![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Capy, nu exista, la Creator si la creaturile inteligente, fire/natura impersonata. Daca Domnul a luat fire umana, a si devenit persoana omeneasca. Firrea umana exista datorita persoanelor umane, nu ca un material sau substanta atarnand fara chip si nume intr-un Univers golit de caldura umanitatii.
Poate ar fi cazul sa mai variezi lecturile cristologice, nu doar mitropolitul de Nafpaktos. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Stai, stai, stai ca ne intoarcem de unde am pornit, si lasi loc de interpretari suspecte de nestorianism, daca in discutia cu Capy nu precizezi ca firea umana n-a fost luata in vreun ipostas uman, ci a fost enipostaziata in Persoana preexistenta a Logosului . Sa nu-i punem lui Capy in carca, chestii pe care nu le-a afirmat. Din contra, nu crede ca firea umana poate fi anipostatica. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ucenic al lui Mopsuestia. Da' nu fusese initial simpatizant al lui Nestorie? Ca de la ideile lui i se trage si lui Teodoret. Ideea lui "originala" care e ? |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
E ciudat, dar de cand am citit acest nume am avut mai mult decat o banuiala, cumva un (pre)sentiment... si apoi am aflat conceptiile sale, am vazut ca se suprapun ca o manusa pe ce am simtit si crezut eu dintotdeauna. Am evlavie la el si il consider sfant. Vorbesc serios. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Apropos de greci si esenta ortodoxiei. Mai era un "teolog" al lor, Romanides, care il facea eretic pe Fericitul Augustin, il ataca pe papa Leon ( ghinionul papei Leon ca era latin) si il apara pe Dioscor ereticul monofizit.
De-asta zic, e mare pericolul monofizit, mai mare decat ala latin, ca macar latinii sunt calcedonieni. Dar monofizitii sunt varza. Si sunt unii teologi ortodocsi, si nu putini, care vor unirea fara conditii. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Eu nu am afirmat că există fire/natura impersonata. Asta este o interpretare eronată de-a ta. Din moment ce natura/firea omenească este unită cu natura/firea divină în Persoana lui Hristos din momentul Întrupării, este limpede că natura/firea Sa umană nu este impersonală, fiindcă este ipostaziată în Persoana lui Hristos. Numai că domnia ta, nu poți înțelege cum este posibil ca Ipostasul lui Hristos să posede și natură/fire omenească și simultan natură/fire dumnezeiască. S-a mai discutat acest aspect inclusiv cu citate de la Sf. Ioan Damaschin.
Last edited by Capy; 24.03.2015 at 19:40:46. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Grecii au esența Ortodoxiei, după cum bine spunea marele duhovnic Părintele Ilie Cleopa și adevărat grăia. Cea mai mare parte a teologilor de la noi, au înlocuit terminologia patristică cu o terminologie preluată din Occident, de la papistași, după deducțiile raționalist iluministe și speculative ale acelora. Din păcate nici părinții mai duhovnicești care au studiat în universitățile din Occident nu au fost scutiți de astfel de influențe! Last edited by Capy; 24.03.2015 at 20:11:32. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Nici Delia NU a afirmat ca ipostas compus inseamna doua persoane. Spunem toti acelasi lucru dar cu nuante diferite.
Si mai scuteste-ma cu grecii ca sunt si au fost mereu izvorul a toata erezia in biserica. Avea dreptate un papa sa le spuna grecilor :" Toate ereziile de la voi au iesit iar de catre noi s-au omorat." Precizez ca sunt ortodox si NU sustin primatul papal de drept divin si nici infailibilitatea papei. Dar pe undeva afirmatia era adevarata. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Iar afirmatia ca grecii au esenta ortodoxiei este filetista si in sine eretica,fiindca presupune ca exista popoare mai predispuse catre Adevar decat altele.
|
|
|