![]() |
![]() |
|
#231
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Doamne ajuta !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#232
|
|||
|
|||
![]()
http://www.librariasophia.ro/carti-C....-so-8140.html
O are cineva? A citit-o? Poate ne este de ajutor.... |
#233
|
|||
|
|||
![]()
Cu toate ca pare putin absurd si lipsit de sens, un "razboi" totusi poate exista. Dupa cum scrie si in Calea Imparatiei, intre om si Dumnezeu sunt trei obstacole : lumea, propriile patimi si diavolul. Iar lumea, din pacate, poate sa insemne inclusiv cei mai apropiati, familia. Tot el spune (A. BOca) ca mustrarile si chiar ocarile celor din jur, mai ales ale celor apropiati, nu ar fi chiar lipsite de rost, ci menite sa ne aduca aminte de greselile pe care le-am facut. Bine, atitudinea corecta in acest caz ar fi sa ne marturisim pacatele in fata lui Dumnezeu, sa ne cerem iertare si sa mergem mai departe pe drumul nostru spre mantuire, nu sa ne cramponam si sa pierdem vremea sfadindu-ne cu cei care ne mustra, ca ei singuri vor vedea pana la urma ca ne-am indreptat si ne vor cere iertare. Cel putin asa s-a intamplat in cazul regelui David.
PS . Cineva mi-a sugerat aceasta carte deosebita, nu mai stiu cine si unde, dar ii multumesc. |
#234
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Gândindu-mă la îngrijorătoarea stare a căsniciilor din vremea noastră, în care foarte puține rezistă timpului, sunt adesea ispitit să-mi spun că în alte vremuri, când raporturile ierarhice erau clare în familie, aceasta era mult mai stabilă. Însă în căsătoria creștină modelul este relația dintre Hristos și Biserică, iar acesta nu este unul de stăpânire și subordonare, ci de dragoste jertfelnică. Iar a iubi, cum spunea părintele Galeriu (citând nu mai știu pe cine), este a trăi viața celuilalt; așa cum Domnul și-a asumat viața noastră, făcându-Se om, luând toate ale noastre, afară de păcat. Deci și eu, ca soț, trebuie să-mi asum viața soției mele, devenind ceea ce nu eram (adică ea), dar rămânând în același timp și ce eram (adică eu). Însă cum pot trăi viața ei în neputințele, tendințele, aspirațiile pe care le socotesc rele? Trebuie, deci, să devin ea, dar fără cele rele ale ei... Sau asumându-mi-le și pe acelea (totuși, fără ale aproba), în sensul că accept să răspund și eu, împreună cu ea, la Judecată, pentru păcatele ei, după cum și ea răspunde pentru ce și-a asumat din mine... Dar cum scapi de întrebarea neliniștitoare dacă ceea ce faci e o jertfă sau un compromis? Dacă, altfel spus, te (împreună) îndrepți spre înviere sau spre moarte? Last edited by N.Priceputu; 02.03.2012 at 00:19:40. |
#235
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Familia este locul ideal unde fiecare dintre noi ne putem vedea mandria si unde putem dobandi smerenia, cerand'o lui Dumnezeu mai ales in momentele de incercare. Treptat, ajung sa iubesc fiecare incercare, in pofida maniei si a durerii sufletesti care o insoteste. Numai in momentele de incercare am vazut cat de mandru sunt, cat de putin iubesc, cat de slab sunt si cat de mult am nevoie de ajutorul lui Dumnezeu. Un parinte spunea: "Iubiti rana si pe cel care v'a facut'o." Acela ne ajuta mai mult decat oricare altul in curatirea de patimi, caci inceputul se face prin cunoasterea celor care ne robesc, iar continuarea se face prin pocainta, in dragoste si in smerenie. Sa ai pace si sa te bucuri. Pe cel linistit nu il poate tulbura nimic. "Dobandeste pacea si multi se vor mantui in jurul tau." (Sfantul Serafim de Sarov). Citat:
Nu trebuie sa renuntam la dreapta credinta si nu trebuie sa infaptuim rele, indiferent de pierderi. Domnul va fi cu noi.
__________________
"Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii." (Ioan 13,35)
"Va spun ca pentru orice cuvant desert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteala in ziua judecatii." (Matei 12,36) Last edited by windorin; 02.03.2012 at 09:50:34. |
#236
|
|||
|
|||
![]()
Casnicia as alatura-o mai degraba cuvantului "mucenicie" decat cuvantului "razboi".
Asta pentru ca ne cheama la biruinta prin moarte, asemenea lui Hristos. Biruinta prin "moarte" este infinit mai mare decat aceea pe care o obtinem prin felurite "arme si tehnici de tot felul". Hristos a biruit lasandu-Se omorat. Am intalnit la cineva explicatia potrivit careia cuvantul "casnicie" ar proveni de la "cazna". Prin urmare, casnicia este truda, staruinta, osteneala, in vederea mantuirii. Putem vorbi, asadar, de o mucenicie a vietii de familie, prin daruirea totala. De aceea, se si canta mirilor in Taina Cununiei troparul "Sfintilor mucenici". Suntem chemati sa murim lumii si patimilor, sa murim noua insine, sa ne punem viata pentru Hristos si semeni, incepand din sanul propriei familii. |
#237
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Nu demult a venit la mine un tanar care avusese un conflict cu sotia sa. Iar ei au doi copii. Si eu i-am spus: Smereste-te, si atunci vom scapa de tragica naruire a familiei. Iar copiiii mici vor scapa de tragica forma a vietii copiilor carora li s-au despartit parintii". |
#238
|
|||
|
|||
![]()
Vazand un topic nou deschis de un crestin neajutorat (caruia inca nu i-a raspuns nimeni, iar eu una chiar nu sunt in masura sa-i raspund ceva) mi-am dat seama ca am constatat un fenomen, nu tocmia placut, dealtfel ; multe cupluri traisec in concubinaj, ani de zile, mai bine sau mai rau. Unii se casatoresc cand considera ca se inteleg mai bine (sau inca se mai inteleg), altii abia cand vad ca le merge din ce ince mai rau. Insa in ambele cazuri se poate intampla ca situatia sa nu se rezolve, ba din contra sa se agraveze si chiar sa se strice de tot, chiar la scurt timp dupa cununie. Care ar putea fi explicatia? Ca unul e credincios iar altul nu si Dumnezeu vrea sa-l ajute pe cel credincios sa scape dintr-o relatie nepotrivita? De ce nu se intampla asta inainte de casatorie? Daca cel credincios reuseste sa-l aduca pe celalalt in fata altarului, inseamna ca intr-adevar il iubeste si ii vrea mantuirea si a facut tot ce era omeneste in acest sens. Dar de ce dusmanul nu accepta infrangerea si il cheama inapoi chiar si dupa ce si-a pus cununiile?
Inca o nelamurire legata de acest aspect : daca unul din soti incalca juramintele facute lui Dumnezeu si sotiei (de fidelitate fata de sotie si fata de familie si biserica - isi paraseste sotul/sotia sau biserica, trece la alta religie, reneaga pe Dumnezeu si comite pacate capitale, etc) celalalt este si el eliberat de juramantul facut sotului? |
#239
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Știm de la catehezele despre Sacramente că, pentru ca un Sacrament (o Taină) să aibă eficiență, sunt necesare două condiții: -să fie validă și -sufletul să fie în dispoziție necesară. Ce înseamnă "dispoziție necesară" în cazul Sacramentului Căsătoriei ? Înainte de toate, înseamnă ca cei doi să se iubească. Dar nu în sensul iubirii din limbajul comun, definită în ultimul timp drept "fluturi în stomac", ci în sensul iubirii creștine, definită, pe scurt (dar poate un pic sforăitor) drept concavare a eului. Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#240
|
||||
|
||||
![]() Citat:
O logică, desigur că există între "casă" și "căsnicie". După cum spunem "om la casa lui" despre cineva însurat, nu despre unul care s-a mutat singur în garsonieră. Tot așa spunem "casă de piatră" în sensul de căsnicie solidă.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mataniile mirenilor in Biserica | Dacian | Reguli in Biserica | 30 | 27.04.2012 17:15:11 |
casnicia alaturi de un necredincios | Aspasia | Nunta | 38 | 12.12.2010 22:15:41 |
Ajutatima sa-mi salvez casnicia | eduard40 | Rugaciuni | 6 | 06.01.2010 16:19:22 |
Patericul mirenilor | Laurentiu | Generalitati | 17 | 20.07.2009 09:49:11 |
|