Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 23.01.2014, 13:29:38
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Gasesc ca un asemenea text, scris in sec. al 19-lea, inainte de a incepe dialogul intre biserici, nu isi are locul aici, mai ales in saptamana rugaciunii pentru unitatea dintre crestini.
Din cate stiu eu toti crestinii sunt uniti si se afla intr-o singura Biserica. O sa gasesti texte mult mai aspre referitoare la catolici la sfintii din secolul XX. Nu-i putem cenzura pe sfinti pentru ca se supara cei ce nu sunt in Biserica. Nu exista mai multe biserici, acesta conceptie infiltrata si in ortodoxie, la unii credinciosi, este exclusiv protestanta. Nici BO nici BC nu au sustinut pana la aparitia ecumenismului ca ar fi mai mult de o Biserica.
De 100 de ani sunt dialoguri, ai auzit sa se fi unit vreun cult, cat de mic ar fi el? Dimpotriva, au aparut si mai multe culte, iar cele existente s-au impartit in mai multe. Singurul efect al ecumenismului a fost propagarea dogmelor protestante, chiar si printre ortodocsi. Scriam pe un blog baptist ca pentru ortodoxie si ortodocsi ecumensimul e un fel de lucrare de doctorat a ingerilor cazuti. Vazand ca de aproape 1000 de ani nu au mai aparut erezii si dezbinari din aceasta cauza in Biserica, au conceput o invatatura in care sa nu mai conteze adevarul, erezia, la ce se inchina omul, etc. Astfel au gasit o forma sa propage ideile lui Luther si printre credinciosii din Biserica, celor ce nu voiau sa paraseasca Biserica.
Din fericire dupa Sinodul BOR din 2008 s-a interzis participarea la slujbe comune a preotilor, iar participarea ortodoxa a devenit in tara mai mult simbolica la sptamana de confuzie spirituala. Nimic nu-i opreste pe cei ce nu sunt ortodocsi sa se uneasca si sa vina in Biserica, daca vor. Noi stim ca adevarul e in ortodoxie nu doar pentur ca ne-am nascut intr-o tara ortodoxa, ci pentur ca am si cercetat. Ecumenismul ortodox insemana sa ii ajutam si pe cei ce sunt in afara Bisericii sa afle adevarul, si astfel sa vina in Biserica. Evident ca unii nu vor vrea, dar macar stiu care e adevarul, daca nu s-au obosit sa il caute pana atunci.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 23.01.2014, 15:19:57
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Și de această dată, sunt întru totul de acord cu Fani71.
Îmi pare rău că, fiind în sesiune, am extrem de puțin timp la dispoziție, dar, oricum, mi-am mai argumentat poziția de foarte multe ori, așa că interlocutorii îmi cunosc opiniile.
Săptămâna aceasta este consacrată rugăciunii pentru reunificarea Bisericii lui Dumnezeu, astăzi împărțită, în mod artificial, în mai multe confesiuni și denominațiuni distincte.
Nu ecumenismul este o "erezie" apărută pentru a renega adevărul Ortodoxiei, ci dezbinarea Bisericii a fost o dramă a creștinătății, care astăzi, după mai bine de un mileniu, începe, treptat, să fie conștientizată, iar conștientizarea bolii e - nu-i așa? - primul pas către vindecare.
Așa să ne ajute Domnul: "să ne vindecăm iertând" și să evităm, de asemenea, căderea în relativism!
P. S. În zilele noastre, aproape orice persoană are acces la Sfânta Scriptură, indiferent de confesiunea din care face parte. Autoritățile eclesiale BC nu ar putea, chiar dacă ar avea această intenție, să le blocheze credincioșilor accesul la Biblie, în afara cazului în care ar ține sub control tot internetul, toate editurile și librăriile religioase etc etc. Să fim serioși!... :)
Cu bucurie,
Laura
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #3  
Vechi 23.01.2014, 15:41:56
stireana stireana is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.08.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 128
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
să fie conștientizată, iar conștientizarea bolii e - nu-i așa? - primul pas către vindecare.

Acum, în timpul nostru, când cer cătunelor convertiri in corpore în schimbul a două vedre de vin și a câtorva poale de mălai, e "conștientizare"? De ce nu-i ajută fără să-i transforme-n neofiți?

Conștientizarea asta nu-i altceva decât... "ci ne izbăvește de cel viclean".

Last edited by stireana; 23.01.2014 at 16:04:33.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 23.01.2014, 16:03:18
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stireana Vezi mesajul
Acum, în timpul nostru, când cer cătunelor convertiri in corpore în schimbul a două vadre de vin și a câtorva poale de mălai, e "conștientizare"? De ce nu-i ajută fără să-i transforme-n neofiți?

Conștientizarea asta nu-i altceva decât... "ci ne izbăvește de cel viclean".
Dacă există astfel de cazuri, atunci este foarte trist...
Acei creștini eterodocși ar fi bine să fie învățați, povățuiți să aibă o atitudine cu adevărat creștină și să-și ajute semenii creștini ortodocși în mod necondiționat, iar nu să pună o asemenea presiune asupra lor, condiționând ajutorul de un act de conștiință care TREBUIE să rămână prin excelență liber.
Dar ce legătură are acest aspect cu ecumenismul?
Atitudinea pe care ați descris-o este, tocmai, neecumenică.
Și sper că nu aveți intenția de a sugera generalizări nejustificate, în sensul că toți creștinii dintr-o anumită denominațiune ar avea aceeași atitudine.
Fiindcă dacă-i așa, vă pot menționa și eu cazurile creștinilor din toate confesiunile posibile, care îndură moarte martirică pentru Hristos în statele islamice.
Doamne ajută!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #5  
Vechi 23.01.2014, 16:14:40
stireana stireana is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.08.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 128
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
din toate confesiunile posibile, care îndură moarte martirică pentru Hristos în statele islamice.
Doamne ajută!
"Din toate confesiunile posibile" ar trebui să înlături destule pentru a ajunge la cifra corectă. Iar dacă tu nu vezi diferența dintre a-ți da viața pentru Adevăr și "a ascunde Adevărul pentru a nu tulbura pacea"***, mno, de unde "conștientizarea" mai sus-pomenită?


*** "să nu ascunzi adevărul credinței de dragul păcii"
Reply With Quote
  #6  
Vechi 23.01.2014, 16:25:40
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stireana Vezi mesajul
"Din toate confesiunile posibile" ar trebui să înlături destule pentru a ajunge la cifra corectă. Iar dacă tu nu vezi diferența dintre a-ți da viața pentru Adevăr și "a ascunde Adevărul pentru a nu tulbura pacea"***, mno, de unde "conștientizarea" mai sus-pomenită?


*** "să nu ascunzi adevărul credinței de dragul păcii"
Ok, reformulez: din toate cele 3 confesiuni creștine (mă furase valul retoricii...). :)
Da, acei creștini chiar își dau viața pentru Adevăr (nu doar pentru adevăr).
Și, revenind la ecumenism, cine "ascunde adevărul credinței" în cadrul discuțiilor ecumenice, de vreme ce aceia sunt teologi și cunosc exact diferențele interconfesionale? Ce-și ascund unii altora???
Citatul Sf. Maxim poate fi înțeles foarte bine în contextul istoric în care a trăit Părintele, de vreme ce atunci, din motive politice, se interzisese clar, printr-un document oficial, discuția despre una sau două voințe în Hristos. Atunci da, era un "ecumenism" instrumentalizat politic.
Revin, acum chiar nu mai am timp.
Doamne ajută!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca

Last edited by laurastifter; 23.01.2014 at 16:28:42.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 23.01.2014, 16:37:33
stireana stireana is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.08.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 128
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Și cine "ascunde adevărul credinței" în cadrul discuțiilor ecumenice, de vreme ce aceia sunt profesori universitari teologi și cunosc exact diferențele interconfesionale? Ce-și ascund unii altora???
Citatul Sf. Maxim poate fi înțeles foarte bine în contextul istoric în care a trăit Părintele, de vreme ce atunci, din motive politice, se interzisese clar, printr-un document oficial, discuția despre una sau două voințe în Hristos. Atunci da, era un "ecumenism" instrumentalizat politic.
Revin, acum chiar nu mai am timp.
Doamne ajută!
Spor la învățat!

Păi, bine, măi Laura :), taman ce-ai afirmat că unii sfinți (sfinți, da?) au mai avut reveniri asupra literelor emise (știm că așa e, nimic de cârcotit aici) și acum vii cu argumentul că cei de necontestat și necontrazis într-ale sporovăielilor ecumeniste(!) "sunt profesori universitari teologi"? :)) Simpatică foc!

Citatele astea din Vechii Sfinți nu-s de folosit o oră și atât, că le expiră timpul, se strică și devin neplăcute gustului teologilor contemporani. Unele mai merg, nu-s încă perimate, în ciuda țarcului de neogânditori care țin studentul cu "na la mama informație nouă, ia stai binișor să te tund de cea veche".

Last edited by stireana; 23.01.2014 at 16:40:26.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 24.01.2014, 14:25:26
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Și de această dată, sunt întru totul de acord cu Fani71.
La fel cum invatatura ortodoxa este aceeasi pentru cei ce cred in ea, conceptiile ecumeniste sunt aceleasi. Toti cei ce au aceste conceptii cred in aceleasi lucruri si gandesc la fel, deci e normal sa impartaseasca aceleasi puncte de vedere. Difera doar gradul de implicare, cei mai moderati spun ca ortodoxia e cea mai buna, iar celelalte culte sunt putin mai jos, iar ecumensimul radical sustine ca toate cultele sunt la fel de bune, fara diferentieri.
Scriam in alt mesaj ca intrand pe un forum baptist am avut discutii in contradictoriu mai mult cu un ortodox cu astfel de conceptii ecumeniste. Facuse si facultatea de teologie, preda religia sau a predat. Spunea ca fratele sau e preot greco-catolic, iar prietenul cel mai bun e baptist. M-a surprins cand a spus ca i-ar parea rau ca prietenul sa renunte la baptism si sa devina ortodox, cam la asta se ajunge cu ecumensimul.
Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Hmm... Cred că îngerii căzuți și-au luat demult doctoratul... din data de 16 iulie 1054.
Acum, însă, din fericire, mișcarea ecumenică a început să le conteste din ce în ce mai puternic validitatea tezei de doctorat. :)
Asta scriam in mesajul anterior celui scris de tine, cred ca nu l-ai citit. Ce rezultate a avut in cei 100 de ani miscarea ecumenista? S-a unit vreun cult cu altul? Sau au venit din alte culte la ortodoxie? Eu stiu un efect, chiar de la inceputul ei, schisma stilistilor. S-a datorat eforturilor Patriarhiei ecumenice de a merge pe calea ecumenismului. In 1920 au vrut sa faca unele concesii pentru apropierea de celelelalte culte. Au propus mai multe, printre altele schimbarea calendarului, a posturilor, etc. S-a aprobat doar schimbarea calendarului, singura care nu avea legatura cu dogma sau canoanele. Si asa s-a produs o schisma.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 24.01.2014, 18:35:45
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
La fel cum invatatura ortodoxa este aceeasi pentru cei ce cred in ea, conceptiile ecumeniste sunt aceleasi. Toti cei ce au aceste conceptii cred in aceleasi lucruri si gandesc la fel, deci e normal sa impartaseasca aceleasi puncte de vedere. Difera doar gradul de implicare, cei mai moderati spun ca ortodoxia e cea mai buna, iar celelalte culte sunt putin mai jos, iar ecumensimul radical sustine ca toate cultele sunt la fel de bune, fara diferentieri.
Scriam in alt mesaj ca intrand pe un forum baptist am avut discutii in contradictoriu mai mult cu un ortodox cu astfel de conceptii ecumeniste. Facuse si facultatea de teologie, preda religia sau a predat. Spunea ca fratele sau e preot greco-catolic, iar prietenul cel mai bun e baptist. M-a surprins cand a spus ca i-ar parea rau ca prietenul sa renunte la baptism si sa devina ortodox, cam la asta se ajunge cu ecumensimul.

Asta scriam in mesajul anterior celui scris de tine, cred ca nu l-ai citit. Ce rezultate a avut in cei 100 de ani miscarea ecumenista? S-a unit vreun cult cu altul? Sau au venit din alte culte la ortodoxie? Eu stiu un efect, chiar de la inceputul ei, schisma stilistilor. S-a datorat eforturilor Patriarhiei ecumenice de a merge pe calea ecumenismului. In 1920 au vrut sa faca unele concesii pentru apropierea de celelelalte culte. Au propus mai multe, printre altele schimbarea calendarului, a posturilor, etc. S-a aprobat doar schimbarea calendarului, singura care nu avea legatura cu dogma sau canoanele. Si asa s-a produs o schisma.
Da, din păcate, mulți dintre creștini sunt prea puțin pregătiți, din punct de vedere spiritual și psihologic, pentru a accepta o eventuală reunificare într-un timp extrem de scurt. Cred că de aceea se avansează greu, cu pași mici și progresele par nesemnificative.
Dacă mișcarea ecumenică și-ar atinge scopul imediat, ar suferi, poate, o înfrângere dureroasă prin faptul că, încercând să vindece dezbinările Bisericii, ar provoca, în mod indirect, alte schisme (a se vedea exemplul schismei stiliștilor, despre care ați amintit și dvs).
Este important ca, mai întâi, creștinii să aibă prilejul de a intra în conteact mult timp unii cu alții, de a stabili dialoguri pe diverse teme (teologice și nu numai), de a se cunoaște bine, cu scopul de a înțelege singuri (fără să li se țină discursuri propagandistice sterile) că toți sunt iubitori ai lui Hristos, chiar dacă perspectivele lor în privința credinței sunt, în anumite privințe, atât de diferite.
Doar așa vom ajunge să dorim unitatea: cunoscându-ne unii pe alții, învățând să pășim împreună (mai întâi timid, apoi apropiindu-ne unii de alții din ce în ce mai mult) pe drumul unității.
Pentru că "Ce este bun și frumos decât numai a locui frații împreună?" - se întreabă retoric Psalmistul.
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #10  
Vechi 26.01.2014, 00:46:23
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Da, din păcate, mulți dintre creștini sunt prea puțin pregătiți, din punct de vedere spiritual și psihologic, pentru a accepta o eventuală reunificare într-un timp extrem de scurt.
Tu chiar crezi ca e o problema strict de ordin "psihologic"?

Pentru ala care crede ca icoanele sunt idolatrie sa accepte ca idolatrul e crestin si invers, pentru cei care stiu ca iconoclastii au pierdut lupta cu ortodoxia, sa-i accepte ca un fel de "altfel de ortodocsi" e doar o chestiune de ordin "psihologic"?

Eu zic ca tine mai degraba de psihiatrie, trebuie toti injectati cu ceva astfel incat sa capete o perspectiva schizofrenica asupra a ceea ce este adevarat, astfel incat si o propozitie si contrariul ei sa fie privite in egala masura

Nu ti se pare ca asta seamana cu "dublethink" din "1984"?

"Doublethink is basically the power of holding two contradictory beliefs in one's mind simultaneously, and accepting both of them."

Citat:
Cred că de aceea se avansează greu, cu pași mici și progresele par nesemnificative.
Dacă mișcarea ecumenică și-ar atinge scopul imediat, ar suferi, poate, o înfrângere dureroasă prin faptul că, încercând să vindece dezbinările Bisericii, ar provoca, în mod indirect, alte schisme (a se vedea exemplul schismei stiliștilor, despre care ați amintit și dvs).
Si stii de ce?
Pentru ca nu incearca, cum ar fi corect si cum Biserica mereu a incercat, sa-i aduca la credinta pe cei rataciti.

Ci numind ratacirea "credinta" si oferindu-i chiar o cvasi-deplina autenticitate.

O astfel de perspectiva nu poate fi acceptata pe scara larga, nici macar de cei rataciti care si in ratacirea lor sunt deplin constienti ca nu pot ramane atat la valorile lor cat si imbratisa pe ale celuilalt ca fiind depline si adevarate asa cum le sustine el.

De asta si asa zisa "miscare ecumenica" se propaga insiduos, in umbra, fara a-si declara deplin scopurile, asa cum a facut pe acest topic de exemplu, pentru ca pusa in lumina ar face oamenii (chiar din ambele parti) sa fuga de ea ca de ciuma.

Citat:
Este important ca, mai întâi, creștinii să aibă prilejul de a intra în conteact mult timp unii cu alții, de a stabili dialoguri pe diverse teme (teologice și nu numai), de a se cunoaște bine, cu scopul de a înțelege singuri (fără să li se țină discursuri propagandistice sterile) că toți sunt iubitori ai lui Hristos, chiar dacă perspectivele lor în privința credinței sunt, în anumite privințe, atât de diferite.
Din fericire nu suntem toti chiar atat de sentimentali.

Pot sa accept ca respectivul este dedicat unei anumite idei de Hristos, dar in acelasi timp sa-l deplang ca nu poate merge nici spre deplinitatea credintei, nici a Harului.

Si din pacate, stiu ca si celalalt priveste lucrurile la fel.

Miscarea ecumenica in schimb isi propune sa predice amnezia si ipocrizia.
Ne facem ca anumite lucruri nu le vedem, nu exista, etc.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
catolicism, credinta, papa

Thread Tools
Moduri de afișare