![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mai observăm că acest pasaj practic afirmă că: -botezul este valid, chiar dacă este săvârșit în afara Bisericii Catolice. Se știa acest lucru și dinainte de Conciliul Vatican II, nu e nimic nou. -Duhul Sfânt este ceea ce îi face pe unii dintre creștinii acatolici să meargă în credință până la martiriu. Altfel, spus, Duhul Sfânt operează și în afara Bisericii Catolice. Iarăși se știa acest lucru și este evident din citirea Scripturii, precum și din simpla logică, chiar fără a citi Sf. Scriptură. Citat:
Acuma: față de un text care nu strălucește în claritate, avem întotdeauna mai multe chei de înțelegere. Una ar putea fi cheia în care citiți dv: cheia rupturii față de magisteriul anterior. Alta, cheia pe care o folosesc eu, este aceaa a continuității. Vedem și în acest text un gradient: una sunt cei care se închină mai puțin evident Creatorului decât Creației, așa cum sunt hindușii. Alta sunt cei care sunt monoteiști, precum musulmanii, alta sunt evreii. Singura noutate este abandonarea denumirilor clasice de "infides" și "perfides", adică "necredincioși" ("păgâni") și "rău-credincioși", în timp ce categoriile au rămas. În aceeași logică, noi nu mai obișnuim să îi numim pe frații ortodocși "cerularieni" sau "greco-schismatici", ci îi numim așa cum le place lor să se numească: ortodocși. Cam asta reflectă noutatea fundamentală a Conciliului Vatican II. Ce NU afirmă pasajul citat ? Aici un răspuns este mai evident decât la întrebarea ce anume afirmă. Ei bine, pasajul citat nu afirmă că cineva, dacă i s-a predicat Evanghelia și moare nebotezat, ar putea ajunge direct în Rai, la Ospățul cel Veșnic. Nici pomeneală. Spune de o chemare universală, dar la ce anume sunt chemați oamenii ? La Evanghelie. Vedem în ultimul mare paragraf că există două categorii de nebotezați: Prima categorie e aici: Într-adevăr, aceia care, necunoscând, fără vina lor, evanghelia lui Cristos și Biserica sa, îl caută totuși pe Dumnezeu cu inimă sinceră și se străduiesc, sub impulsul harului, să împlinească în fapte voia lui cunoscută prin glasul conștiinței, pot dobândi mântuirea veșnică. Deci, aceștia se pot mântui chiar și fără botez. Este ceea ce spune Biblia, iar noi nu putem face afirmații contrare Bibliei. A doua categorie este aici: Providența divină nu refuză ajutoarele necesare pentru mântuire nici acelora care, fără vina lor, nu au ajuns încă la o cunoaștere limpede a lui Dumnezeu și se străduiesc, cu ajutorul harului divin, să ducă o viață dreaptă. Tot ceea ce este bun și adevărat la ei este socotit de Biserică drept o pregătire la evanghelie și un dar al aceluia care luminează pe tot omul ca să ajungă să aibă viața. Aceștia sunt oamenii în cartierul (blocul) cărora s-a predicat Evanghelia, dar nu i-au dat curs. Oricâte atenuante le aduce acest text, nicăieri nu afirmă că aceștia se vor mântui fără botez. Faptele lor bune, "viața dreaptă" spune textul, reprezintă lucrare a Duhului ÎN VEDEREA primirii Evangheliei și nu ÎN LOCUL primirii Evangheliei. Dl Erethorn, acela pe care ați ajuns, se pare, a-l abhora v-ar fi dat, probabil un răspuns mult mai scurt decât al meu. Cred că v-ar fi spus că nu poți fi condamnat dacă nu ai fost citat. Dacă ești citat, a ajuns citația la tine, dar nu i-ai dat curs, atunci da, poți fi condamnat. Mă întrebați, cu altă ocazie: bine-bine, dar atunci la ce mai sunt bune citațiile ? Pentru ce Biserica mai caută să-i convertească pe oameni, dacă știe că ignoranții se pot mântui, pe când cei cărora li s-a predicat, dar nu s-au botezat "în apă și în Duh" nu se pot mântui ? Altfel spus: dacă Biserica știe că cel căruia i s-a dat vestea și alege să nu fie botezat nu se mai poate mântui, pe când înainte de a i se predica Vestea se putea mântui, atunci pentru ce să se mai predice, ca să facă rău oamenilor ? Răspunsul îl auziți la fiecare Sf Liturghie răsăriteană: fiindcă Dumnezeu voiește ca toți "la lumina adevărului să ajungă" și asta i-a poruncit Bisericii să facă: să predice adevărul. Ca să ne continuăm paralela juridică: dacă eu aș fi complet alienat și aș face un lucru în mod obiectiv foarte rău, să spunem că aș ucide pe cineva, niciun rege din lume care este drept nu mă va condamna, ci mă va ierta în baza faptului că sunt inocent. Dar, nu ar fi mai bine să cunosc ce e OK și ce nu e OK, și, cunoscând, să aleg binele ? Orice rege bun, asta își dorește de la supușii săi.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 25.12.2011 at 13:56:57. Motiv: limpezire text |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dvs. spuneti si gasiti acest lucru si in hotararile Vatican II, ca cei din afara BC se pot mantui in cazurile descrise. Mai mult, ca si schismatici si eretici se pot mantui. Cred ca observati contradictia. In plus, spuneti ca in Biblie scrie ca se pot mantui fara botez, dar eu stiu ca in Sfanta scriptura scrie chiar invers, Mantuitorul spune ca nimeni nu se poate mantui fara Botez (plus Mirungere, Botezul cu Duhul Sfant). Nu mai are rost sa amintesc sinodul Cartagina, cu ereticii si schismaticii nu au Taine si invatatura incepand de atunci a Bisericii. Citat:
In concluzie constitutia dogmatica Vatican II spune ca toti din afara BC au sanse la mantuire, in aceleasi conditii ca si cei din BC, in functie de fapte. Singura diferenta este ca in BC fiind adevarul intreg e mai clar sa se faca aceste fapte, in timp ce la pagani, de exemplu, e mai putin clar. Din nou, sa comparam cu citatele din veacurile trecute. De fapt este afirmarea legii iudaice, faptele sunt importante, in timp ce Noua lege, crestinismul afirma ca manuirea se face prin har, chiar scrie ca nu prin fapte ne mantuim ci prin har (ceea ce afirma partial si protestantii). De fapt discutia pornita de mine nu se referea initial la schimbarea dogmei la Vatican II, ci la faptul ca si BC sustine (sau sustinea) mantuirea doar in cadrul BC, pentru ca de asta fusesem acuzat. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
parerea mea este in privinta acestor subiecte cunoastem in parte , simtim in parte si proorocim in parte , ca adevarul ne depaseste un pic.
Mai ales despre ceea ce inseamna mintuire avind intelesul de salvare insa nu se stie de la ce, ce necesita ea si cind are loc. cit si despre Botez , oare botezul nu ar trebui sa fie botezul cu duh sfint? adica nasterea a doua despre care vorbea IIsus? Caci este bunul smt al logicii -cumoare sa fii intre cei sfinti si intre ingeri daca nu ai si desavirsirea si toate abilitatuile si darurile duhului sfint care sa poata lucra prin tine lucru care presupune botezul prealabil cu duh sfint si apoi desavirsirea personalitatii dupa cum spuneam orice botez care nu este cel cu duh nu are nici o valoare intre conditiile imtrarii in imparatie , chiar daca este un botez al pocaintei sau oricare alt botez caci oricum desavirsirea necesara implica pocainta desavirsita. despre alte salvari putem discuta deci care sa nu se refere la intrarea in imparatie , salvarea de la pedeapsa , incercari sau de la moartea in urma Judecatii si alte salvari intermediare de parcurs. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fiindcă nu cei ce aud legea sunt drepți la Dumnezeu, ci cei ce împlinesc legea vor fi îndreptați. Căci, când păgânii care nu au lege, din fire fac ale legii, aceștia, neavând lege, își sunt loruși lege, Ceea ce arată fapta legii scrisă în inimile lor, prin mărturia conștiinței lor și prin judecățile lor, care îi învinovățesc sau îi și apără, În ziua în care Dumnezeu va judeca, prin Iisus Hristos, după Evanghelia mea, cele ascunse ale oamenilor. (Rom 2:13 sqq) Deci, Botezul este condiție a mântuirii pentru cei care aud Evanghelia, nu pentru cei care nu au auzit de ea. Unde spune Biserica Ortodoxă că se află Moise, acum, în vremea în care avem noi dialogul acesta absurd ? Dar Isaia, ori Ioan Botezătorul ? În Iad, cumva ? Sau în Rai, cu Isus bucurându-se ei ? Și dacă acolo, cum se face, că nu au auzit de Evanghelie ? Citat:
Citat:
În altă ordine de idei, grecii din Faptele Apostolilor sunt păgâni. Altfel spus, în afară de creștini există două categorii: monoteiștii non-creștini și păgânii. Desigur, azi i-am adăuga și pe ateiști, categorie care era practic inexistentă până la secolul denumit (ce ironie !) "al Luminilor".
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 26.12.2011 at 22:42:42. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Chiar si in catolicism s-a pastrat o intelegere asemanatoare, iata catehismul: http://www.vatican.va/archive/compen...um-ccc_ro.html "Apostolii îl primesc pe Duhul Sfânt la Rusalii și vestesc „faptele minunate ale lui Dumnezeu” (Fap 2,11). Ei comunică celor nou botezați, prin impunerea mâinilor, darul aceluiași Duh." "Efectul Mirului este revărsarea specială a Duhului Sfânt, ca aceea de la Rusalii." " În Occident, această ungere se face pe fruntea celui botezat cu aceste cuvinte: „Primește pecetea darului Duhului Sfânt”. În Bisericile Orientale de rit bizantin, ungerea se face și pe alte părți ale trupului, cu formula: „Pecetea darului Duhului Sfânt”. Asadar Mirungerea este punerea mainilor si vorbitul in limbi din Sfanta Scriptura. Botezul cu apa este pentru curatire (iertare pacate) si intrarea in Biserica. Citez din catehismul ortodox: "Pentru ca botezul cu apa inseamna curatire, iar Mirungerea inseamna sfintirea prin Sfantul Duh." Iata ca aceasta invatatura este clar explicata in Sfanta Scriptura: "Atunci când apostolii din Ierusalim au auzit că cei din Samaria acceptaseră cuvântul Domnului, i-au trimis pe Petru și pe Ioan, care au mers și s-au rugat pentru ei, să poată primi Duh Sfânt, care nu se pogorâse încă asupra nici unuia dintre ei, fiind botezați doar în numele Domnului Iisus. Apoi și-au pus mâinile peste ei, iar Duhul Sfânt s-a pogorât asupra lor. (Fapte 8, 14-18)" Cum observam spovedania este curatirea de pacate, asemanatoare Botezului, iar Impartasania este primirea harului, echivalentul Mirungerii. Din pacate catolicii au mai diluat invatatura aceasta, ajungand sa nu mai faca Mirungerea la copii dupa Botez, ci la cativa ani. Citat:
Dar asta nu are importanta pentru ca discutam de mantuire, iar tot in Sfanta Scriptura ne spune ca Legea veche nu era mantuitoare, si ca ne mantuim prin har, nu prin fapte. Adica Sf. Iov sau alti mari drepti si prooroci nu s-au puttu mnatui desi aveau si credinta si fapte, dar cineva care nu are credinta, poate cateva fapte se poate mantui. Cine e mai putin pacatos ca Adam, care doar o neascultare a avut si a pierdut pentru toti Raiul. Dreptii Vechiului Testament erau cei ce aveau nu doar fapte, dar si credinta. Daca ne uitam atent vedem ca sunt mai intai Patriarhii si apoi cei din neamul ales, odata cu fagaduinta data lui Avraam. Toti il cunoasteau pe Dumnezue cel adevarat, nu erau dintre idolatrii sau pagani. Sf. Iov era si el urmas al lui Avraam, din neamul lui Isau. De aceea Iisus este Mantuitorul si e cel ce a deschis portile Raiului, pentru ca nimeni nu se putea mantui prin fapte. Chiar aca avea si credinta lui Iov sau a altora. Mantuirea a venit prin harul Duhului Sfant, har trimis noua la Cincizecime. Citat:
Daca observam, acum cei din alte religii nu au credinta in Dumnezeu, ca dreptii din Vechiul Testament. Asadar, pentru ca vad ca pe celalalt topic spuneati altceva, ca cei ce nu sunt botezati nu se mantuiesc, ajung intr-un loc bun, fara chinuri, si paganii vor fi judecati in functie de fapte, deci judecati nu mantuiti. Cei care in virtutea constiintei lor, fara sa stie legea fac cele ale legii vor avea parte de un loc mai bun dupa judecata, desi nemantuitor. Cei din Biserica sunt madularele lui Hristos, acestia datorita harului primit gratuit de pot mantui. Vedem ca si chiar daca sunt criminali se pot mantui, nu trebuie sa fie sfinti de la anstere pana la moarte. Asta datorita harului din Biserica. Cei ce stiu Legea vor fi judecati tot dupa fapte, dar e un fapt agravant ca au stiut legea fata de cei ce nu au stiut-o. Asa cum, de exemplu, cei ce au cazut in apostazie au pacat mai mare decat cei ce nu au fost crestini sau botezati, pentru ca aceia nu au lepadat ce nu avusesera. Citat:
Legat de greci, era vorba de "Unui Dumnezeu necunoscut", așa cum scrie în Faptele Apostolilor 17:23 Iar unii filozofie greci se pare ca erau atei, materialisti, de fapt iluministii au inventat roata, trendul era sa se reintoarca la origini (inceput cu Renasterea) si sa descopere marea gandire antica. Asa au gasit si ideile despre evolutionism, iluministii de fapt n-au inventat nimic, au luat de la anticii greci. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dumneavoastră credeți așa: 1. Dacă cineva a fost drept înainte de Cinzecime, Iisus s-a pogorât în iad și l-a scos de acolo, și l-a dus în Rai. 2. Dacă cineva a fost drept după Cinzecime, dar n-a ajuns la el, fără vina sa, Cuvântul Evangheliei (de exemplu, pentru că a trăit în America în anul 100), acela nu mai are nici o șansă de salvare. 3. Îm concluzie, mântuirea drepților la care n-a ajuns Evanghelia e o chestiune de noroc, de loterie: Ai trăit înainte de cinzecime ? Felicitări, poți fi mântuit ! Ai trăit după Cinzecime ? Ghinion, frate, s-a închis ușa mântuirii ! În iad cu tine ! Vedeți acum de ce eu socotesc soteriologia domnului Cătălin ca fiind una fundamental sectară ? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
deci daca ajungi intro stare jalnica treptat vei fi scos insa raiul presupune mult mai mult , mintuirea adica salvarea nu inseamna automat raiul ci doar Impartia lui Hristos care are loc pe pamint iar fiindca nu vor mai fi nici incercari grele si nimic rau poti sune ca vei fi vesnic cu Iisus fie atunci pe pamint fie dupa -deh subiectul e mai vast aici fata de dogma oficiala. apoi ai dreptate nu este nici o diferenta daca ai trait inainte sau dupa cincizecilme mai cu seama ca nici dupa cincizecime nu au primit toti oamenii botezul sfint nici macar dintre crestini avind in vedere ca la un moment dat harul a fost inchis urmind a se deschide in vremea Judecatii pentru totdeauna , adevarat recent a fost deschis acum ceva zeci de ani asa incit orice mirean cu o viata spirituala asumata sa-si poata primi botezul pentru a deveni un sfint . apoi doar botezul singur nu asigura raiul caci mai trebuie sa fii si arhant dar ceva tot asigura -scapi de a doua moarte adica cel putin stii ca nu mergi in iadul decaderii spirituale. Vt Isaia parca ne vorbeste totusi si de botezul sfint folosind cuvintul pecetluiti spunind ca "cei pecetluiti se vor intoarce" insa interpretarea intoarcerii se refera la invierea lor iar pe pamint cu ocazia evenimentelor Judecatii si a intrarii in noua epoca a Imparatiei sfintilor pe pamint caci altii nu inviaza decit peste miile (sau mia mai rotund) de ani unde vor veni ca sa-si continue cizelarea prin lectiile vietii si binecuvintare . oamenii nu cred ca Daniel se refera concret la o imparatie pamintaesca cind spune ca toate imparatiile pamintului i se vor supune Lui -adica una atit religioasa cit si politica. Aceasta este Imparatia lui Hristos care va fi vesnica una in care unitatea si organizarea brici, Legea-spiritualitatea ,bunul simt si infratirea vor fi lege si usor de trait si de implinit pe intreg pamintul - este aceeasi cu Imparatia sfintilor sau cu piatra care desprinsa din munte nu de mina omeneasca a darimat vechile religii si sisteme sociale ale uriasului cu chip de aur si apoi s-a raspundit treptat pe intreg pamintul. (Se va raspindi) . Insa pe linga oameni de spiritualitate , credinciosi adica vor mai mosteni pamintul si cei blinzi adica cei care nu sint nici violenti nici aroganti si nici asupritori . Ceea ace inseamna ca inocenta este o calitta importanta. Last edited by Mihai36; 27.12.2011 at 20:57:57. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
ai inteles gresit prietene. Catalin nu asta a zis. Doamne ajuta! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Cu toate astea botezul cel cu duh dincolo de orice ceremonie , acela neasteptat (ca la cncizecime) sau cerut individual, nazuit se poate primi si fara botez cu apa , insa daca exista si apa este mai bine dintrun anume punct de vedere care tine strict de ajutorul dat duhului in curatire hainelor spirituale necesara macar si partial in acel moment.
caci se stie imbaierea contribuie intro oarecare masura si la spalarea hainelor spirituale nu doar ale celor materiale. Ar trebui sa se spuna ca primirea reala a botezului de catre mireni se mai poate face si prin punerea palmelor exact ca la ceremonia de hirotonire lucru executat si de unii peoti (in cazul unor persoane bolnave) care stiu deci ca botezul neasumat nu este intotdeaua primit sau daca este el poate fi retras in lipsa unei vieti spirituale (sau lasat insa insotit de incercari care te vor obliga la o viata spirituala si indreptare) Ar trebui sa se mai scoata la lumina si legatura dintre inchiderea harului "peste putina vreme" de la plecarea lui Iisus (cu redeschiderea lui "in vremea Judecatii pt. totdeauna') si primirea reala a duhului -a doua nastere de catre mireni . Caci intre cele doua exista o legatura . |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citez: Biserica Ortodoxa nu cunoaste un botez al apei, si altul al Duhului, fiindca apa este mediul prin care lucreaza Sfantul Duh asupra intregii fiinte psiho-fizice a omului. In rugaciunea de sfintire prealabila a apei se cere venirea Duhului pentru curatirea apei de lucrarea puterilor demonice, pentru ca ea sa devina, prin pogorarea deplina a Duhului, loc al nasterii omului nou in Hristos. În concluzie, domnule Cătălin, în chiar secunda în care dv ați fost scufundat în apă de preotul ortodox, v-ați botezat atât cu apă cât și cu Spirit Sfânt. Apoi, când preotul v-a miruit, erați deja botezat cu botez complet, din apă și Duh. Pasajul biblic pe care l-ați citat se referă la cu totul altceva și ați fi știut asta dacă ați fi citit apologetică ortodoxă anti-protestantă. Este vorba de o situație care azi nu mai este întâlnită. Înainte de a fi botezul creștin așa cum este astăzi, a fost botezul lui Ioan, care era numai un botez cu apă. Un botez incomplet. De unde știm asta? Tot din Biblie, din chiar cuvintele Sf Ioan Botezătorul. Azi, de câte ori un preot (sau un laic) botează, el practică atât botezul cu apă cât și cu Spirit Sfânt, Adică un botez complet, după cum reiese din simpla citire a rânduielii din Molitfelnic. În ceea ce privește cealaltă chestiune, cea de la care a pornit toată discuția (aceasta, cu Mirungerea = Botez cu Duhul Sfânt e perlă apărută pe drum), vă expun următorul caz: Cu aproape două milenii în urmă, pe actualul teritoriu al Statelor Unite, au trăit doi frați din neamul apașilor. Erau gemeni. Au crescut împreună, au trăit unul pentru altul. Amândoi s-au bucurat de aceeași viață dreaptă petrecută prin văile și crestele Munților Stâncoși, nefurând, nebețivănind, necurvind și n-au rostit în toată viața lor nici măcar o înjurătură care să-l supere pe Manitou. Dar moartea îi desparte pe oameni și iată că, la începutul primăverii anului 33, unul dintre cei doi frați, Iute De Picior, este răpus de coarnele unui bizon pe care îl urmărea. După un stagiu de câteva zile în Iad (mai precis: în Limbul Drepților), odată cu Isus el s-a dus în Cer în baza faptului că toți drepții Lumii Vechi stau la Ospățul cel Veșnic acum. Celălalt frate, Ochi De Vultur, a avut un teribil ghinion. La câteva săptămâni după primul, el a pierit în colții unui urs grizzly, exact a doua zi după ce, în cealaltă parte a lumii, la Ierusalim, se serbau Rusaliile. Cei doi frați gemeni, despărțiți de moarte timp de puține săptămâni, vor fi acum despărțiți o veșnicie întreagă, fiindcă Ochi De Vultur a murit și a suferit Judecata Particulară a doua zi după Rusalii, când Biserica și-a început activitatea publică la antipozi. El nu va mai putea să îl vadă pe Dumnezeu în veci de veci, în afară de un scurt moment, la Judecata de Apoi, când trupul îi va fi înviat, va vedea cu ochii lui urmările faptelor lui bune din viață, precum și urmările faptelor bune ale fratelui său, după care Domnul va spune lui Iute De Picior: "Intră, slugă credincioasă: peste multe te voi pune !" și, întorcându-se spre el, îi va zice: "ai văzut destul, Ochi De Vultur ! Acuma i-ați trupul și marș înapoi !" Întrebare: sunteți serios când credeți chestia asta ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 27.12.2011 at 20:31:23. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
MOASTELE CATOLICE | pacatoasa.. | Moaste | 179 | 09.12.2016 14:50:58 |
Rusinea de a fi ortodox sau politicianul ortodox in Europa unita | mihaiB | Despre Biserica Ortodoxa in general | 0 | 08.08.2012 13:13:45 |
666 confuzia secolului | andreicozia | Generalitati | 250 | 04.04.2011 23:51:50 |
Nunta ortodox rit nou cu ortodox rit vechi | Lumi79 | Nunta | 2 | 05.01.2007 14:05:29 |
|