![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sunt curios cum ai ajuns la concluzia ca e adventist.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Parintele Cleopa:
"Să știți, fraților și părinților, că Dumnezeu a făcut lumea aceasta primăvara și a terminat-o, cum ați auzit, în șase zile..." Catolicii au afirmat ca "zilele" sunt de fapt etape, care au durat fiecare miliarde de ani ... pentru a se armoniza cu cosmologia Big-Bang si supozitia filozofica evolutionista. Ia uitati aici un extras din credinta catolica: http://www.credinta-catolica.ro/cate...facerea-lumii/ În câte zile a făcut Dumnezeu lumea? Dumnezeu a făcut lumea în șase zile. EXPLICAȚIE: Pentru ca noi să facem ceva ne trebuie un timp mai mult ori mai puțin îndelungat, însă Dumnezeu când vrea să facă ceva n-are nevoie de nici un timp, pentru că, fiind atotputernic, ajunge numai să vrea. Tot așa, când spunem că Dumnezeu a făcut lumea în șase zile, nu înțelegem șase zile ca ale noastre, ci poate să fie și șase secole, adică șase perioade de timp. Biserica ne lasă liberi a urma oricare părere a învățaților relativ la facerea lumii, numai să recunoaștem că toată lumea a făcut-o Dumnezeu, și că legile sau proprietățile naturale ale lumii nu vin din materie ca atare, dar Dumnezeu le-a orânduit și le-a stabilit. Last edited by AlbertX; 10.06.2014 at 08:44:56. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pr Serafim Rose:
Mulți teologi romano-catolici, de pildă, spun că ideea de Rai nu se potrivește cu descoperirile antropologiei moderne; deci trebuie să reinterpretăm totul pornind de la concluzia că omul a evoluat din animale inferioare. Păcatul strămoșesc, spun ei, trebuie să însemne că, de îndată ce omul a ajuns la o dezvoltare îndestulătoare spre adeveni conștient de sine, și deci de a se face om, această conștientizare a fost ca un fel de cădere. Raiul nu-și află loc potrivit în această schemă, fiindcă în Rai omul a fost o făptură îndumnezeită. Este foarte important să vedem cele două concepții cu totul potrivnice. Prima concepție arată că omul a fost făcut direct de Dumnezeu, cu o înțelepciune supraomenească, cu acea fire dintru început din care am căzut și la care suntem chemați să ne întoarcem. Cealaltă părere susține că omul provine din făpturile inferioare. Negreșit, a doua concepție duce la o filosofie a relativismului moral, căci, dacă am fost cândva un alt fel de făpturi, niște creaturi de felul maimuțelor, atunci urmează să ajungem altceva - ne îndreptăm către Supraom. Dacă ne ținem de părerea Sfinților Părinți, vedem că Hristos a murit cu adevărat pe Cruce. Este un eveniment real, fizic, nu o imagine sau o alegorie; totodată, ea are urmări duhovnicești, ducând la schimbarea condiției omului. Ea ne dă mântuire: nu o mântuire în sens figurat, ci mântuirea reală. Tot așa, și Adam a gustat dintr-un pom, și astfel a pierdut Raiul. Și acesta a fost un eveniment real, cu urmări duhovnicești, schimbând condiția omenească. Cercetarea Părinților în privința evoluției a dat la iveală ceva remarcabil - învățătura catolică și cea ortodoxă despre Adam și zidire sunt semnificativ diferite, iar „evoluția" se potrivește mult mai bine tocmai cu doctrina catolică, dar nicidecum cu cea ortodoxă ! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu are nicio importanta. Poti gasi si multe site-uri catolice cu explicatii ale evolutionismului teist, dar nu si ortodoxe (repet de fiecare data, excludem pe Kalomiros). |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai incearca. Citat:
Sau e un gest reflex?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|