![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu așa, frate, nu bagateliza, totuși. Aici s-a pus o problemă extrem de serioasă: să luăm, adică, aminte cu toții, că omenirea, prin harul Domnului chipurile, a ajuns la o invenție nemaipomenită, care l-ar face să pălească până și pe Melchiade al lui Marquez: aparatul foto cu ochi duhovnicești! Păi e de glumă asta? Recunoaște că așa inovație nu i-ar fi trecut prin minte nici celui mai... neo dintre protestanți...:)) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Treaba ta daca nu crezi ca imaginea cu Sf. Ioan Maximovici este reala, dar macar nu iti bate joc. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ioane,prietene,initial vroiam sa spun mai multe,idei mai ascutite si mai contondente,dar am renuntat pt ca s-ar putea ca maine sa regret ca nu mi-am vazut de treaba mea.De pe margine spectacolul se vede altfel decat cand participi la el nu-i asa? :) Poate sunt prea relaxat de coltul de lume pe unde bantui acum,strain de grijile si problemele noastre.Oricum nu va mai suparati atat,nu este vreunul un sfant sa tina lumea-n spate si poate viitorul,apropiat sau indepartat,va oferi toate clarificarile.Ce vreau sa zic,confuz si complicat,este sa fiti mai putin incrancenati,nu inteleg cum de aveti nervi sa investiti atata timp si pasiune intr-o polemica despre o poza frate.Sincer ma depasiti :) eu cred ca rezistam max 2 replici intr-o polemica de acest tip,cred ca sunt superficial :)) Somn usor,noaptea toate pisicile sunt negre.... :)
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În rest, încercasem și eu o mică glumă, de dragul culturii care se poartă printre confesiuni...:) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De fapt, nu este despre o poza, cum ar sustine si catalin2, e vorba de mesajul care vrea sa-l transmita poza. D'asta nu miroase a bine. Daca romano-catolicii ar trebui sa se boteze la trecerea la dreapta credinta? Personal si subiectiv poate, consider ca asa ar fi (poate) mai bine asa. Ca lucrul asta ar trebui sa devina o certitudine derivata din poze de genul asta? Categoric nu.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Aline nu sunt eu vinovat de inechitatile salariale din sistemul capitalist care,nota bene,nu a promis niciodata egalitate :) La acel sinod panortodox de care se tot vorbeste dar nu se tine lamuriti problema(I.Karmiris chiar a cerut asta), am vazut in viata de zi cu zi toate abordarile posibile iar pt mine notiunea de ,,iconomie"pare doar o solutie nefericita,inexistenta in perioada apostolica,de exemplu, dar dictata ulterior de ratiuni istorice(sec II ref la botezul ereticilor) care,ne place sau nu,mai si schimba din cand in cad viziunea originala.Apoi a urmat latul slabiciunilor cu punct terminus polemica voastra de azi trecand prin poze,vizand principii si calit nervi.In cazu meu,de calvin,ipotetic vorbind,stii ce s-ar aplica in ziua de azi?Ceva numit ,,iconomie redusa" m-am informat :) Inca nu imi pot alunga zambetul de pe buze cu gandul la cum au evoluat lucrurile asa,de-a lungul istoriei,prin meandrele concretului,vorba unui clasic in viata :)Ce zici,crezi ca intru cu iconomie la jumatate in campiile vesnic verzi,voi fi un fel de discount religios provenit dintr-o lume foarte,da foarte,adaptabila :) O sa ma tragi de urechi si acolo pt inechitatea asta? :)
Last edited by Pelerin spre Rasarit; 05.08.2013 at 23:49:53. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Sa stiti ca Didahia,provenind cel mai probabil din zona Siriei occidentale,undeva intre 50 si 90/100 AD este o scriere dificila,in sensul ca surprinde un anumit moment istoric,care,cu privire la botez merge pe linia Evangheliei dupa Matei insa ulterior Parintii Bisericii nu au fost de acord cu botezul prin stropire sau turnare,deci avem o forma de tranzitei a evolutiei practicii botezului,corespondenta acelui moment.Tixerot a avansat ipoteza conform careia scrierea in cauza era un fel de mic catehism de buzunar al credinciosilor insa exista inca in ea influente iudaice,lucrurile nu erau inca limpezite,exista un fel de fond latent care inca circula.Nu stiu daca poate fi luata ca exemplu general dar cu siguranta reflecta practica unei comunitati locale si asta este sugestiv.Harnack,care a apreciat Didahia,afirma ca motivul scrierii unor astfel de lucrari este mai vechi decat motivul scrierii cartilor NT dar cred ca deja arunc discutia in detalii neesentiale.Eu personal sunt fascinat de ea intrucat este o dovada inca vie foarte apropiata de timpurile apostolice iar o analiza de detaliu a ei scoate la lumina aspecte extraordinare,este o mica comoara aceasta scriere dintr-o perioada a crestinismului entuziast,inca existau profeti si invatatori intineranti alaturi de apostoli.Ulterior lucrurile s-au sistematizat cu timpul dar eu sunt indragostit iremediabil de aceea perioada,pt spiritul,sinceritatea si idealismul ei.
Last edited by Pelerin spre Rasarit; 06.08.2013 at 00:40:21. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Subliniam cum o diferenta intr-o stare materiala poate da o diferenta de atitudine mentala. Sau cum spunea cineva, faptul ca a avut un handicap fizic major, l-a facut sa-si dirijeze toata energia si vointa spre latura intelectuala unde a obtinut rezultate remarcabile, peste medie, altfel ar fi obtinut rezultate pe ambele directii insa ambele mediocre. Cam asa si noi, neavand multe in plan material - avem si mai putine distrageri de la ce conteaza cu adevarat. Citat:
Eh, aici sa zicem ca esti niteleus victima "perspectivei critice", protestante, asupra Istoriei Bisericii. Ei vad mai mult eroare (trebuie sa-si justifice cumva propriile erori, nu?) noi vedem pronie - chiar peste un strat de omenesti caderi, Dumnezeu a scos si a tinut la lumina ceea ce este bine. Exemple de iconomie cred ca gasesti destule si in Noul Testament, asa cum sunt si exemple destule de nu prea straluciti crestini, desi focusul aceleasi mentalitati este doar pe latura glorios-miraculoasa a aceleasi perioade. Citat:
Apropo, daca tot ai dat-o intr-un ton personal, tot in cartea unde era exemplu de mai sus, mai spunea o chestie interesanta: multi refuza sa vina la Hristos motivand asta cu indoieli de ordin intelectual, cand de fapt adevartul motiv sunt de fapt patimi mascate. Tu ai multe din aparentele unui ortodox autentic, ce te retine sa vii intr-o Una si autentica Biserica? Doar "perspectiva critica" + ceva false certitudini care sa umple golul creat de prima?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 08.08.2013 at 15:14:53. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Alin,cu privire la primul paragraf scris de tine:o dulce ipocrizie :) destinata sa vada spiritual intr-o polemica care nu a avut decat putin spiritual in ea,in schimb multa pasiune si subiectivism,din partea fiecarei tabere participante.Daca tot,din lipsuri materiale,exista o asemenea inclinatie spre spiritual atunci m-as bucura profund sa existe o captare a atentiei,la aceiasi intensitate a pasiunii si spre subiecte duhovnicesti(rubrica de patrologie,vechea durere)si nu doar aprinderea patimii,cu poleiala duhovniceasca,cand este vorba de iubitele si meschinele noastre dispute.
Cu privire la al doilea paragraf:nu sunt victima unei priviri protestante(confratii protestanti imi reproseaza ca am depasit nepermis de mult limitele clasice ale invataturii calvine,sunt un fel ,,paria"dar de factura cumva liberala acolo:)si nici voua nu va sta bine in rolul de eterne victime neintelese,doar constat modificari istorice(in NT nu vei gasi nici o iconomie cu privire la botez,despre asta discutam)care au existat,justificat sau nu precum si urmarile lor.In alta ordine de idei daca m-as apuca sa scriu ce cred eu despre acele clipe cu greu s-ar incadra la idealizare,le privesc mai realist (poate)ca tine tocmai pt ca imi permit studii si abordari critice care tie,ca ortodox,nu iti sunt chiar la indemana fie si din motive de fidelitate fata de propriul catehism.Daca amandoi am scrie despre acele clipe sa stii ca s-ar putea sa castigi tu premiul de idealism :) Cu privire la al treilea paragraf:este o lume mult prea frumoasa,prea ideala(fara ironie) pentru mine,in care as fi doar un (alt?)ipocrit,cum bine ai remarcat,doar cu o aparenta de autentic(daca eu pot sa o mimez,dupa spusele tale,atat de bine din exterior gandeste-te cum poate fi disimulata chiar in interior:)Preferi o sinceritate care te exclude sau o ipocrizie care te include?Critica(termenul in sine nu este cel mai potrivit) pe care o prefer eu este foarte diferita de registrul in care o concepi tu,nu este nici scuza si nici acuza,este un drum la finalul caruia voi da socoteala,daca a fost bine sau rau,si imi asum asta.Asta este tot.Pt mine nu exista (fatala)notiune de ,,iconomie"este totul sau deloc,nu aveti nevoie de alti prefacuti,aveti nevoie de oameni sinceri.Daca cineva nu va poate impartasi cu sinceritate toate convingerile atunci mai bine isi vede de drumul lui,daca este impacat cu constiinta lui.Probabil ca nu impartasim aceleasi anxietati cu privire la ce va urma (urmare a acestui mod de intelegere)dar pana atunci putem convietui in pace si Dumnezeu cu judecata.Sunt ultimul evident diferit de voi Aline pe aici,restul,din diverse motive,au disparut asa ca ma poti percepe drept o nota excentrica a forumulu(hihi),pana se estompeaza si ea si va fi pace si liniste deplina :) Totusi,de curiozitate,descrie-mi modalitati prin care ar trebui sa se converteasca cineva din punctul tau de vedere.Sa inteleg si eu cum functioneaza,in viziunea ta,mecanismul convertirii,poate nu vorbim de acelasi lucru :) Last edited by Pelerin spre Rasarit; 08.08.2013 at 16:27:25. |
|