Veșmântul nu este numai element al identificării și al prestigiului social, ci el comunică cine este persoana, de unde este originară, cu ce se ocupă, unde merge, care este scopul acțiunii sale, etc.
Chiar mai mult, veșmântul comunică intenția de afirmare a superiorității de către putătorul său, astfel: "
Atitudinea de impunere, de impresionare a celuilalt se realizează, la diferitele popoare, în esență identic; doar mijloacele diferă de la cultură la cultură: ea constă în fond dintr-o argumentare a părților corpului, în special a înălțimii și a lățimii umerilor, asociată cu expresia înfricoșătoare a figurii; mijloacele folosite sunt diverse: pene, blănuri de animale sau detalii vestimentare: epoleții uniformelor militare.
De altfel,
comunicarea poziției ierarhice la om, capătă nuanțe de mare rafinament, după cum remarca și Desmond Morris:
"
Forma exactă a nodului cravatei, aranjarea precisă a părții expuse a batistei, din buzunarul de la piept, nuanțări infime ale accentului vocal urna și aite asemenea caracteristici aparent lipsite de importanță capătă o semnificație socială vitală în determinarea poziției sociale a individului".
Prin urmare o persoană care se îmbracă cu o anumită vestimentație comunică despre sine nu numai
caracteristici ale structurii sale psiho-morale ci și informații privind
statusul său, poziția sa într-o structură ierarhică, etc.
Astfel, dacă o persoană se îmbracă elegant, recurgând la diferite mijloace pentru a realiza această eleganță, coafură, o anumită culoare a materialelor, o cravată deosebită, o servietă diplomat cu cifru, o face nu numai pentru a comunica date despre poziția sa ci și de a exprima dorința și intenția de a se deosebi de ceilalți, de a se evidenția, de a fi într-un anume fel obiect al admirației celorlalți.
În această fază este exprimată și corelația dintre comportament și comunicare.
Problema este însă mult mai complexă, ea se fundamentează pe nevoia de act prestigiu și de admirație.
http://articole.famouswhy.ro/hainele...tatea_noastra/