Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 24.01.2013, 22:01:40
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vsovivivi Vezi mesajul
Problema nu-i la femei, la fecioare sau la mulțimea lor, ci e la trădarea din pofta ochiului și din trufia vieții care stă în inima egoistă a bărbatului care ca un jmecher viclean se știe folosi de naivitatea și prostia lor, a fecioarelor credule, spre a-și împlinii născocirile sau idealurile de păcătuire ale gLumii prin imitări și prin repetările imitărilor... până moare.

Deci o femeie sau fecioară chiar goală nu e ispititoare ci doar e frumoasă și luminoasă, pe când o-chiulul bărbatului care vrea, el vrea de cum se ivește prilejul, cum iese din ascuns de la pândă pofta vicleană, el vrea să trădeze și să se laude la lume... și această desfrânare plină de deșertăciune care se înalță pe sine cu egoism și lăcomie pândind în ascuns căci nu-i ajunge nici lui iubirea lui de sine, asta provoacă pe neașteptate stârnirea 'fericită', caldă și dulce a trădării, nici nu te-aștepți și te trezești că ești fericit că trădezi și te miri și ești surprins căci nu pricepi cum de trădarea e atât de frumoasă și apetisantă.

E defapt un surogat al iubirii, e sminteala din ochi, din minte, din ideal, din vis, din nărav, căci de acolo vine, din năravul gLumii care i-a spus ce să dorească el sărmanul amăgit căci el chiar crede că iubește când colo el nu știe că defapt trădează, vinde, dispruge, spurcă, dezbină, minte și pătează surpând tot ce atinge... doar din priviri... că așa-și închipuie, că le pipăie și că le vede goale, oricum ar fi ele îmbrăcate. Le vede familiar și obijnuit cu păcatul ca pe sclavele lui sexuale, ca pe averea plăcerilor lui. Nu e iubire asta ci e surogat și sminteală, e mită și e averea păcatelor cu care se laudă 'sfințișorul' care cică se smerește ca să-l vadă toată gLumea cum postește și cum se roagă.

Deci nu haina și ținuta vicleană și mini a fetelor contează care te pot seduce cu un zâmbet sau o privire cât prostia și jmecheria din privirea bărbatului care primul caută privilegii dându-se deștept și înțelept amăgind ca să iasă în evidență prin prilejurile aducătoare de stârnirile lăcomiei înfometată de ceea ce a văzut sau a născocit el... adică înfometată de chipurile fățarnice ale trădării îndrăznind să facă el primul pasul spre năpăsare și spre trădare, trădare, trădare, de 4 ori trădare, și tot așa și la mai mare.

Vai ochilor și vai inimii că în ei șade descoperirea care se mulțumește cu sine și apoi se felicită de cât va fi el de bogat din pricina puterii cu care-și închipuie un viitor feeric obținut prin forțe proprii, prin încrederea doar în sine, deși el trăiește ca o căpușă doar din furt sau pe banii părinților ca un fățarnic alintat care nu-i în stare de nimic decât să se creadă patron ce trage la răspundere că alții nu și-au făcut treaba în timp ce el i-a plătit.

Părul este acoperământul femeii iar a bărbatului barba.

Ca să nu te smintești caută să vezi în aproapele tău o sfântă icoană și nu o priveliște a desfrâului.

Când nu mai puteți de atâta sminteală entuziasmantă atunci frecați-vă buricele degetelor unele de altele și pielițele de la unghii și pricepeți ce anume vreți să tot priviți și să repriviți exact așa ca niște vicleni politicieni pariori pătimași puși pe lupte intestine... și poate vă lasă năravul cel rău și sadic și superstițios care brusc pune stăpânire pe voi și pe clipa de conviețuire ca să vă lepădați de credință și de taină.
Bravo, Ovidiu! In sfarsit un raspuns edificator. Ai atins absolut toate aspectele problemei.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 24.01.2013, 22:54:20
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Veșmântul nu este numai element al identificării și al prestigiului social, ci el comunică cine este persoana, de unde este originară, cu ce se ocupă, unde merge, care este scopul acțiunii sale, etc.

Chiar mai mult, veșmântul comunică intenția de afirmare a superiorității de către putătorul său, astfel: "Atitudinea de impunere, de impresionare a celuilalt se realizează, la diferitele popoare, în esență identic; doar mijloacele diferă de la cultură la cultură: ea constă în fond dintr-o argumentare a părților corpului, în special a înălțimii și a lățimii umerilor, asociată cu expresia înfricoșătoare a figurii; mijloacele folosite sunt diverse: pene, blănuri de animale sau detalii vestimentare: epoleții uniformelor militare.

De altfel, comunicarea poziției ierarhice la om, capătă nuanțe de mare rafinament, după cum remarca și Desmond Morris:

"Forma exactă a nodului cravatei, aranjarea precisă a părții expuse a batistei, din buzunarul de la piept, nuanțări infime ale accentului vocal urna și aite asemenea caracteristici aparent lipsite de importanță capătă o semnificație socială vitală în determinarea poziției sociale a individului".

Prin urmare o persoană care se îmbracă cu o anumită vestimentație comunică despre sine nu numai caracteristici ale structurii sale psiho-morale ci și informații privind statusul său, poziția sa într-o structură ierarhică, etc.

Astfel, dacă o persoană se îmbracă elegant, recurgând la diferite mijloace pentru a realiza această eleganță, coafură, o anumită culoare a materialelor, o cravată deosebită, o servietă diplomat cu cifru, o face nu numai pentru a comunica date despre poziția sa ci și de a exprima dorința și intenția de a se deosebi de ceilalți, de a se evidenția, de a fi într-un anume fel obiect al admirației celorlalți.
În această fază este exprimată și corelația dintre comportament și comunicare.
Problema este însă mult mai complexă, ea se fundamentează pe nevoia de act prestigiu și de admirație. http://articole.famouswhy.ro/hainele...tatea_noastra/
Reply With Quote
  #3  
Vechi 28.01.2013, 12:56:40
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Veșmântul nu este numai element al identificării și al prestigiului social, ci el comunică cine este persoana, de unde este originară, cu ce se ocupă, unde merge, care este scopul acțiunii sale, etc.

Chiar mai mult, veșmântul comunică intenția de afirmare a superiorității de către putătorul său, astfel: "Atitudinea de impunere, de impresionare a celuilalt se realizează, la diferitele popoare, în esență identic; doar mijloacele diferă de la cultură la cultură: ea constă în fond dintr-o argumentare a părților corpului, în special a înălțimii și a lățimii umerilor, asociată cu expresia înfricoșătoare a figurii; mijloacele folosite sunt diverse: pene, blănuri de animale sau detalii vestimentare: epoleții uniformelor militare.

De altfel, comunicarea poziției ierarhice la om, capătă nuanțe de mare rafinament, după cum remarca și Desmond Morris:

"Forma exactă a nodului cravatei, aranjarea precisă a părții expuse a batistei, din buzunarul de la piept, nuanțări infime ale accentului vocal urna și aite asemenea caracteristici aparent lipsite de importanță capătă o semnificație socială vitală în determinarea poziției sociale a individului".

Prin urmare o persoană care se îmbracă cu o anumită vestimentație comunică despre sine nu numai caracteristici ale structurii sale psiho-morale ci și informații privind statusul său, poziția sa într-o structură ierarhică, etc.

Astfel, dacă o persoană se îmbracă elegant, recurgând la diferite mijloace pentru a realiza această eleganță, coafură, o anumită culoare a materialelor, o cravată deosebită, o servietă diplomat cu cifru, o face nu numai pentru a comunica date despre poziția sa ci și de a exprima dorința și intenția de a se deosebi de ceilalți, de a se evidenția, de a fi într-un anume fel obiect al admirației celorlalți.
În această fază este exprimată și corelația dintre comportament și comunicare.
Problema este însă mult mai complexă, ea se fundamentează pe nevoia de act prestigiu și de admirație. http://articole.famouswhy.ro/hainele...tatea_noastra/
Am postat tot articolul si nu am scris sa intrati pe site. Am indicat totusi sursa, caci asa se procedeaza corect.
Si acum as vrea sa mi se spuna ce nu e corect in acest articol, de a trezit atatea reactii. Eu nu vad nimic "vatamator", cum se exprima cineva intr-o postare anterioara.
Deci, ce anume din articolul de mai sus v-a facut sa protestati?
Argumentat va rog. Faptul ca articolul a aparut pe un site protestant sau neoprotestant nu are valoare ca argument, atata timp cat articolul nu aduce atingere credintei ortodoxe.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare