![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Ati inceput gresit. Sufletul nu este nemuritor. O spune Sfanta Scriptura: "sufletul care a gresit va muri" (Ezechiel 18:4) sau "Sufletul care pãcãtuieste va muri (Ezechiel 18:20).
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
verset scos din context. Intregul capitol se refera la poporul evreu. Mai pe inteles: omul care gereseste (pacatuieste) va muri. Doamne ajuta!
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar moartea nu se refera la extinctia sufletului. "Și vor merge aceștia la osânda veșnică, iar drepții la viața veșnică“. Matei 25:46 Moartea este lipsirea de comuniunea cu Dumnezeu. De altfel e destul de evident ca osanda vesnica presupune existenta vesnica. Ca dupa moarte sufletul pacatosilor nu dispare a aratat Mantuitorul in pilda saracului Lazar. Daca in alte aspecte exemplele sunt mai putine, pe tema acesta se pot aduce nenumarare exemple, |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dacă ar fi scris că "plata păcatului este viața" aș fi crezut, dar nu scrie asta. Am cerut de nenumărate ori pe această secțiune a forumului să mi se aducă versetul biblic care afirmă textual că "sufletul este nemuritor". Încă n-a găsit nimeni așa ceva... poate reușiți dumneavoastră. Pentru că ați adus în discuție acest text paulin ce pune în contrast viața veșnică cu moartea celor păcătoși, vă mai dau un text - ce-L are autor pe Însuși Mântuitorul: "Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică." (Ioan 3,16) Aici contrastul este mai evident: vieții veșnice i se contrapune pieirea. Termenul folosit în originalul grecesc este [άπόλλυμι] și se traduce prin a pieri, a distruge, a ruina, a ucide. Niciunul din aceste cuvinte nu prea se potrivește "sufletului nemuritor" ce supraviețuiește în chinuri în eternitatea eternităților.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Prima moarte este trecerea spre existența ce urmează, iar moartea cea de-a doua este rezervată celor care se opun voii bune a Lui Dumnezeu. Apocalipsa 20, 14 Și moartea și iadul au fost aruncate în râul de foc. Aceasta e moartea cea de a doua: iezerul cel de foc.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nu va este clar ca 'iezerul de foc' este simbol pt moartea definitiva? cum poti arunca moartea, care e o stare, deci nu ceva fizic, in ceva care e fizic? si iadul ! pai multi zic ca 'iezerul de foc' este 'iadul', deoarece vad acolo ca 'iadul' e aruncat in 'iezer' si trag concluzia ca...daca 'iadul' e vesnic, atunci e acel 'iezer'.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
2. Pedeapsa va fi lipsa comuniunii, care va atrage toate chinurile atat trupesti (similar imbolnavirilor ca urmare a pacatului) cat si sufletesti. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. ca sa simta chinurile, indiferent in ce trup va fi, pacatosul are prin urmare si el viata vesnica. Deci viata vesnica nu mai este ceva caracteristic celor mantuiti, ci tuturor, indiferent de viata dusa si de pacatele comise. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Și diavolul, care-i amăgise, a fost aruncat în iezerul de foc și de pucioasă, unde este și fiara și proorocul mincinos, și vor fi chinuiți acolo, zi și noapte, în vecii vecilor." Diavolul, fiara și proorocul mincinos vor fi chinuiți acolo (în iezerul de foc) în vecii vecilor. Deci nu vor dispărea în neant, nu vor fi nimiciți, existența lor nu va înceta deoarece nu ar mai avea cine să fie chinuit în vecii vecilor. E atît de clar. Filosofic vorbind, dacă existența unei părți a oamenilor ar fi temporară din cauză că ei au îmbrățișat ideea răului, atunci toată treaba asta cu Creația și tot ce presupune ea ar fi o glumă proastă.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nivelul meu inferior de intelegere imi spune ca daca Iezerul este moartea a 2-a inseamna ca e simbolul mortii definitive. In Iezer se arunca Iadul, Moartea. Nu poti arunca pentru chin, Moartea, care e o stare, nu o entitate vie. Iadul, nici atat.
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre moarte si pomenirea mortilor | AnnaEnache | Intrebari utilizatori | 42 | 13.06.2012 09:43:28 |
SA VORBIM DESPRE URA,PEDEAPSA SI MOARTE. | bitza | Generalitati | 28 | 20.03.2011 02:05:27 |
Despre viata de dupa moarte | georgian_osa | Din Noul Testament | 30 | 14.03.2010 18:49:29 |
Marturii despre moarte | Iustin44 | Generalitati | 14 | 31.03.2009 23:59:56 |
despre randuielile de la moarte cuiva si parastase | mara2008 | Generalitati | 1 | 20.05.2008 15:07:31 |
|