Citat:
În prealabil postat de zaharia_2009
2. "... cu pace Domnuluji sa ne rugam..." fata de , "...in pace Domnului sa ne rugam" Alte sensuri, alte mesaje !
3. "...inca ne rugam pt. unitatea credintei" fata de , "...pt. unirea credintei" Absolut alte sensuri si alte si diferite cereri una de alta. Pai ortodocsii nu vor unirea cu toti ceilalti oricum ! Atentie !
|
Recomand în acest sens, pentru o mai bună edificare, cartea
”Liturghia Ortodoxă istorie și actualitate” - Ierom. Petru Pruteanu.
Aș mai aminti de o altă greșeală de traducere: ...”
plinătatea Bisericii Tale o păzește” și nu
”plinirea” (așa cum au tradus unii). Este vorba de ”plinătatea” pe care Biserica deja o are, nu de o ”plinire”, pe care Biserica încă nu ar fi atins-o.
Apoi ar mai fi interpolarea troparului Ceasului al III-lea în textul epiclezei, ca fiind una nepotrivită. Nici un mamuscris vechi a Sf. Vasile cel Mare sau a Sf. Ioan Gură de Aur, până în secolul al XVI-lea, nu prevedea citirea acestui tropar. Interpolarea troparului și a stihurilor încalcă orice regulă de gramatică și face textul lipsit de logică și de sens. Toate Anaforalele sunt adresate lui Dumnezeu-Tatăl. Se observă însă că troparul Ceasului al III-lea este adresat lui Dumnezeu-Fiul, ca Cel care a trimis la cincizecime pe Sfântul Duh. Prin urmare, introducerea acestui tropar face să începem rugăciunea către Tatăl, să o continuăm către Fiul și imediat să trecem iarăși la Tatăl - ceea ce e greșit.
Citat:
În prealabil postat de zaharia_2009
Tot aici : una este "Maria fecioara" si cu totul altceva este :Fecioara Maria" Fecioara Maria”
|
Sau corect ar fi ”Preasfântă Născătoare de Dumnezeu
mântuiește-ne pe noi” și nu ”miluiește-ne”.
Citat:
În prealabil postat de zaharia_2009
De asemenea sfintul Lavrentie al Kernigovului atrage atentia cu multa insistenta ca este vai de cei care scurteaza slujbele, indiferent de motiv,
|
Este nevoie de a rosti
Ectenia și Rugăciunea pentru catehumeni atunci când nu avem asemenea persoane în biserică sau nu? Putem elimina Ectenia și Rugăciunea pentru catehumeni atunci când (concret) în biserica respectivă nu este nici un catehumen; sau aceste elemente trebuie rostite indiferent de situație?
În general, Biserica, în rugăciunile ei, nu folosește expresii ce nu corespund realității sau sunt lipsite de sens. Mai ales în Ectenii, Biserica a știut să adapteze textul în conformitate cu realitățile timpului.