Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.09.2013, 12:34:07
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Decebal, eu am repetat fiecare citat de 2-3 ori, ce te face sa crezi ca daca le-as repeta de cate zece ori o sa le accepti? Eu dau citatele, doar tu faci interpretari proprii, nu eu.
O sa iti scriu mai explicit. Ce spui tu de fapt? Ca oamenii se pot mantui si fara har, de fapt si fara credinta, doar prin cateva fapte. Ar mai fi fost o explicatie, ca harul se poate obtine si din fapte, fara Botez, dar am inteles ca nu aderi la aceasta idee (fiind de fapt o conceptie din pelagianism).
Am dat ce scrie catehismul, ca oamenii nu se pot mantui fara har, adica exact ce doresti sa afli in mesajul tau.
Daca vrei dau iar citatul pe care l-am dat si in mesajul precedent, din catehismul chiar pe site-ul Patriarhiei:
"242. Daca harul e o lucrare necreata a lui Dumnezeu in sufletul nostru si daca prin el insusi Duhul Sfant lucreaza in noi mantuirea, oare s-ar putea mantui omul si fara de har?
Nu, omul nu se poate mantui fara de har (Efes. 2, 8; Ioan 15, 5). Harul ii este de trebuinta omului chiar de la inceput (Ioan 3,5). Harul pune inceputul mantuirii in om, si nu omul prin staruintele sale. Aceasta inseamna ca harul ii vine in dar (Rom. 3, 24), nu pentru oarecare fapte ale sale. Inainte de a veni harul, omul nu poate face fapte prin care sa se mantuiasca, sau macar sa induplece pe Dumnezeu sa-i dea harul prin care sa se mantuiasca."
Acelasi lucru a spus si Mantuitorul, De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în Împărăția lui Dumnezeu (Ioan 3, 5). Fiindcă, ce este născut din trup, trup este, și ce este născut din Duh, Duh este (Ioan 3, 6).
Parintele Cleopa spune in predica sa: "Dar, frații mei, cînd și cum primim noi această duhovnicească naștere prin apă și prin Duh? Negreșit, această naștere o primim toți la Sfîntul Botez."

In catehismul de pe credo avem si alte citate: http://www.credo.ro/catehism2.php?q=6
6. Care sunt conditiile mantuirii?
Conditiile mantuirii sunt: harul dumnezeiesc, credinta si faptele bune. Adica acela se mantuieste care face parte din adevarata Biserica, unde se poate impartasi de dumnezeiescul har, prin Sfintele Taine, unde dobandeste dreapta credinta in adevarul mantuitor si unde este indrumat sa savarseasca fapte bune. Primirea harului dumnezeiesc este de neaparata trebuinta pentru mantuire, fiindca insusi Mantuitorul ne spune: "Fara de mine nu puteti face nimic" (Ioan 15, 5), iar Sfantul Apostol Pavel zice: "In har sunteti mantuiti" (Efeseni 2, 5); credinta este si ea de neaparata trebuinta, fiindca "fara credinta este cu neputinta a placea lui Dumnezeu" (Evrei 11, 6) si "cel ce nu va crede se va osandi" (Marcu 16, 16); si tot asa de neaparata trebuinta sunt si faptele bune, caci "credinta fara de fapte este moarta" (Iacob 2, 26); iar cei "ziditi intru Hristos spre fapte bune" sunt ziditi (Efeseni 2, 10).
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.09.2013, 13:37:49
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Ce spui tu de fapt? Ca oamenii se pot mantui si fara har, de fapt si fara credinta, doar prin cateva fapte. Ar mai fi fost o explicatie, ca harul se poate obtine si din fapte, fara Botez, dar am inteles ca nu aderi la aceasta idee (fiind de fapt o conceptie din pelagianism).
Văd că deși am specificat de mai multe ori, faci ce faci și iar mistifici spusele mele. Am spus de mai multe ori că unii dintre aceia care se află în afara Bisericii Ortodoxe cel puțin vor fi salvați, dacă nu cumva unii dintre ei au fost, sunt și vor fi mântuiți; dar într-o anumită postare am vorbit mai mult de salvare. Când vorbesc despre salvare nu înțeleg unul și același lucru cu mântuirea prin har așa cum o învață Biserica, prin urmare dacă mai continui să semeni această confuzie te consider un om de rea credință, care mistifică în modul cel mai voit și conștient realitatea spuselor mele.

În al doilea rând, nu ai demonstrat cu nimic din Biblie, din Părinți, din Catehism, în afară de câteva citate de la sf Ignatie, că ar scrie undeva negru pe alb, ca o dogmă a Bisericii Ortodoxe, ceea ce susții dumneata, anume că toți aceia care nu sunt botezați în Biserica Ortodoxă vor merge în iad. După cum vezi, mai mult, ești singurul pretins ortodox de aici de pe forum care susține așa ceva, iar dintre sfinți eu personal nu am întâlnit pe altcineva decât pe sf Ignatie să facă acel gende afirmații; după cum vezi atât dumneata, cât și cei pe care te bazezi sunteți într-o foarte suspectă minoritate.

În al treilea rând, oricât te-ai chinuit nu ai reușit să dovedești că harul sacramental ar exista exclusiv în Biserica Ortodoxă, și nu spre exemplu și la autointitulații catolici. Faptul că Biserica Ortodoxă nu recunoaște sau nu recunoaștea sacramentele așa zișilor catolici, nu știu dacă înseamnă la modul absolut că ele nu ar exista ori că nu ar fi valide.

Cu privire la catolici mai există și problema pe care au ridicat-o sedevacantiștii cu privire la invaliditatea unor sacramente ale catolicilor (între care nu intră neapărat și greco-catolicii) după anumite reforme liturgice de după Vatican II.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 05.09.2013, 21:33:53
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Văd că deși am specificat de mai multe ori, faci ce faci și iar mistifici spusele mele. Am spus de mai multe ori că unii dintre aceia care se află în afara Bisericii Ortodoxe cel puțin vor fi salvați, dacă nu cumva unii dintre ei au fost, sunt și vor fi mântuiți; dar într-o anumită postare am vorbit mai mult de salvare. Când vorbesc despre salvare nu înțeleg unul și același lucru cu mântuirea prin har așa cum o învață Biserica, prin urmare dacă mai continui să semeni această confuzie te consider un om de rea credință, care mistifică în modul cel mai voit și conștient realitatea spuselor mele.
Eu stiu ce ai specificat, dar e doar invatatura ta, de aceea nici nu o bag in seama. Unde ai intalnit tu distinctia dintre salvat si mantuit? Da un citat din ortodoxie. Am cautat si la protestanti, nici ei nu au asa ceva, salvat insemana acelasi lucru ca mantuit si pentru ei. Asa ca te rog sa nu o mai repeti si apoi sa imi atragi atentia mie ca nu o iau in considerare. Daca vrei poti sa spui ca e opinia ta personala, nu a Bisericii.
Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
În al doilea rând, nu ai demonstrat cu nimic din Biblie, din Părinți, din Catehism, în afară de câteva citate de la sf Ignatie, că ar scrie undeva negru pe alb, ca o dogmă a Bisericii Ortodoxe, ceea ce susții dumneata, anume că toți aceia care nu sunt botezați în Biserica Ortodoxă vor merge în iad. După cum vezi, mai mult, ești singurul pretins ortodox de aici de pe forum care susține așa ceva, iar dintre sfinți eu personal nu am întâlnit pe altcineva decât pe sf Ignatie să facă acel gende afirmații; după cum vezi atât dumneata, cât și cei pe care te bazezi sunteți într-o foarte suspectă minoritate.
Eu nu doresc sa iti demonstrez nimic, pentru ca nu am cum, tu oricum nu o sa iei nimic in considerare in afara de parerea ta. Nici macar un singur citat nu ai dat pana acum, tot ce repeti e doar invatatura ta, nu si a Bisericii. Ca sa fie si a Bisericii trebuie sa o expui prin citate, nu prin intelegerile tale. Ti-am mai spus ca asa procedeaza mai mult neoprotestantii, ortodocsii dau citate ca sa argumenteze.
In al doilea rand nu poti intelege exact pentru ca pe langa asta ai si alte multe neintelegeri din invatatura ortodoxa (cum e cea de mai sus cu salvarea si mantuirea). Eu iti argumentez de exemplu cu harul, dar tu apoi nu intelegi de ce e nevoie de har, iti expun si asta, dar apoi nu intelegi altceva de acolo si tot asa. Mai simplu e sa citesti tu singur, nu sa ma chinui eu sa explic fiecare fraza.
Nu sunt singurul care sustine aceasta, dar nu are importanta, cred ca nu intelegi ca invatatura nu stabileste printr-un vot al majoritatii, ea exista deja. Daca tu te duci pe un forum adventist nu inseamna ca adevarul e cum il vad adventistii pentur ca sunt mai multi si tu esti unul singur.

Nu doar un sfant, ci toti sfintii au sutinut invatatura Bisericii ca in afara Bisericii nu exista mantuire. Inca din secolul III, la primul sinod tinut vreodata, sfantul Ciprian afirma ca in afara Bisericii nu exista mantuire.
Dar eu ti-am dat si explicatiile mai detaliate, nu doar afirmatia, adica cele legate de har, credinta, etc. Adica am si argumentat de ce e asa.
Exista daca vrei si afirmatia simpla, in toate catehismele. De exemplu:
Catehismul Sfantului Nicolae Velimirovici: ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colec..._sfintilor.pdf
"Se poate mantui omul in afara Bisericii?
Nu se poate mantui, pentru ca Biserica este vistierul harului lui Dumnezeu, fara de care nimeni nu se poate mantui, ca o mana desprinsa de trup."

Catehismul de pe credo: http://www.credo.ro/catehism2.php?q=47
In Biserica, iar nu in afara de ea, Domnul nostru Iisus Hristos impartaseste harul Sau mantuitor, prin Duhul Sfant in Sfintele Taine. De aceea numai in Biserica este sigura mantuirea. Caci daca "Hristos este capul Bisericii, trupul sau, al carui mantuitor este" (Efeseni. 5, 23), cum zice cuvantul dumnezeiesc al Sfintei Scripturi, atunci nimeni nu poate sa se impartaseasca de mantuire, daca nu este madular al trupului lui Hristos, adica al Bisericii.
Adevarul mantuirii in Biserica este mare si taina lui este adanca; de primirea si urmarea lui atarna insasi mantuirea noastra. Pentru a apropia acest adevar de intelegerea noastra, Mantuitorul face asemanarea cu vita si mladitele: "Ramaneti intru mine si eu intru voi. Precum mladita nu poate sa aduca roade de la sine, daca nu ramane in vita, tot asa nici voi, daca nu ramaneti inru mine. Eu sunt vita, voi sunteti mladitele. Cine ramane intru mine si eu intru el, acela aduce roada multa, caci fara mine nu puteti face nimic. Daca unul nu ramane intru mine, este lepadat ca o mladita ce s-a uscat" (Ioan 15, 4-6). Precum mladita se usuca daca este rupta de vita, de la care primeste hrana prin seva, tot asa si sufletul moare duhovniceste, adica isi pierde mantuirea, daca se rupe de Biserica, trupul tainic al lui Hristos, care il hraneste duhovniceste prin harul dumnezeiesc. Harul din Biserica este ca sangele cald din trupul omenesc viu, sange care hraneste toate madularele trupului. Daca un madular se desprinde de trup, atunci de indata se lipseste de viata, caci nu mai curge in el sangele trupului, si asa este de lepadat. Tot asa si credinciosul care se desprinde de Biserica, in care este harul, moare sufleteste, pentru ca nu mai are viata duhovniceasca din trupul tainic al lui Hristos."

Alt catehism, Invatatura de credinta ortodoxa (publicata de Patriarhie in 1952 si republicata dupa revolutie): http://www.apaceavie.ro/invatatura-d...inta-ortodoxa/
"Exista mântuire în afara Bisericii?

Nu. În afara Bisericii întemeiate de Hristos nu este mântuire, pentru ca nu este episcop, nici preotie, nici Sfintele Taine prin care primim harul mântuirii. Adevarul, care este Hristos, Crucea, Sfânta Evanghelie, harul mântuirii si urmasii Sfintilor Apostoli, adica episcopii si preotii, se afla numai în Biserica. Aici este Duhul Sfânt, Botezul, Sfânta Impartasanie, Preotia, Sfânta Liturghie, bucuria vietii si mântuirea. Aici se afla sfintii toti impreuna cu Maica Domnului si insusi tronul nevazut al Prea Sfintei Treimi. Cei care au iesit din sânul Bisericii si s-au lepadat de Tainele ei, de pastorii ei randuiti de Apostoli, de Cruce, de sfinti, de Sfânta Liturghie si de toate darurile Duhului Sfânt ce izvorasc din Biserica, aceia s-au lepadat de harul mântuirii, caci au iesit din corabia Bisericii si din staulul oilor lui Hristos, Mântuitorul si Pastorul nostru Cel bun. Ei se pot mântui numai daca se caiesc si revin în sânul Bisericii."

Citatele din sfinti nu le mai dau, le gasesti o parte pe net.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 05.09.2013, 23:19:14
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit Propovăduiește sau nu BOR mântuirea în fața altor popoare și confesiuni?

Domnule cătălin2, să presupunem că lucrurile stau cum spui tu despre Biserica Ortodoxă. În cazul ăsta am două întrebări pentru dumneata:

1). De ce în recenta "declarație de la Bistrița" BOR nu a făcut apel celor din alte confesiuni să treacă la Biserica Ortodoxă pentru ca să ajungă și ei la mântuire, iar nu în iad? În cazul în care nu știi despre ce este vorba, atunci fac eu un mic efort și îți pun în atenție, și îți recomand să citești textele din această știre, texte cu iz foarte ecumenist și în care nu există nicio chemare la mântuire, care din punctul tău de vedere se află doar în Biserica Ortodoxă, din partea BOR. Cum explici toate aceste lucruri? Propovăduiește sau nu BOR mântuirea celor de alte confesiuni? Sau îi lasă, deși semnează tot felul de declarați și conferințe, să meargă în Iad? Evident în timp ce unii dintre semnatarii declarației mai și pretind că toate confesiunile semnatare fac parte din una și aceeași Biserică a lui Hristos? Cum se explică diferențele evidente între poziția BOR sau a unei părți a acesteia și poziția dogmatică a dumitale?

Citat:
Declarație de colaborare între bisericile istorice din Transilvania, semnată la Bistrița - FOTO

Episcopi și preoți, reprezentanți a șase biserici istorice din Transilvania, au semnat, duminică, la Bistrița, o "declarație de colaborare și conlucrare ecumenică, frățească", după o rugăciune ecumenică organizată la aniversarea a 450 de ani de la sfințirea Bisericii Evanghelice din Bistrița.



De la stanga la dreapta: decanul Koncze Arpad - Biserica Lutherana, Gered Peter, capelan papal, protopop paroh romano-catolic de Bistrița, ÎPS Andrei Andreicuț – Arhiepiscopul Vadului, Feleacului și Clujului, Episcopul Bisericii Evanghelice Confesiunea Augustană din România, Reinhart Guib, Episcopul Greco-Catolic de Cluj-Gherla, PS Florentin Crihălmeanu, Biserica Română Unită cu Roma, Greco-Catolică, Kovacs Istvan, consilier Episcopal Eparhia Reformată din Ardeal (Imagine: Eugen Gheorghe/Mediafax Foto)

Reprezentanții bisericilor istorice din Transilvania - Evanghelică Confesiunea Augustană, Ortodoxă, Greco-Catolică, Romano-Catolică, Evanghelică-Lutherană și Reformată - au participat, duminică, la o slujbă ecumenică în Biserica Evanghelică Bistrița, unde s-au aflat peste o mie de oameni.

Evenimentul a început prin procesiuni ale cultelor religioase, în frunte cu reprezentanții acestora, către Biserica Evanghelică, după care înalții prelați s-au întâlnit în fața lăcașului de cult, unde au fost așteptați de primarul Bistriței, Ovidiu Crețu, și au intrat împreună în biserică.


(..) Fiecare dintre invitați a rostit un cuvânt de învățătură, iar la final au spus împreună "Tatăl Nostru" în limbile română, germană și maghiară. Între momentele de rugăciune ale înalților prelați au cântat fanfara "Werkolkkapelle Neumarkt" din Germania și coruri ale bisericilor.


"Arătăm semenilor noștri că în fața lui Dumnezeu Biserica este una. Ce frumos e când frații sunt laolaltă! Toate bisericile sunt importante, dar în fața lui Dumnezeu suntem una", a spus episcopul Bisericii Evanghelice Confesiunea Augustană din România Reinhart Guib. (...)

La finalul rugăciunii ecumenice, înalții prelați au semnat, în șase exemplare, "Declarația de la Bistrița", privind "colaborarea și conlucrarea ecumenică, frățească" între bisericile istorice din Transilvania.

"Am pregătit o surpriză pentru această zi de sărbătoare. La inițiativa primarului Bistriței, Ovidiu Crețu, și după consultarea bisericilor participante, am convenit să subscriem la o declarație de colaborare și conlucrare ecumenică, frățească, între bisericile noastre", a precizat episcopul Reinhart Guib.

"Declarația de la Bistrița" este semnată de mitropolitul Clujului IPS Andrei Andreicuț, episcopul evanghelic Confesiunea Augustană Reinhart Guib, episcopul reformat maghiar Kato Bela, episcopul lutheran-maghiar de la Cluj Adorjani Dezsö Zoltán, episcopul greco-catolic de Cluj Florentin Crihălmeanu și IPS Gyorgy Jakubinyi, arhiepiscop romano-catolic.


"Noi, înalții prelați ai bisericilor istorice din Transilvania, semnatarii acestei declarații, bazându-ne pe valorile fundamentale ale creștinismului, pe dragostea față de Dumnezeu și respectul față de aproapele nostru, reafirmăm dorința noastră de a dezvolta relații corecte și principiale între bisericile noastre istorice. Susținem dreptul la o exprimare liberă, bazată pe bună credință, și milităm pentru protejarea integrității și a caracterului nostru multicultural, multietnic și multiconfesional. Ne exprimăm convingerea că un dialog ecumenic autentic interconfesional bazat pe respect și toleranță poate conduce la o abordare corectă și justă a vieții religioase în folosul comunităților noastre. Într-o lume complexă și mereu în schimbare, dragostea față de Dumnezeu și respectul față de aproapele nostru zidit după chipul lui Dumnezeu trebuie să rămână elemente esențiale ale unirii oamenilor în numele lui Hristos. Să respectăm religia și cultura aproapelui nostru, să-l iubim ca pe noi înșine, și în felul acesta să lăsăm moștenire generațiilor următoare cultura comuniunii și a diversității în unitatea dragostei creștinești pentru oameni. Așa să ne ajute Dumnezeu!", scrie în declarația semnată, duminică, la Bistrița, de reprezentanții a șase biserici istorice din Transilvania.
sursa: Mediafax

2). Recent am văzut că BOR îndeamnă la rugăciune pentru pacea în Siria, Egipt etc. Te întreb de ce aceeași BOR nu îndeamnă la rugăciuni pentru convertirea la Biserica Ortodoxă a sirienilor, egiptenilor și a tuturor care se află în afara Bisericii Ortodoxe? Ce rost mai au rugăciunile pentru pace și însăși pacea în sine, de vreme ce tot în iad vor ajunge pentru că nu sunt și ei ortodocși membri ai Bisericii Ortodoxe așa ca tine? Și mai mult, de ce nu îndeamnă BOR la rugăciunea pentru toți oamenii ca să vină în BO și să primească și ei mântuirea, să nu ajungă în Iad? De ce nu se roagă și pentru semnatarii declarației de la Bistrița și pentru toate celelalte confesiuni heterodoxe din Transilvania să se convertească la Biserica Unică a Mântuirii? Ce sens mai au declarații și semnături când toți acei oameni neortodocși se vor duce oricum în Iad, așa cum spui dumneata că învață Biserica Ortodoxă?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 07.09.2013, 14:14:21
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
1). De ce în recenta "declarație de la Bistrița" BOR nu a făcut apel celor din alte confesiuni să treacă la Biserica Ortodoxă pentru ca să ajungă și ei la mântuire, iar nu în iad? În cazul în care nu știi despre ce este vorba, atunci fac eu un mic efort și îți pun în atenție, și îți recomand să citești textele din această știre, texte cu iz foarte ecumenist și în care nu există nicio chemare la mântuire, care din punctul tău de vedere se află doar în Biserica Ortodoxă, din partea BOR. Cum explici toate aceste lucruri? Propovăduiește sau nu BOR mântuirea celor de alte confesiuni? Sau îi lasă, deși semnează tot felul de declarați și conferințe, să meargă în Iad? Evident în timp ce unii dintre semnatarii declarației mai și pretind că toate confesiunile semnatare fac parte din una și aceeași Biserică a lui Hristos? Cum se explică diferențele evidente între poziția BOR sau a unei părți a acesteia și poziția dogmatică a dumitale?
In primul rand aceea a fost o declaratie pentru buna intelegere, nu inseamna ca le recunoaste invatatura. Astfel de declaratii se pot semna si cu musulmanii sau alte religii.
In al doilea rand aceasta e invatatura ortodoxa, nu inseamna ca toti o cunosc sau ca o respecta. Chiar ierarhi, sa ne amintim de Cazul IPS Corneanu sau de ierarhii care au smenat chiar acceptarea invataturilor catolice la Sinodul Ferrara-Florenta. Si in cadrul Bisericii au patruns, la unii credinciosi si clerici, invataturi de tip ecumenist. Primul pas a fost enciclica data de Patriarhia Constantinopolului in 1920, in care se afirma ca toate cultele sunt Biserici, si toate impreuna alcatuiesc Trupul: http://www.ecum.ro/infoecum/files/en..._ecumenice.pdf
Din dorinta de unire dincolo de invataturile gresite s-a ajuns la schimbarea calendarului si aparitia stilistilor.
La fel si la noi, toate se spun mai subtil, sa nu se supere reprezentantii altor culte. Unii au ajuns si sa creada aceste invataturi ecumeniste, intr-o proportie mai mare sau mai mica.
Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
2). Recent am văzut că BOR îndeamnă la rugăciune pentru pacea în Siria, Egipt etc. Te întreb de ce aceeași BOR nu îndeamnă la rugăciuni pentru convertirea la Biserica Ortodoxă a sirienilor, egiptenilor și a tuturor care se află în afara Bisericii Ortodoxe? Ce rost mai au rugăciunile pentru pace și însăși pacea în sine, de vreme ce tot în iad vor ajunge pentru că nu sunt și ei ortodocși membri ai Bisericii Ortodoxe așa ca tine? Și mai mult, de ce nu îndeamnă BOR la rugăciunea pentru toți oamenii ca să vină în BO și să primească și ei mântuirea, să nu ajungă în Iad?
In Siria sunt si multi crestini ortodocsi, exista si o manastire cunoscuta. Rugaciunea pentru pace nu cred ca e ceva gresit.
Dar in cadrul fiecarei Sfinte Liturghii exista rugaciuni pentru intoarcerea la credinta a celo din afara BIsericii. Era o carte data de anna21, scrisa de un sfant, in care se spune cum sa ne rugam pentru cei ce nu sunt ortodocsi si cum se roaga Biserica pentru ei (adica asa, sa vina la credinta). Am gasit si cartea, "Despre rugaciunea crestinilor ortodocsi pentru cei neortodocsi" ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colec...eortodocsi.pdf
Reply With Quote
  #6  
Vechi 12.09.2013, 09:35:57
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Cătăline, poate nu îți dai seama, dar afirmațiile tale sunt de o gravitate extremă. Ele implică în modul cel mai evident faptul că tu dormi liniștit subînțelegând în fapt că Biserica Ortodoxă și conducătorii acesteia poartă responsabilitate foarte mare pentru faptul că ceilalți vor merge în iad, așa după cum crezi dumneata fără ca să ai fundamente reale ortodoxe. Tu practic ne spui pe față că nu există nicio problemă pentru faptul că Biserica devine, în contextul afirmațiilor dumitale, responsabilă la modul cel mai clar pentru aruncarea celorlalți în veșnicia iadului. Orice acțiuni care vizează pe ceilalți, așa cum am dat exemple mai sus, devin în perspectiva intrepretărilor tale un fel de ucideri din culpă la nivel spiritual, religios; tu practic subînțelegi ca normale, firești aceste culpe, aceste ucideri din culpă la nivel religios. De aceea repet afirmațiile tale sunt de o gravitate extremă în ceea ce privește implicațiile lor referitor la Biserica Ortodoxă. De aceea aici sunt noi argumente pentru erorile dumitale de interpretare, pe care culmea mai ai și tupeul să le pretinzi învățături ale Bisericii Ortodoxe. Modul în care cpntinui să te discreditezi devine din ce în ce mai accentuat și mai grav, așa cum discreditezi și mai mult interpretările dumitale pe care le consideri, după capul tău, ca fiind ortodoxe.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 12.09.2013, 11:19:00
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
De aceea aici sunt noi argumente pentru erorile dumitale de interpretare, pe care culmea mai ai și tupeul să le pretinzi învățături ale Bisericii Ortodoxe. Modul în care cpntinui să te discreditezi devine din ce în ce mai accentuat și mai grav, așa cum discreditezi și mai mult interpretările dumitale pe care le consideri, după capul tău, ca fiind ortodoxe.
Decebal, vad ca nu te opresti sa repeti in mod intentiona aceeasi minciuna. Ai probleme de vedere sau nevoie de o facultate speciala ca sa vezi ca acelea sunt citate, nu sunt spusele mele? Vad ca repeti a suta oara acelasi lucru, nu poti intelege ce e acela un citat? Probabil ca nu, pentru ca tu nu dai citate. Poti discuta rational, macar intelegand frazele? Daca nu poti e problema ta, nu a mea.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 14.09.2013, 16:02:24
Illuminatu Illuminatu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.03.2012
Locație: Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 951
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Domnule cătălin2, să presupunem că lucrurile stau cum spui tu despre Biserica Ortodoxă. În cazul ăsta am două întrebări pentru dumneata:

1). De ce în recenta "declarație de la Bistrița" BOR nu a făcut apel celor din alte confesiuni să treacă la Biserica Ortodoxă pentru ca să ajungă și ei la mântuire, iar nu în iad? În cazul în care nu știi despre ce este vorba, atunci fac eu un mic efort și îți pun în atenție, și îți recomand să citești textele din această știre, texte cu iz foarte ecumenist și în care nu există nicio chemare la mântuire, care din punctul tău de vedere se află doar în Biserica Ortodoxă, din partea BOR. Cum explici toate aceste lucruri? Propovăduiește sau nu BOR mântuirea celor de alte confesiuni? Sau îi lasă, deși semnează tot felul de declarați și conferințe, să meargă în Iad? Evident în timp ce unii dintre semnatarii declarației mai și pretind că toate confesiunile semnatare fac parte din una și aceeași Biserică a lui Hristos? Cum se explică diferențele evidente între poziția BOR sau a unei părți a acesteia și poziția dogmatică a dumitale?

sursa: Mediafax

2). Recent am văzut că BOR îndeamnă la rugăciune pentru pacea în Siria, Egipt etc. Te întreb de ce aceeași BOR nu îndeamnă la rugăciuni pentru convertirea la Biserica Ortodoxă a sirienilor, egiptenilor și a tuturor care se află în afara Bisericii Ortodoxe? Ce rost mai au rugăciunile pentru pace și însăși pacea în sine, de vreme ce tot în iad vor ajunge pentru că nu sunt și ei ortodocși membri ai Bisericii Ortodoxe așa ca tine? Și mai mult, de ce nu îndeamnă BOR la rugăciunea pentru toți oamenii ca să vină în BO și să primească și ei mântuirea, să nu ajungă în Iad? De ce nu se roagă și pentru semnatarii declarației de la Bistrița și pentru toate celelalte confesiuni heterodoxe din Transilvania să se convertească la Biserica Unică a Mântuirii? Ce sens mai au declarații și semnături când toți acei oameni neortodocși se vor duce oricum în Iad, așa cum spui dumneata că învață Biserica Ortodoxă?
Pentru aceasta "actiune", I.P.S.Andrei ar trebui "detronizat", conform canoanelor. Inca un gest al I.P.S.care ma face sa nu mai am incredere in anumite inalte fete bisericesti. Slava Domnului ca Mantuitorul Hristos este Capul Bisericii!!
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7.
"Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!"
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? Marius22 Nunta 168 26.06.2025 00:02:34
Tainele savarsite in afara Bisericii morfix333 Intrebari utilizatori 141 16.05.2011 12:01:10
Cum masuram moralul unui crestin in viata din afara bisericii? patinina34 Generalitati 31 01.04.2011 08:51:56
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) sophia Preotul 31 19.07.2009 22:28:59
Botezul in afara Bisericii maggie Botezul 8 03.12.2008 14:43:57