![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Confirm, l-am citit Èi eu.
Cred că-l găseÈti pe teologie.net. L.E. L-am găsit eu: http://www.teologie.net/data/pdf/PP-studiu-cununie.pdf
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" Last edited by DragosP; 08.12.2014 at 07:07:02. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Pe lângă Slujba primei și celei de a doua Cununii â ambele cu rânduială deja stabilită în Biserică, s-a practicat, pentru situații de excepție, și o Slujbă specială de Cununie a celor vârstnici (peste 40-45 de ani), care au trăit mai mulți ani căsătoriți civil, nefiind însă cununați în Biserică. În astfel de situații, chiar dacă este vorba de prima Cununie, preotul va exclude din Ectenia Mare și din celelalte rugăciuni cererile ce se referă la nașterea de prunci. În rest, slujba rămâne neschimbată. Trebuie menționat faptul că astfel de slujbe âs-au impusâ mai ales pornind de la ideea că un bărbat și o femeie, chiar dacă sunt căsătoriți civil și sunt fideli unul față de altul (!), dar dacă nu sunt și cununați, trăiesc în desfrânare. O astfel de idee s-a acreditat, mai ales în ultimile secole, datorită Pidalionului (sfârșitul sec. XVIII) și a altor cărți de drept bisericesc sau îndreptare de spovedanie. Mai mult decât atât, unii preoți îi îndeamnă foarte insistent pe cei necununați să se cunune, fie și mai târziu, iar dacă nu o fac, îi opresc și la împărtășire și îi canonisesc destul de aspru. Bineînțeles, obligativitatea Cununiei este și va rămâne un ideal general recomandabil, dar el nu trebuie făcut doar în virtutea unei tradiții, ci trebuie pe deplin conștientizat și liber asumat de ambii miri, atât ca act în sine, cât și ca responsabilități ce rezultă din acest act. Pe de altă parte, așa cum am arătat și în partea istorică a studiului, un cuplu care este căsătorit civil (ceea ce deja nu este concubinaj), nu poate fi învinuit de adulter. Evident, această problemă nu se pune în țările sau regiunile unde toate familiile obligatoriu se cunună â ceea ce e foarte bine și lăudabil (mai ales dacă Cununia e făcută conștient), dar se pune foarte acut acolo unde există foarte multe cupluri necununate: fie din cauza prigoanei comuniste care a avut loc (în spcial în fostul spațiu sovietic), fie din cauza că unul dintre soți este ateu sau de altă religie/confesiune. Tocmai de aceea, pornind de la aceste considerente istorice, dar mai ales de la cele pastorale și misionare, Marele Sobor Arhieresc al Bisericii Ruse, în Fundamentele Concepției sociale (din anul 2000) recunoaște, prin iconomie, valabilitatea căsătoriei civile, chiar și în lipsa celei bisericești, dacă aceasta nu s-a putut săvârși din motive obiective. Acest document, plus altul din 1998 destinat duhovnicilor, arată clar că însoțirea celor căsătoriți civil, dar necununați, nu este adulter, și mai ales în cazul în care unul dintre soți se opune Cununiei, celuilalt i se dă voie să se împărtășească, fără vreo epitimie specială. Repetăm că în acest caz este vorba de iconomie și nu de o regulă a Bisericii. Această excepție, des întâlnită mai ales în Rusia, dar pe alocuri și în Republica Moldova, este valabilă doar în condiții speciale bine cunoscute de duhovnic. În mod normal, regulile canonice ale Bisericii Ortodoxe obligă mirii ortodocși să se cunune în Biserică, de către preot, fără ca această Cununie să suprime procedura civilă de căsătorie, și ea foarte importantă." Deci este foarte clar, ideea este ca daca unul dintre cei doi se opune Cununiei, fiind ateu, de exemplu, atunci cred ca ne aflam exact in situatia din I Corinteni 7. Iar Parintele spune clar in studiu ca hotararea este al Marelui Sobor arhieresc al Bisericii ortodoxe ruse. Eu personal cred ca este nedrept sa oprim o persoana credincioasa si traitoare de la Sfintele Taine doar pentru ca este casatorita cu un necredincios. De altfel situatiile particulare aparute in perioada comunista sunt foarte multe, chiar tatal meu, fiind secretar de partid, nu s-a cununat religios cu mama mea, insa la batranete , inainte de a muri, inima lui s-a indreptat catre Dumnezeu, iar participarea lui la Sfanta Liturghie era un continuu plans si zbucium sufletesc. A murit insa necununat, Dumnezeu sa il ierte , iar mama mea care traieste, se spovedeste si participa activ la viata Bisericii.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 08.12.2014 at 22:50:21. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Studiul o fi bun.
Chestia e că astfel de concluzii, colportate fără discernământ sunt smintitoare. Da' rău, încurajând pe față curvia.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Par Petru spune asa:
"Bineînțeles, obligativitatea Cununiei este și va rămâne un ideal general recomandabil, dar el nu trebuie făcut doar în virtutea unei tradiții, ci trebuie pe deplin conștientizat și liber asumat de ambii miri, atât ca act în sine, cât și ca responsabilități ce rezultă din acest act. " Aceasta este fraza completa care este cat se poate de corecta si adevarata. Astazi multi ortodocsi cu numele se cununa in virtutea unei traditii dar habar nu au de importanta momentului, efectiv nefiind constienti de asumarile pe care trebuie sa si le ia in urma acestei taine. De aceea curvarii dupa casatorie, de aceea neintelegeri, de aceea minciuna, ura si egoism in multe familii asa zis ortodoxe. reamintesc ca , cu toata Taina cununiei savarsita de preot intre doi ortodocsi, daca cei doi s-au dus ca fariseii in fata altarului, purtand in inima minciuna, sau neiubire , indemnati de alte scopuri decat dragostea si dorinta de a da nastere de prunci (aranjamente materiale, etc) atunci Dumnezeu nu cred ca va binecuvanta o astfel de casatorie. Aceasta taina a cununiei nu se concretizeaza cu harul pe care noua familie ar trebui sa il primeasca in urma Tainei cununiei. Iar acest fapt este confirmat de multitudinea de divorturi, de multitudinea de casnicii esuate in diverse compromisuri care mai de care mai pacatoase. E usor sa aruncam cu noroi (facandu-i curvari) in oamenii care incearca sa traiasca crestineste si care poarta o cruce grea avand ca sot sau sotie un ateu sau o persoana de alta confesiune. Aceasta este iubirea de semeni pe care vrem sa o aratam oamenilor? Si asa am ajuns sa aplicam canoanele ca pe niste sabloane ca la examenul pentru permis? Esti cununat in Biserica? da, atunci nu esti curvar. Nu esti cununat? atunci esti curvar. Ei bine, daca Dumnezeu, in mare mila si dreptatea Sa, tine cont de toate conjuncturile si situatiile prin care trece un om in viata sa atunci cand il judeca, noi de ce nu am face acelasi lucru cand catalogam oamenii? Dar oare nu ar fi mai bine sa nu mai catalogam noi pe nimeni ? nu ar fi mai intelept asa?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
V-am remarcat din postarile anterioare iar acum vreau doar o confirmare ca am inteles bine ce ati spus. Last edited by crinrin; 09.12.2014 at 08:47:27. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eu zic că ai înțeles bine, după cum, pe de altă parte, dacă tot nu crezi în Dumnezeu, nu e curvie dacă trăiești necununat în fața Lui.
Cam asta reiese. ![]()
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Taina, însă, ține de conlucrarea mirilor cu harul care li se dă. Fără participarea ta, fără dorința ta de a spori în unirea cu Hristos și cu soțul tău, de a-l cunoaște prin Hristos pe cel de lângă tine și de a crește duhovnicește în timp, prin prilejurile pe care viața ți le oferă, căsătoria nu este taină. Niciuna din Tainele Bisericii nu operează magic, din afara noastră, adăugând un har peste noi indiferent de participarea noastră. În toate suntem chemați să ne întâlnim cu Hristos și să-L cunoaștem conștient și asumat. Ca o completare la articolului părintelui Pruteanu, de data asta cu referire chiar la Taina Nunții, nu la ritualul Cununiei, iată ce spune părintele Stăniloae: Taina Căsătoriei. Revenind la întrebare: Harul celor în situația de mai sus este refuzat de către ei, prin atitudinea și starea lor sufletească. Este ca și cum s-ar uni doi oameni morți duhovnicește. Ei pot ieși din starea asta nu divorțând, ci, din moment ce s-au unit doar trupește, să se unească și sufletește și prin credința în Hristos. Ai putea spune că dacă rămân la această stare, divorțul este păcat în aceeași măsură în care este lipsa iubirii dintre ei. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si tu ai spus acelasi lucru ca dobrin7m, doar cu alte cuvinte. Multumesc. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar nu despre asta era vorba, ci ca Parintele considera ca nu e mare diferenta daca cineva e casatorit doar la sfat, nu si la Biserica. Si nu se referea doar la situatiile speciale din Rusia, ci la toti, inclusiv de alte religii. Dar eu am amintit doar aceasta inadvertenta, dar in alt mesaj era un articol in care spunea ca majoritatea vietilor sfintilor sunt false hagiografii. Cum poti sa spui asa ceva, nici macar un simplu credincios nu spune asa ceva. Nu doar astea, la articolul despre impartasirea deasa spune ca nu trebuie sa ne spovedim inainte de Impartasanie, e de ajuns si o spovedanie la o luna si te poti impartasi in fiecare duminca. Ce sa mai zici? |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfanta Scriptura | EDI | Despre Sfanta Scriptura | 0 | 09.06.2008 14:19:49 |
Sfanta Scriptura | danyel | Despre Sfanta Scriptura | 22 | 12.11.2007 23:39:18 |
Sfanta Scriptura | Dodi | Despre Sfanta Scriptura | 6 | 24.03.2007 03:27:38 |
Contradictii in SF Scriptura? | danyel | Generalitati | 33 | 01.01.2007 00:34:52 |
|