Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 04.10.2011, 07:40:32
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Am luat la cunoștință divagațiile care s-au făcut. A se observa că eu nu am pus problema efectivă a mântuirii sau nu a acelora care se află în afara Bisericii. Ceea ce eu am sesizat este ceea ce mie mi se pare a fi o contradicție dogmatică în credința BRC. Văd că interlocutorii preferă să se abată de la problemă ca și cum ar fi ceva peste care se poate trece cu ușurință. BRC, din punctul meu de vedere, a manifestat de-a lungul timpului două atitudini dogmatice diferite, și care mie mi se par contradictorii, cu privire la problema mântuirii celor din afara Bisericii. Declarația (și care este considerată a fi infailibilă) a papei Eugeniu IV la Conciliul de la Florența (1442) că nimeni, conceput din bărbat și femeie, niciodată nu a fost liberat de sub stăpânirea diavolului decât prin credința în Iisus Hristos, mijlocitorul între Dumnezeu și omenire, mi se pare evidentă și lămuritoare cu privire la mântuirea celor din afara BRC. Din acest punct de vedere catolic, în sânul catolicismului papa Ioan Paul II cred că poate fi considerat un eretic. Dacă însă nu este el ereticul, atunci cred că trebuie considerat eretic papa Eugeniu IV; din punctul meu de vedere, doctrinele fiind incompatibile, unul dintre ei oricum poate fi considerat eretic, iar infailibilitatea papală un mit al colecției de mituri de la Vatican, de la muzeul lor mitologic. Deci eu nu am pus problema neapărat din punctul de vedere al BO, ci din punctul de vedere dogmatic al catolicismului. Invitația pe care am făcut-o rămâne deci valabilă.
1. Papa Eugen IV nu era infilibil. Dogma infilibilitatii a fost introdusa vreo 500 ani mai tirziu. Daca papa Eugen IV si-a flosit prerogativele pentru mintuirea credinciosilor catolici si pentru raspindirea Imparatiei Lui Cristos pe pamint atunci a fost un papa care si-a indeplinit misiunea.
2. Nici unul nu este eretic pentru ca erzia nu consta in DECLARATII. Conform surselor ortodoxe ereticii sint cei care provoaca fractiuni in biserica.
Conform wikipedia erezie inseamna:
Ereziile (gr. hairesis și lat. haeresis = opțiune, alegere) sunt "concepții particulare fie despre Sfânta Treime, fie despre dumnezeirea lui Iisus Hristos, sau despre firea Sa omenească, sau despre raportul dintre cele două firi în ipostasul Său dumnezeiesc, acestea din urmă fiind cunoscute sub numele de erezii hristologice. Se cunosc și erezii pnevmatologice, întâlnite în teologie sub numele de subordinaționism pnevmatologic, sau de pnevmatomahie" [1]. De asemenea, ereziile care afectează viziunea corectă asupra Bisericii se numesc erezii eclesiologice.
Conform DEX, eretic insemana:
EREZÍE, erezii, s. f. 1. Doctrină sau credință religioasă care ia naștere în sânul unei biserici, abătându-se de la dogmele consacrate și care este condamnată de biserica respectivă.
Declaratiile papei Eugen IV nu au cauzat nici rupturi in biserica si nu au fost nici condamnate de biserica. Deci nu sint erezii.
3. uitindu-ma la dumneavoastra si la multi altii care au grija primordiala de a SPUNE ca ortodoxia e tezaurul omenirii, nu pot sa nu fac comparatie cu parabola despre talanti. Dumneavostra aveti o comoara pe care o tineti ingropata si ne spuneti noua: "comoara este acolo si vei da socoteala Domnului ca nu vrei sa dezgropi comoara". Eu ii prefer pe catolicii mei pe care nu i-am auzit niciodata cu astfel de declaratii egoiste si care prefera sa-si suflece minecile, sa dezgroape comoara si sa o imparta celor care au nevoie de ea.
Reply With Quote