![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Doamne ajuta !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
|||
|
|||
![]()
http://www.librariasophia.ro/carti-C....-so-8140.html
O are cineva? A citit-o? Poate ne este de ajutor.... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Cu toate ca pare putin absurd si lipsit de sens, un "razboi" totusi poate exista. Dupa cum scrie si in Calea Imparatiei, intre om si Dumnezeu sunt trei obstacole : lumea, propriile patimi si diavolul. Iar lumea, din pacate, poate sa insemne inclusiv cei mai apropiati, familia. Tot el spune (A. BOca) ca mustrarile si chiar ocarile celor din jur, mai ales ale celor apropiati, nu ar fi chiar lipsite de rost, ci menite sa ne aduca aminte de greselile pe care le-am facut. Bine, atitudinea corecta in acest caz ar fi sa ne marturisim pacatele in fata lui Dumnezeu, sa ne cerem iertare si sa mergem mai departe pe drumul nostru spre mantuire, nu sa ne cramponam si sa pierdem vremea sfadindu-ne cu cei care ne mustra, ca ei singuri vor vedea pana la urma ca ne-am indreptat si ne vor cere iertare. Cel putin asa s-a intamplat in cazul regelui David.
PS . Cineva mi-a sugerat aceasta carte deosebita, nu mai stiu cine si unde, dar ii multumesc. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Gândindu-mă la îngrijorătoarea stare a căsniciilor din vremea noastră, în care foarte puține rezistă timpului, sunt adesea ispitit să-mi spun că în alte vremuri, când raporturile ierarhice erau clare în familie, aceasta era mult mai stabilă. Însă în căsătoria creștină modelul este relația dintre Hristos și Biserică, iar acesta nu este unul de stăpânire și subordonare, ci de dragoste jertfelnică. Iar a iubi, cum spunea părintele Galeriu (citând nu mai știu pe cine), este a trăi viața celuilalt; așa cum Domnul și-a asumat viața noastră, făcându-Se om, luând toate ale noastre, afară de păcat. Deci și eu, ca soț, trebuie să-mi asum viața soției mele, devenind ceea ce nu eram (adică ea), dar rămânând în același timp și ce eram (adică eu). Însă cum pot trăi viața ei în neputințele, tendințele, aspirațiile pe care le socotesc rele? Trebuie, deci, să devin ea, dar fără cele rele ale ei... Sau asumându-mi-le și pe acelea (totuși, fără ale aproba), în sensul că accept să răspund și eu, împreună cu ea, la Judecată, pentru păcatele ei, după cum și ea răspunde pentru ce și-a asumat din mine... Dar cum scapi de întrebarea neliniștitoare dacă ceea ce faci e o jertfă sau un compromis? Dacă, altfel spus, te (împreună) îndrepți spre înviere sau spre moarte? Last edited by N.Priceputu; 02.03.2012 at 00:19:40. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Familia este locul ideal unde fiecare dintre noi ne putem vedea mandria si unde putem dobandi smerenia, cerand'o lui Dumnezeu mai ales in momentele de incercare. Treptat, ajung sa iubesc fiecare incercare, in pofida maniei si a durerii sufletesti care o insoteste. Numai in momentele de incercare am vazut cat de mandru sunt, cat de putin iubesc, cat de slab sunt si cat de mult am nevoie de ajutorul lui Dumnezeu. Un parinte spunea: "Iubiti rana si pe cel care v'a facut'o." Acela ne ajuta mai mult decat oricare altul in curatirea de patimi, caci inceputul se face prin cunoasterea celor care ne robesc, iar continuarea se face prin pocainta, in dragoste si in smerenie. Sa ai pace si sa te bucuri. Pe cel linistit nu il poate tulbura nimic. "Dobandeste pacea si multi se vor mantui in jurul tau." (Sfantul Serafim de Sarov). Citat:
Nu trebuie sa renuntam la dreapta credinta si nu trebuie sa infaptuim rele, indiferent de pierderi. Domnul va fi cu noi.
__________________
"Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii." (Ioan 13,35)
"Va spun ca pentru orice cuvant desert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteala in ziua judecatii." (Matei 12,36) Last edited by windorin; 02.03.2012 at 09:50:34. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Casnicia as alatura-o mai degraba cuvantului "mucenicie" decat cuvantului "razboi".
Asta pentru ca ne cheama la biruinta prin moarte, asemenea lui Hristos. Biruinta prin "moarte" este infinit mai mare decat aceea pe care o obtinem prin felurite "arme si tehnici de tot felul". Hristos a biruit lasandu-Se omorat. Am intalnit la cineva explicatia potrivit careia cuvantul "casnicie" ar proveni de la "cazna". Prin urmare, casnicia este truda, staruinta, osteneala, in vederea mantuirii. Putem vorbi, asadar, de o mucenicie a vietii de familie, prin daruirea totala. De aceea, se si canta mirilor in Taina Cununiei troparul "Sfintilor mucenici". Suntem chemati sa murim lumii si patimilor, sa murim noua insine, sa ne punem viata pentru Hristos si semeni, incepand din sanul propriei familii. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
O logică, desigur că există între "casă" și "căsnicie". După cum spunem "om la casa lui" despre cineva însurat, nu despre unul care s-a mutat singur în garsonieră. Tot așa spunem "casă de piatră" în sensul de căsnicie solidă.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Nu demult a venit la mine un tanar care avusese un conflict cu sotia sa. Iar ei au doi copii. Si eu i-am spus: Smereste-te, si atunci vom scapa de tragica naruire a familiei. Iar copiiii mici vor scapa de tragica forma a vietii copiilor carora li s-au despartit parintii". |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Vazand un topic nou deschis de un crestin neajutorat (caruia inca nu i-a raspuns nimeni, iar eu una chiar nu sunt in masura sa-i raspund ceva) mi-am dat seama ca am constatat un fenomen, nu tocmia placut, dealtfel ; multe cupluri traisec in concubinaj, ani de zile, mai bine sau mai rau. Unii se casatoresc cand considera ca se inteleg mai bine (sau inca se mai inteleg), altii abia cand vad ca le merge din ce ince mai rau. Insa in ambele cazuri se poate intampla ca situatia sa nu se rezolve, ba din contra sa se agraveze si chiar sa se strice de tot, chiar la scurt timp dupa cununie. Care ar putea fi explicatia? Ca unul e credincios iar altul nu si Dumnezeu vrea sa-l ajute pe cel credincios sa scape dintr-o relatie nepotrivita? De ce nu se intampla asta inainte de casatorie? Daca cel credincios reuseste sa-l aduca pe celalalt in fata altarului, inseamna ca intr-adevar il iubeste si ii vrea mantuirea si a facut tot ce era omeneste in acest sens. Dar de ce dusmanul nu accepta infrangerea si il cheama inapoi chiar si dupa ce si-a pus cununiile?
Inca o nelamurire legata de acest aspect : daca unul din soti incalca juramintele facute lui Dumnezeu si sotiei (de fidelitate fata de sotie si fata de familie si biserica - isi paraseste sotul/sotia sau biserica, trece la alta religie, reneaga pe Dumnezeu si comite pacate capitale, etc) celalalt este si el eliberat de juramantul facut sotului? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Va redau cateva pasaje care mie mi-au placut. "Unirea a doi oameni, unire care, desigur, nu se intampla de la sine, este o reusita continua, rezultata dintr-o influenta reciproca a celor doi, care sunt hotarati sa adanceasca legatura lor, transformand problemele in oportunitati. Hranirea si intarirea unui sot de catre celalalt nu este doar o datorie a convietuirii in casatorie. Este si o poarta deschisa pentru ca sotii sa se implice intr-un proces ziditor in care se implinesc progresiv calitatile daruite de Dumnezeu celor doua existente. Este un mod in care isi implinesc si nevoia lor fundamentala, omeneasca de a iubi si de a fi iubiti. Unirea nu este ceva ce se poate realiza o data pentru totdeauna, ci trebuie sa fie hranita pe intregul parcurs al casatoriei. Toate ideile cuprinse in aceasta carte au putina insemnatate pentru sotii care vor neglija rugaciunea unuia pentru celalalt. In realitate, multe dintre aceste idei si sfaturi, mai ales schimbarile pe care trebuie sa le faca sotii, nu se pot realiza fara rugaciune, caci doar Dumnezeu ii poate schimba pe oameni sau casnicia lor, daca oamenii I-o cer. Aceasta nu se face prin mestesuguri invatate din carti. Imbunatatirea casatoriei presupune cu siguranta schimbari din partea ambilor soti, si prefaceri adanci ale caracterului, ale personalitatii celor doi, lucru care este foarte greu, daca nu cu adevarat imposibil dupa masuri omenesti. Dar cu harul lui Dumnezeu se pot intampla, necesitand intotdeauna timp si mult efort. Dragoste cea adevarata incepe atunci cand cineva se daruieste pe sine insusi celuilalt. Dar ce inseamna sa te daruiesti pe tine insuti? Inseamna sa dai din timpul tau, din talentul tau, din lucrurile tale, din cunostintele tale, din puterea ta, din bucuria ta sau din tristetea ta. Felul acesta de daruire este foarte greu pentru omul care nu s-a maturizat si care a ramas la un stadiu de pruncie narcisista. Omul acesta simte ca a da din ceea ce are este o pierdere. Cand da ceva, o face asteptand ceva in schimb. Multe casatorii se constituie intr-un continuu schimb intre soti, schimb ce nu este intotdeauna echitabil. Insa cel ce iubeste cu adevarat se da pe sine cu bucurie. Nu da ca sa primeasca ceva la schimb, ci doarece daruirea este expresia vietii lui si a bogatiei personalitatii lui, si, deoarece da pe de o parte de bunavoie, pe de alta parte din larghetea inimii lui, dragostea sa este creatoare, ziditoare."
__________________
Mulțumesc puterilor cerești că m-am învrednicit a crede, că mi s-a facut această neasemuită onoare și din tot sufletul rostesc, strigând cu lacrimi ca la Marcu 9, 24: „Cred, Doamne! Ajută necredinței mele”. (Părintele Nicolae Steinhardt) Last edited by Floare alba; 20.09.2012 at 17:49:19. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mataniile mirenilor in Biserica | Dacian | Reguli in Biserica | 30 | 27.04.2012 17:15:11 |
casnicia alaturi de un necredincios | Aspasia | Nunta | 38 | 12.12.2010 22:15:41 |
Ajutatima sa-mi salvez casnicia | eduard40 | Rugaciuni | 6 | 06.01.2010 16:19:22 |
Patericul mirenilor | Laurentiu | Generalitati | 17 | 20.07.2009 09:49:11 |
|