![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Rog public un preot sau chiar un ierarh sa binevoiasca sa intre pe forum. Doar pentru aceasta mica nelamurire. E prea de tot ce se intampla.
Cu smerenie, multumesc. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nu cred ca ar trebui sa se deranjeze cineva pentru doua persoane care spun o erezie si neaga Intruparea. Ei neaga practic ca Hristos a devenit Om, ca e o Persoana divino-umana. Ei spun ca e doar Persoana divina.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Cei doi spun e erezie opusa arianismului. Arianismul spunea ca Hristos a fost doar o Persoana umana, negand divinitatea Fiului. Cei doi spun ca Hristos a fost doar o Persoana divina, negand umanitatea Sa.
Adica Fiul lui Dumnezeu, Persoana divina, dupa Intrupare ramane tot Persoana divina, fara sa fie si Om. Ortodoxie spune ca dupa intrupare Persoana divina devine Persoana divino-umana, pentru ca a luat si firea omeneasca, pe langa cea divina. Nu e nicio filozofie, ce sustin cei doi nu e diferit de nestorianism, monofizism si altele asemanatoare. S-ar putea sa fie o erezie in premiera, care n-a mai fost pana acum sau care n-a mai fost formulata astfel. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-ci exact ce ai zis tu acum "Persoana divina devine Persoana divino-umana", asta cred si eu ,deci Dumnezeu si om,doua firi (umana si divina) dar nu 2 ipostase (persoane) -voi ziceti ca a devenit persoana umana ,dupa aceea ziceti persoana divino umana -pai e o diferenta intre: -persoana divina -persoana divino-umana si -persoana umana -deci eu cred ca adevenit persoana divinoumana ,cu 2 firi umana si dumnezeiasca -dar daca tu zici ca era persoana divina -apoi dupa intrupare vorbesti de o persoana umana -atunci rezulta ca a fost si persoana umana si persoana divina,deci 2 persoane -deci il contrazici pe Sfantul Ioan Damaschin "Cu privire la Domnul nostru Iisus Hristos, pentru că știm că are două firi si o singură ipostasă compusă din cele două, când avem în vedere firile, le numim Dumnezeire si omenire" "Nu propovăduim două persoane deosebite, ci una și aceeași" -deci e gresita si exprimarea din pastorala :"Hristos a devenit o persoană omenească, una singură și reală, și rămâne așa în vecii vecilor" -trebuia sa zica: "Hristos a devenit o persoană divino-umana , una singură și reală, și rămâne așa în vecii vecilor" Last edited by cristirg; 10.03.2015 at 18:54:59. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nimeni nu spune ca sunt doua Persoane. Dar gandeste-te ce spui. Din ceea ce spui rezulta ca nu ar fi nici Persoana divina. Exact asta rezulta din ce spuneti. Pentru ca e Persoana divino-umana, deci voi spuneti ca nu e Persoana umana, deci nici divina. Este o singura Persoana, dar e speciala, e si Dumnezeu si Om, adica e si Persoana umana si divina, in acelasi timp. Firile nu se amesteca, cum sustineti voi, deci e separat OM si Dumnezeu, ca fire, fara sa fie despartite firile. Insemna ca nu intelegeti nici Sfanta Treime, voi spuneti ca nu pot fi Trei Persoane si un singur Dumnezeu. Pentru ca mintea voastra (noastra) limitata nu poate intelege cum vine asta. La fel nu puteti intelege si cum e o singura Persoana, dar doua firi, Om si Dumnezeu. Am vazut ca mai intelegeati ceva gresit din citatele date. Acolo spune ca nu e doar Persoana umana, ca asta spunea Arie. E si Persoana umana si persoana divina, in acealsi timp, fara sa fie doua Persoane. Mai bine nu te mai lua dupa Capy, intreaba un preot daca inca mai ai nelamuriri, iti risti degeaba mantuirea pentru o prostie si incapatanare. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Capy; 10.03.2015 at 21:09:09. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-pai asta zic si eu ca e si Dumnezeu si Om, adica e Persoana umana si divina, in acelasi timp, pt ca are 2 firi umana si divina -eu nu am zis ca firile se amesteca,de ce inventezi ? -eu cred ce zice Sfantul Ioan Damaschin: "Căci fiind prin fire Dumnezeu desavârsit, același s-a făcut prin fire om desavârsit. Nu si-a schimbat firea, nici nu avem o iluzie de întrupare, ci s-a unit după ipostasă în chip neamestecat, neschimbat si neîmpărțit cu trup însuflețit, rațional si cugetător, care are în el însuși existența, pe care l-a luat din Sfânta Fecioară, fără ca să se schimbe firea Dumnezeirii Lui în ființa trupului si fără ca să se schimbe ființa trupului în firea Dumnezeirii Lui si fără ca să rezulte o singură fire compusă din firea Lui dumnezeiască și din firea omenească pe care a luat-o." "Firea dumnezeiască nu s-a îndepărtat de simplitatea ei proprie, iar firea omenească nici nu s-a schimbat în firea Dumnezeirii, nici n -a devenit inexistentă și nici din cele două firi nu s-a făcut o singură fire compusă." -de ce oare in toata dogmatica Sfantului Ioan Damaschin nu apar cele 2 cuvinte ![]() ". Unul și același a fost Domnul slavei, care a fost prin fire și cu adevărat Fiul omului, adică om. Cunoaștem că atât minunile cât si patimile sunt ale Lui, deși același cu altă natură făcea minunile si cu alta suferea patimile. " -de ce nu zice Sfantul Ioan Damaschin cu persoana dumnezeiasca facea minunile si cu persoana umana suferea patimile ? |
|