![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Iata o pilda foarte sugestiva preluata de pe net, cu privire al sminteala, caci vom da raspuns pentru fapte, vorbe si chiar si pentru gandurile noastre:
Poetul si talharul ,,Undeva, într-o cetate, trăia un poet, care își folosea talentul (darul de a scrie versuri), primit de la Dumnezeu, numai în rău, căci scria poezii de prost gust, în care Dumnezeu și sfinții erau defăimați. De aceea, în vremea lui, puțini îi citeau nesuferitele lui versuri. Nu departe de poet, într-o pădure, trăia un tâlhar, de care se temea multă lume și care săvârșise multe fapte rele. Totuși, pe lângă faptele lui cele rele, a construit și el, pe drumul care trecea pe lângă pădure, o fântână. După un timp, când s-a terminat firul vieții, au murit amândoi și au fost duși în iad pentru faptele lor cele rele. Tâlharul, pentru faptele lui cele rele, avea sub el o flacăra foarte mare, ce-l acoperea aproape tot; poetul avea numai un foc mic care-l ardea. Cu timpul flacăra de sub tâlhar se micșora pentru faptul că oamenii care treceau pe acel drum, unde se găsea fântâna construită de tâlhar, se bucurau când beau apă și îl pomeneau pe acela care a construit-o, căci fântâna avea o apă tare bună și își potoleau setea cu ea. Însă flacăra de sub poet se tot mărea, fiindcă oamenii care îi citeau poeziile, se sminteau, deveneau necredincioși și din cauza lui negau existența lui Dumnezeu, pierzându-și sufletele. În timp ce tâlharul mai avea doar un foc micuț sub el, flacăra de sub poet se mărea mereu… Această istorioară scoate în evidență păcatul smintelii, care este mai mare decât alte păcate, tocmai pentru faptul că prin ea se pierd mai multe suflete. Una e să faci un păcat de care să dai răspuns înaintea lui Dumnezeu numai tu, și alta e să dai răspuns de păcatele altora, fiindcă i-ai smintit, căci zice Hristos: „Iar cine va sminti pe unul dintr-aceștia mici care cred în Mine, mai bine i-ar fi lui să i se atârne de gât o piatră de moară și să fie afundat în adâncul mării. Vai lumii, din pricina smintelilor! Că smintelile trebuie să vină, dar vai omului aceluia prin care vine sminteala.”(Matei 18, 6-7)" “ |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Cezar te rog sa te uiti pe converstiile mele cu Dalian,pe mine cel putin m-a deranjat faptul ca a spus de maica si de parintele meu duhovnic ca-s ecumenisti, ce parere ai de cartile recomandate? cum spunea si Laura intr-o postare mai veche , " Spune așa Sf. Vasile: "Noi, dacă suntem înțelepți, să luăm din cărți doar ceea ce ni se potrivește și cât se înrudește cu adevărul, iar restul să-l lăsăm". Câtă dreaptă socotință aveau Sfinții Părinți! ". Te rog sa te uiti pe postari !
__________________
,,Cu Dumnezeu nu-i nevoie să fii politicos; pur și simplu, varsă-ți inima ta în fața Lui." Pr Sofronie Saharov |
#3
|
|||
|
|||
![]()
E bine sa citim din cand in cand aceasta nuvela pentru a ne da seama ca noi singuri nu suntem in stare sa ajutam pe nimeni sa se schimbe in bine, chiar daca am fi toti preoti! Dumnezeu ii ajuta pe cei din jurul nostru sa se schimbe. Iar puterea exemplului personal este extraordinara.
http://ro.wikisource.org/wiki/Popa_Tanda |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Totuși, dă-mi voie să pun un gând bun prin întrebare: tu de cine ai nevoie? Cine simți și vezi neîndoielnic că te ajută în viața ta concretă, zi de zi? Cine îți dă spor la rugăciune, la nevoință, la pocăință, la fapte bune întru Hristos Domnul: Dalian sau Maica? Fă ce ai de făcut în funcție de răspunsul la această întrebare, cu frică de Dumnezeu. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ce vrei dragule să-ți confirme fratele Cezar? Că Frank Minirth ("Labirintul Codependenței") și David Celani ("Plecarea de acasă") nu-s sectari? Sunt sectari, Marcel, sectari pe de-a-ntregul. Autorii cărților cărora le faci reclamă deșănțată nu au nimic ortodox în ei. E dincolo de orice îndoială. Dacă vrei să sugerezi că ortodocșii trebuie să învețe psihologia de la sectari, spune-o deslușit! Dacă vrei să declari că noi trebuie să citim cărți sectare pentru al nostru "urcuș duhovnicesc", spune-o clar! Dar dacă ești ortodox, citește Cele 9 porunci bisericesti. În mod special porunca a șaptea. Adu-le aminte și profesorilor tăi ecumeniști! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Doamnă Mihaela, îmi pare rău pentru dumneavoastră dar aveți o poziție care nu este susținută cu adevărat de realitate decât în cazuri de excepție. Însă noi aici vorbeam despre reguli, nu despre excepții, care există fără nicio îndoială, mai există și preoți care muncesc și înțeleg mai multe în planul spiritual, dar sunt o minoritate și nu ei dau cu adevărat tonul. Eu v-am oferit niște argumente foarte clare și logice, dumneavoastră, ca și alții, veniți cu "argumente" de tip tribal, pe principiul "ne apărăm tribul indiferent care este adevărul". Nu faceți decât să vă aliniați și să vă înscrieți în rândul unei gândiri specifice de clasă, adică unei gândiri profund subiectiviste și partinice, aliniate intereselor patronilor grupului, indiferent care este sau nu este adevărul.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Dihotomia naturii umane (trup și suflet) a determinat, justificat sau nejustificat (contează mai puțin) apariția unui domeniu al cunoașterii științifice ca psihologia (cu obiect de studiu: sufletul – psyche). Sfinții părinți vorbesc adeseori despre duh (pneuma), concept „oarecum” sinonim celui de suflet (pentru cei aflați pe o treaptă superioară de trăire creștinească sau, pur și simplu, pentru creștinii aflați pe cale). Adică, duh, pentru cei care sunt realmente trăitori întru tainele Bisericii... Pentru aceștia, dihotomia naturii umane (trup – suflet) devine trup – duh. Și ei sunt trăitori întru Adevăr, Iisus Hristos, fără, cred eu, a avea nevoie de psihologie. De ce? Pentru că pur și simplu, obiectul de studiu al psihologiei (psyche), pentru ei, nu există! Ei au nevoie doar de duhovnici (de la duh-pneuma).
Pentru noi, restul, cei care avem suflet și nu duh, cei care nici pe cale nu suntem sau batem încă la „porțile” Mântuitorului, psihologia este mult mai la îndemână. O explicație simplă, cred, la o problemă destul de complexă, totuși... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cei fără suflet merg la duhovnic. Cine are suflet merge la psiholog Asta-i hrană tare. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Dacă tot îți plac simplificările, păstrează, totuși, acuratețea informației.
Și ca să fiu în același ton cu tine, ceea ce am spus anterior ar suna așa: Cei cu duh merg la duhovnic. Cei cu suflet merg la psiholog. Asta nu înseamnă că cei fără duh sunt lipsiți de împărăția cerurilor. Ba dimpotrivă... Dar e o altă problemă. |
|