![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Iar in acest fel noi sintem siguri ca credinciosii catolici care au trait in acea perioada, s-au mintuit chiar daca au crezut ca mintuirea exista numai in Biserica Catolica.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nu in legatura cu asta era contradictia, ci cu dogma infailibilitatii. Si Biserica Ortodoxa si BC spun ca sunt infailibile, iar in privinta dogmelor nu poate exista o eroare. Dogma infailibilitatii spune ca niciun papa nu poate gresi ex cathedra. Deci nu se poate intampla ca un papa sa spuna ceva si un papa sa-l contrazica. Aceasta de aici e una din contradictiile dogmei infailibilitatii, ca sunt mult mai multe.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Stra,strabunicul meu nu gresea crezind ca cei din alte culte nu se mintuiesc, iar eu nu gresesc crezind ca se mintuiesc si cei din alte culte. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sau un exemplu mai elocvent: daca acum 2500 ani cineva imi dadea o palma, iar eu raspundeam tot cu o palma, era un lucru corect. Acum 2000 ani insa, daca cineva imi dadea o plama, iar eu raspunedeam cu o palma era incorect. Ce s-a schimbat intre timp? Cunoasterea. Singurul scop al omului pe pamint este sa-L iubeasca pe Dumnezeu si sa se mintuiasca; si cum s-au mintuit atit catolicii din Evul Mediu chiar daca au crezut una, si ne mintuim si noi chiar daca avem alta viziune, inseamna ca Biserica Catolica este infailibila, asa cum si este. (Discutia a pornit de la Savonarola care ne-a intrebat pe noi, catolicii, cum vedem aceasta contradictie. Ceea ce am spus este parerea mea personala) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Deci, în primul caz, aspartamul nu s-a schimbat. În al doilea, Legea s-a schimbat. Dar, în ambele, adevărul și falsul nu țin de subiect, ci sunt obiective. Adevărul există în afara noastră, nu între urechile noastre. Citat:
În altă ordine de idei, eu personal înclin spre o variantă ceva mai riguroasă a aceleiași dogme. Și nu cred că mă aflu în Evul Mediu. Dacă aș fi crezut că, după ce Duhul Sfânt mi-a arătat că Isus a înființat o singură Biserică, iar aceasta este clădită pe Petru și pe ceilalți episcopi în comuniune cu el, aș putea să mă mântuiesc continuând să rămân formal despărțit de această Biserică al lui Cristos, atunci aș fi rămas ortodox, neavând nici cel mai mic motiv să redevin catolic și evitând explicații, iritarea celor din jur și tot felul de alte mici neplăceri pe care convertirea le aduce. Dar eu cred că nu se poate, că cineva căruia Duhul Sfânt i-a mișcat inima, ajungând la înțelegerea adevărului Evangheliei că Biserica nu e simplă metaforă, ci realitate vizibilă, condusă de Isus, care străbate secol după secol nu se mai poate sustrage în bună conștiință, fără a-și risca mântuirea.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Clarificări? "Clarificările" au fost aduse de Conciliul II Vatican, despre care ei spun că îl consideră ecumenic, aprobat de papa Paul VI, într-o constituție dogmatică, adică nu într-un document despre relația cu presa. Dacă nici lămuririle unei constituții dogmatice aprobate de papa Paul VI la un sinod ecumenic (considerat de ei ecumenic) nu sunt clarificări, mai mult dacă aceste "clarificări" sunt folosite chiar de Ioan Paul II, atunci care mai sunt clarificări? Interpretări "legitime" la aceeași dogmă? Care sunt acele interpretări legitime, pentru că noi nu le-am văzut până acuma? Nu ai făcut decât să spui că ar fi două interpretări "legitime" dar nu ai enunțat cele două interpretări. Oricum nu prea văd ce ar mai fi de interpretat de la Bonifaciu VIII sau Eugeniu IV fără ca să cazi în erezie. Sau fără să spui în mod implicit că Bonifaciu VIII și Eugeniu IV au fost eretici și failibili. |
|