![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://www.intratext.com/IXT/RUM0006/_P5.HTM "Sfânta Maică Biserica dorește să se facă, cu mare grijă, o reformă generală a liturgiei." Deci liturghia trebuie referomata (in BC si invataturile si dogmele se mai reformeaza). "și părți supuse schimbării, care în decursul timpului pot sau chiar trebuie să varieze, dacă în ele au pătruns elemente ce corespund mai puțin naturii interne a liturgiei sau dacă respectivele părți au ajuns să fie mai puțin adecvate." Asta ce inseamna? Ca se scot elementele care "au pătruns" si "corespund mai puțin naturii interne a liturgiei sau dacă respectivele părți au ajuns să fie mai puțin adecvate"? "De aceea absolut nimeni altul, fie și preot, nu poate din inițiativă proprie să adauge, să scoată sau să schimbe ceva în liturgie." Deci se pot scoate parti din liturghie, nu? Doar ca nu din initiativa preotului. Acele parti care "corespund mai puțin naturii interne a liturgiei ". Am sa caut si elementele concrete scoase din liturghie doar ca nu am timp acum.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ne este usor sa spunem ca nu este bine sa existe instrumente in biserica, pentru ca in Biserica Ortodoxa nu exista. Imi este usor sa spun ca nu trebuie sa existe tablouri in nicio casa, daca in casa mea lipsesc. Dar ce ne facem daca de mici am fi inaltat rugaciunea lui Dumnezeu insotita de instrumente? Nu am mai fi raspuns cu usurinta ca nu este bine.
Noi sa pazim ceea ce ne-a fost dat, cantarea fara instrumente. Sa nu ne pronuntam asupra unor lucruri care nu sunt in casa noastra. Riscam sa cadem in judecata si sa nu ne mai iubim aproapele. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu mi-am făcut puțin timp. Așa cum mă așteptam, liturghia romano-catolică în forma nouă (Novus Ordo) este mai lungă în comparație cu forma veche (Vetus Ordo) cu aproximativ 18 %. Spun "aproximativ" fiindcă nu am pierdut timpul să reduc indicațiile liturgice și variantele din text. E foarte normal să fie așa. Dv ați citit vreodată o carte bilingvă, latină-română ? Ca regulă generală, textul latin se oprește pe la două treimi din pagină. Latina este MULT mai concisă. Dacă nu mă credeți, creați două fișiere word. Denumiți pe primul dintre ele: "Pater noster.doc" și lipiți următorul text: Pater noster qui es in celis Sanctificentur nomen tuum Adveniar regnum tuum Fiat voluntas tua Sicut in caelo et in terra Panem nostrum cotidianum Da nobis hodie Et dimitte nobis debita nostra Sicut et nos dimitimus debitoribus nostris Et ne nos inducas in temptationes Sed libera nos a malo Amen! Acum denumiți al doilea fișier "Tatăl nostru" și lipiți următorul text: Tatal nostru Care esti in ceruri Sfinteasca-se numele Tau Vie imparatia Ta Faca-se voia Ta Precum in cer asa si pre Pamant Painea noastra cea de toate zilele Da-ne-o noua astazi Si ne iarta noua gresalele noastre Precum si noi iertam gresitilor nostri Si nu ne duce pre noi in ispita Ci ne izbaveste de cel rau Ca a Ta este imparatia Puterea si Slava In numele Tatalui Al Fiului Al Sfantului Duh Amin. Examinați cu word count cele două fișiere și veți obține următoarele rezultate: Număr de cuvinte: 50 versus 74. Număr de caractere fără spații: 247 versus 328 Un ultim cuvânt: În anul 1970 a apărut o nouă formă a liturghiei, cea practicată azi în bisericile romano-catolice din România, și despre care unii ortodocși, copiindu-se pesemne unii pe alții, își transmit convingerea că este mai scurtă decât varianta precedentă. Numai că varianta veche (numită și "tridentină") nu este desființată, ci, dimpotrivă, este folosită într-un număr puternic crescător de oficieri. Acum, mai credeți în mitul ortodoxist privind scurtarea liturghiei ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Prokios (Proclus) of Constantinople (d. 446) writes: "When the great Basil . . . saw the carelessness and degeneracy of men who feared the length of the Liturgy — not as if he thought it too long — he shortened its form, so as to remove the weariness of the clergy and assistants"
Eu v-am zis ca si Sfantul Vasile a scurtat Liturghia.Intrebarea e cat dura inainte. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Liturghie Novus Ordo, dimineata in timpul saptamanii, in olandeza, fara predica, fara rugaciunile credinciosilor, fara semnul pacii, fara muzica: 30 minute. Cantata, plus Gloria, eventual Credo, 45-50 minute. Liturghie tridentina, dimineata in timpul saptamanii, ne-cantata, fara predica: 45-50 minute. Cantata, plus Gloria, Credo: o ora. Liturghie Novus Ordo, duminica, o ora. Liturghie tridentina, duminica, o ora si 20 minute. Sau cel putin asa e aici. In Romania, intr-adevar, si poate la influenta ortodoxa, slujbele, din timpul saptamanii dar si duminica, sunt mult mai lungi decat in Olanda.
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). Last edited by Noesisaa; 24.01.2012 at 00:54:01. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
In privinta muzicii religioase traditionale in Biserica Ortodoxa, observam ca Sfintii Parintii au randuit in asa fel lucrurile incat sa se pastreze o cale de mijloc.
Acestia nu au negat rostul muzicii, interzicand-o cu desavarsire in cultul Bisericii, dar nici nu au supraevaluat-o, lansandu-i acesteia in Biserica mijloace depline de manifestare. Au actionat cu discernamant pentru ca muzica in biserica trebuie sa fie o cale catre rugaciunea profunda, cea din adancul inimii, nu o piedica. Ea nu trebuie sa ne faca doar sentimentali, sensibili, ci sa ne deschida acelei "simtiri intelegatoare", simtirii duhovnicesti. Nu cred ca Sfintii Parinti credeau ca prin muzica intrumentala nu poti face manifestat si sentimentul religios. Doar ca includerea ei in cultul Bisericii, era deja un lucru mai mult decat ar fi fost necesar. In orice caz, chiar daca nu au patruns instrumentele muzicale, sub influenta Apusului, a patruns in Biserica Ortodoxa, cantarea polifonica, cantare ce actioneaza dupa legi muzicale similare cu cea instrumentala. Daca luam seama la muzica bizantina, ca si pictura bizantina, are propria ei erminie, pastrand niste limite si specificatii destul de clare. Last edited by Marius22; 05.07.2012 at 16:39:54. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
biserica catolica versus biserica ortodoxa | sovidiu | Biserica Romano-Catolica | 36 | 08.06.2013 23:58:51 |
Pomana ,instrumentele,SF Canoane | Gyulia | Generalitati | 22 | 13.09.2010 12:00:26 |
Biserica Sfantului Mormant - Biserica Invierii | GabrielaV | Intrebari utilizatori | 0 | 06.04.2010 15:04:27 |
Hiper si super marketurile instrumentele Satanei de omorat sufletul si trupul | mihailt | Generalitati | 26 | 13.03.2010 23:01:16 |
Recomandari muzicale | Z.Lidia | Muzica Bisericeasca | 9 | 15.01.2008 21:31:33 |
|