![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#71
|
||||
|
||||
![]()
@Capy
Capy, nu ai inteles inca ca nu e cazul sa tot corectezi ceva ce nu e gresit? Nimeni din cei carora li te-ai adresat nu a afirmat ceea ce insisti tu sa ne imputi. Nimeni nu a zis ca in Hristos sunt doua persoane, nimeni nu a contestat enipostazierea firii umane in Ipostasul divin, nimeni nu a spus ca ipostasul Fiului s-a transformat in om, deducandu-se de aici cumva ca dupa Intrupare n-ar mai fi Dumnezeu. Si atunci de unde si pana unde aceasta insistenta? Tii neaparat sa zicem toti ca tine ca Hristos e om desavarsit dar nu persoana umana? Eu o sa zic in continuare ca e persoana divino-umana, fiindca nu pot sa gandesc relatia dintre uman si divin decat prin intermediul Cuiva divino-uman, care sa aiba atat identitate divina, cat si identitate umana. In postarea Sophiei de mai jos, ti se pare totul ok dpdv al acriviei terminologice dogmatice? Nu exista nici o afirmatie care sa denatureze vreo hotarare sinodala aici ? Nici o afirmatie de-a Sophiei n-are consecinte ontologice si soteriologice grave? Ai avea ceva de comentat, de adaugat, de schimbat la ce afirma ea? Citat:
Citat:
Iar fariseii, in obsesia lor pt. litera scrisa, isi strecurau licorile, si ce mai beau ei printr-o panza de tifon ca nu cumva, God forbid!, sa le intre vreo insecta necurata in gura ca se spurcau de numa'. In schimb, insa, rigiditatea lor in litera i-a facut sa fie impermeabili la duhul care da viata si nuanteaza si lumineaza intelesurile, ajungand, metaforic vorbind, sa inghita ditamai dromaderul cu cocoasa din ulciorul cu lapte, incantati ca nu s-au spurcat cu vreun tantar. Last edited by delia31; 04.03.2015 at 20:39:54. |
#72
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
In schimb, de partea cealalta nu am vazut nici macar un citat care sa spuna ca Hristos nu este persoana umana. Asa ca cine sustine invatatura Bisericii? Si nu, nu sunt nici intruchiparea, nici cenzorul invataturii Bisericii. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Adevarul este ca asa putem sa continuam la nsfarsit. Eu am spus pe ce sustin afirmatiile, sa vedem pe ce ti le sustii tu. Si nu astept citate pe care sa le interpretezi, ci o afirmatie clara si precisa cum ca Hristos nu este persoana umana. Citat si sursa.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#73
|
||||
|
||||
![]()
Daca Hristos nu este o taina, intruparea lui Dumnezeu nu este o taina, atunci ce este o taina?
As putea spune ca taina Sfintei Treimi si taina intruparii lui Hristos (si implicit a intregii Sale existente) sunt cele mai mari taine. Taina presupune efortul neincetat de cunoastere, proces de cunoastere infinit in eternitate. "Și aceasta este viața veșnică: Să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, și pe Iisus Hristos pe Care L-ai trimis. " Ioan 17,3.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#74
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Care vrea sa arate, ca poate sa gindeasca, Ce s-a facut c-a inteles, nimic probabil Regurgitand prostii din timp indispensabil. Nu-i nega sa pasca, prostia fara de minte Zidind idei lanoase perfidiei oseminte, Ca poate se aprinde si-si arata exuberanta, Iubind ocazional berbecii si transhumanta. |
#75
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sănătate, post ușor și toate cele bune! |
#76
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar faptele singure nu maintuiesc singure. Ele trebuie insotite de credinta. Pe ce se bazeaza credinta, daca nu pe dogma? Cunosterea invataturilor Bisericii trebuie sa fie un efort individual sustinut si de preoti si arhierei. Altfel ne plangem ca nu exista cateheze. Altii se plang ca nu au timp sa participe la ele. Acum infieram si catehizarea prin pastorala pentru ca unii nu inteleg anumiti termeni? Si, sa stii, pastoralele se citesc in biserica. Citat:
Ce???? Nu stiu ce ai inteles tu. Nu. Simplu si la obiect: Sfanta Treime este una in Fiinta (fire), in 3 ipostasuri sau 3 Persoane: Tatal, Fiul si Duhul Sfant. Nu te supara, dar tu nu ai inteles.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#77
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca nu il gasesti cine ar trebui sa faca vizita la oftalmolog?
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#78
|
|||
|
|||
![]()
Am dat o grămadă de citate. Numai să fii de rea credință, să te faci că nu le vezi, inclusiv Hotărârile Sinodului Ecumenic (citește-le cu atenție - nu ca pe ziar). Și oricum, la tine opiniile păr. Dumitru Stăniloae sunt confundate cu Biserica Ortodxă, nu doar locală, ci universală!
Last edited by Capy; 04.03.2015 at 21:28:07. |
#79
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Taina de nepatruns a intruparii si a intrepatrunderii firilor si persoanelor. In preajma careia nu se cade sa ne apropiem decat descaltati de intentia de a o analiza rationalist ca pe-o captura. In preajma tainei, se tace. Precum sunt convinsa ca stii. Si cred ca si experimentezi. Daca vrei totusi s-o exprimi dogmatic, tre sa fii constient de neputinta cuvintelor de a o rosti. Si asta sunt convinsa c-o stii. Indraznesc asa, neadecvat, didactic s-o denumesc cumva si ma stradui sa n-o ciuntesc cu mintea mea colturoasa, avand rugamintea de iertare ca nu ma pricep eu sa deslusesc cele de care si ingerii se minuneaza. Vad aici o dubla unitate: 1. Unitatea de fiinta a) cu dumnezeirea si b) cu umanitatea si 2. Unitatea (in sensul de comuniune) ipostatica. A nu se confunda cu unirea ipostatica a celor doua firi intr-un singur Ipostas- pct.1.b. a) cu celelalte Doua Persoane ale Treimii si b) cu celelalte nu-stiu-cate miliarde de persoane ale umanitatii. Citat:
Raportul persoanei cu firea? Firea nu poate exista in afara unei persoane. Si nici invers. Nu poate exista umanitate daca nu exista persoane umane. Unde exista persoana umana exista si fire umana si unde exista fire umana exista si persoana umana. In cazul exceptional al lui Hristos, firea Lui umana nu subzista intr-o alta persoana separata, alta decat Persoana Logosului divin existent din veci, ci in interiorul acestei Persoane divine din veac, si-a enipostaziat, impropriat, asumat si firea pe care n-o avea. Pentru asta spunem despre El ca e Persoana divino-umana, spre deosebire de Tatal si de Sf. Duh care sunt persoane divine, nu divino-umane. Si cu chestia asta nu-i Capy de acord. Si cam atat, frate, pentru moment. Ca vreme e sa vorbesc, vreme e sa tac. Vreme e sa-mi vad lungul nasului si sa nu fac pe talcuitorul tainelor in fata celor ce vietuiesc in ele. Am ajuns eu sa te invat pe tine! Sa fim seriosi! Iarta-mi, asadar, te rog, superficialitatea si saracia si lipsa de miez. Si celelalte neajunsuri... Si-ti multumesc pt. incredere si cuvintele pretioase dar mult prea over estimated. Venind din partea ta, ma onoreaza dar ma si pun pe ganduri. Toti sfintii cu tine si cu toti ai tai! Last edited by delia31; 05.03.2015 at 11:06:04. |
#80
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iar eu repet, nu imi sustin afirmatia doar pe "parerea" parintelui Staniloaie, ci si pe validarea Sfantului Sinod la BOR, pe marturisirea din Crez, pe invataturile Sfintilor Parinti si in final pe fapul ca afirmatia ta este absurda aplicand logica simpla (nu simplista): "Hristos este Om, dar nu persoana umana". Tu, in schimb, iti bazezi afirmatia pe parerea ta personala si pe interpretarea tendentioasa a invatatutilor Sfintilor Parinti, care nu spun ca Hristos nu este persoana umana. Si imi pare rau dar "argumentul": "am venit cu o gramada de argumente" sau "am dat o gramada de citate", fara sa poti nominaliza unul singur se foloseste atunci cand nu ai nici un argument/citat in afara de parerea personala.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
|