![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Vad ca se confunda aici harul si lucrarea Duhului Sfant cu lumina necreata care este Dumnezeu. Deci se confunda persoanele Sfintei Treimi. Se iau citate din sfinti si se potrivesc cum se vrea de fiecare ca sa isi justifice parerile.
Eu sunt de parere, dar e doar o parere, sa nu dati cu piatra, ca toti cei care am scris aici pe acest thread, sa lasam threadul acesta inchis aici, si sa mergem un pic la rugaciune ca sa ne mai smerim. Nu am vrut sa spun desi am sesizat aceasta de cand a fost postat citatul din Sf. Grigore Palama. Nu vroiam sa supar.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 31.07.2013 at 22:24:41. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sa nu ne incurcam, harul este energia necreata care izvoraste din Dumnezeu, adica lumina necreata.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mihaela și Cătălin: care este pentru voi raportul dintre har și Duhul Sfânt?
Vă întreb pentru că modul cum v-ați exprimat în ultimele postări nu e clar pentru mine. Harul e același cu Persoana Duhul Sfânt? Harul e o lucrare aparte a Tatălui? Dacă harul e vizibil, luminos, să înțeleg că lumina amintită este Duhul Sfânt? V-aș mulțumi, frățește, dacă ați limpezi chestiunea (mai exact, vă cer să vă precizați poziția). P.S. Cătălin, spui că harul s-a pogorât la Cincizecime. Să înțeleg de aici, din modul cum ai formulat, că harul și Duhul Sfânt sunt unul și același "lucru"? Last edited by cezar_ioan; 31.07.2013 at 23:23:02. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Harul este o energie necreata, izvorand continuu din fiinta dum*nezeiasca a celor trei Ipostasuri dumnezeiesti. El este, deci, lucrarea ce*lor trei Persoane ale Sfintei Treimi, iar ca energie simtitoare este re*varsata de Sfantul Duh peste toti crestinii, ca "ungere imparateasca" pentru chemarea de a domni cu Mantuitorul, in veacul viitor, sfintiti si desavarsiti in El. De aceea, Sfantul Apostol Pavel sfarseste cea de a doua sa Epistola catre Corinteni cu binecuvantarea treimica : "Harul Domnului nostru Iisus Hristos si dragostea lui Dumnezeu (Tatal) si im*partasirea Sfantului Duh sa fie cu voi, cu toti" (13, 13)."
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am spus asta pentru ca de cele mai multe ori mesajele tale sunt rautati sau ironii, chiar si cand spui ca ai o intentie buna e greu acum sa mai stii daca e asa sau nu. Catehismul ne spune exact despre ce e vorba, ca sa nu vobesc din "intelepciunea" mea: http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism10.html "236. Chiar persoana Duhului Sfant e aceea prin care vedem pe Hristos si ne unim cu El? Nu. Daca ar fi chiar persoana Sfantului Duh, atunci ea s-ar face o proprietate a noastra, sau noi ne-am face una cu Duhul Sfant. Unde se vorbeste de Duhul, e vorba de lucrarea Duhului. Dar intrucat unde e lucrarea e si cel ce lucreaza, se poate spune ca Duhul insusi e in noi si lucreaza in noi, fara ca lucrarea insasi sa fie persoana Lui. 237. Lucrarea aceasta prin care Duhul Sfant ne uneste cu Hristos si lucreaza in noi, impreuna cu noi, la mantuirea noastra, nu are un nume deosebit? Are. Lucrarea aceasta se numeste harul dumnezeiesc. De aceea se spune ca ne mantuim prin har, sau ne unim cu Dumnezeu prin har, sau ne indumnezeim, sau ne facem dumnezei dupa har. " |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Consider ca Sf. Grigore Palama in textul indicat vorbeste de Insusi Dumnezeu adica Sfanta Treime si nu doar de lucrarea Sfintei Treimi. Cand am simtit harul , noi ca oameni am simtit energia necreata. Lumina necreata care este Dumnezeu cine o poate vedea?! doar Sfintii. Harul este o energie necreata, izvorand continuu din fiinta dum*nezeiasca a celor trei Ipostasuri dumnezeiesti. El este, deci, lucrarea ce*lor trei Persoane ale Sfintei Treimi, iar ca energie simtitoare este re*varsata de Sfantul Duh peste toti crestinii, ca "ungere imparateasca" pentru chemarea de a domni cu Mantuitorul, in veacul viitor, sfintiti si desavarsiti in El. De aceea, Sfantul Apostol Pavel sfarseste cea de a doua sa Epistola catre Corinteni cu binecuvantarea treimica : "Harul Domnului nostru Iisus Hristos si dragostea lui Dumnezeu (Tatal) si im*partasirea Sfantului Duh sa fie cu voi, cu toti" (13, 13). Prin urmare, noi credem într-un singur Dumnezeu, într-un singur principiu, fără de început, necreat, nenăscut, nepieritor și nemuritor, veșnic, infinit, necircumscris, nemărginit, infinit de puternic, simplu, necompus, necorporal, nestricăcios, impasibil, imuabil, neprefăcut, nevăzut, izvorul bunătății și al dreptãții, lumină spirituală, inaccesibil; putere, care nu se poate cunoaște cu nici o măsură, ci se măsoară numai cu propria ei voință. Căci poate pe toate câte le voiește. Creeazã toate fãpturile, vãzute și nevãzute, le ține și le conservă pe toate, poartă grijă de toate, le stăpânește pe toate, le conduce și împărățește peste ele în o împărăție fără de sfârșit și nemuritoare fără să aibă potrivnic, pe toate le umple și nu este cuprins de nimic, ba mai mult, ea cuprinde universul, îl ține și îl domină. Străbate toate ființele fără să se întineze, este mai presus de toate, este în afară de orice ființă, pentru că este supraființială, mai presus de cele ce sunt, mai presus de Dumnezeire, mai presus de bine, mai presus de desăvârșire. Ea delimiteazã toate începătoriile și toate cetele și stă mai presus de orice începãtorie și ceatã, este mai presus de ființă, de viață, de cuvânt, de idee. Este însăși lumina, însăși bunãtatea, însăși viața, însăși ființa, pentru cã nu are existența sau ceva din cele ce sunt de la altcineva. El este izvorul existenței pentru cele care există, al vieții pentru cei vii, al rațiunii pentru cei care participă la rațiune și pentru toți cauza bunătăților.Cunoaște toate înainte de facerea lor. Credem într-o singură ființă, într-o singură Dumnezeire, într-o singură putere, într-o singură voință, într-o singură activitate, într-un singur principiu, într-o singură stăpânire, într-o singură domnie, într-o singură împărăție, cunoscută în trei ipostase desăvârșite, dar adoratã într-o singurã închinăciune, mărturisitã și adorată de toată făptura rațională. Ipostasele sunt unite fără să se amestece și despărțite fără să se despartă.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Cine a simtit harul atunci stie ca harul nu este tot una cu Dumnezeu Insusi.
Simt si stiu ce vreau sa spun dar poate nu stiu sa explic, ma iertati de aceasta neputinta. Multi monahi se indreaba despre cei mai induhovniciti daca s-au invrednicit de a vedea lumina necreata insa aproape toti au simtit macar odata harul purtat de Duhul Sfant.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Îmi dau seama acum că ne aflăm într-un moment de mare importanță pentru istoria omenirii: se lansează o nouă disciplină, esențială pentru mântuirea noastră - teologia pozelor.
Această ramură nouă, care și-a făcut și la noi, bieții români păcătoși, debutul prin intermediul a doi creștini inspirați, are ca obiect de studiu proprietatea remarcabilă a peliculei fotografice de a prezenta ochilor omenești ceea ce ochii înșiși nu pot vedea: harul lui Dumnezeu. Astfel inaccesibilul a devenit accesibil. Tehnologia de acces, dorită până în prezent doar de persoanele cu deficiențe de vedere (ambliopi) și de amatorii de privit în stele, și-a extins, astfel, aplicația în domeniul suprafirescului. Acum tainele pot fi, în sfârșit, developate și contemplate. Cei doi inspirați, reprezentanții atât ai lui Adam cât și ai Evei, ne asigură că rezistența noastră la primirea minunatei inovații se datorează necredinței noastre. Există însă și cugetători mai profunzi care, cugetînd, nici nu prezintă rezistențe la inovație, nici nu o îmbrățișează. Ei pur și simplu se abțin, deocamdată. Se estimează deja o vânzare de câteva milioane de aparate dotate cu structuri vizuale duhovnicești de cea mai fină acuitate, iar în perspectivă, ne asigură inventatorii, va apărea pe piața miracolelor un nou produs: scanerul de păcate foarte ascunse, ultramicroscopice, produs în colaborare de Grecia și Marea Britanie, la un ceai cu uzo, cu foarte mult uzo și cu teină forte. Succesul vizualizării păcatelor tainice este garantat. Sloganul firmei noastre este: "tot ce nu vezi tu, îți arătăm noi"! Pune gândul bun înainte și iubește produsele noastre! Pentru primii 10 000 de clienți oferim bonus o excursie deplin vizualizabilă în amintirile încă nedevelopate ale nenăscuților. Să trăiți și să vedeți totul! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mai oameni buni, nu ne ajuta cu nimic sa ne tot contrazicem. O idee e clara DOAR DUMNEZEU STIE CINE ARE DREPTATE punct... ce atatea discutii. Suntem in post hai mai bine sa discutam despre altceva.
![]() ![]() ![]() |
|