![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Cauza circumstantiala a "gasirii Adevarului si Dragostei" este intelegerea corecta.
Cauza substantiala a "gasirii Adevarului si Dragostei" este binecuvantarea. Cauza circumstantiala a binecuvantarii este intelegerea virtutilor. Cauza substantiala a binecuvantarii este "efortul de multumire a Lui Dumnezeu" in toate lucrarile. Efectul nu se produce fara asamblarea celor doua tipuri de cauze.
__________________
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Protejand o fiinta, protejeaza-le pe toate! Hranind o fiinta, hraneste-le pe toate! Iubind o fiinta, iubeste-le pe toate! Iubind copiii tai, iubeste toti copiii, Pretuind mama ta, pretuieste toate mamele, Pretuind tatal tau, pretuieste toti tatii, Pretuind sora ta, pretuieste toate surorile, Pretuind fratele tau, pretuieste toti fratii, Pretuind prietenul tau, pretuieste toti prietenii. Mahayana, Campul de Merit Concret - Exploatand circumstantele
__________________
Last edited by florin.oltean75; 15.01.2013 at 23:38:13. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Desavarsirea virtutii este atunci cand faptele bune,
Sunt savarsite de Dumnezeu prin sufletul nostru. Nu mai sunt savarsite de noi, Ci de Dumnezeu zamislit in adancul inimii. Sufletul doar reflecta ca o oglinda, Lumina si puterea faptuitoare a Lui Dumnezeu, In aceasta lume. Stadiul mijlociu - Vajrayana/Guru Yoga
__________________
Last edited by florin.oltean75; 17.01.2013 at 19:10:56. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Omul se ingrijoreaza pentru ca nu cunoaste Puterea Lui Dumnezeu.
Unii care privesc mai mult la lume decat la Cuvant, Fascinati de pericole, Ajung sa-si hraneasca mintea cu spaime, In loc sa se lumineze cu rugaciune. Despre bolile sufletului
__________________
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Omul se indreptateste doar prin smerenie.
Miriadele de otravuri ale mandriei, Unele mai groase, altele mai fine, Ies din suflet, Numai atunci cand Dumnezeu ne nedreptateste la aratare, Si ne taie brutal din vreri si pareri. Golirea/Pregatirea Vasului
__________________
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Budismul Mahayana are doua ramuri: Sutra si Tantra.
Tantra are un stadiu preliminar (GY) si doua stadii avansate (YSG, YSF) :
Yoga inseamna unirea sufletului cu Dumnezeu. ( etimologic, yoga = a uni) Guru inseamna Invatator. --------------------------------------- Cuvantul “guru”, din pacate, nu doar ca s-a demonetizat in cultura occidentala, dar a inceput sa fie perceput in zona delicventei, sarlataniei, imposturii si delirului. Astfel pateste orice cuvant care este abuzat prin utilizare ca paravan pentru savarsirea unor fapte imorale. Guru are o semnificatie profunda. In fapt, tot ceea ce ne impresoara sunt invatatori (de la persoane: parinti, prieteni, profesori, dusmani… la experiente induse de fenomene interne si externe ). Acestia sunt invatatori circumstantiali, relativi, cu care ne intersectam in functie de continuumul nostru karmic. Invatatorul ultim este Dumnezeu ( alte denominatii budiste : Adi Budha, Vairocana, Budha Vajradhara…) Guru Yoga este practica fundamentala, necesara obtinei guna (harului). Acesta este scopul intregii practici: pogorarea Darului si stabilizarea acestuia in continuumul mintii (crestinism: Impartasanie). Guna este vazuta ca putere vazatoare si lucratoare a Dumnezeului Insusi (Adi Budha), prezent in centrul inimii prin yoga (unire) – fuziune realizata la sfarsitul sadhanei liturgice. Pentru fazele avansate de practica (YSG si YSF), Harul Insusi preia efortul si le desavarseste ulterior. (‘Nu ne mai rugam noi, ci Duhul Insusi se roaga cu suspine negraite’) Pana la GY lucreaza omul, de la GY, pe treptele superioare, lucreaza Guna (Harul) Prin analogie, crestinismul este o practica Guru Yoga. Psihologia GY se regaseste complet in psihologia crestina si viceversa. Guru Yoga prolifereaza in toate etapele YSG si YSF. Practicile avansate crestine (isihaste) evita YSG si intra direct in YSF, mai exact in etapa izolarii vorbirii/mintii (de fluctuatii impure).
__________________
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
In raport cu Dharma, o minte se poate afla intr-una din cele patru stari:
“Fara Dharma” “Dharma cand-si-cand” “Dharma palpaind” “Toata Dharma punctiform-convergenta” In primul caz, mintea nu are invatatura, in al doilea, mintea actualizeaza rar intelesuri si fapte dharmice, in al treilea, mintea se amesteca intr-o mare masura cu Dharma, in al patrulea, toata Dharma este exprimata cu putere, in fiecare instanta cognitiva.
__________________
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Citate preferate, cugetari, vorbe de duh | silverstar | Generalitati | 1175 | 03.08.2016 15:54:36 |
| Cugetari ORTODOXE ! | cristiboss56 | Pocainta | 80 | 02.07.2015 22:05:47 |
| Cugetari si Citate Ortodoxe | adorcrysti | Generalitati | 90 | 12.11.2014 22:55:18 |
| Cugetari despre Hristos | florin.oltean75 | Generalitati | 55 | 07.04.2012 11:13:01 |
| Cugetari de Craciun | florin.oltean75 | Generalitati | 5 | 25.12.2011 21:14:10 |
|
|