Last edited by mihailt; 30.08.2011 at 04:16:43.
  #10  
Vechi 28.08.2011, 14:44:24
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
Toti oamenii ii gresesc lui Dumnezeu, dar "ereticii gresesc lui Dumnezeu" in mod specific hulind impotriva Duhului Sfint. Si orice erezie este o blasfemie impotriva Duhului, despre care Domnul spune: "celui care va zice impotriva Duhului Sfant, nu i se va ierta lui, nici in veacul acesta, nici in cel ce va sa fie" (Matei 12:32). Asa ca ia aminte!
Iata si o talcuire sumara de la Sfantul Atanasie cel Mare,a acelui verset:

"What is there to wonder at, what to disbelieve, if the Lord who gives the Spirit, is here said Himself to be anointed with the Spirit, at a time when, necessity requiring it, He did not refuse in respect of His manhood to call Himself inferior to the Spirit? For the Jews saying that He cast out devils in Beelzebub, He answered and said to them, for the exposure of their blasphemy, ‘But if I through the Spirit of God cast out demons’ (Matt. 2:28) Behold, the Giver of the Spirit here says that He cast out demons in the Spirit; but this is not said, except because of His flesh. For since man’s nature is not equal of itself to casting out demons, but only in power of the Spirit, therefore as man He said, ‘But if I through the Spirit of God cast out demons.’ Of course too He signified that the blasphemy offered to the Holy Ghost is greater than that against His humanity, when He said, ‘Whosoever shall speak a word against the Son of man, it shall be forgiven him;’ such as were those who said, ‘Is not this the carpenter’s son?’ (Matt. 12:32; 13:55) but they who blaspheme against the Holy Ghost, and ascribe the deeds of the Word to the devil, shall have inevitable punishment. This is what the Lord spoke to the Jews, as man; but to the disciples shewing His Godhead and His majesty, and intimating that He was not inferior but equal to the Spirit, He gave the Spirit and said, ‘Receive ye the Holy Ghost,’ and ‘I send Him,’ and ‘He shall glorify Me,’ and ‘Whatsoever He heareth, that He shall speak' (Jn. 20:22; 14:13-14)

--St. Athanasius, Against the Arians, 1, 12"
Da aceasta se zice daca cineva face asa si nu se pocaieste nu va avea iertare,ca daca se pocaieste,precum se vede cu Sfantul Apostol Pavel,nu se va mai osandi.
Ca si Sfantul Apostol Pavel era asa inainte si apoi s-a pocait.
Si probabil in Sfanta Scriptura Sfantul Apostol Pavel e dat asa ca exemplu,ca cine stie cati or mai fi fost dintre aceia si s-or fi pocait mai apoi.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Casatorie stil vechi Andrreea Nunta 289 06.09.2019 17:44:23
pentru o casatorie pe stil vechi doca Botezul 30 08.09.2012 19:29:55
biserica ortodoxa de stil vechi silviu.pintilie Secte si culte 6 12.11.2010 14:03:30
Hotararea Sinodului Bisericii Ortodoxe de Stil Vechi referitor la actele biometrice bunicu Stiri, actualitati, anunturi 2 24.03.2009 11:20:37
casatorie cu ortodox de stil vechi doca Nunta 1 31.01.2008 15:06:59