![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Revenind, o sa vad pe la ce rabini sa scriu si revin cu informatii daca va raspunde vreunul si daca va sti bine-nteles. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Adriana, daca nu ma insel catolicii sustin ceva diferit decat ce spunem noi, ei cred ca spun ca Cina a fost chiar in seara Pastilor, de aceea au mancat azimi si a fost masa de Pasti. Ceea ce am vazut ca nu sustii nici tu, noi spunem ca a fost cu o seara inainte, pentru ca nu a fost rastignit in ziua Pastilor.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
- marti vinderea (cu doua zile inainte de Pasti) - ultima zi in care se poate manca paine dospita - marti seara incepe ziua de miercuri = ziua azimilor (ziua Pregatirii Pastilor), zi care se termina la apusul soarelui de miercuri, zi in care nu se mananca nici paine si nici azimi - miercuri seara, dupa ziua azimilor, incepe ziua de joi = Cina Pascala - a doua zi, adica tot joi = Pastele cu judecata si rastignirea - joi seara, adica ziua de vineri - incepe ziua pregatirii Sabatului, se ia Domnul de pe cruce, se ingroapa, femeile pregatesc aromatele - sabatul - odihna - duminica - mormantul gol De joi seara pana duminica dimineata: trei zile si trei nopti. Deci dupa cum vezi, Cina este tot joi dupa calcule, dar joia evreiasca care incepe miercuri seara dupa sfarsitul zilei pregatirii (azimilor) si ceea ce face ca rastignirea sa nu fie vineri, ci tot joi, de Pasti, iar inmormantarea vineri, de ziua pregatirii sabatului, zi care incepe de fapt joi seara, dupa care Sabatul si duminica, cele 3 zile si 3 nopti in mormant. Last edited by Adriana3; 07.09.2011 at 05:30:02. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tocmai am verificat cuvantul folosit in franceza si italiana pentru "jertfirea" Pastilor care apare in evanghelii si este vorba despre "immoler" si "immolare", ambele insemnand "a sacrifica". Deci mie imi este clar ca ucenicii au sacrificat mielul acolo unde scrie ca au jertfit Patile si l-au gatit.
Iar in italiana acest cuvant "immolare" se poate folosi si pentru sacrificiul propriei vieti pentru ceva "immolare la propria vita per qualcosa". Deci clar ca sacrificiul mielului pascal mancat la Cina a fost inlocuit in cadrul aceleiasi Cine cu sacrificiul Domnului reprezentat prin acea paine care se binecuvnta si se frangea in mod normal la Cina pascala, si la fel si vinul. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ghidul evreu era influentat de pictura facuta de Leonardo da Vinci, dar el a pictat ce a vrut, nu era teolog. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci iconografia crestina care reprezinta Cina cea de Taina este influentata de DaVinci? :)) |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Nu, dar pictorul nu stia toate amanuntele, pentru ca nu au nicio importanta. Si la masa din timpul lui Avraam sunt aratati la masa, desi atunci e si mai problematic sa existe o masa. Dar am spus ca acel ghid stia de pictura lui da Vinci, pentru ca aceea e cea mai cunscuta, nu stiu daca stia icoanele ortodoxe.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Discuție lungă, densă și dificil de urmărit. Mai e o ipoteză pe care observ că nimeni n-a luat-o în seamă, văd că vă plac variațiunile pe un număr limitat de teme. Conform unor cercetători diferinți, dar convergenți în concluzii, o cronologie scurtă a Patimii Domnului nu poate fi susținută pe nicio bază (vezi și diferențele între sinoptici și Ioan). Cina cea de Taină a avut loc în cartierul esenian al Ierusalimului, conform descoperirilor arheologului benedictin Bargil Pixner, iar paștele pe care l-a sărbătorit Iisus este foarte probabil să fi fost paștele esenian, calculat pe baza unui calendar solar și nu lunar cum calculau saducheii și fariseii (cei care reprezentau "cultul oficial"). Paștele iudaic s-a sărbătorit începând cu seara zilei de vineri 7 aprilie, în anul 30 e.n., anul cel mai probabil al Pătimirii și Învierii Domnului. În același an, paștele esenian "a picat" cu trei zile mai devreme, în seara zilei de marți 4 aprilie. Iar paștele esenian nu coincidea, ca și elemente ritualice, cu cel al iudeilor practicanți ai cultului oficial, nu presupunea azime și nici miel.
Desigur, Domnul nu era esenian, dar se pare că a avut numeroși discipoli printre esenieni, printre care și unii apostoli (inclusiv proprietarul casei în care s-a petrecut Cina). Vreau să mai fac precizarea că niciunul dintre cercetătorii care s-au preocupat de aceste aspecte nu e/era ortodox, majoritatea, dacă nu chiar toți, fiind catolici.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 08.09.2011 at 01:34:11. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|