![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
"""""""""""""""""""20. Ce cuprinde legea Vechiului Testament? Legea Vechiului Testament cuprinde porunci morale, ceremoniale si civile, date cu scopul de a intretine comuniunea dintre credincios si Dumnezeu si a pregati pe credinciosi pentru rascumpararea lor prin Hristos. Poruncile ceremoniale, cultul religios al poporului evreu, care doar preinchipuiau lucrarea mantuitoare a Domnului nostru Iisus Hristos, fiind - cum spune Sfanta Scriptura - numai "umbra bunurilor viitoare" (Evr. 10, 1), au incetat odata cu venirea Mantuitorului. Au ramas insa poruncile morale, care formeaza partea cea mai insemnata a legii Vechiului Testament. Decalogul este cea dintai lege scrisa a Vechiului Testament si, totodata, cea mai inalta lege morala data pana la Domnul nostru Iisus Hristos. Ea ramane valabila pentru toate timpurile, fiindca cele 10 porunci sunt poruncile legii firesti, pe care Dumnezeu le aduce la cunostinta credinciosilor intr-un chip mai limpede si mai hotarat. 21. Cele 10 porunci stau la temelia vietii morale a crestinului? Da. De aceea, pentru a sti cum sa-si intocmeasca viata potrivit vointei lui Dumnezeu, pentru a-si castiga mantuirea, crestinul trebuie sa cunoasca si sa pazeasca cele 10 porunci. """""""""""""" (Catehismul Ortodox - Cap. "Legea Morala") . P.S. Acum ca am trecut la alt subiect, sa inteleg ca v-ati lamurit cu asemarea referitoare la "datoria de a pazi ziua a saptea ca zi de odihna inchinata Domnului" (asa cum spune Catehismul Ortodox)? |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Este a 5-a oara, daca nu ma insel, sau a 6-a cand repetati acest lucru, de parca noi nu l-am sti sau aplica (ca d-voastra considerati altceva, nu ma mai priveste, raspundem in fata Domnului, nu in fata adeptilor cultului adventist). Decalogul este la toti, nu doar la noi. Ramane sa va convingeti de asta, daca chiar ii suspectati pe ceilalti crestini ca ei considera ca au alte obligatii. Inca ceva, eu nu consider ca adventistii gresesc ca au ales ziua de sambata sa o tina ca zi a Domnului, d-voastra aveti o problema cu practica celorlalti crestini, insa dincolo de intelegerea d-voastra, fiti sigur ca noi avem convingerea ca respectam porunca, noi tinem ziua Domnului. (sau ma rog, ne straduim) o data pe saptamana, adica tot la a saptea zi. Alte discutii sunt de prisos.De fapt consider ca adventistii au gresit, insa nu pentru ca au ales sambata, ci pentru ca au facut-o in detrimentul comuniunii cu ceilalti, alegand sa serbeze separat de restul, cand ziua Domnului ar trebui sa fie un prilej de bucurie comuna pentru toti, iar asta s-a datorat, din punctul meu de vedere, “literei” ce ucide, nu “duhului” ce da viata, un amanunt neinsemnat (ziua din calendar) devenind pentru ei premisa a mantuirii.
Last edited by ioanna; 04.03.2013 at 12:23:35. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Obligativitatea tinerii sabath -ului este desfiintata clar in N.T. Secole bune Biserica nu a avut nici o zi de odihna, atat datorita faptului ca nu exista nici o porunca in acest sens dar si datorita contextului social - se muncea in fiecare zi din saptamana. Ziua de odihna a fost instituita abia de Constantin cel Mare dar vai ..ce neplacut pentru adventisti, aceasta n-a fost sabath -ul evreiesc. Ei deformeaza sistematic acest aspect istoric, sustinand ca ar fi "schimbat sabath -ul", cand de fapt, adevarul este ca pana atunci Biserica nu avea nici o zi de odihna, chiar daca exista "o zi de inchinare". Citat:
Nu exista nici o comuniune nici macar la nivel general intre neoprotestanti prin modul in care se raporteaza la ziua de duminica - fiecare secta neoprotestanta se defineste prin superioritatea fata de ceilalti, neoprotestanti sau ba, adventisti ducand arta diferentierii si a blamarii celorlati in mod intentionat si sistematic la un nivel mult superior. Practic modul lor de auto-promovare este centrat pe lovirea in ceilalti cu sabath -ul, si desi neaga binenteles acest aspect, oricine ia contact cu ei poate confirma asta. In ceea ce priveste alti (neo)protestanti nici n-ar putea sa justifice biblic tinerea unei zile de duminica ca zi de odihna in felul sabath -ului, teologic recunoscand si ei desfiintarea sabath -ului prin N.T., "tinerea" oarecum a duminicii este o traditie pastrata de la catolicii din care s-au rupt (una din putinele care nu le-au desfiintat).
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Last edited by ioanna; 05.03.2013 at 09:41:52. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
"N-am văzut ceva mai urât pe lume decât un oraș mare în zilele de repaus dominical! Toate prăvăliile cu obloanele lăsate ca pleoapele în somn... Ce somn!... Peste tot închis!... Să vrei să te spânzuri, n-ai de unde să-ți cumperi un ștreang... Lipsa asta de activitate, de viață, de mișcare comercială mă apasă pe umeri, mă trage și pe mine la somn; și nu pot dormi măcar - parcă sunt în stare de insomnie... și când mai văd și toată mitocănimea asta parvenită, prostimea asta elegantă, învârtindu-și roatele cu cauciuc în neștire, îmi vin fel de fel de idei... primejdioase... De un ceas umblu să dau de un prietin... parcă toți au intrat în pământ!" |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
amice, m-ai documenteaza-te
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Daca eu sunt imparat si sarbatoresc sa-i spunem Festivus in fiecare sambata si maine dau un decret in care spun ca toata lumea se odihneste in venerabila zi a Festivus-ului o sa spui ca de acolo ti-a venit tie ideea cu sambata ? Ce legatura are una cu alta ?
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
"10.În duh am fost în zi de Duminică, și'n urma mea am auzit un glas mare ca de trâmbiță," Ap.1
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7. "Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!" |
|
|