![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Catalin, daca se poate , imi poti spune concret in ce studiu sau articol al Par. Petru ai citit asemenea minune? Imi poti da un link? Eu nu cred ca a spus parintele asa ceva. este adevarat ca foarte multi oameni citesc studiile si articolele dansului insa nu toti inteleg cum se cuvine ceea ce spune parintele.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 08.12.2014 at 00:18:46. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Si insist , pentru ca eu am citit articolul dansului despre casatorire si recasatorire, divort (daca despre aceasta este vorba), si nici pe departe nu a fost vorba de ceea ce s-a insinuat aici legat de cununia in Biserica. Par. Petru este cel mai aprig critic al celor ce traiesc in curvie.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Confirm, l-am citit Èi eu.
Cred că-l găseÈti pe teologie.net. L.E. L-am găsit eu: http://www.teologie.net/data/pdf/PP-studiu-cununie.pdf
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" Last edited by DragosP; 08.12.2014 at 08:07:02. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
"Pe lângă Slujba primei și celei de a doua Cununii â ambele cu rânduială deja stabilită în Biserică, s-a practicat, pentru situații de excepție, și o Slujbă specială de Cununie a celor vârstnici (peste 40-45 de ani), care au trăit mai mulți ani căsătoriți civil, nefiind însă cununați în Biserică. În astfel de situații, chiar dacă este vorba de prima Cununie, preotul va exclude din Ectenia Mare și din celelalte rugăciuni cererile ce se referă la nașterea de prunci. În rest, slujba rămâne neschimbată. Trebuie menționat faptul că astfel de slujbe âs-au impusâ mai ales pornind de la ideea că un bărbat și o femeie, chiar dacă sunt căsătoriți civil și sunt fideli unul față de altul (!), dar dacă nu sunt și cununați, trăiesc în desfrânare. O astfel de idee s-a acreditat, mai ales în ultimile secole, datorită Pidalionului (sfârșitul sec. XVIII) și a altor cărți de drept bisericesc sau îndreptare de spovedanie. Mai mult decât atât, unii preoți îi îndeamnă foarte insistent pe cei necununați să se cunune, fie și mai târziu, iar dacă nu o fac, îi opresc și la împărtășire și îi canonisesc destul de aspru. Bineînțeles, obligativitatea Cununiei este și va rămâne un ideal general recomandabil, dar el nu trebuie făcut doar în virtutea unei tradiții, ci trebuie pe deplin conștientizat și liber asumat de ambii miri, atât ca act în sine, cât și ca responsabilități ce rezultă din acest act. Pe de altă parte, așa cum am arătat și în partea istorică a studiului, un cuplu care este căsătorit civil (ceea ce deja nu este concubinaj), nu poate fi învinuit de adulter. Evident, această problemă nu se pune în țările sau regiunile unde toate familiile obligatoriu se cunună â ceea ce e foarte bine și lăudabil (mai ales dacă Cununia e făcută conștient), dar se pune foarte acut acolo unde există foarte multe cupluri necununate: fie din cauza prigoanei comuniste care a avut loc (în spcial în fostul spațiu sovietic), fie din cauza că unul dintre soți este ateu sau de altă religie/confesiune. Tocmai de aceea, pornind de la aceste considerente istorice, dar mai ales de la cele pastorale și misionare, Marele Sobor Arhieresc al Bisericii Ruse, în Fundamentele Concepției sociale (din anul 2000) recunoaște, prin iconomie, valabilitatea căsătoriei civile, chiar și în lipsa celei bisericești, dacă aceasta nu s-a putut săvârși din motive obiective. Acest document, plus altul din 1998 destinat duhovnicilor, arată clar că însoțirea celor căsătoriți civil, dar necununați, nu este adulter, și mai ales în cazul în care unul dintre soți se opune Cununiei, celuilalt i se dă voie să se împărtășească, fără vreo epitimie specială. Repetăm că în acest caz este vorba de iconomie și nu de o regulă a Bisericii. Această excepție, des întâlnită mai ales în Rusia, dar pe alocuri și în Republica Moldova, este valabilă doar în condiții speciale bine cunoscute de duhovnic. În mod normal, regulile canonice ale Bisericii Ortodoxe obligă mirii ortodocși să se cunune în Biserică, de către preot, fără ca această Cununie să suprime procedura civilă de căsătorie, și ea foarte importantă." Deci este foarte clar, ideea este ca daca unul dintre cei doi se opune Cununiei, fiind ateu, de exemplu, atunci cred ca ne aflam exact in situatia din I Corinteni 7. Iar Parintele spune clar in studiu ca hotararea este al Marelui Sobor arhieresc al Bisericii ortodoxe ruse. Eu personal cred ca este nedrept sa oprim o persoana credincioasa si traitoare de la Sfintele Taine doar pentru ca este casatorita cu un necredincios. De altfel situatiile particulare aparute in perioada comunista sunt foarte multe, chiar tatal meu, fiind secretar de partid, nu s-a cununat religios cu mama mea, insa la batranete , inainte de a muri, inima lui s-a indreptat catre Dumnezeu, iar participarea lui la Sfanta Liturghie era un continuu plans si zbucium sufletesc. A murit insa necununat, Dumnezeu sa il ierte , iar mama mea care traieste, se spovedeste si participa activ la viata Bisericii.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 08.12.2014 at 23:50:21. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Studiul o fi bun.
Chestia e că astfel de concluzii, colportate fără discernământ sunt smintitoare. Da' rău, încurajând pe față curvia.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Par Petru spune asa:
"Bineînțeles, obligativitatea Cununiei este și va rămâne un ideal general recomandabil, dar el nu trebuie făcut doar în virtutea unei tradiții, ci trebuie pe deplin conștientizat și liber asumat de ambii miri, atât ca act în sine, cât și ca responsabilități ce rezultă din acest act. " Aceasta este fraza completa care este cat se poate de corecta si adevarata. Astazi multi ortodocsi cu numele se cununa in virtutea unei traditii dar habar nu au de importanta momentului, efectiv nefiind constienti de asumarile pe care trebuie sa si le ia in urma acestei taine. De aceea curvarii dupa casatorie, de aceea neintelegeri, de aceea minciuna, ura si egoism in multe familii asa zis ortodoxe. reamintesc ca , cu toata Taina cununiei savarsita de preot intre doi ortodocsi, daca cei doi s-au dus ca fariseii in fata altarului, purtand in inima minciuna, sau neiubire , indemnati de alte scopuri decat dragostea si dorinta de a da nastere de prunci (aranjamente materiale, etc) atunci Dumnezeu nu cred ca va binecuvanta o astfel de casatorie. Aceasta taina a cununiei nu se concretizeaza cu harul pe care noua familie ar trebui sa il primeasca in urma Tainei cununiei. Iar acest fapt este confirmat de multitudinea de divorturi, de multitudinea de casnicii esuate in diverse compromisuri care mai de care mai pacatoase. E usor sa aruncam cu noroi (facandu-i curvari) in oamenii care incearca sa traiasca crestineste si care poarta o cruce grea avand ca sot sau sotie un ateu sau o persoana de alta confesiune. Aceasta este iubirea de semeni pe care vrem sa o aratam oamenilor? Si asa am ajuns sa aplicam canoanele ca pe niste sabloane ca la examenul pentru permis? Esti cununat in Biserica? da, atunci nu esti curvar. Nu esti cununat? atunci esti curvar. Ei bine, daca Dumnezeu, in mare mila si dreptatea Sa, tine cont de toate conjuncturile si situatiile prin care trece un om in viata sa atunci cand il judeca, noi de ce nu am face acelasi lucru cand catalogam oamenii? Dar oare nu ar fi mai bine sa nu mai catalogam noi pe nimeni ? nu ar fi mai intelept asa?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
"O familie căsătorită civil (adică și responsabil), în cazul în care soții sunt fideli unul altuia, relația lor nu poate fi numită curvie. Pentru o astfel de afirmație sau catalogare în Biserica Rusă ești caterisit, nici mai mult nici mai puțin. (În Rusia sunt milioane de familii necununate.)" "Eu vă rog insistent să-mi dați măcar un argument (de până în sec. 17 când lucrurile s-au cam infectat) că relația dintre doi soți căsătoriți civil, dar necununați este curvie. Vă dați seama ce prostie spuneți? Înseamnă că peste 2 miliarde de familii necununate ortodox câte există pe fața pământului trăiesc în curvie? Un soț și o soție de confesiune baptistă, de exemplu, dacă sunt fideli unul față de altul, dar nu sunt cununați (ci doar căsătoriți civil), trăiesc în curvie? Mai citiți Scriptura și lăsați prejudecățile ortodoxiste(nu ortodoxe). " Si cea mai tare: "Mai scolastic și chiar eretic nici că se putea. Păi eu care sunt ieromonah nu mă mântuiesc pentru că nu sunt cununat?" Vedem iar afirmatia pe care Parintele o foloseste des, ca de la un timp lucrurile s-au stricat in Biserica, mitul reintoarcerii la origini. Sper ca in acest caz sa nu ne intoarcem pana la perioada in care se putea avea mai multe sotii. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Daca se intra pe linkul respectiv este, la inceputul paginii, o indicatie cu un link: discutia a pornit de aici. Daca ne ducem pe acel link vom vedea despre ce este vorba. Parintele expunea pe forum un caz al unei femei casatorite cu un necredincios, care pe la 60 ani, a inceput sa mearga la Biserica, sa se spovedeasca, sa se indrepte si care ducea o viata duhovniceasca. Preotul care o spovedea, odata s-a intalnit cu sotul acestei femei pe strada, care fiind beat , i-a promis ca se cununa cu femeia la Biserica. Atunci preotul respectiv, s-a dus la ei acasa, si profitand de betia omului l-a botezat si i-a cununat. Acesta este cazl pe care l-a expus Par. Petru pe forum , intreband interlocutorii ce parere au. Un user Ioachim i-a raspuns atunci astfel: " Intr-un fel (dar asta nu inseamna ca aprob sau sunt de acord) o canonisea pe biata femeie pt. pacatele ei, ale lor impreuna de fapt.... de a fi ajuns pana aici (la urma urmei nu trebuiau sa traisca impreuna deloc....INAINTE de cununie). In fapt ea era cea care prin desfrau s-a oprit de la comuniune." Ceea ce, fie vorba intre noi este o mare prostie. Iar Par. Petru a raspuns cu citatul dat de tine. Catalin, deci este vorba despre o femeie care este credincioasa ce are o credinta ortodoxa traitoare dar care in tinerete s-a cununat cu un necredincios. Acela a fost si este barbatul ei, iar Par. Petru chiar face trimitere la 1 Corinteni 7 prin care barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa si invers. La aceasta situatie s-a referit Parintele cand a postat cele spuse. Acum nimeni nu va putea veni aici sa sustina ca un barbat sau o femeie credincioasa , cununata cu un necredincios/a este curva sau curvar. Usor catalogam si judecam dar nu ne gandim ca adunam pacate pe sufletele noastre. De la o discutie pe un caz particular sa generalizam si sa denigram eu zic ca e mare greseala. Imi pare rau ca ne inecam in litera legii dar uitam de duhul ei. Eu personal, nu cred ca o femeie credincioasa si traitoare a credintei casatorita cu un necredincios traieste in curvie. A crede invers , dupa mine este habotnicie sau extremism. In incheiere , iata un articol al parintelui, care condamna pe crestinii ortodocsi care traiesc fara cununie , intr-un mod destul de aprig. http://www.teologie.net/2014/06/24/t...-te-cine-esti/ "Tu în ce stare ești? Fii sincer(ă) și recunoaște asta înaintea lui Dumnezeu! Nu te ascunde după cuvinte! Mergi la mărturisire (spovedanie) și spune exact cine ești! Nu încerca să-ți lustruiești imaginea, părând un „om de treabă”… Pocăiește-te și cere un canon de îndreptare! Și nu folosi mărețul cuvânt: „dragoste / iubire” pentru ați justifica poftele și patimile, căci pe Dumnezeu, Făcătorul tău, nu-L poți minți… Iar dragostea, al cărei izvor este chiar El, înseamnă de fapt altceva. Vei înțelege asta numai dacă vei fi într-o legătură vie și permanentă cu El. Nu-i păcat să iubești, dar e mare păcat să curvești! În prezent, tineretul nu doar că s-a obișnuit cu curvia, ci i-a găsit și denumiri alternative, care să-i scutească de rușine, numai că nu-i scutește nici de păcat și nici de consecințele lui. „Concubinajul”, „relația [sexuală / amoroasă’], „căsătoria de probă” etc., tot curvie sunt, iar cei care fac asta sunt curvari și curve! Și nu contează cum vă văd oamenii (căci mulți sunt ca și voi), ci contează cum vă vede Dumnezeu! Dacă nu vreți să fiți curvari și curve trebuie ori să vă căsătoriți, ori să trăiți în feciorie. Altă cale nu există! " PS. Indemn pentru toti cei care vor sa fie cu adevarat bine informati: cand cititi, cititi tot, luati toate informatiile, duceti studiul pana la capat, nu va opriti la jumatate de drm, caci riscati sa ramaneti pe jumatate informati. Este doar un indemn, daca voiti urmati, daca nu, nu. Iertati.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Sfanta Scriptura | EDI | Despre Sfanta Scriptura | 0 | 09.06.2008 15:19:49 |
| Sfanta Scriptura | danyel | Despre Sfanta Scriptura | 22 | 13.11.2007 00:39:18 |
| Sfanta Scriptura | Dodi | Despre Sfanta Scriptura | 6 | 24.03.2007 04:27:38 |
| Contradictii in SF Scriptura? | danyel | Generalitati | 33 | 01.01.2007 01:34:52 |
|
|