![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
______ Cum cine? Voi, adventistii si iehovistii, nu asta sustineti? Inconstienta, aneantizarea, anihilarea, trecerea in non-fiinta, extinctia, disparitia persoanei (cu toate trairile din timpul vietii), de pe fata universului vazut si nevazut. Un non-sens, o stare nici de „a fi”, nici de „a nu fi”, echivalenta cu starea de dinainte de a fi existat. Practic, mai mult sau mai putin voalat, sustineti absurditatea de a nu fi nici fiinta, nici nefiinta, starea de a fi in afara onticului. Or, cineva deja adus la existenta, cineva cu memorie si constiinta trairilor, nu mai are nicicum acces la non-fiinta de dinainte de a fi existat. Cum se impaca afirmatia ca „sfintii asteapta ceva”, cu cealalta afirmatie a voastra cu inconstienta? Poti sa astepti ceva, fiind inconstient de aceasta asteptare? Odata ce Dumnezeu a adus la existenta un om, iar acesta prin credinta, a ajuns la unirea cu El, ce motiv ar avea Dumnezeu sa doreasca El o perioada de non-relatie cu cei iubiti. De vreme ce ne-a facut, inseamna ca ne-a facut pentru El, nu pentru a fi in afara Lui. Numai daca tinem noi neaparat sa I ne opunem si sa fim in afara Lui, doar asa ni se va implini dorinta de a avea acelasi destin vesnic ca Lucifer. Cum se poate ca un sfant trecut dincolo, adica un om mantuit sa fie inconstient, sa nu-L simta in duhul lui pe Dumnezeu? Ce inseamna ca un om e mantuit daca imediat dupa moartea biologica trece in nefiinta si inconstienta? Ori renuntati la erezia inconstientei in timpul mortii, ori trebuie sa explicati cuvintele lui Hristos: „cel ce mananca Trupul Meu (indumnezeit), ramane intru Mine si Eu intru el”. Cum anume un cadavru fara urma de constiinta de sine poate ramane in Hristos? Si cum anume ramane Cel Viu intr-un om mort? Una din doua: ori credinciosul trecut dincolo ramane constient in duh, in Hristos si Hristos in duhul lui, ori trebuie sa explicati cum poate ramane un cadavru in Hristos si Hristos intr-un cadavru? |
#2
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
"Pentru că făptura așteaptă cu nerăbdare descoperirea fiilor lui Dumnezeu." "Căci știm că toată făptura împreună suspină și împreună are dureri până acum." (Rom.8,19.22 - versiunea Sinodală) Unde "dincolo"? Dincolo de Styx? Citat:
Citat:
În al doilea rând, avem de-a face iarăși cu o imagine metaforică (oops!). Același Ioan (Ioan 6,56) explică în alt loc (1 Ioan 3,24) ce înseamnă: "Cel ce păzește poruncile Lui rămâne în Dumnezeu și Dumnezeu în el; și prin aceasta cunoaștem că El rămâne în noi, din Duhul pe care ni L-a dat." (versiunea Sinodală) Să nu ne mai lungim cu vorba că aici e o altă mare durere: păzirea poruncilor lui Dumnezeu... Citat:
Last edited by osutafaraunu; 12.05.2012 at 22:11:00. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
După cum v-am mai atenționat, faceți parte din acea majoritate care a spus: "Greu este cuvântul acesta! Cine poate să-l asculte?".......
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Duhul este acela care dă viața, trupul nu folosește la nimic. Cuvintele pe care vi le-am spus sunt duh și viață. Dar sunt unii dintre voi care nu cred!”"(Ioan 6,63-64 - versiunea catolică) Cuvintele Mântuitorului trebuiau interpretate duhovnicește, căci erau duh nu trup (în original: σάρξ = carne). Hrana aceasta ("carnea" și "sângele" Lui) este o hrană spirituală, nu una fizică -cum înțeleseseră "majoritarii" scandalizați. De ieri și de azi... ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
_______ Erezia adventista despre inconstienta dupa moarte ramane in veci o mare inselare de la diavol. Nici macar diavolul nu e inconstient, desi e cat se poate de mort –adica despartit de Dumnezeu (caci asta e adevaratul sens al mortii), dar ii inseala pe adventisti ca moartea inseamna inconstienta. Despre Maica Domnului, fiinta in care S-a salasluit Insusi Dumnezeu in toata dumnezeirea, spuneti ca e moarta si inconstienta, iar despre diavoli, spuneti ca sunt vii. E fix invers. Maica Domnului e vie, pentru ca e unita cu Cel Viu si diavolii sunt morti, fiind rupti de Datatorul Vietii, dar asta nu inseamna ca ei nu sunt activi. si mai vorbiti de teologie intoarsa.... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Topicul a ajuns într-un punct în care e capital să avem grijă cum folosim termenii. Eu credeam că vorbim despre inconștiența din moarte, din timpul morții; nu după moarte. După moarte, așa cum e logic și biblic, urmează învierea și atunci normal că există conștiență. Probabil aici există încă o umbră de nelămurire: când are loc învierea? Imediat după momentul sucombării, ori la Revenirea lui Iisus?
Citat:
Observați unde e rătăcirea, unde e erezia? Exact asta dorește diavolul și a dorit din primul moment al ispitirii când a spus "hotărât că nu veți muri!". În sensul acesta e teribil de consecvent; are și o "calitate"... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
_______ Daca propriul Dumnezeu si-a lasat Trupul euharistic pnevmatizat in chip tainic de paine, disponibil in Biserica Sa, atunci poate. Daca nu, nu. Nu Dumnezeu a zis cuvintele „De nu veti manca Trupul Meu, NU VETI AVEA VIATA in voi”? De veti zice iar ca e un limbaj figurat, intreb din nou: Atunci pentru ce, Doamne Sfinte, a inviat Hristos firea umana (cu tot cu trup) ? Sa o tina doar pentru El? Nu sa ne-o transfere noua restaurata ontologic? Pentru ce si-a adaugat fire umana, ce nevoie are Dumnezeu de o constitutie umana pnevmato-psiho-somatica? Firea Lui divina nu-i era suficienta? La ce i-a mai trebuit si un Trup de om? Nu ca sa-l repare ontologic si sa ni-l dea nou inapoi restaurat? Nu asta-i scopul principal si ultim pentru care S-a intrupat? (pe langa jertfa facuta in locul nostru). Nu pentru asta si-a adaugat firea umana prin Intrupare? Nu pentru a o avea El inlauntrul Lui, pentru a o putea modifica ontologic din interiorul ei, pentru a o tamadui din launtru de ruptura provocata de moarte? Iar dupa ce a restaurat-o ontologic, nu pentru asta a restaurat-o, ca sa ne-o transfere noua (integral, inclusiv material) miliardelor de ipostasuri (persoane) detinatoare ale acestei firi? Cum anume sa ne-o transfere? Asa cum a randuit El la Cina cea de Taina cand a instituit Taina Painii Euharistice: „luati mancati, acesta este Trupul Meu”. Nu El a zis cuvintele acestea? „ Eu sunt pâinea cea vie, care s-a pogorât din cer. Cine mănâncă din pâinea aceasta viu va fi în veci Iar pâinea pe care Eu o voi da pentru viața lumii este trupul Meu. Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veți mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. Trupul este adevărată mâncare și sângele Meu, adevărată băutură. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el. Precum M-a trimis pe Mine Tatăl cel viu și Eu viez pentru Tatăl, și cel ce Mă mănâncă pe Mine va trăi prin Mine.” (Ioan 6, 51-57). De ce anume sa ne dea Trupul Lui pnevmatizat sa-l mancam si Sangele Lui pnevmatizat sa-l bem ? Nu e suficient doar sa avem o viata morala si sa credem doar asa ca simplu asentiment mintal ca prin sangele Lui ni s-au iertat pacatele si gata? Nu, pt. ca altfel, noi cum anume vom putea invia daca nu-L avem in fiinta noastra intreaga ( subliniez: parte trupeasca +parte spirituala) pe singurul care ne poate invia din interior? „De nu veti manca Trupul Meu, NU VETI AVEA VIATA in voi”. Din pacate, si acum, la fel ca si atunci, sunt unii care se poticnesc de cuvintele Lui: „Deci iudeii se certau între ei, zicând: Greu este cuvantul acesta. Cine poate sa-l asculte? Cum poate Acesta să ne dea trupul Lui să-l mâncăm? ” Last edited by delia31; 14.05.2012 at 15:23:37. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sufletele dupa moarte | silverstar | Generalitati | 112 | 24.03.2012 09:47:27 |
Sufletul dupa moarte ...? | Templier Knight | Generalitati | 3 | 30.11.2010 00:58:26 |
Moarte dupa 2 saptamani ? | Robertworld | Generalitati | 6 | 03.08.2010 13:26:33 |
Ce se intampla cu sufletul dupa moarte | heorhe | Generalitati | 85 | 02.08.2010 16:09:02 |
|