![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Nu stiu daca tacerea voastra este din cauza ca v-am bombardat cu lucruri care nu va privesc si nu va intereseaza, sau ca v-ati vorbit sa ma lasati in pace ca sa nu mai infestez forumul cu ecumenism ;-)
Dar in fine. Ce incerc eu sa fac nu este (sper) doar sa polemizez. De-a lungul anilor m-am tot intrebat ce ma face sa tot revin si sa discut si sa ma supar, sa ma tulbur, sa ma intristez si sa folosesc atata timp sa va scriu. Cred ca unul din motive este ca tin la voi, si vreau pe de o parte sa inteleg ce se petrece in Romania, iar pe de alta sa va comunic din felul in care intelegem ortodoxia si in alte parti, si sub alte lumini culturale. As vrea tare mult ca si tu, Catalin, sa intelegi ca se poate sa fii deschis fata de ceilalti crestini fara sa fii 'ecumenist' in sensul negativ de relativism si edulcorare a ortodoxiei. Si ca nu este vorba doar de doi trei aiuriti manipulatori care nu folosesc limbajul dur din citatele atat de mult vehiculate pe internet. De asta as vrea sa dau acum, si mai tarziu, referinte bibliografice si citate care sa ne scoata putin din searbada (in parte) polemica in care parem sa ne infundam. Dar iata o mica lista de articole si carti interesante pentru temele: cum trebuie intelese canoanele, felul de primire al neortodocsilor la ortodoxie, structura si esenta Bisericii, si filetism. Autorii sunt departe de a fi ecumenisti, in sensul definit ai sus de voi, adica sunt foarte cunoscatori ai parintilor si foarte critici la adresa confesiunilor occidentale. ERICKSON, J.H., « Reception of Non-Orthodox into the Orthodox Church », Diakonia 19/1-3 (1984-85) 68-86. ERICKSON, J. H., « The Orthodox Canonical Tradition », St Vladimir’s Theological Quarterly 27/3 (1983) 155-167. MEYENDORFF, J., « Ecclésiologie: les sources canoniques », dans J. MEYENDORFF, Initiation à la Théologie Byzantine. L’Histoire et la Doctrine, Initiations générales, Cerf, Paris 1975. (p. 107-122) AFANASSIEFF, N., L’Église du Saint-Esprit, traduit du russe par Marianne Drobot, Cogitatio Fidei 85, Cerf, Paris 1975. Meyendorff, Jean, Living Tradition, Crestwood, Ney York, St. Vladimirs Seminary Press, 1978. VOGEL, C., « Communion et Église locale aux premiers siècles. Primatialité et s YANNARAS, C., Vérité et unité de l’Église, Axios, Belgique 1989. (tradusa si pe romanerste dar nu o gasesc acum) Thompson, F., ZIZOULAS, J.D., L’Eucharistie, l’Évêque et l’Église durant les trois premiers siècles, traduit du grec par Jean-Louis Palierne, Théophanie, DDB, Paris 1994. _______, « L’Église locale dans une perspective eucharistique », Messager de l’Exarchat du Patriarche russe en Europe occidentale 97-100 (1978) 35-48. Ma opresc aici. Din pacate vroiam sa mai copiez unele dintr-un document care este pdf si nu am timp sa le copiez manual pe toate. Va urma.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
O profesoara americana i-a transmis unui preot ortodox dorinta papei de a-i invita pe parintele Paisie si parintele Porfirie la Vatican. Raspunsul amandurora a fost urmatorul: ”Nu, nu putem merge, fiindca Biserica Catolica si papa nu sunt pregatiti. Sunt stapaniti de mult egoism. Nu numai ca vor sa ne supuna, ci nu cred ca noi detinem adevarul. Nu e nevoie sa mergem. Mai bine sa ajutam la rezolvarea acestei probleme prin rugaciunile noastre“ Last edited by ovidiu b.; 31.01.2014 at 09:21:11. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Papa Francisc le-a spus credincioșilor că ei n-ar trebui să fie aroganți, crezând că sunt singurii care dețin adevărul. „Să porți un dialog presupune să crezi că și celălalt are ceva de spus și să-i accepți punctul de vedere sau perspectiva. Să participăm la un dialog nu înseamnă să renunțăm la ideile și tradițiile noastre, ci să nu le considerăm doar pe acestea valide și absolute“, a mai spus pontiful. Citeste mai mult: http://adevarul.ro/tech/internet/pap...6b2/index.html
Cu alte cuvinte există mai multe adevăruri. ”Mai multe adevăruri, raportate la Dumnezeu, este egal cu niciun adevăr.” (Petre Țuțea) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este normal ca intr-un dialog ecumenic fiecare sa porneasca de la pozitia lui pe care sa o ocnsidere corecta. Daca pe urma isi schimba parerea pentru ca ar fi cucerit de ortodoxie, este altceva. Oricum, pentru un catolic, a deveni ortodox este dupa invatatura lor actuala cel mai mic 'rau' care i se poate intampla, din observatiile mele. Cand papa face astfel de declaratii, trebuie sa stii ca in general se refera la 'deviatii' (de la catolicism) mult mai mari decat diferentele dintre ei si ortodocsi, pe care ei le considera insignifiante in vremurile noastre. Problemele mai mari le au mai ales in dialogul cu lumea ne-credincioasa, cu alte religii, si cu protestantii.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Atunci oare de ce nu mărturisesc întreg Adevârul și nu renunță la ereziile lor "insignifiante"?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru ca exista o greutate enorma a diferentei de cultura care s-a acumulat intre noi. Pentru ca (mai ales, probabil) intervin si considerente de putere (a papei) la care ei nu vor sa renunte. Asta e marea problema pana la urma. Dar, sincer, si la ortodocsi multe din conflictele actuale dintre ei (inclusiv cele de care vorbeam) tot pe lupta de putere (cine are intaietate unde etc) se bazeaza. Asa ca nu stiu daca avem dreptul sa ii judecam prea aspru pentru asta.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eu vorbeam de erezii, tu-i dai cu lupta pentru putere. Ți se pare a fi cam același lucru?
Dacă da, discuția s-a cam încheiat. Rămâi la monologul tău.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Dragă, nu poți fi în miciună și în același timp în adevăr.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Adică și cu felia unsă și cu slănina-n pod.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nu poti. Dar nu le poti cere celorlalti sa inceapa dialogul cu relativism. Dialog inseamna ca ii dam si celuilalt dreptul sa creada, ca si noi, ca are dreptate.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|