Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.10.2011, 14:05:10
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Dogma infailibilitatii se aplica tuturor papilor incepand cu primul papa. La fel ca orice dogma, fie ca e de la ortodocsi, fie de la catolici.
Iar in acest fel noi sintem siguri ca credinciosii catolici care au trait in acea perioada, s-au mintuit chiar daca au crezut ca mintuirea exista numai in Biserica Catolica.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 05.10.2011, 17:39:41
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Iar in acest fel noi sintem siguri ca credinciosii catolici care au trait in acea perioada, s-au mintuit chiar daca au crezut ca mintuirea exista numai in Biserica Catolica.
Nu in legatura cu asta era contradictia, ci cu dogma infailibilitatii. Si Biserica Ortodoxa si BC spun ca sunt infailibile, iar in privinta dogmelor nu poate exista o eroare. Dogma infailibilitatii spune ca niciun papa nu poate gresi ex cathedra. Deci nu se poate intampla ca un papa sa spuna ceva si un papa sa-l contrazica. Aceasta de aici e una din contradictiile dogmei infailibilitatii, ca sunt mult mai multe.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 05.10.2011, 19:24:24
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu in legatura cu asta era contradictia, ci cu dogma infailibilitatii. Si Biserica Ortodoxa si BC spun ca sunt infailibile, iar in privinta dogmelor nu poate exista o eroare. Dogma infailibilitatii spune ca niciun papa nu poate gresi ex cathedra. Deci nu se poate intampla ca un papa sa spuna ceva si un papa sa-l contrazica. Aceasta de aici e una din contradictiile dogmei infailibilitatii, ca sunt mult mai multe.
Esenta infailibilitatii nu este ca un papa nu greseste. Esenta infialibilitatii e ca EU, crestin catolic, CREZIND in ceea ce afirma papa, NU GRESESC (scuze ca nu stiu sa ingros literele).
Stra,strabunicul meu nu gresea crezind ca cei din alte culte nu se mintuiesc, iar eu nu gresesc crezind ca se mintuiesc si cei din alte culte.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 05.10.2011, 20:01:36
Lavrentiu's Avatar
Lavrentiu Lavrentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.09.2005
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 790
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Esenta infailibilitatii nu este ca un papa nu greseste. Esenta infialibilitatii e ca EU, crestin catolic, CREZIND in ceea ce afirma papa, NU GRESESC (scuze ca nu stiu sa ingros literele).
Stra,strabunicul meu nu gresea crezind ca cei din alte culte nu se mintuiesc, iar eu nu gresesc crezind ca se mintuiesc si cei din alte culte.
Dar aceasta nu mai corespunde cu definitia din cele mai vechi timpuri ale dogmei: ceea ce s-a crezut intotdeauna, la fel, peste tot. Aceasta si pentru ca pastratorul real al dogmei este poporul dreptcredincios, care nu isi schimba credinta de la o perioada la alta.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 05.10.2011, 21:02:56
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Esenta infailibilitatii nu este ca un papa nu greseste. Esenta infialibilitatii e ca EU, crestin catolic, CREZIND in ceea ce afirma papa, NU GRESESC (scuze ca nu stiu sa ingros literele).
Stra,strabunicul meu nu gresea crezind ca cei din alte culte nu se mintuiesc, iar eu nu gresesc crezind ca se mintuiesc si cei din alte culte.
Mă tem că asemenea poziție nu este mentenabilă. E cu totul lipsită de coeziune internă. Nu poți să spui că A a crezut în mod just în propoziția P și B a crezut la fel de just în propoziția nonP.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #6  
Vechi 06.10.2011, 09:01:15
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Mă tem că asemenea poziție nu este mentenabilă. E cu totul lipsită de coeziune internă. Nu poți să spui că A a crezut în mod just în propoziția P și B a crezut la fel de just în propoziția nonP.
Normal ca e asa daca o luam ca la matematica, dar aici nu e vorba de matematica. E vorba de cunoastere. Dadeam exemplul cu aspartanul. Daca parintii nostri credeau ca aspartanul e bun pentru sanatate, noi nu mai credem asta.Dar asta nu inseamna ca atit ei cit si noi nu sintem sanatosi, indiferent de cit cunoastem.
Sau un exemplu mai elocvent: daca acum 2500 ani cineva imi dadea o palma, iar eu raspundeam tot cu o palma, era un lucru corect. Acum 2000 ani insa, daca cineva imi dadea o plama, iar eu raspunedeam cu o palma era incorect. Ce s-a schimbat intre timp? Cunoasterea. Singurul scop al omului pe pamint este sa-L iubeasca pe Dumnezeu si sa se mintuiasca; si cum s-au mintuit atit catolicii din Evul Mediu chiar daca au crezut una, si ne mintuim si noi chiar daca avem alta viziune, inseamna ca Biserica Catolica este infailibila, asa cum si este.
(Discutia a pornit de la Savonarola care ne-a intrebat pe noi, catolicii, cum vedem aceasta contradictie. Ceea ce am spus este parerea mea personala)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 06.10.2011, 09:53:37
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Normal ca e asa daca o luam ca la matematica, dar aici nu e vorba de matematica. E vorba de cunoastere.
Deja plecați de la o presupoziție: matematica și cunoașterea ar fi realități disjuncte. De fapt, nu e chestie de matematică, ci chestie de logică. Legile logicii sunt universal valabile. Să vedem mai departe:

Citat:
Dadeam exemplul cu aspartanul. Daca parintii nostri credeau ca aspartanul e bun pentru sanatate, noi nu mai credem asta.Dar asta nu inseamna ca atit ei cit si noi nu sintem sanatosi, indiferent de cit cunoastem.
Aspartamul este fie bun pentru sănătate, fie nu este bun pentru sănătate. Tertium non datur. Sigur, se poate discuta că este bun până la o anumită doză, peste care nu mai este bun. Că ar putea fi bun pentru cineva cu înclinație pentru diabet, dar rău pentru cineva fără asemenea înclinație. Dar ceva nu poate fi bun pentru sănătate și în același timp rău pentru sănătate.

Citat:
Sau un exemplu mai elocvent: daca acum 2500 ani cineva imi dadea o palma, iar eu raspundeam tot cu o palma, era un lucru corect. Acum 2000 ani insa, daca cineva imi dadea o plama, iar eu raspunedeam cu o palma era incorect. Ce s-a schimbat intre timp? Cunoasterea.
Nu este așa. Legea s-a schimbat, nu cunoașterea ei. Drepții lumii vechi, care cunoșteau foarte bine legea lor, făceau un lucru corect înapoind o palmă. Drepții lumii noi, care au același grad de cunoaștere al Legii, fac un lucru incorect înapoind o palmă (cu anumite excepții).
Deci, în primul caz, aspartamul nu s-a schimbat. În al doilea, Legea s-a schimbat. Dar, în ambele, adevărul și falsul nu țin de subiect, ci sunt obiective. Adevărul există în afara noastră, nu între urechile noastre.

Citat:
Singurul scop al omului pe pamint este sa-L iubeasca pe Dumnezeu si sa se mintuiasca; si cum s-au mintuit atit catolicii din Evul Mediu chiar daca au crezut una, si ne mintuim si noi chiar daca avem alta viziune, inseamna ca Biserica Catolica este infailibila, asa cum si este.
Catolicii din Evul Mediu, ca și catolicii de astăzi au crezut și cred în aceeași dogmă: În afara Bisericii nu există mântuire. Dacă nu ar fi crezut în ea, nu erau catolici, deoarece respingerea obstinată a unei dogme înseamnă erezie. Este vorba de două interpretări deosebite ale aceleiași dogme. Ambele legitime, până când Papa sau un Sinod Ecumenic, în declarație solemnă, nu vor aduce clarificări suplimentare.

În altă ordine de idei, eu personal înclin spre o variantă ceva mai riguroasă a aceleiași dogme. Și nu cred că mă aflu în Evul Mediu. Dacă aș fi crezut că, după ce Duhul Sfânt mi-a arătat că Isus a înființat o singură Biserică, iar aceasta este clădită pe Petru și pe ceilalți episcopi în comuniune cu el, aș putea să mă mântuiesc continuând să rămân formal despărțit de această Biserică al lui Cristos, atunci aș fi rămas ortodox, neavând nici cel mai mic motiv să redevin catolic și evitând explicații, iritarea celor din jur și tot felul de alte mici neplăceri pe care convertirea le aduce. Dar eu cred că nu se poate, că cineva căruia Duhul Sfânt i-a mișcat inima, ajungând la înțelegerea adevărului Evangheliei că Biserica nu e simplă metaforă, ci realitate vizibilă, condusă de Isus, care străbate secol după secol nu se mai poate sustrage în bună conștiință, fără a-și risca mântuirea.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #8  
Vechi 06.10.2011, 11:02:56
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Catolicii din Evul Mediu, ca și catolicii de astăzi au crezut și cred în aceeași dogmă: În afara Bisericii nu există mântuire. Dacă nu ar fi crezut în ea, nu erau catolici, deoarece respingerea obstinată a unei dogme înseamnă erezie. Este vorba de două interpretări deosebite ale aceleiași dogme. Ambele legitime, până când Papa sau un Sinod Ecumenic, în declarație solemnă, nu vor aduce clarificări suplimentare.
Cu asta i-ati raspuns si domnului Savonarola care a lansat tema de discutie/gindire si m-ati lamurit si pe mine (am observat ca cei convertiti la catolicism, in marea lor majoritate, cunosc mult mai multe despre dogme, istoria si traditia bisericii decit cei nascuti catolici). Aceiasi dogma, interpretare completata (practic papa Ioan Paul al II-lea a redefinit termenul catolic- daca am inteles eu bine).
Reply With Quote
  #9  
Vechi 06.10.2011, 11:40:19
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
atunci aș fi rămas ortodox, neavând nici cel mai mic motiv să redevin catolic și evitând explicații, iritarea celor din jur și tot felul de alte mici neplăceri pe care convertirea le aduce.
O afirmatie logica cel putin, ca vedem cu uimire multi convertiti care apoi vin sa spuna ca toate cultele sunt la fel si sa sara cand cineva spune ca nu e asa. De ce s-a mai facut penticostal sau catolic daca toate cultele sunt la fel, nu putea sa ramana ortodox?

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dacă aș fi crezut că, după ce Duhul Sfânt mi-a arătat că Isus a înființat o singură Biserică, iar aceasta este clădită pe Petru și pe ceilalți episcopi în comuniune cu el, aș putea să mă mântuiesc continuând să rămân formal despărțit de această Biserică al lui Cristos, atunci aș fi rămas ortodox
Si un adventist spune ca Duhul Sfant i-a aratat ca sa treaca de la ortodocsi la adventisti, si cu toti e aceeasi poveste. DE aceea Iisus ne-a spus sa deosebim duhurile si mai ales sa le cercetam, nu dam crezare la tot ce simtim cu simturile.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 08.10.2011, 07:45:38
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Catolicii din Evul Mediu, ca și catolicii de astăzi au crezut și cred în aceeași dogmă: În afara Bisericii nu există mântuire. Dacă nu ar fi crezut în ea, nu erau catolici, deoarece respingerea obstinată a unei dogme înseamnă erezie. Este vorba de două interpretări deosebite ale aceleiași dogme. Ambele legitime, până când Papa sau un Sinod Ecumenic, în declarație solemnă, nu vor aduce clarificări suplimentare.
Adevărul este că latinii din evul mediu, în frunte cu papa, și "catolicii" de astăzi nu cred în aceleași lucruri, în aceeași dogmă. Citatele pe care le-am adus sunt concludente, și în special declarația papei Eugeniu IV din bula de unire cu copții de la 1442, prin care spunea foarte clar că nimeni, născut din bărbat și femeie, niciodată nu a fost eliberat de sub stăpânirea diavolului decât prin credința în Iisus Hristos. Restul părerilor colegului Dragomir, care pretinde că de fapt dogma ar fi aceeași, poate fi trecut la categoria suspect de erezie sau mai bine spus eretic. Nu ar fi însă primul eretic, pentru că el merge pe interpretarea conciliului II Vatican și a papilor Paul VI și Ioan Paul II care și ei sunt eretici, abătându-se în mod clar de la această dogmă, în special Ioan Paul II în paragraful 10 al enciclicei Redemptoris Missio.

Clarificări? "Clarificările" au fost aduse de Conciliul II Vatican, despre care ei spun că îl consideră ecumenic, aprobat de papa Paul VI, într-o constituție dogmatică, adică nu într-un document despre relația cu presa. Dacă nici lămuririle unei constituții dogmatice aprobate de papa Paul VI la un sinod ecumenic (considerat de ei ecumenic) nu sunt clarificări, mai mult dacă aceste "clarificări" sunt folosite chiar de Ioan Paul II, atunci care mai sunt clarificări?

Interpretări "legitime" la aceeași dogmă? Care sunt acele interpretări legitime, pentru că noi nu le-am văzut până acuma? Nu ai făcut decât să spui că ar fi două interpretări "legitime" dar nu ai enunțat cele două interpretări. Oricum nu prea văd ce ar mai fi de interpretat de la Bonifaciu VIII sau Eugeniu IV fără ca să cazi în erezie. Sau fără să spui în mod implicit că Bonifaciu VIII și Eugeniu IV au fost eretici și failibili.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare