Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 05.03.2015, 13:44:09
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Yasmina Vezi mesajul
Nu stiu,eu nu am intalnit aceste cazuri deoarece oamenii pe care ii cunosc la biserica nu-I cunosc si in spatii intime,nu stiu cum reactioneaza in afara bisericii.Nu ai cum sa cunosti foarte bine strainii.
Sunt surprize chiar si printre cei casatoriti de multi ani ,fiecare om este o taina;este imatur si superficial sa facem afirmatii de genul celor care fac titlul topicului de fata.
A spune ca par credinciosi dar sunt rai este o afirmatie cam deplasata deoarece nu-i cunoastem intim,nu stim cat se sacrifica acasa,la serviciu,pe strada etc...
De aceea ne spune Dumnezeu sa nu judecam oamenii pt ca duhovniceste nu avem dezvoltare,nu vedem dincolo de aspectele vizuale ale lumii;gandim despre altii cu patimile noastre,reflectam neajunsurile noastre lor.

Am intalnit un caz aparte,dar nu pot spune ca omul respectiv era rau.Cand biserica noastra este inchisa(de Pasti,de Craciun etc) trebuie sa ma duc intr-o alta localitate la o biserica ortodoxa Americana.Parintele de acolo se indreapta catre 70 si arata ca un bunic dragut cu barba alba;este si genul sociabil si prietenos astfel ca mi-a intrat la inima de prima data,cand il vezi nu poti sa nu zambesti si mai ales sa-l saluti cu respect si incantare.
Intr-un weekend l-am vazut intr-un restaurant,eu singura,dansul cu familia.Normal,ca m-am dus inspre dansul l-am salutat cu multa incantare pt ca il indragesc si-l stimez mult...numai ca preoteasa a facut o scena de gelozie pe loc!!! M-a intrebat cu un ton suparat si iritat"bine,bine dar de unde il cunosti pe Fr.X ?"
Adica sotul ei este preot la o biserica unde lumea ortodoxa vine de unde apuca din mai multe localitati iar draga de ea se intreaba prin ce anume imprejurari o femeie I-a cunoscut sotul?
Am fost socata dar mi-a trecut,cum spuneam fiecare cu smintelile sale. Poate si preoteasa a avut experientele ei,cate femei nu sunt smintite de preoti si le fac avansuri?
Poate ai si tu dreptate. De fapt spui mai multe lucruri interesante in mesajele tale.
Nu stii cum sunt oamenii si ce poarta ei de fapt cu sine. Asta o repet si eu mereu aici pe forum dar si la biserica.
Si poate ca povara asta a lor ii influenteaza.
Si pe mine ma influenteaza povara/crucea mea si nici pe mine nu ma inteleg altii si ma judeca.

Si totusi eu vorbeam de lucruri pe care macar un ortodox practicant ar trebui sa le stie si sa le evite.

La lucruri din astea marunte dar evidente in acelasi timp ma refer si eu.

Uite desi nu vroiam sa spun asta pe forum, am sa dau un exemplu ca sa stim despre ce vorbim.

Este o fata la noi la biserica, un fel diaconita a preotului.
Ea citeste din multe carti la slujbe, face multe in biserica. In fine este ortodoxa practicanta. Bun.
Noi suntem mai multi la strana, mai ales femei. Si dorim toate sa ajutam si iasa bine si cantarile. Ei apar mereu discutii pentru ca unele din noi vrem si noi sa cititm, alte doua doamne (probabil din familie de preot) au venit cu o noua (pentru noi toate) invatatura cum ca rugaciunea de la sfarsitul slujbei (Sa se umple gura mea...) se canta de fapt si nu se citeste, si au preluat-o ele.
Am rugat si pe fata diaconita si pe preot sa facem altfel: sa impartim si sa citim fiecare cate putin, sa fim mai smerite si mai intelegatoare. Nu, nu se poate.
De mai multe ori fata aceea imi spune: "Nu, n-ai talent, lasa ca o pun pe Ana (nume fictiv aici) sa citeasca".
Eu mai ajut dupa slujba la ordinea in biserica (la lumanari, carti, etc.).
Puneam cartile de cantari in dulap ca a doua zi aveam Canonul Sf. Criteanu si nu ne trebuiau cele de liturghie. "Scoate-le imediat pe toate inapoi!".

Sa-ti spun cum m-am simtit si cum s-a uitat lumea la noi? Mi-am inghitit lacrimile si am plecat.

Deci la lucruri din astea m-am referit.
In loc sa ne impartim sa dam un pic de bucurie tuturor, sa ne purtam frumos, sa fie pace.
Si asta se intampla in biserica, si de la oameni credinciosi. Termenul potrivit ar fi "aparent" credinciosi", fiindca ce rost are sa postesti sau sa citesti, sau alte cele in biserica, daca tu lovesti in oameni? Sau cum se impaca cele doua?
Exact despre smerenie spun si eu ca si tine.

Uite ca sa vezi si reversul medaliei si de unde se poate lua exemplu:
Anul trecut am avut doua decese in familie, la interval de 2 saptamani.
Eu eram la pamant. Sotul suferea si el dupa mama lui.

Ei un prieten si coleg al lui de alta credinta s-a purtat exemplar: ne-a ajutat cu ce aveam nevoie, apoi l-a luat mereu pe sotul meu si a incercat sa-l mangaie. Hai cu bicicleta impreuna, hai vino la noi. In fine. A avut grija de el.

La mine la biserica...tacere. Nu tu cum te simti, nu tu intelegere, nici altceva.
Poate ca judec dupa cum as fi facut eu in situatia aia altcuiva.
Si eu gresesc probabil.
Dar daca am comunica mai mult, daca discuta deschis ce est cu fiecare din noi, cum vedem lucrurile, ce putem face mai bine... Dar nici lumea, nici preotul. Te simti singur si abandonat. In biserica ta.

Da, ascultam slujba, postim, dar ce facem cu cel de langa noi aflat in lacrimi, in suferinta?
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
  #2  
Vechi 05.03.2015, 15:25:55
fallen fallen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.03.2011
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.250
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru fallen
Implicit

Referitor la treburile de prin biserica, si eu am vazut atitudinea asta, cand am vrut sa ajut : nu, lasa-ma pe mine, ca face eu, sau face ea, etc. Ulterior mi s-a explicat ca se considera un fel de " jertfa personala" pe care trebuie sa o ideplineasca fiecare personal...( adica sa nu te bagi peste cel care indeplineste o sarcina...)....ok, so be it...atunci nu m-am mai bagat...am zis ca daca vr avea nevoie de ajutor mi-l vor cere...
Dar uneori, intr-adevar, e o atitudine similara ca la scoala, cand e vrba de citit, sau ca la serviciu, cand e vb de munci -" stati sa va arat ce sunt eu in stare"- desi peste tot procentul celor care nu se baga e mult mai mare decar al celor care sebaga infata...intre cei care se baga in fata apar inevitabil rivalitati, si in final, cu timpul, renunta cei care se bagau doar ca sa se dea mari si raman doar cei care intr-adevar vr sa faca treaba...)

Last edited by fallen; 05.03.2015 at 15:33:19.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 05.03.2015, 18:23:10
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Si totusi eu vorbeam de lucruri pe care macar un ortodox practicant ar trebui sa le stie si sa le evite.

La lucruri din astea marunte dar evidente in acelasi timp ma refer si eu.

Uite desi nu vroiam sa spun asta pe forum, am sa dau un exemplu ca sa stim despre ce vorbim.

Este o fata la noi la biserica, un fel diaconita a preotului.
Ea citeste din multe carti la slujbe, face multe in biserica. In fine este ortodoxa practicanta. Bun.
Noi suntem mai multi la strana, mai ales femei. Si dorim toate sa ajutam si iasa bine si cantarile. Ei apar mereu discutii pentru ca unele din noi vrem si noi sa cititm, alte doua doamne (probabil din familie de preot) au venit cu o noua (pentru noi toate) invatatura cum ca rugaciunea de la sfarsitul slujbei (Sa se umple gura mea...) se canta de fapt si nu se citeste, si au preluat-o ele.
Am rugat si pe fata diaconita si pe preot sa facem altfel: sa impartim si sa citim fiecare cate putin, sa fim mai smerite si mai intelegatoare. Nu, nu se poate.
De mai multe ori fata aceea imi spune: "Nu, n-ai talent, lasa ca o pun pe Ana (nume fictiv aici) sa citeasca".
Eu mai ajut dupa slujba la ordinea in biserica (la lumanari, carti, etc.).
Puneam cartile de cantari in dulap ca a doua zi aveam Canonul Sf. Criteanu si nu ne trebuiau cele de liturghie. "Scoate-le imediat pe toate inapoi!".

Sa-ti spun cum m-am simtit si cum s-a uitat lumea la noi? Mi-am inghitit lacrimile si am plecat.

Deci la lucruri din astea m-am referit.
In loc sa ne impartim sa dam un pic de bucurie tuturor, sa ne purtam frumos, sa fie pace.
Si asta se intampla in biserica, si de la oameni credinciosi. Termenul potrivit ar fi "aparent" credinciosi", fiindca ce rost are sa postesti sau sa citesti, sau alte cele in biserica, daca tu lovesti in oameni? Sau cum se impaca cele doua?
Exact despre smerenie spun si eu ca si tine.

Uite ca sa vezi si reversul medaliei si de unde se poate lua exemplu:
Anul trecut am avut doua decese in familie, la interval de 2 saptamani.
Eu eram la pamant. Sotul suferea si el dupa mama lui.

Ei un prieten si coleg al lui de alta credinta s-a purtat exemplar: ne-a ajutat cu ce aveam nevoie, apoi l-a luat mereu pe sotul meu si a incercat sa-l mangaie. Hai cu bicicleta impreuna, hai vino la noi. In fine. A avut grija de el.

La mine la biserica...tacere. Nu tu cum te simti, nu tu intelegere, nici altceva.
Poate ca judec dupa cum as fi facut eu in situatia aia altcuiva.
Si eu gresesc probabil.
Dar daca am comunica mai mult, daca discuta deschis ce est cu fiecare din noi, cum vedem lucrurile, ce putem face mai bine... Dar nici lumea, nici preotul. Te simti singur si abandonat. In biserica ta.

Da, ascultam slujba, postim, dar ce facem cu cel de langa noi aflat in lacrimi, in suferinta?
Da, Sophia, ai evocat lucruri firești, care se întâmplă oriunde sunt oameni - inclusiv în biserici, deoarece Biserica e alcătuită și din oameni, cu toate ale lor, cu atâtea măsuri și măsuri. Mereu aceleași conflicte, aceleași ciondăneli... Asta-i firea căzută a omului! Și nu ușor se îndreaptă omul.

*
Ortodox practicant e un termen înțeles puțin cam superficial, cred. Nu l-aș rezuma la aspectele care țin de practica liturgică propriu-zisă. Și, încă mai mult, acolo în mediul bisericesc e foarte important dacă ești cu adevărat un practicant sau doar un formalist tipicar ("tipic, tipic și la inimă nimic").
Păi ce este atunci acela practicant? Ce să fie, Sophia, de nu un om care luptă cu sine purtînd armele Duhului: rugăciunea, postul, tăcerea, blândețea, ascultarea și, în genere, toată asceza creștină. Gâlcevile noastre de oriunde am fi noi arată tocmai aceasta: că numai practicanți nu suntem. Deși părem harnici-foc.
Că nu noi practicăm, de fapt. Ci Duhul practică, Hristos Se roagă în creștinul practicant. Iar unde practică Duhul și este primit, se văd și roadele! Unde nu, se vede omul... Cu firea asta căzută a noastră...
Așadar, dacă nu vezi prea mulți oameni care să te ungă la inimă, blânzi și smeriți etc., cunoaște că nu în prea mulți oameni Duhul e primit. Duhul vine peste noi toți dar noi nu Îl primim. Nu Îl lăsăm să lucreze în noi pentru noi ci, avînd noi o fenomenală frică de a ceda controlul altcuiva, credem că am rămâne fără cârmă și ne-am prăpădi când ne-ar fi la cârma minții Însuși Dumnezeu. Ca urmare Îl respingem, de fapt.
Urmările se văd limpede. În noi înșine, mai întâi, în starea noastră de pace, în răbdare, în cumințenie, în nădejde, în neosândire, în nejudecare, în râvnă, în spovedania și împărtășania deasă, în lacrimile de zdrobire, în lumina ochilor și blândețea chipului, în tonul vocii, în moliciunea pasului și a mișcării mâinii, în vocabular, în suspine, în gradul nostru de confort, în trebuințele și scopurile noastre, în toate...

*
Te simți singur și abandonat în biserica ta - spui cu amărăciune și, probabil, cu furie... Te înțeleg, dacă vrei să mă crezi. Mulți se simt așa și știi care-i mirarea încă mai mare? Că stau unul lângă altul, înghesuiți la slujbe și ... tot singuri și abandonați se simt.
Acest tip de solitudine, Sophia, este o stare de spirit, un sentiment complex - nu ține mai întâi de celălalt om, de relația cu el, ci de ordinea duhului nostru.
Fiecare avem puterea să facem ceva, anumite lucruri, ca să nu ne mai simțim așa. Noi în psihologie știm mai multe despre asta, mai mult decât se vehiculează în adunările noastre de credință care au ajuns formaliste și reci, ori, poate, căldicel mieros-înșelătoare. Nu mă laud că știm noi, psihologii (vai de crucea noastră!) ci constat - cu multă, nespus de multă amărăciune. E grav, e cumplit că au ajuns să preia alții, uneori ateii, ceea ce trebuia să fie practica curentă între creștini, în viața creștinului....
Din nenorocire, slujbele noastre au devenit declarative, doar. Formale și nevrotice, pline de o emoționalitate superficială și fără impact revigorant. Nu prin rânduială sunt așa, nici prin Duhul Care le însuflețește. Ci prin noi, prin modul în care noi ne raportăm la ele, prin modul în care participăm noi, credincioșii.
Formulele sunt corecte, rânduiala e bună (cum să nu fie? doar le-am moștenit din Sfânta Tradiție), dar noi nu avem zvâc de pocăință. Rămânem împietriți în obiceiurile minții lumești și de aici tot dezastrul. În loc să se dezbrace de omul vechi și să se înnoiască în baia slujbei sfinte, creștinul care suntem procedează exact invers: înnoieșt el slujba cu apucăturile lui care trebuiau lepădate. Nu voim să fim modelați și înflăcărați de Duhul, ci voim să Îl învățăm noi cum se trăiește omenește și, mai știi, poate chiar dumnezeiește. Te pui cu omul? Nu uita că om era și cel care a tăiat capul Înaintemergătorului și cel care L-a străpuns pe Hristos!


Ce putem face? Cum putem fi cu adevărat pragmatici și eficienți?
Suntem împrăștiați cu atenția, deci cu toată energia minții, în afară la lucrurile lumești. Suntem risipiți și sfâșiați, arătăm ca niște zdrențe fulguind însângerat în jurul propriei rădăcini (inima duhovnicească, sămânța Sfântului Botez).
Atunci, dacă așa nenorociți suntem noi, nu ne rămâne de făcut decât un singur lucru bun: Fiecare să își adune mintea și să o păstreze adunată prin armele Duhului, așa cum ne învață Sfinții Părinții Bisericii noastre. De aici va veni și ne-singurătatea și sentimentul copleșitor al comuniunii și toată iubirea împărtășită care nu se poate spune în cuvinte omenești...
Asta-i calea.
Asta-i calea pentru a deveni persoană. Asta-i nesolitudinea fericită a împărtășirii de Persoane.
Doamne ajută!

Last edited by Ioan_Cezar; 06.03.2015 at 01:48:47.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 05.03.2015, 22:20:00
Jennyy
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Credem ca numai noi avem necazuri ?

De câteva zile nu mai trecuse pe la mine și nici la telefon nu m-a căutat. Am rămas cu un gust amar, pentru că eu treceam prin niște momente foarte grele, pierdusem geanta cu proiectul la care am lucrat un an de zile, ceasul din aur și 10 mii de lei, iar el nici nu se interesa să vadă ce mai fac, dacă sunt bine… Pur și simplu mă dezamăgise. Nici nu vroiam să mai aud de el. În tot acest timp eu nu am vrut să-l sun, consideram că e datoria lui să o facă, susținând că îi sunt cel mai bun prieten, când de fapt el nici nu se interesa de mine.

În cele din urmă, am primit telefon de la el, abia după 8 zile, și m-a întrebat cu o voce foarte stinsă, dar plină de dragoste și de seninătate, parcă-i citeam zâmbetul pe buze: “Ce mai faci, bunul meu prieten?” Fără să stau prea mult pe gânduri, i-am închis telefonul scârbit, știind că mie-mi ‘arsese’ casa, iar el m-a sunat abia după atâta timp.

Aveam să aflu, cu groază, mai târziu, că în acest timp, el a avut un accident cu mașina în urma căruia a și murit. Toate gândurile negre pe care le aveam în minte despre el, s-au spulberat îndată la primirea acestei vești, când am realizat cu groază că prietenul meu mai avea de trăit doar câteva ore din viață, iar el tot la mine se gândea, îngrijorat de viața mea, el fiind cel aflat în pericol. Și tot el sunase… Eu îmi pierdusem geanta cu BANI, iar el își pierduse viața…
https://luminapentrucandeladinsuflet...avem-necazuri/
Reply With Quote
  #5  
Vechi 06.03.2015, 11:20:23
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
â

Este o fata la noi la biserica, un fel diaconita a preotului.
Ea citeste din multe carti la slujbe, face multe in biserica. In fine este ortodoxa practicanta. Bun.
Noi suntem mai multi la strana, mai ales femei. Si dorim toate sa ajutam si iasa bine si cantarile. Ei apar mereu discutii pentru ca unele din noi vrem si noi sa cititm, alte doua doamne (probabil din familie de preot) au venit cu o noua (pentru noi toate) invatatura cum ca rugaciunea de la sfarsitul slujbei (Sa se umple gura mea...) se canta de fapt si nu se citeste, si au preluat-o ele.
Am rugat si pe fata diaconita si pe preot sa facem altfel: sa impartim si sa citim fiecare cate putin, sa fim mai smerite si mai intelegatoare. Nu, nu se poate.
De mai multe ori fata aceea imi spune: "Nu, n-ai talent, lasa ca o pun pe Ana (nume fictiv aici) sa citeasca".
Eu mai ajut dupa slujba la ordinea in biserica (la lumanari, carti, etc.).
Puneam cartile de cantari in dulap ca a doua zi aveam Canonul Sf. Criteanu si nu ne trebuiau cele de liturghie. "Scoate-le imediat pe toate inapoi!".

Sa-ti spun cum m-am simtit si cum s-a uitat lumea la noi? Mi-am inghitit lacrimile si am plecat.
Sofia ,daca poti fa rost de cartea "Maica Gavrilia -asceta iubirii" si vei vedea acolo atitudine crestina.
Daca nu ai voce poate are dreptate si diaconita,cateodata ma aflu langa cineva care canta fals ,desi acea persoana sincer traieste slujba ,si nu e usor sa fii atent la slujba.
Unde merg eu se canta si in biserica ,eu stiind ca nu cant mai bine , cant mai incetisor.
Important este sa fii atenta la slujba ,sa nu te imprastii si cantatul te ajuta mult.
Canta incetisor ,undeva intr-un loc unde atentia nu iti este distrasa ,nu neaparat la strana.
Faptul ca ti-au dat lacrimile dovedeste pe undeva ca inca esti sensibila la atitudinea celor din jur ,aste o ispita care dovedeste ca trebuie sa te schimbi prin rugaciune mai multa
Reply With Quote
  #6  
Vechi 06.03.2015, 12:52:57
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anita Vezi mesajul
Sofia ,daca poti fa rost de cartea "Maica Gavrilia -asceta iubirii" si vei vedea acolo atitudine crestina.
Daca nu ai voce poate are dreptate si diaconita,cateodata ma aflu langa cineva care canta fals ,desi acea persoana sincer traieste slujba ,si nu e usor sa fii atent la slujba.
Unde merg eu se canta si in biserica ,eu stiind ca nu cant mai bine , cant mai incetisor.
Important este sa fii atenta la slujba ,sa nu te imprastii si cantatul te ajuta mult.
Canta incetisor ,undeva intr-un loc unde atentia nu iti este distrasa ,nu neaparat la strana.
Faptul ca ti-au dat lacrimile dovedeste pe undeva ca inca esti sensibila la atitudinea celor din jur ,aste o ispita care dovedeste ca trebuie sa te schimbi prin rugaciune mai multa
Nu era vorba de cantat, ci de citit. Sunt foarte sensibila. Credeam ca totusi este un lucru pozitiv, caci e bine sa simti pentri si cu altii. Dar pe de alta parte face si rau.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
  #7  
Vechi 06.03.2015, 13:12:00
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Poate oamenii respectivi nu stiau despre probleme tale, poate s-au gandit ca te-ai simti stingherita sa vina sa-ti pomeneasca de ele chiar si sub forma de consolare.

Esti prea sensibila (si nu in sensul bun) si ai prea multe asteptari, poate ar trebui sa te gandesti ma imult la ce poti face pentru altii decat ce fac sau nu fac altii pentru tine.

Binele din credinta se face cu o atitudine jertfelnica, noi asteptam mai degraba un fel de schimb de servicii, socializare, etc.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 06.03.2015, 13:18:26
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Nu era vorba de cantat, ci de citit. Sunt foarte sensibila. Credeam ca totusi este un lucru pozitiv, caci e bine sa simti pentri si cu altii. Dar pe de alta parte face si rau.
In unele cazuri sensibilitatea poate fi din cauza mandriei .Trebuie sa acceptam atitudinea altora ,chiar negativa fiind , ca un dar de la Dumnezeu.Maica Gavrilia zice in aceasta minunata carte ca de asta are nevoie sufletul nostru atunci ,de aceasta situatie ,chiar neplacuta ,venind de la aproapele.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 06.03.2015, 16:00:09
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

@ anita
Am gasit pe net informatii despre carte. Pare a fi superba, exact ceea ce doresc eu. Maica asta a fost o a doua Maica Theresa. Si asa vad eu credinta adevarata si imi doream sa fie si in ortodoxie. Superb ca a existat!

@AlinB

1. Nu stii cat fac eu pentru altii.
2. Atitudine jertfelnica? Nu prea inteleg ce anume vrei sa spui (adica partial).
Ar trebuie sa fie un schimb, o comunicare intre noi.
Daca fiecare din noi am fi asa cum ne dorim: adica am fi buni, blanzi, am ajuta pe cel de langa noi, am mangaia, atunci ar fi toata lumea mai buna.
Si asa ar trebui sa fie. Dar asa, unul este bun, altul nu, va lipsi mereu ceva si lumea nu va fi buna.

3. De ce sa ma simt stingherita? Cine nu-si doreste mangaiere atunci cand ii plange sufletul?
Ma deranjeaza ideea asta, care se intalneste mai ales in vest si vad ca se propaga acum si in tara. "Vai nu-l mangai pe ala, il las in plata lui, ca daca il deranjez?"
Sau chiar : lasa-ma in pace. Vreau sa fiu singur, nu ma suna, nu ma vizita, nu ma mangaia.

Cred ca tocmai asta ne lipseste cel mai mult: comunicare, mangaiere, simpatie in situatii dificile.
Izolarea si raceala asta ne pierde pana la urma. Singuratatea asta ne face rau.
Suntem straini, unii langa altii.

4. Da, anume asteptari fireste trebuie sa fie. Este normal sa ne dorim sa nu fim singuri, macar in biserica.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
  #10  
Vechi 07.03.2015, 19:01:51
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul

1. Nu stii cat fac eu pentru altii.
2. Atitudine jertfelnica? Nu prea inteleg ce anume vrei sa spui (adica partial).
Ar trebuie sa fie un schimb, o comunicare intre noi.
Daca fiecare din noi am fi asa cum ne dorim: adica am fi buni, blanzi, am ajuta pe cel de langa noi, am mangaia, atunci ar fi toata lumea mai buna.
Si asa ar trebui sa fie. Dar asa, unul este bun, altul nu, va lipsi mereu ceva si lumea nu va fi buna.
Sofia ,Hristos a spus sa ii iubim pe dusmani ,pe cei care ne fac rau ,altfel daca ne purtam frumos cu cei care ne fac bine ,ce folos vom avea.
Te rog sa citesti Noul Testament cu atentie

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Cred ca tocmai asta ne lipseste cel mai mult: comunicare, mangaiere, simpatie in situatii dificile.
Izolarea si raceala asta ne pierde pana la urma. Singuratatea asta ne face rau.
Suntem straini, unii langa altii.

4. Da, anume asteptari fireste trebuie sa fie. Este normal sa ne dorim sa nu fim singuri, macar in biserica.
Asa este dar nu putem da noi lecrtii de viata altora.Vei vedea ca daruind fara sa astepti rasplata vei avea rasplata de la Dumnezu.Asta spune si maica Gavrilia ,ca isi gasea cu greu oameni cu care sa comunice si la un moment dat si-a dat seama ca nici nu are nevoie ,mangaierea venea de la Dumnezeu.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare