Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #241  
Vechi 03.08.2013, 16:06:50
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
dupa parerea ta urmatoarele cuvinte apartinand lui Cezar, sunt jigniri sau ocari? eu zic ca sunt jigniri, pentru ca nu face decat sa aduca cuvinte abjecte si ironii, unui om pe care nu il cunoaste, legandu-se din punct de vedere fizic de om.

"am tot scris mereu împotriva putregaiului "

"îți cunosc deja patternul (nevrotic) de conduită"

"Știți ce încep să cred? Că tu și Mihaela, cu puțină îmbărbătare reciprocă ați putea fi întemeietorii primului club UFO de pe forum. Dacă îi dați drumul, vă trimit și eu niște materiale, semnate de mine și premiate la concursurile școlare, printr-a șaptea..."

"Doar imaginația delirantă a unor comentatori idolatri"

si "aprecierile" continua legat de intelect, de psihic, etc.
1. Prima afirmație, cea cu putregaiul, nu știu cum s-o calific pentru că nu știu la ce putregai se referea, însă nu cred că la vreo persoană.
2. a identifica pe cineva ca nevrotic nu este deloc o jignire. O poți spune cu detașare sau chiar cu preocupare.
3. aici este o ironie.
4. „imaginație” și „delir” - termeni tehnici din psihologie. Dacă cineva mă face idolatru, înainte de a mă ofensa m-aș întreba dacă nu cumva are dreptate.

Citat:
Te intreb N. Priceputu daca eu acum iti spun, a sa gratuit, ca asa am eu chef, ca esti nebun, dus cu pluta ca asa vad eu ca sunt mare psiholoaga, cum te simti? ocarat si ranit in mandrie sau jignit la propriu?
Dacă ai face-o gratuit și pentru că așa ai avea chef cred că nu te-aș lua în seamă. Dacă, însă, mi-ai argumenta, m-aș mai gândi la asta. Nimeni nu-i perfect; nici măcar eu.

Cred că este necesar să ne privim mai cu detașare pe noi înșine, ca și cum nu de noi ar fi vorba, ci de un altul, asupra căruia lucrăm, pe care îl vrem mai bun, mai frumos. Iar pentru asta criticii necruțători ne vor fi cei mai buni prieteni, pentru că ne vor arăta ceea ce noi nu prea suntem dispuși să vedem.
Este dureros, nu zic nu, dar numai până lepădăm afecțiunea față de noi înșine; o afecțiune morbidă, în fond, pentru că ea ne justifică toate păcatele și scăderile, ea ne minte întotdeauna frumos, ea ne sapă, cu viclenie, mormântul. În fond, tot efortul ascetic, unit cu rugăciunea permanentă, împotriva iubirii de sine se concentrează mai ales.

Last edited by N.Priceputu; 03.08.2013 at 16:11:34.
Reply With Quote
  #242  
Vechi 03.08.2013, 16:14:13
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

dupa cum spuneam candva, o mana spala pe alta, si oamenii in general nu pot fi obiectivi ci subiectivi.

Ok, nu am sa iau in seama jignirile lui Cezar.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #243  
Vechi 03.08.2013, 16:19:31
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

fiecare isi va primi plata sa, si nu dupa cum arata el in fata oamenilor ci dupa cum ii este inima.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #244  
Vechi 03.08.2013, 17:55:16
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ekaterina Vezi mesajul
Confirmare minunată: romano-catolicii trebuie (re)botezați


P.S. Deși sunt adeptul (re)botezării romano-catolicilor, nu mi se pare corect să spunem că romano-catolicii nu sunt creștini sau că nici unul dintre ei nu se va mântui (mai ales că aceste afirmații sunt făcute cu multă părere de sine și cu un dispreț nemaipomenit). Nu-i treaba noastră a spune cine se mântuiește și cine nu, ci a Mântuitorului Însuși, iar cei care se grăbesc să facă astfel de afirmații, se pare că n-au prea înțeles Evanghelia.

Ca să fiu mai explicit: eu știu că Biserica Ortodoxă este singura care a păstrat credința nealterată și, prin aceasta, Ei nu-i lipsește nimic din ceea ce am eu nevoie pentru mântuire. Ar fi o prostie să caut altceva în altă parte… Iar dacă Dumnezeu vrea să mântuiască pe vreun romano-catolic sau chiar pe papa, este liber să o facă. Ar fi corect ca eu să mă bucur de asta…
Dar nu te bucuri.

Ai afirmat: ”Ar fi corect...”
Condiționalul optativ se folosește(la conjugarea verbelor) pentru un enunț dependent de o condiție ca fiind probabilă, dar nu sigură, însă ce e sigur e că tu nu te bucuri, după cum se vede și din formularea titlului în care ai pus multă părere de sine și...
Reply With Quote
  #245  
Vechi 03.08.2013, 18:32:22
Ekaterina's Avatar
Ekaterina Ekaterina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.284
Implicit

Demetrius, daca erai atent la prima postare, ai fi observat ca textul este pus in ghilimele, preluat de pe blogul lui Laurentiu Dumitru (cu sursa cu tot) :-)))

Toate bune iti doresc!
Reply With Quote
  #246  
Vechi 03.08.2013, 18:40:19
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul
Dar nu te bucuri.

Ai afirmat: ”Ar fi corect...”
Condiționalul optativ se folosește(la conjugarea verbelor) pentru un enunț dependent de o condiție ca fiind probabilă, dar nu sigură, însă ce e sigur e că tu nu te bucuri, după cum se vede și din formularea titlului în care ai pus multă părere de sine și...
Demetrius, cuvintele nu apartin Ekaterinei ci Par. ieromonah dr. Petru Pruteanu care a facut comentariile la aceste fotografii. Greseala gramaticala pe care tu o sesizezi este pentru ca dansul este de dincolo de Prut, vorbeste o moldoveneasca pura, cunoaste rusa, greaca si uneori gramatical face mici greseli de acord.

daca se bucura dumnealui sau nu daca catolicii sunt mantuiti asta nu poti dumneata sa o stii , mai ales ca nu cunosti acest om, nici modul dansului de gandire. Insa eu , pentru ca il cunosc pe dansul iti spun ca se bucura pentru fiecare om daca se mantuie indiferent de confesiune.
Iar cuvintele "ar fi corect ca eu sa ma bucur de asta..." au fost spuse ca un fel de repros pentru noi ortodocsii ca nu ne bucuram uneori daca altora le este bine. A vrut sa fie un pic mustrator pentru noi , asa cum trebuie sa fie preotii nostri fata de noi cei care atat de des gresim.

Parintele are acest obicei de a mustra pe fiii sai duhovnicesti, mai voalat, nu direct, punandu-se pe sine in locul lor, din smerenie.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #247  
Vechi 03.08.2013, 18:58:06
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

iata exemplu concret de greseala in judecata atunci cand nu cunosti un om, doar citind cele spuse de el , fara sa ii cunosti felul de a fi. usor cazi in mari greseli, judecand stramb si facandu-te pe tine judecator de oameni.
Se intampla frecvent in mediul virtual, insa asa cum se intampla aici pe forum , arareori am vazut. Nici in viata de zi cu zi, intre oameni, parca nu se judeca asa omul cu om ca aici intre crestini. Poate si pentru faptul ca e ascuns in spatele unui calculator, crezandu-se oarecum, pe dupa o perdea, intangibil. dar uita ceva extrem de esential : ca Dumnezeu vede tot!
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #248  
Vechi 03.08.2013, 19:08:09
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

in relatiile directe, oamenii devin mai umani, pentru ca interactioneaza si fizic, vizual, pe cand aici doar verbal. De aceea poate in lume omul se judeca unul pe altul un pic mai greu decat virtual. Insa aceasta boala a judecarii aproapelui e ca o plaga urata, care nu se mai vindeca. Judecam , judecam, fara oprire, pe toti cei care nu sunt ca noi, nu gandesc ca noi, si ce e mai grav este ca criteriul de judecare, de comparare, este propriul nostru "eu". noua ni se pare ca ce gandim noi e bine, ce stim noi e corect, experientele noastre sunt cele mai supreme, mai adevarate, si toate acestea devin tipare pentru judecata. Putini sunt cei care reusesc sa treaca dincolo de propriile lui trairi si experiente, e nevoie de Dumnezeu ca sa poti cu adevarat sa treci dincolo din tabloul vietii tale in tabloul vietii celui de langa tine.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #249  
Vechi 03.08.2013, 19:08:17
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
1. Prima afirmație, cea cu putregaiul, nu știu cum s-o calific pentru că nu știu la ce putregai se referea, însă nu cred că la vreo persoană.
2. a identifica pe cineva ca nevrotic nu este deloc o jignire. O poți spune cu detașare sau chiar cu preocupare.
3. aici este o ironie.
4. „imaginație” și „delir” - termeni tehnici din psihologie. Dacă cineva mă face idolatru, înainte de a mă ofensa m-aș întreba dacă nu cumva are dreptate.

Dacă ai face-o gratuit și pentru că așa ai avea chef cred că nu te-aș lua în seamă. Dacă, însă, mi-ai argumenta, m-aș mai gândi la asta. Nimeni nu-i perfect; nici măcar eu.

Cred că este necesar să ne privim mai cu detașare pe noi înșine, ca și cum nu de noi ar fi vorba, ci de un altul, asupra căruia lucrăm, pe care îl vrem mai bun, mai frumos. Iar pentru asta criticii necruțători ne vor fi cei mai buni prieteni, pentru că ne vor arăta ceea ce noi nu prea suntem dispuși să vedem.
Este dureros, nu zic nu, dar numai până lepădăm afecțiunea față de noi înșine; o afecțiune morbidă, în fond, pentru că ea ne justifică toate păcatele și scăderile, ea ne minte întotdeauna frumos, ea ne sapă, cu viclenie, mormântul. În fond, tot efortul ascetic, unit cu rugăciunea permanentă, împotriva iubirii de sine se concentrează mai ales.
Frate, afirmația cu putregaiul am întâlnit-o prima dată pe forum (apoi am regăsit-o, prin lecturi, la alți părinți) când unul dintre duhovnicii noștri (îmi cer iertare că în clipa asta nu îmi amintesc cu precizie numele, însă e sigur că-i voba despre unul dintre păstorii vrednici ai Bisericii) se referea la tendința omului de a vedea credința mai degrabă ca pe un fel de fenomen ocult sau ca o pe o versiune a paranormalului și încă, făcea trimitere acolo, în cuvânt, la superstiții, idolatrie și alte tare. Am pus la inimă acele cuvinte, ferindu-mă în ale mele mai întâi și apoi fiind atent la duhurile celorlalți. E un pericol care ne paște pe toți, mereu, chiar dacă unii suntem "vaccinați" deja.
Nu de persoane e vorba, așadar, cât de duhurile care poposesc, o vreme mai scurtă sau mai lungă, în oameni.

A-ți atrage atenția un psiholog că ai uneori o conduită nevrotică, este o oportunitate! Bine ar fi să îi mulțumești pentru asta, să ceri detalii și eventual o îndrumare. Mai ales că dialogul e mocca (în cabinet costă multișor...). Eu unul așa procedez când mi se întâmplă să primesc o observație de la un confrate. Ca dovadă, pe forum mi s-a întâmplat chiar ieri, cu Alin (iar mai demult cu Mihnea, precum și cu alții - a rămas scris în memoria forumului). Și am luat în serios atenționarea, după puteri. Ba chiar, precum se poate constata din postare, i-am mulțumit, căutînd să mă folosesc de feedback.

Ei bine, nu-i o ironie, ci o simplă constatare. Oamenii prezintă toate caracteristicile iubitorilor de OZN-uri (lumini și luminițe, poze, obiecte identificabile doar pe pelicule, afecte multe, argumente din sfera interpretativității etc. - curat UFO). Că neagă asta și deplasează pasiunea lor morbidă focalizînd-o fix asupra sfinților - asta ține deja de intimitatea mecanismelor de apărare ale unui eu narcisist foarte și lipsit de igienă minimală, precum și, desigur, de ceea ce numim păcat fără intenție. E alegerea lor că țin morțiș să persevereze. Eu am spus ce am înțeles, franc.

Imaginație și delir sunt termeni din vocabularul minimal al oricărui muritor contemporan. Ba, mai mult, constituie o permanență în viața fiecăruia dintre noi (altiminteri am fi deja desăvârșiți), dar nu toți suntem miluiți să conștientizăm aceasta și capabili să luptăm cu armele psihologiei și, mai ales, cu armele duhovnicești (rugăciunea, mai întâi). Că unii adaugă un burtoi de afecte pe termenii ăștia, iarăși, repet, e alegerea lor. Ar fi avut multe alte opțiuni de interpretare. Dar le-au tăiat. (tipic nevrotic, ăsta-i patternul, deh!)

Mulțumesc că ai arătat cum înțelegi tu intervenția mea, sper că lămuririle de aici fac și mai clar textul.
Reply With Quote
  #250  
Vechi 03.08.2013, 19:11:15
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

absolut toti cei de aici care s-au implicat direct in acest thread, inclusiv eu, suntem inselati.
Vicleanul ne-a inselat pe toti.

"Ucenicul: Mai sunt si alte feluri de inselare ?

Staretul: Toate felurile, in parte ale amagirii de sine, si amagirii de catre demoni se leaga de cele doua feluri, de capetenie pe care le-am pomenit mai sus, si vin fie din lucrarea gresita a mintii, fie din lucrarea gresita a inimii. Raspandita este mai ales lucrarea "parerii". Nu fara temei s-a facut de catre unii legatura intre starea de amagire de sine si inselare, si intocmi*rea sufleteasca a acelor monahi care, lepadand deprinderea rugaciunii lui Iisus si indeobste lucrarea mintii, se multumesc doar cu rugaciunea cea din afara, adica doar cu a lua parte nelipsit la slujbele bi*sericesti si a plini fara stirbire pravila de chilie, care este alcatuita doar din cantari de psalmi si rugaciuni facute cu gura si cu glasul. Acestia nu pot scapa de "parere", dupa cum lamureste staretul Vasile de la Po*iana Marului in inainte-cuvantarea la cartea Sfantului Grigorie Sinaitul, intemeindu-se cu precadere pe scrierile Preacuviosilor Grigore (cel pomenit mai sus) si Simeon, Noul Teolog. Semnul ca "parerea" s-a furisat in nevoitori se face aratat atunci cand acestia incep sa creada despre sine ca vietuiesc intru luare-aminte si adesea ii dispretuiesc pe ceilalti din trufie, vorbind lucruri urate despre ei; se socotesc vrednici, dupa pa*rerea lor, de a fi pastori ai oilor si calauzitori ai lor, asemanandu-se prin aceasta orbului care se apuca sa arate calea altor orbi (Despre cel de-al doilea fel al luarii-aminte si rugaciunii) Sf, Ignatie Briancianinov - Despre inselare

Fericit este cel care isi da seama ca se afla in inselare si de asemenea isi da seama de ce fel de inselare este cuprins.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
Răspunde