![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Decebal, eu am repetat fiecare citat de 2-3 ori, ce te face sa crezi ca daca le-as repeta de cate zece ori o sa le accepti? Eu dau citatele, doar tu faci interpretari proprii, nu eu.
O sa iti scriu mai explicit. Ce spui tu de fapt? Ca oamenii se pot mantui si fara har, de fapt si fara credinta, doar prin cateva fapte. Ar mai fi fost o explicatie, ca harul se poate obtine si din fapte, fara Botez, dar am inteles ca nu aderi la aceasta idee (fiind de fapt o conceptie din pelagianism). Am dat ce scrie catehismul, ca oamenii nu se pot mantui fara har, adica exact ce doresti sa afli in mesajul tau. Daca vrei dau iar citatul pe care l-am dat si in mesajul precedent, din catehismul chiar pe site-ul Patriarhiei: "242. Daca harul e o lucrare necreata a lui Dumnezeu in sufletul nostru si daca prin el insusi Duhul Sfant lucreaza in noi mantuirea, oare s-ar putea mantui omul si fara de har? Nu, omul nu se poate mantui fara de har (Efes. 2, 8; Ioan 15, 5). Harul ii este de trebuinta omului chiar de la inceput (Ioan 3,5). Harul pune inceputul mantuirii in om, si nu omul prin staruintele sale. Aceasta inseamna ca harul ii vine in dar (Rom. 3, 24), nu pentru oarecare fapte ale sale. Inainte de a veni harul, omul nu poate face fapte prin care sa se mantuiasca, sau macar sa induplece pe Dumnezeu sa-i dea harul prin care sa se mantuiasca." Acelasi lucru a spus si Mantuitorul, De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în Împărăția lui Dumnezeu (Ioan 3, 5). Fiindcă, ce este născut din trup, trup este, și ce este născut din Duh, Duh este (Ioan 3, 6). Parintele Cleopa spune in predica sa: "Dar, frații mei, cînd și cum primim noi această duhovnicească naștere prin apă și prin Duh? Negreșit, această naștere o primim toți la Sfîntul Botez." In catehismul de pe credo avem si alte citate: http://www.credo.ro/catehism2.php?q=6 6. Care sunt conditiile mantuirii? Conditiile mantuirii sunt: harul dumnezeiesc, credinta si faptele bune. Adica acela se mantuieste care face parte din adevarata Biserica, unde se poate impartasi de dumnezeiescul har, prin Sfintele Taine, unde dobandeste dreapta credinta in adevarul mantuitor si unde este indrumat sa savarseasca fapte bune. Primirea harului dumnezeiesc este de neaparata trebuinta pentru mantuire, fiindca insusi Mantuitorul ne spune: "Fara de mine nu puteti face nimic" (Ioan 15, 5), iar Sfantul Apostol Pavel zice: "In har sunteti mantuiti" (Efeseni 2, 5); credinta este si ea de neaparata trebuinta, fiindca "fara credinta este cu neputinta a placea lui Dumnezeu" (Evrei 11, 6) si "cel ce nu va crede se va osandi" (Marcu 16, 16); si tot asa de neaparata trebuinta sunt si faptele bune, caci "credinta fara de fapte este moarta" (Iacob 2, 26); iar cei "ziditi intru Hristos spre fapte bune" sunt ziditi (Efeseni 2, 10). |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În al doilea rând, nu ai demonstrat cu nimic din Biblie, din Părinți, din Catehism, în afară de câteva citate de la sf Ignatie, că ar scrie undeva negru pe alb, ca o dogmă a Bisericii Ortodoxe, ceea ce susții dumneata, anume că toți aceia care nu sunt botezați în Biserica Ortodoxă vor merge în iad. După cum vezi, mai mult, ești singurul pretins ortodox de aici de pe forum care susține așa ceva, iar dintre sfinți eu personal nu am întâlnit pe altcineva decât pe sf Ignatie să facă acel gende afirmații; după cum vezi atât dumneata, cât și cei pe care te bazezi sunteți într-o foarte suspectă minoritate. În al treilea rând, oricât te-ai chinuit nu ai reușit să dovedești că harul sacramental ar exista exclusiv în Biserica Ortodoxă, și nu spre exemplu și la autointitulații catolici. Faptul că Biserica Ortodoxă nu recunoaște sau nu recunoaștea sacramentele așa zișilor catolici, nu știu dacă înseamnă la modul absolut că ele nu ar exista ori că nu ar fi valide. Cu privire la catolici mai există și problema pe care au ridicat-o sedevacantiștii cu privire la invaliditatea unor sacramente ale catolicilor (între care nu intră neapărat și greco-catolicii) după anumite reforme liturgice de după Vatican II. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
In al doilea rand nu poti intelege exact pentru ca pe langa asta ai si alte multe neintelegeri din invatatura ortodoxa (cum e cea de mai sus cu salvarea si mantuirea). Eu iti argumentez de exemplu cu harul, dar tu apoi nu intelegi de ce e nevoie de har, iti expun si asta, dar apoi nu intelegi altceva de acolo si tot asa. Mai simplu e sa citesti tu singur, nu sa ma chinui eu sa explic fiecare fraza. Nu sunt singurul care sustine aceasta, dar nu are importanta, cred ca nu intelegi ca invatatura nu stabileste printr-un vot al majoritatii, ea exista deja. Daca tu te duci pe un forum adventist nu inseamna ca adevarul e cum il vad adventistii pentur ca sunt mai multi si tu esti unul singur. Nu doar un sfant, ci toti sfintii au sutinut invatatura Bisericii ca in afara Bisericii nu exista mantuire. Inca din secolul III, la primul sinod tinut vreodata, sfantul Ciprian afirma ca in afara Bisericii nu exista mantuire. Dar eu ti-am dat si explicatiile mai detaliate, nu doar afirmatia, adica cele legate de har, credinta, etc. Adica am si argumentat de ce e asa. Exista daca vrei si afirmatia simpla, in toate catehismele. De exemplu: Catehismul Sfantului Nicolae Velimirovici: ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colec..._sfintilor.pdf "Se poate mantui omul in afara Bisericii? Nu se poate mantui, pentru ca Biserica este vistierul harului lui Dumnezeu, fara de care nimeni nu se poate mantui, ca o mana desprinsa de trup." Catehismul de pe credo: http://www.credo.ro/catehism2.php?q=47 In Biserica, iar nu in afara de ea, Domnul nostru Iisus Hristos impartaseste harul Sau mantuitor, prin Duhul Sfant in Sfintele Taine. De aceea numai in Biserica este sigura mantuirea. Caci daca "Hristos este capul Bisericii, trupul sau, al carui mantuitor este" (Efeseni. 5, 23), cum zice cuvantul dumnezeiesc al Sfintei Scripturi, atunci nimeni nu poate sa se impartaseasca de mantuire, daca nu este madular al trupului lui Hristos, adica al Bisericii. Adevarul mantuirii in Biserica este mare si taina lui este adanca; de primirea si urmarea lui atarna insasi mantuirea noastra. Pentru a apropia acest adevar de intelegerea noastra, Mantuitorul face asemanarea cu vita si mladitele: "Ramaneti intru mine si eu intru voi. Precum mladita nu poate sa aduca roade de la sine, daca nu ramane in vita, tot asa nici voi, daca nu ramaneti inru mine. Eu sunt vita, voi sunteti mladitele. Cine ramane intru mine si eu intru el, acela aduce roada multa, caci fara mine nu puteti face nimic. Daca unul nu ramane intru mine, este lepadat ca o mladita ce s-a uscat" (Ioan 15, 4-6). Precum mladita se usuca daca este rupta de vita, de la care primeste hrana prin seva, tot asa si sufletul moare duhovniceste, adica isi pierde mantuirea, daca se rupe de Biserica, trupul tainic al lui Hristos, care il hraneste duhovniceste prin harul dumnezeiesc. Harul din Biserica este ca sangele cald din trupul omenesc viu, sange care hraneste toate madularele trupului. Daca un madular se desprinde de trup, atunci de indata se lipseste de viata, caci nu mai curge in el sangele trupului, si asa este de lepadat. Tot asa si credinciosul care se desprinde de Biserica, in care este harul, moare sufleteste, pentru ca nu mai are viata duhovniceasca din trupul tainic al lui Hristos." Alt catehism, Invatatura de credinta ortodoxa (publicata de Patriarhie in 1952 si republicata dupa revolutie): http://www.apaceavie.ro/invatatura-d...inta-ortodoxa/ "Exista mântuire în afara Bisericii? Nu. În afara Bisericii întemeiate de Hristos nu este mântuire, pentru ca nu este episcop, nici preotie, nici Sfintele Taine prin care primim harul mântuirii. Adevarul, care este Hristos, Crucea, Sfânta Evanghelie, harul mântuirii si urmasii Sfintilor Apostoli, adica episcopii si preotii, se afla numai în Biserica. Aici este Duhul Sfânt, Botezul, Sfânta Impartasanie, Preotia, Sfânta Liturghie, bucuria vietii si mântuirea. Aici se afla sfintii toti impreuna cu Maica Domnului si insusi tronul nevazut al Prea Sfintei Treimi. Cei care au iesit din sânul Bisericii si s-au lepadat de Tainele ei, de pastorii ei randuiti de Apostoli, de Cruce, de sfinti, de Sfânta Liturghie si de toate darurile Duhului Sfânt ce izvorasc din Biserica, aceia s-au lepadat de harul mântuirii, caci au iesit din corabia Bisericii si din staulul oilor lui Hristos, Mântuitorul si Pastorul nostru Cel bun. Ei se pot mântui numai daca se caiesc si revin în sânul Bisericii." Citatele din sfinti nu le mai dau, le gasesti o parte pe net. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Domnule cătălin2, să presupunem că lucrurile stau cum spui tu despre Biserica Ortodoxă. În cazul ăsta am două întrebări pentru dumneata:
1). De ce în recenta "declarație de la Bistrița" BOR nu a făcut apel celor din alte confesiuni să treacă la Biserica Ortodoxă pentru ca să ajungă și ei la mântuire, iar nu în iad? În cazul în care nu știi despre ce este vorba, atunci fac eu un mic efort și îți pun în atenție, și îți recomand să citești textele din această știre, texte cu iz foarte ecumenist și în care nu există nicio chemare la mântuire, care din punctul tău de vedere se află doar în Biserica Ortodoxă, din partea BOR. Cum explici toate aceste lucruri? Propovăduiește sau nu BOR mântuirea celor de alte confesiuni? Sau îi lasă, deși semnează tot felul de declarați și conferințe, să meargă în Iad? Evident în timp ce unii dintre semnatarii declarației mai și pretind că toate confesiunile semnatare fac parte din una și aceeași Biserică a lui Hristos? Cum se explică diferențele evidente între poziția BOR sau a unei părți a acesteia și poziția dogmatică a dumitale? Citat:
2). Recent am văzut că BOR îndeamnă la rugăciune pentru pacea în Siria, Egipt etc. Te întreb de ce aceeași BOR nu îndeamnă la rugăciuni pentru convertirea la Biserica Ortodoxă a sirienilor, egiptenilor și a tuturor care se află în afara Bisericii Ortodoxe? Ce rost mai au rugăciunile pentru pace și însăși pacea în sine, de vreme ce tot în iad vor ajunge pentru că nu sunt și ei ortodocși membri ai Bisericii Ortodoxe așa ca tine? Și mai mult, de ce nu îndeamnă BOR la rugăciunea pentru toți oamenii ca să vină în BO și să primească și ei mântuirea, să nu ajungă în Iad? De ce nu se roagă și pentru semnatarii declarației de la Bistrița și pentru toate celelalte confesiuni heterodoxe din Transilvania să se convertească la Biserica Unică a Mântuirii? Ce sens mai au declarații și semnături când toți acei oameni neortodocși se vor duce oricum în Iad, așa cum spui dumneata că învață Biserica Ortodoxă? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In al doilea rand aceasta e invatatura ortodoxa, nu inseamna ca toti o cunosc sau ca o respecta. Chiar ierarhi, sa ne amintim de Cazul IPS Corneanu sau de ierarhii care au smenat chiar acceptarea invataturilor catolice la Sinodul Ferrara-Florenta. Si in cadrul Bisericii au patruns, la unii credinciosi si clerici, invataturi de tip ecumenist. Primul pas a fost enciclica data de Patriarhia Constantinopolului in 1920, in care se afirma ca toate cultele sunt Biserici, si toate impreuna alcatuiesc Trupul: http://www.ecum.ro/infoecum/files/en..._ecumenice.pdf Din dorinta de unire dincolo de invataturile gresite s-a ajuns la schimbarea calendarului si aparitia stilistilor. La fel si la noi, toate se spun mai subtil, sa nu se supere reprezentantii altor culte. Unii au ajuns si sa creada aceste invataturi ecumeniste, intr-o proportie mai mare sau mai mica. Citat:
Dar in cadrul fiecarei Sfinte Liturghii exista rugaciuni pentru intoarcerea la credinta a celo din afara BIsericii. Era o carte data de anna21, scrisa de un sfant, in care se spune cum sa ne rugam pentru cei ce nu sunt ortodocsi si cum se roaga Biserica pentru ei (adica asa, sa vina la credinta). Am gasit si cartea, "Despre rugaciunea crestinilor ortodocsi pentru cei neortodocsi" ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colec...eortodocsi.pdf |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Cătăline, poate nu îți dai seama, dar afirmațiile tale sunt de o gravitate extremă. Ele implică în modul cel mai evident faptul că tu dormi liniștit subînțelegând în fapt că Biserica Ortodoxă și conducătorii acesteia poartă responsabilitate foarte mare pentru faptul că ceilalți vor merge în iad, așa după cum crezi dumneata fără ca să ai fundamente reale ortodoxe. Tu practic ne spui pe față că nu există nicio problemă pentru faptul că Biserica devine, în contextul afirmațiilor dumitale, responsabilă la modul cel mai clar pentru aruncarea celorlalți în veșnicia iadului. Orice acțiuni care vizează pe ceilalți, așa cum am dat exemple mai sus, devin în perspectiva intrepretărilor tale un fel de ucideri din culpă la nivel spiritual, religios; tu practic subînțelegi ca normale, firești aceste culpe, aceste ucideri din culpă la nivel religios. De aceea repet afirmațiile tale sunt de o gravitate extremă în ceea ce privește implicațiile lor referitor la Biserica Ortodoxă. De aceea aici sunt noi argumente pentru erorile dumitale de interpretare, pe care culmea mai ai și tupeul să le pretinzi învățături ale Bisericii Ortodoxe. Modul în care cpntinui să te discreditezi devine din ce în ce mai accentuat și mai grav, așa cum discreditezi și mai mult interpretările dumitale pe care le consideri, după capul tău, ca fiind ortodoxe.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7. "Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!" |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? | Marius22 | Nunta | 168 | 26.06.2025 00:02:34 |
Tainele savarsite in afara Bisericii | morfix333 | Intrebari utilizatori | 141 | 16.05.2011 12:01:10 |
Cum masuram moralul unui crestin in viata din afara bisericii? | patinina34 | Generalitati | 31 | 01.04.2011 08:51:56 |
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) | sophia | Preotul | 31 | 19.07.2009 22:28:59 |
Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 14:43:57 |
|