![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Te-ai unit cu ereticii să vorbești ortodocșii de rău.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
E interesant ca e adus in discutie tocmai Sfantul Maxim Marturisitorul, care arata ca teoriile moderniste care spun ca nu conteaza ca alte culte au alta invatatura sunt complet gresite.
De ce e numit Marturisitorul? Pentru ca s-a opus unei mici modificari a invataturii, modificare facuta in spiritul intelegerii intre oameni. Ca sa ii impace pe monofiziti si ortodocsi imparatul Heraclius a propus monotelismul. Adica si ca ortodocsii, doua naturi, dar si sa nu se supere monofizitii, o singura vointa. Iar sfantul Maxim chiar si torturat n-a vrut sa accepte nicicum aceasta mica invatatura gresita, un fel de modificare a virgulei. Sper ca e un bun exemplu si avem ceva de invatat de la sfantul Maxim, in special pentru Laura si Fani, care stiu ca au vederi mai moderniste. Asadar, dreapta credinta e baza, pe aceasta baza se construiesc toate celelalte. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Chiar si un exemplu pozitiv poat fi denaturat de asa natura incat sa justifice o cauza rea. Uite cazul de mai sus, cum a fost expus de Laura. Pai uite, om destept, s-a certat cu toata lumea pentru punctul lui de vedere, corect sau nu? Corect, ca doar era Sf. Maxim Marturisitorul. Faceti si voi la fel, nu trebuie sa va luati dupa ce zic autoritatile, voi stiti mai bine, nu va lasati luati de valul multimii, important sa va credeti mai destepti decat restul, inclusiv mai marii vostri. Iar daca scrieti o obraznicie care voua vi se pare inteligenta si nu primiti raspuns (bagare de seama) fara doar si poate geniul vostru personal i-a depasit pe respectivii, foarte bine, mergeti inainte. Ia vedeti, ce bine se potriveste secta cipofoba pe tiparul asta de actiune, chit ca oameni destepti acolo nu prea sunt. Dar ei se cred destepti si antiecumenisti si asta e tot ce conteaza (pentru ei). Sau hai sa o luam pe partea cealalta, cu traditia si conservatorismul care zici tu ca ar trebui sa-l avem ca exemplu si pentru care trebuie sa mergem pana in panzele albe. Ce gasim, prin zona asta, dar din partea cealalta? BOSV - mai intai schismatici (de dragul traditiei, corect?) pe urma sectari in atitudine si gandire. Si uite asa, un caz bun poate fi instrumentat de o minte perversa in directia coruperii altora. Si in general, cu cat sunt mai tineri si necopti, cu atat mai bine, pot fi pacaliti mai usor. Daca mai au si ambitii egoiste si frustrari, e foarte usor sa-i pui pe o directie in care sa-si rupa gatul dpdv spiritual.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am scris un mesaj si la celelalt topic: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...2&postcount=34 Citez dintr-un articol: "Noi, ca și creștini ortodocși, știm că baza vieții noastre în Hristos o are ascultarea. Ascultarea, după Sfinții Părinți, e mai importantă decât orice virtute deoarece "ascultarea e cea care aduce smerenie" sau "după cum Adam a căzut din Rai prin neascultare noi vom ajunge înapoi în Rai prin ascultare". "O ascultare pe care o facem pentru a fugi de responsabilități nu e o ascultare ortodoxă și în Duhul lui Hristos care în primul rând ne-a făcut liberi. Cei din secte de obicei când fac ascultare ei renunță la libertatea lor, la tot ce țin de ei și preferă o ascultare oarbă în schimbul de a scăpa de responsabilități. " |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nu prea vad de ce vederile mele ar fi moderniste.
Eu una ma consider traditionalista. Dar intr-un anume sens, poate altul decat tine, catalin. Si il iubesc foare mult pe sf. Maxim Marturistitorul - printre altele, pentru curajul lui de a se opune cu pretul vietii unui compromis politic de credinta. Cred ca un adevarat traditionalist incearca sa vada unde Traditia traieste mai departe si incearca sa o promoveze - nu sa pastreze un status quo istoric si sa-l numeasca pe acela traditie. In cazul discutiei de fata, felul in care intelegem azi ascultarea provine in buna parte din sistemele politice bizantine si tariste - iar pe urma, din cele comuniste. Or, adevarata Traditie crestina este alta. Ii dau dreptate lui Alin ca orice lucru bun poate fi deturnat. Lucrul bun fiind in cazul asta libertatea si curajul.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) Last edited by Fani71; 13.12.2013 at 15:20:43. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Poate ne spuneți și nouă care este adevărata Tradiție creștină pentru că pare că "ortodocșii" nu o mai cunosc. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
1. pentru aceasta jignire grosolana astept scuzele de rigoare. Daca nu o faci atunci nu esti demn sa te numesti ortodox. Multe jigniri am suportat pe acest forum, in acesti ani de cand activez aici, insa aceasta nu am sa o accept.
2. Afiseaza-ti apartenenta la ortodoxie. In dreptul numelui tau nu scrie nimic. Aceasta atitudine de a-ti ascunde credinta nu este deloc ortodox. 3. De ce dai cu piciorul in tepusa, au tu nu stii ca te vei intepa si te va durea? Sa vorbim acum despre discernamantul duhovnicesc al ortdocsilor. Curatarea de pacate si patimi nu se poate face decat prin spovedanie deasa, ascultare de duhovnic si taierea propriilor voi pacatoase. Cine refuza ascultarea si infranarea acesta este ortodox doar cu numele iar discernamantul sau este cat se poate de lumesc. Duhovnicia pentru un astfel de om este mioapa si schioapa. Miopia si schiopatarea sunt efectul mandirei si a slavei desarte din inima si minte. Dar iata ce spune Gheron Iosif Isihastul despre discernamantul duhovnicesc: "“Printre treptele sporirii unui suflet ce se nevoiește, după slobozirea lui de patimi și dupa dobândirea luminării dumnezeiești, se află discernământul și străvederea, care sunt cele mai obișnuite harisme pe care le poate dobândi orice om. Afară de harisma mai presus de fire a străvederii există și o străvedere firească, pe care o dobândesc cei înzestrați cu înțelepciune, după o experiență deosebită câștigată în nevoințe îndelungate împotriva patimilor și a diavolilor. Având o astfel de experiență, mulți Stareți pot să vadă de mai înainte și să descrie fapte și situații din prezentul sau din viitorul unor oameni, chiar de la prima întâlnire cu ei. Prima impresie, povestirea amănunțită, descrierea faptelor – asemănătoare cu cele dobândite prin experiența lor de mai înainte – pot face arătate cu exactitate situații deja existente sau care vor urma. Până aici se poate vorbi despre puterile firești ale străvederii, care se mai numește și discernământ. Insă discernământul duhovnicesc, care este un dar exclusiv al lui Dumnezeu, rodul ascultării desăvârșite și al dobândirii unei conștiințe neîntinate în Hristos, este ceva mult mai înalt. Discernământul duhovnicesc, care pornește de la intuiție și urcă treptat până la străvedere, la mai înainte vedere și la proorocie, este rodul Preasfântului Duh. Aceste harisme se dau treptat lucrătorilor viei înțelegătoare, celor ce se silesc pentru împărăția Cerurilor, care se ia cu sila, și care o și răpesc. Aceștia dobândesc însă harismele ce duc către ea, după cuvântul Domnului: ”Impărăția Cerurilor se ia cu sila și cei ce se silesc o răpesc pe ea” . Așa cum există străvederea firească și cea mai presus de fire, cea din dumnezeiescul Har, tot astfel există și una satanică, venită din înșelarea și înrâurirea celui viclean, pe care nu e greu să o observe cineva, mai ales la cei mândri și neatenți. Din păcate, de multe ori am văzut în Sfântul Munte – mai ales mai demult – astfel de înșelați care, chiar numai prin înfățișarea lor exterioară, mărturiseau tulburarea generală a întregii lor ființe trupești și sufletești, vădind limpede semnele lucrării diavolești. Diametral opusă acesteia, străvederea duhovnicească este dumnezeiască. Ea este însoțită de blândețe, pace, netulburare și dragoste. Mai degraba dragostea este toată puterea ei și se dăruiește mai ales celor ce au dragoste către aproapele. Cel ce are această harismă a străvederii, dintr-o simțire adânca față de aproapele, împreună-pătimește cu cel ce suferă sau se veselește cu cel ce sporește. Comunică cu bucurie și cu multă smerenie cu aproapele și se mâhnește pentru sine că s-a făcut cunoscut celorlalți, deoarece dorește cu înflăcărare tăcerea și nearătarea. Când această străvedere harismatică se va uni cu străvederea firească, cea dobândită din experiență, va lua naștere discernământul. Iar acest discernământ este tot firesc, iar nu duhovnicesc precum deja am spus." "„Cuvântul a luat sfârșit. Ați auzit destul. Faceți-vă si rămâneți smeriți și niciodată nu vi se va stinge această făclie a discernământului, pentru că, într-adevăr, celor smeriți Dumnezeu le dă Harul Său“. http://www.razbointrucuvant.ro/2011/...uinta-de-sare/
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Nici ifosele astea nu stiu daca au legatura cu ortodoxia..
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
"Spuneau unii despre avva Agathon că au venit unii la el, auzind că are duh al deosebirii, și vrând să-l încerce, i-au spus:
– Tu ești Agathon? Am auzit că ești curvar și îngâmfat. – Da, așa e. – Tu ești Agathon cel flecar și bârfitor? – Eu sunt. – Tu ești Agathon ereticul? – Nu sunt eretic. Și l-au întrebat: spune-ne, de ce ți-am zis atâtea, și le-ai primit, și cuvântul acesta nu l-ai răbdat? – Cu cele dintâi mă prihănesc singur, căci e spre binele sufletului meu; eretic înseamnă depărtarea de Dumnezeu, și nu vreau să mă îndepărtez de Dumnezeu". Nu voi accepta niciodata , nimanui sa spuna ca eu m-am adunat cu ereticii si inca asa gratuit, doar de dragul de a ma jigni. Iar interventia ta este josnica. Cu atat mai mult cu cat tu stii ca Dalian a facut afirmatia gratuit. Tu stii ca eu am dreptate cand am spus ca avem discernamant duhovnicesc miop si schiop. Tu poti afirma ca ai discernamant duhovnicesc? Tu poti sustine ca cei care nu asculta de duhovnic si se infraneaza ajung sa aiba discernamant duhovnicesc? inaintezi pe calea Domnului fara infranare si fara ascultare? AlinB, pe acest forum, din cate am vazut eu, in ultimul timp te-ai cam asezat pe scaunul lui Hristos cu de la sine putere, judecand oameni si punandu-i la colt. Nu te temi de Dumnezeu?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Azi dimineata cand am citit mesajul lui Dalian cu ereticii, m-am mahnit adanc de tot. Si am zis in sinea mea: nu raspund provocarii, am sa il las in mintea lui.
Dar imediat glasul constiintei m-a avertizat: "neraspunzand , confirmi. A tacea cand esti facut eretic nu este smerenie ci prostie oarba." Eu stiu pe Dumnezeu meu, eu stiu Hristosul meu. Pe Dumnezeu l-am cunoscut in ortodoxie. Numai cand am venit inapoi la credinta cea dreapta am cunoscut pe Dumnezeu cu adevarat.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|