![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
<<Sigur că cei care merg la biserică, și stau și nu urmăresc, nu pot să învețe ceva, dar cei care urmăresc alcătuirile de la sfintele slujbe învață. Nu se poate să nu învețe. Și sfintele slujbe sunt în așa fel alcătuite încât chiar dacă cineva nu s-ar gândi anume la Maica Domnului, totuși e pus în situația să se gândească.
De pildă în Ectenia Mare și în Ecteniile Mici oricum e pomenită Maica Domnului când se spun cuvintele: "Pe Preasfânta, Curata, Preabinecuvântata, Mărita Stăpâna noastră, de Dumnezeu Născătoarea și Pururea Fecioara Maria, cu toți sfinții să o pomenim. Pe noi înșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm". Așa auzim în biserică. Deci suntem îndemnați să pomenim pe Maica Domnului.>> <<Maica Domnului a fost și este locaș al dumnezeieștii Treimi. Așa i-a spus îngerul când Preasfânta Fecioară a întrebat la Buna Vestire "Cum va fi aceasta de vreme ce eu nu știu de bărbat?" Ea a auzit de la înger atunci: "Duhul Sfânt Se va pogorî peste tine și puterea Celui Preaînalt te va umbri, de aceea și Sfântul care Se va naște din tine Fiul lui Dumnezeu se va chema" (Luca 1, 34-35). Aici sunt cele trei persoane ale Sfintei Treimi care se unesc în Maica Domnului din clipa în care S-a întrupat Fiul lui Dumnezeu prin umbrirea de sus a Tatălui și prin lucrarea Sfântului Duh. Deci "Duhul Sfânt Se va pogorî peste tine și puterea Celui Preaînalt te va umbri - deci e vorba de Duhul Sfânt și de Tatăl - și Sfântul care Se va naște din tine Fiul lui Dumnezeu se va chema", e vorba de Dumnezeu Fiul. Deci Maica Domnului devine locaș al Preasfintei Treimi. Devenind locaș al Preasfintei Treimi, Maica Domnului poate să ne ajute să ni se curățescă și mintea noastră ca să devenim locașuri ale Preasfintei Treimi. Și locaș al Preasfintei Treimi Maica Domnului este în veșnicie: "curățește mintea mea cea întinată cu tot felul de păcate și o fă locaș înfrumusețat al Preasfintei Treimi". Numai dacă suntem locașuri înfrumusețate ale Preasfintei Treimi, prin mijlocirea Maicii Domnului, putem să lăudăm mărirea și mila cea nemăsurată a Maicii Domnului, noi, netrebnicii robii ei. Deci noi suntem cinstitori, preacinstim pe Maica Domnului, suntem măritori ai Maicii Domnului. Fără aceasta nu există Ortodoxie.>> (Conferință a Părintelui Teofil Părăian despre Maica Domnului în Ortodoxie, 20 august 1995) http://www.agoracrestina.ro/bibliote...ortodoxie.html "Ea nu L-ar fi putut purta pe Cuvântul lui Dumnezeu în trup, dacă nu ar fi primit mai întâi Cuvântul lui Dumnezeu în inimă." ( Mitropolit Kalistos Ware) Fragment din „Rugăciune de cerere către Presfânta de Dumnezeu Născătoarea (Facere a lui Pavel Monahul din Mânăstirea "Făcătoarei de bine") (Se spune la Pavercenita Mare) ”Nepătată, neîntinată, nestricată, fără prihană, curată Fecioară, a lui Dumnezeu Mireasă, Stăpână care pe Dumnezeu-Cuvântul, cu oamenii, prin preaslăvită nașterea ta L-ai unit și firea cea lepădată a neamului nostru cu cele cerești ai împreunat-o, ceea ce știi singură nădejdea celor fără de nădejde și celor biruiți ajutătoare; gata folositoare celor ce aleargă la tine și tuturor creștinilor scăpare.” (Sursa: Carte ortodoxa de rugaciuni, Tiparita cu binecuvantarea Prea Fericitului Parinte Teoctist, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, 1994) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
<<Maica Domnului e ca un rai. Când avem legătură cu Maica Domnului în conștiința noastră, în gândurile noastre, în simțirile noastre, e ca și când am fi intrat în rai. E o bucurie de rai de-a fi în legătură cu Maica Domnului.
Pe Maica Domnului o numim "rai cuvântător", "rai de taină". Bucuria din legătura cu Maica Domnului este o trăire a raiului. Mi-aduc aminte, a fost odată la noi la mănăstire o împrejurare mai grea și mama a zis: "Apoi, dacă nu mai poți sta aici, să vii acasă, că doar tu ai unde veni". E ceva atât de înduioșător ... Vedeți ce înseamnă inima de mamă? Nu te lasă niciodată. Te lasă alții, nu te vor, te ocolesc, te resping, te marginalizează, te împing, te asupresc. Așa ceva nu poate face mama! Pot face străinii, dar cine are inimă de mamă, nu poate. "Apoi, dacă nu mai poți sta aici, să vii acasă, că doar tu ai unde veni ...". Dacă mama cea pământească poate face așa ceva, gândiți-vă la Maica Domnului! Maica Domnului să ne părăsească vreodată? Se poate cumva să ne părăsească Maica Domnului? Nu se poate! De ce nu se poate? Pentru că este mamă, pentru că are inimă de mamă. Noi zicem "Maica Domnului" ca și când am zice un titlu. Or, noi trebuie să știm că Maica Domnului este mamă. Și nu este mamă numai pentru Domnul Hristos, este mamă pentru toți cei care vrem s-o avem de mamă. "Tu dacă nu mai poți sta aici, să vii acasă, că doar tu ai unde veni." Apoi să știți că Maica Domnului zice tot așa către noi. Se zice că un copil își căuta mama. "Nu ați văzut-o pe mama?", întreba copilul. Și cineva îi spune: "Mă copile, am văzut o femeie, a trecut adineaori pe aici". Dar zice copilul: "Eu nu caut o femeie, eu o caut pe mama". Nici mamele noastre nu sunt o femeie ca toate femeile, ci sunt unice față de celelalte femei. Deci despre Maica Domnului, dacă îngerul a spus: "Binecuvântată ești tu între femei", nu mai avem noi alt cuvânt să spunem că ea a fost o femeie ca toate femeile, pentru că nu a fost o femeie ca toate femeile. Cred că Maica Domnului va fi bună și cu necinstitorii ei sau, în orice caz, va fi bună cu cei care nu o cinstesc pur și simplu, nu că au ceva împotriva Maicii Domnului, pentru că este bună și o să îi înțeleagă și pe cei care sunt cuprinși de neputința aceasta a mândriei sau de păcate care nu-i lasă să înțeleagă lucrurile așa cum sunt, pentru că nu se lasă conduși de Biserică. Părintele Arsenie Boca, Dumnezeu să-l odihnească, zicea că: "în mintea strâmbă și lucrul drept se strâmbă". Așa că Maica Domnului o să îi înțeleagă pe cei care au avut minte strâmbă, iar noi dorim ca oamenii să aibă măcar bucuria pe care o avem noi din faptul că suntem cinstitori ai Maicii Domnului.>> (Arhimandrit Teofil Paraian) http://www.rostonline.org/rost/mar20...-cuvinte.shtml |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pompa triumfalistă, clădită pe temelia micimii sufletești și pe răceala afectivă, pe inima de piatră, se repede desigur la titluri și alte sclifoseli zadarnice, culminînd cu Academia și Președinția. Pe care le proiectează până în Ceruri, inventînd pe-acolo pompe similare și onoruri lumești. Ce caraghioslâc! Deșertăciunea e mereu însoțită de împietrire neroadă și vițeversa. Dar a avea o relație personală cu Maica Domnului, a te simți al Ei, copil protejat de Ea, ocrotit și hrănit, iubit... E un simțământ cu totul minunat. Ferice de cei care îl trăiesc! Cât despre ceilalți.... Poate că tocmai asta îi supără: impresia că dreptmăritorii creștini fac un singur lucru, acela de a ridica pe un soclu artificial o femeie... Evident că nu asta fac dreptmăritorii, însă... uneori cei care se consideră creștini lasă de înțeles că de fapt cam asta fac. Și primesc critica (desigur strâmbă în raport cu miezul credinței noastre) pe care o merită comportamentele izvorâte din mintea noastră nu tocmai înțelegătoare, nu tocmai lucidă și îndrăgostită de Viață ci deseori doar de vieți... Să ia aminte, cei rău-credincioși, că Maica Domnului e mama noastră, a fiecăruia dintre noi. Și că e o strategie neînțeleaptă să îți respingi Maica iubitoare. Pentru ce să te lipsești de asemenea Iubire și Putere lucrătoare? Pentru un pumn de brice și un fulg de pitulice?... |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Adică ce atribute îi atribuiți! Last edited by myself00; 14.04.2013 at 02:46:01. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ca tot creștinul ortodox de pe la noi din sat.
Și așa cum am învățat inclusiv din paginile pe care le-am postat în acest thread, ca selecții din cartea "Viața Maicii Domnului". Vă rog să revedeți postările/citatele, dacă doriți o lectură pe care o consider binefăcătoare sufletului omenesc. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu mi-ați răspuns la întrebare! Cum adică ca tot creștinul de pe la noi din sat? |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cât privește tot creștinul din satul meu, e o poveste veche... Cam de când e satul... Și nu e alta decât povestea tuturor creștinilor dreptmăritori ai acestei patrii. Anume, așa cum scrie în toate cărțile românești care fac parte din Tradiția Neamului Ortodox Român. M-aș bucura să înțelegeți că eu (și, îndrăznesc să spun, noi) nu atribui nimic. Noi românii creștini nu atribuim, noi cunoaștem din însăși viețuirea noastră. Prin Mila Domnului și prin mijlocirea Preasfintei Născătoare de Dumnezeu. Nu vă pot explica taina aceasta mare, nu stă în puterea mea... Totuși, când veți gusta fericirea de a trăi experiența aceasta, veți cunoaște atunci. Și nu veți mai atribui... Last edited by cezar_ioan; 14.04.2013 at 03:00:07. |
|
|