![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ați complicat în mod nepermis răspunsurile.
Revin cu două dintre întrebări: 1. Credeți că tot ce scrie în Catehismul ortodox este 100% adevărat, DA sau NU. Răspuns simplu, clar și la obiect, vă rog. 2. Credeți că este posibil să se mântuiască cineva care nu este membru formal al Bisericii Ortodoxe, DA sau NU, răspuns simplu, concis, la obiect. Deci, două întrebări, două răspunsuri: DA sau NU ? |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Usere Erethorn, pare ca iar ati confundat forumul cu tribunalul, ba mai mult cuvantul "nepermis" ma duce cu gandul la metodele securitatii. Eu pana acum marturisesc ca nu am mai intalnit un om atat de ciudat, sa repete tot timpul acelasi lucru ca si cum nu ar intelege lucruri simple. Puteti face un experiment, chemati un copil si dupa ce citeste mesajul meu precedent sa spuna daca a inteles raspunsurile la cele doua intrebari si imi spuneti si apia va ganditi de ce dvs. nu ati inteles. Nu stiu cum nu poti intelege, sunt lucruri simple, mai mult, cred ca le-am repetat de zeci de ori de cand sunt pe forum.
Probabil acele intrebari sunt pentru ca ati gasit ceva, poate un catehism din Patagonia si apoi sa imi spuneti ca uite, minti, sa iti ceri scuze, etc., adica tacamul complet cu care ne-ati obisnuit. Trebuie sa aveti grija ca si fariseii procedau la fel si Mantuitorul nu a avut cuvinte de lauda. Eu v-am raspuns la mesajul cu cele patru intrebari, detaliat, complet, orice om poate intelege acea logica daca are peste sapte ani. Asadar, nu ma doare mana sa raspund iar, sunt sigur ca aceste intrebari sunt ca sa va convingeti mai bine si sa reveniti la ortodoxie. Ca presupu ca nu va intereseaza ce cred, ce imi place (foarte mult imi plac spaghetele) si alte obiceiuri ale mele. Cum am raspuns si in mesajul precedent pare curios ca nu ati inteles, din moment ce am spus ca toata invatatura e aceeasi si catehismele sunt la fel rezulta logica ca eu cred in tot ce scrie in catehism, mai ales cel aprobat de Sfantul Sinod. In cazul in care ati gasit ratacit vreun catehism, si in invatatura Sf. Petru Movila au fost niste greseli corectate apoi, dar acela e vechi. La a doua intrebare, v-am raspus la fel amanuntit si mai mult decat clar in mesajul precedent, dar daac vreti sa auziti adevarul de cat mai multe ori e un lucru bun, eu vi-l spun inca odata. E logic ca nu pot spune ca nimeni nu s-a mantuit daca nu a fost in Biserica pentru ca tocmai am amintit doua exceptii. Din faptul ca fara har nu se paote mantui, harul se capata la inceput prin Botez si Mirungere si inclusiv tainele ereticilor si schismaticilor nu sunt valide rezulta logic ca mantuirea e posibila doar in BO. E posibil ca cele doua cazuri sa fi fost unice, nu stiu, sau e posibil ca sa mai fi fost cateva cazuri din aceseta de exceptie. Desi avem un indiciu, Sf. Grigore a primit raspuns sa nu se mai roage pentru paganii morti. Asadar e evident raspunsul, mantuirea e posibila doar in BO, cu cele doua exceptii si poate sa mai fi fost si altele. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Catehismul, despre care spuneți că îl credeți în proporție de 100 %, spune foarte clar că există niște condiții ale mântuirii. Per a contrario, cine nu îndeplinește condițiile nu se poate mântui. Pe de altă parte, tot 100 % credeți că au existat oameni care s-au mântuit fără a îndeplini acele condiții și că s-ar putea să mai fie și alții. Poate, cine știe, începeți să pătrundeți înțelesul celor spuse de către Mântuitorul: Ce nu e cu putință la oameni e cu putință la Dumnezeu.... |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
E cert ca in vremea in care s-a format dreapta credinta,aceste invataturi erau 100% adevarate .Caci harul urma firesc tainelor,care la fel de firesc urmau jertfei lui hristos. Si la fel de cert e ca si in prezent sunt la fel de adevarate. Dar cred ca lumea se opreste prea mult la aspectul formal,nu ai indeplinit una din regului,chiar de baza,nu te mai mantuiesti. E o judecata geometrica ,tributara ratiunii gemoetrice,in care ori indeplinesti toate criteriile ori esti exclus. Nu cred ca acesta a fost sensul acestor invataturi,si nici nu cred ca scopul lor a fost in a fi intrebuintate de noi pentru a stabili cine se mantuieste si cine nu. Pentru un ortodox sunt obligatorii,pentru ca sunt firesti si urmeaza toate intr-o inlantuire logica. Dar a te apuca sa judeci pe altcineva cu acest calapod , mi se pare o proasta intrebuintare a ortodoxiei.Fiecare faca ce -o vrea,pe fiecare sa mantuiasca Domnul ,pe unul pentru fapte ,pe altul pentru credinta ,dar pentru noi ortodoxii ,aceste invataturi sunt cea mai buna si mai logica alegere |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? | Marius22 | Nunta | 168 | 26.06.2025 01:02:34 |
| Tainele savarsite in afara Bisericii | morfix333 | Intrebari utilizatori | 141 | 16.05.2011 13:01:10 |
| Cum masuram moralul unui crestin in viata din afara bisericii? | patinina34 | Generalitati | 31 | 01.04.2011 09:51:56 |
| Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) | sophia | Preotul | 31 | 19.07.2009 23:28:59 |
| Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 15:43:57 |
|
|