![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Pe lângă cele pe care le-am spus până acum, am tot mai mult convingerea că Marele Dumnezeu nu îi trece și nu îi va trece vreodată cu vederea pe cei care L-au slujit, fie și fără să își dea seama, fie și fără să fie creștini ortodocși, prin diverse slujiri prin intermediul cărora s-au "racordat" cumva la spiritul adevărului. Sunt mari slujitori ai Moralității, ai unei moralități universale și în acord cu pretențiile divine, care au slujit cu mult mai mult decât majoritatea ortodocșilor sau chiar decât toți ortodocșii, și care au adus astfel neprețuite servicii cauzei Luminii Divine în lume. Noi ortodocșii ar trebui să ne rușinăm foarte când vedem că alții, neortodocși, ne-au luat-o cu mult înainte în împărăția spiritului și a adevărului, dar nu o facem, ci o facem pe micii torționari ortodoxiști, în narcisismul nostru și în ignoranța și obrăznicia noastră cărora nu le-a fost pusă opreliște la vremea potrivită. Sunt mari slujitori ai ADEVĂRULUI, ai MORALITĂȚII, ai RESPONSABILITĂȚII și CONȘTIINȚEI, ai SPIRITULUI față de care noi, ortodoxeii, suntem niște simpli pigmei și măscărici, piperniciți foarte dar cu gura mare, nepleznită la vremea potrivită de Duhul adevărului prin marea Lui îngăduință. Dar vremea a tot venit, tot vine și va tot veni, spre trezirea noastră, cât om mai avea timp, spre a renunța nu la ortodoxie, ci la ortodoxism, la această boală, la această interpretare exclusivistă, greșită, iresponsabilă, lipsită de conștiință și de smerenie, MAI ALES DE SMERENIE, plină de infatuare, plină de nesimțire și nerecunoaștere a marilor sau micilor valori ale celorlalți, ale CELUILALT, care s-a născut în altă parte, neortodoxă, dar care ne-a întrecut cu mult la capitolul caracter, conștiință, responsabilitate, moralitate, adevăr chiar. Noi, ortodoxeii, noi care avem atât de multe de învățat, care avem atât de multe de făcut, noi care suntem repetenți sau pur și simplu absenți la foarte multe capitole, noi, în lipsa noastră de smerenie, în grandomania, megalomania, triumfalismul nostru, îndrăznim să ne credem deasupra altora, deși suntem cu mult sub ei. E boală veche lipsa de conștiință și de responsabilitate, lipsa de caracter și de verticalitate, lipsa de moralitate autentică și de dimensiuni înalte la care să fie practicată moralitatea, însă vedem că broscuța deși este mică tare cască totuși gura mare. Noi să ne vedem de dezvoltarea conștiinței noastre creștinești, care tare mai este subdezvoltată sau nedezvoltată, dar se ridică cu impertinență împotriva slujitorilor neștiuți, care slujesc și ei neștiut poate nici de ei, Dumnezeului Preaînalt, pentru simplu fapt că nu sunt din gașca noastră, trecând și peste faptul că gașca noastră fost-a cam trândavă și la propovăduire, și la conștiință și la moralitate, și la fapte, dar nu este trândavă la impertinență, la obrăznicie, la triumfalism nejustificat. Prin faptele lor slujitorii știuți și neștiuți ai Preaînaltului Dumnezeu, s-au racordat, s-au pus cumva de acord cu spiritul adevărului, cu Duhul adevărului, cu Rațiunea prin care și întru care au fost toate proiectate și făcute, adică cu Logosul, care era la Dumnezeu și care Dumnezeu era, și este. Îndeplinind cu râvnă și cu sacrificiu slujiri în acord cu Rațiunea Dumnezeiască, slujiri la care ortodoxeii nu se bagă că ei nu au timp și nici responsabilitate pentru ele, pe ei nu-i frământă lucrurile mari dar beștelesc, din mijlocul lucrușoarelor lor mici pe ceilalți, aprind lumânări, pupă icoane dar scuipă venin și fiere în stânga și-n dreapta; prin aceste slujiri deci slujitorii fideli ai Adevărului și-au câștigat și își câștigă locuri în față în Împărăția Spiritului și a Adevărului, spre mărirea Dumnezeirii Tainice care i-a călăuzit și îi călăuzește la adevăr.
Last edited by Decebal; 16.08.2013 at 11:59:57. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citeste despre pelagianism, se spune ca aceasta erezie a fost readusa la viata de ecumenism. Pelagianismul spunea ca omul poate obtine harul prin faptele sale bune, de aceea reducea rolul botezului. Invatatura ortodoxa spune de faptele credintei, asa cum scrie si Sfantul Igantie. Aceeasi invatura o gasim si la Sfantul Serafim de Sarov, pe care te-am rugat si data trecuta sa il citesti: http://saraca.orthodoxphotos.com/bib...ea_duhului.htm Sfantul ne spune ca doar faptele credintei sunt mantuitoare, faptele bune savarsite fara credinta nu. Bineinteles, e vorba de dreapta credinta, cum specifica si Parintele Cleopa. Sfantul Serafim: "Tineti minte vorbele mele, numai faptele bune savarsite din dragoste pentru Hristos ne aduc roadele Duhului Sfant. Tot ce nu este savarsit din dragoste pentru Hristos, chiar daca ar fi ceva bun, nu aduce nici rasplata in viata viitoare, nici harul Domnului in viata aceasta. De aceea Domnul nostru Iisus Hristos a zis: "Cel ce nu aduna cu Mine risipeste" (Luca 11:23). Nu ca o fapta buna ar putea fi numita altfel decat agoniseala, caci chiar daca o fapta nu este facuta pentru Hristos, este totusi socotita buna." "Astfel Domnul intrebuinteaza toate mijloacele Sale dumnezeiesti pentru a-i darui unui astfel de om, in schimbul faptelor sale bune, sansa de a nu-si pierde rasplata din viata ce va sa vina. Dar pana se sfarseste aceasta viata, trebuie sa punem inceput cu o dreapta credinta in Domnul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Care a venit in lume sa mantuiasca pe cei pacatosi si care, prin dobandirea de catre noi a harului Duhului Sfant, aduce in inimile noastre Imparatia lui Dumnezeu si ne deschide calea spre castigarea binecuvantarilor vietii ce va veni. Dar primirea de catre Dumnezeu a faptelor bune care nu sunt savarsite din dragoste de Hristos se limiteaza la aceasta: Ziditorul daruieste mijloacele pentru a le face sa vieze (cf. Evrei 6:1). Daca un om precum Cornelie este placut in fata Domnului pentru faptele sale bune, desi acestea nu sunt facute de dragul de Hristos, si apoi crede in Fiul Sau, asemenea fapte ii vor fi socotite ca fiind facute din dragoste de Hristos. Dar in situatia contrara, omul nu are nici un drept sa se planga atunci cand binele pe care l-a facut este nefolositor. " |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Decebal; 16.08.2013 at 21:20:39. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu ai explicat de ce as fi eu eretic, daca eu am scris invatatura ortodoxa si tu marturisesti tot timpul invataturi gresite? Te-am intrebat si pe celalalt topic, esti ortodox practicant, pentru ca am vazut ca nu mergi duminica la biserica (sau poate nu ai fost o data). De ce afirmi ca sfintii Igantie si Serafim au invataturi gresite si pelagianismul e invatatura corecta? O sa rog si la tine sa vada adminul mesajul tau. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ți-a spus și Daniel foarte clar că nu există lăcașuri în iad, în iadul de după judecată, în care să nu fie chinuri, munci, așa cum ai afirmat dumneata potrivit propriei dumitale învățături, nejustificate de nimic de altfel. Citat:
Pelagianismul era o învățătură în contextul Bisericii. Ceea ce eu am afirmat este sau poate fi valabil pentru cei din afara Bisericii, și care din motive obiective nu au putut să beneficieze de Biserică, însă au fost în același timp exemplari, cu mult mai exemplari decât noi "creștinii", noi "ortodocșii", în faptele și conștiința lor. Ăsta nu este pelagianism. Poate fi considerat cazul pe care "catolicii" îl denumesc ignoranță invincibilă, adică în cazurile în care în mod obiectiv cineva nu a putut să cunoască adevărul și să primească harul în Biserică; nu este vorba despre cei care resping Biserica, care resping harul lui Hristos, dar se încred în faptele lor, eu nu despre aceste cazuri am vorbit, de aceea ceea ce am spus nu are în fapt nicio legătură cu pelagianismul. Și încă o diferență față de pelagianism, sau față de creștinism în general, este că eu nu am afirmat că acei oameni primesc harul așa cum este primit în Biserică, ci la ei se aplică judecata lui Dumnezeu, care cântărește dumnezeiește lucrurile, nu ca tine la modul sectar și eretic. Nu am afirmat deci o concurență între fapte și har, așa cum face pelagianismul, ci este vorba despre cei care în mod obiectiv nu au fost cuprinși sub acoperământul Bisericii lui Hristos sau nu au primit suficient har și călăuzire pentru a înțelege profunzimea creștinismului. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Harul, Cezărele, nu se dă în afara Bisericii lui Hristos, pentru că este în legătură cu Hristos, Capul Bisericii, iar Hristos este într-o legătură "organică", mistică, tainică cu Trupul Lui care este Biserica. Celor din afara Bisericii nu li se comunică propriu-zis harul, și prin urmare nici nașterea din nou din Dumnezeu, adică nu îl au pe Fiul Omului în ei, ci li se poate comunica chemarea spre a intra în Biserica lui Hristos și a se împărtăși din Învățătura și Misterele Sfinte ale lui Hristos și ale Sfintei Treimi. Deci nu este vorba despre vreo acaparare a harului ci despre faptul că harul "se acaparează singur" fiind legat de Hristos, fiind legat deci de Jetfa și Învierea mântuitoare a Domnului. Că o fi hărăzit întregii umanități este de pus la îndoială din perspectiva faptului că foarte mulți resping harul Duhului Sfânt. Cât despre "mântuirea", primirea harului de către diavoli, trebuie să recunosc că unii (oameni) primesc har peste har, alții pun erezie peste erezie, și culmea le mai și pun pe seama Bisericii Ortodoxe. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Dreptii din Vechiul Testament nu se puteau mantui pentru ca nu aveau botezul si deci stergerea pacatului stramosesc. Asta a adus in primul rand Mantuitorul, Sfintele Taine, nu o noua credinta. Invatatura aceasta despre pelagianism este inclusa si in catehism (site-ul Patriarhiei): http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism10.html "242. Daca harul e o lucrare necreata a lui Dumnezeu in sufletul nostru si daca prin el insusi Duhul Sfant lucreaza in noi mantuirea, oare s-ar putea mantui omul si fara de har? Nu, omul nu se poate mantui fara de har (Efes. 2, 8; Ioan 15, 5). Harul ii este de trebuinta omului chiar de la inceput (Ioan 3,5). Harul pune inceputul mantuirii in om, si nu omul prin staruintele sale. Aceasta inseamna ca harul ii vine in dar (Rom. 3, 24), nu pentru oarecare fapte ale sale. inainte de a veni harul, omul nu poate face fapte prin care sa se mantuiasca, sau macar sa induplece pe Dumnezeu sa-i dea harul prin care sa se mantuiasca. Omul poate face anumite fapte bune, dar nu le face asa de statornic si dintr-un cuget asa de curat, incat sa se sfinteasca prin ele si sa se mantuiasca. Omul are libertatea de a face binele si cata vreme e in robia pacatului stramosesc, dar aceasta e o libertate slabita. Ea e marita tocmai de harul care vine la inceput fara nici un merit al omului. Dar harul nu e de trebuinta numai la inceputul mantuirii omului, ci si dupa aceea, tot timpul. " Aceasta e ce spun si Sfintii Ignatie si Serafim si toti sfintii, doar ca aici e mai usor de gasit citatul. |
#8
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Învățătura aceasta a ta este greșită. Acum ți-am demonstrat, și pentru toți, că ești în eroare. Ăsta este unul dintre lucrurile pe care ți le-a spus și Daniel_Ortodox, dar atunci ai trecut peste ca și cum n-ar fi spus nimic, și greșeala lui este că n-a insistat, deși avea dreptate. Citat:
Citat:
Citat:
Pelagianismul era o învățătură în contextul Bisericii. Ceea ce eu am afirmat este sau poate fi valabil pentru cei din afara Bisericii, și care din motive obiective nu au putut să beneficieze de Biserică, însă au fost în același timp exemplari, cu mult mai exemplari decât noi "creștinii", noi "ortodocșii", în faptele și conștiința lor. Ăsta nu este pelagianism. Poate fi considerat cazul pe care "catolicii" îl denumesc ignoranță invincibilă, adică în cazurile în care în mod obiectiv cineva nu a putut să cunoască adevărul și să primească harul în Biserică; nu este vorba despre cei care resping Biserica, care resping harul lui Hristos, dar se încred în faptele lor, eu nu despre aceste cazuri am vorbit, de aceea ceea ce am spus nu are în fapt nicio legătură cu pelagianismul. Și încă o diferență față de pelagianism, sau față de creștinism în general, este că eu nu am afirmat că acei oameni primesc harul așa cum este primit în Biserică, ci la ei se aplică judecata lui Dumnezeu, care cântărește dumnezeiește lucrurile, nu ca tine la modul sectar și eretic. Nu am afirmat deci o concurență între fapte și har, așa cum face pelagianismul, ci este vorba despre cei care în mod obiectiv nu au fost cuprinși sub acoperământul Bisericii lui Hristos sau nu au primit suficient har și călăuzire pentru a înțelege profunzimea creștinismului. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Chiar cu cateva zile inainte am scris un mesaj pe tema asta: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...9&postcount=65 http://www.ziarullumina.ro/societate...ta-de-dumnezeu IPS. Ciprian Campineanu: "După Sfinții Părinți, acești copii nu suferă chinurile iadului... Așa au trăit și drepții Vechiului Testament, care nu s-au împărtășit de lumina dumnezeiască, până nu a coborât la iad Domnul nostru Iisus Hristos. Drepții Vechiului Testament nu au suferit de chinurile iadului (înțelese ca stare de întristare, de singurătate), dar nu s-au împărtășit de lumină, în schimb, s-au împărtășit de o pace, de o liniște sufletească. Abia în momentul în care Mântuitorul Hristos a coborât la iad, a introdus starea de lumină, Lumina Învierii, și astfel s-a făcut începutul Raiului." Citat:
Pelagianismul nega transmiterea pacatului original sau a urmarilor sale si de aceea botezul nu mai e necesar, omul poate face fapte bune si sa se mantuiasca si fara ajutorul harului primit la botez. Asadar nu se refera doar la cei din Biserica, ci si la cei nebotezati (adica din afara Bisericii). Astfel intruparea Mantuitorului a fost mai mult pentru a avea oamenii un exemplu de urmat, nu pentru Botez si Sfintele Taine. http://en.wikipedia.org/wiki/Pelagianism Vedem ca si catehismul spune ca nimeni nu se poate mantui fara har, si ca harul nu poate fi primit in urma faptelor fara a fi botezat, se primeste la Botez. La fel spun si sfintii, faptele bune nu sunt mantuitoare daca mai inaitne omul nu vine in Biserica sa primesca harul. De aceea spune si Iisus ca cine nu se boteaza nu ajunge in Imparatie. Catolicii nu au negat nici ei botezul cu invataturile lor noi, ci au spus ca aceia au botezul dorintei. A fost un ierarh sau un grup care s-au opus acestei invataturi (am discutat despre asta cu userul catolic odata), cea a botezului dorintei pentru toti, invatatura lor a fost condamnata. De asemenea, nici in ecumenism nu se spune ca ar conta doar faptele, au teoria ramificarii harului, astfel fiecare cult are har si botez. Doar faptele sunt in conceptia filozofilor atei, care neavand si credinta au spsu ca omul trebuie sa faca binele si sa fie moral. In invatatura ortodoxa pentru mantuire sunt necesare harul, credinta drepta si faptele credintei. E adevarat, pot fi si exceptii, de exemplu unii pagani s-au mantuit dupa ce au ajuns in Iad, dar la rugaciunea unor sfinti. Doar atat cunoastem din revelatie. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Șeolul și Iadul Referitor la perioada Vechiului Testament, este de menționat că felul în care văd creștinii iadul și felul în care vedeau vechii evrei șeolul este diferit. Șeolul este Locuința morților, locul unde se duceau sufletele tuturor morților. Dar Șeolul nu este Iadul de care vorbește creștinismul, adică nu este iadul așa cum este el descoperit prin revelația noului testament. Deci este evident prin urmare că nu este o surpriză că drepții vechiului testament nu erau supuși la chinuri sau la munci în șeol; de fapt, nu doar drepții, ci toți oamenii care treceau în "împărăția umbrelor" erau lipsiți de chinuri, de munci, și asta pentru că șeolul era un fel de loc de odihnă, nu o odihnă mântuitoare, dar o odihnă a morții. Asta era șeolul, iadul însă, și mai ales în felul în care este descris în Apocalipsă, acel "iaz de foc", nu poate să fie lipsit de chinuri. Cine ajunge acolo în foc va fi în vecii vecilor. Teoria asta cu multe locașuri în iad nu am mai auzit-o până acum, după cum am mai spus, și oricum nu în varianta în care ar exista locașuri în iad, în focul iadului, în care să fie o lipsă de chinuri. ------ Asta este învățătura ta "ortodoxă", cum că în iad nu toți vor avea parte de munci. Dar asta să fie învățătura Bisericii? Eu cred că nu, dar până găsești tu vreun citat în catehism, îți dau eu niște trimiteri la Scriptură, la Noul Testament, cu care văd că nu ești prea familiar, ba dimpotrivă văd că îți e foarte străin, atât în formă cât și în conținut. Ce zice Hristos în Evanghelia după Matei la 25,41? "Plecați de la Mine, blestemaților, în focul cel veșnic, pregătit pentru diavolul și îngerii lui." Ai impresia că iadul, focul cel veșnic, are cumva lăcașuri în care nu sunt munci, chinuri, arderi, și veșnice? Dar ce zice la Matei 13,42? "Plânsul și scrâșnirea dinților"!! Ai cumva impresia că astea nu sunt munci, nu sunt chinuri? Matei 8,12 la fel! Dar la Apocalipsă 20,10, unde se vorbește de "iazul de foc" unde vor fi chinuiți în vecii vecilor? Asta este învățătura ortodoxă, Cătăline! A ta este greșită, nu se bazează pe Sfânta Scriptură, și cred că nici pe catehism, ci doar pe felul în care ai lipit tu laolaltă diferite citate, potrivindu-le cum ți s-a părut după mintea ta mai corect; vedem deci că marele ascultător de învățătura revelată ascunde un mare compilator de citate, de unde extrage învățătura după cum i se pare lui că ar fi mai logică. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? | Marius22 | Nunta | 168 | 26.06.2025 00:02:34 |
Tainele savarsite in afara Bisericii | morfix333 | Intrebari utilizatori | 141 | 16.05.2011 12:01:10 |
Cum masuram moralul unui crestin in viata din afara bisericii? | patinina34 | Generalitati | 31 | 01.04.2011 08:51:56 |
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) | sophia | Preotul | 31 | 19.07.2009 22:28:59 |
Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 14:43:57 |
|