Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 09.11.2015, 22:50:57
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Sa-L iubesti si sa te lasi iubit,
Sa te lasi iubit si sa-L iubesti.

Asa este petrecerea cu Dumnezeu.
__________________

  #2  
Vechi 09.11.2015, 23:01:16
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Usor de zis.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
  #3  
Vechi 13.11.2015, 20:28:12
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Usor de zis.
Nu este nevoie decat de putina credinta, putina imaginatie si obisnuinta.

Timpul ne este de folos doar daca formam bune deprinderi ale sufletului.

Acestea fac toata lucrarea spirituala usoara si placuta.
__________________

  #4  
Vechi 01.12.2015, 22:14:00
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Faca-se voia Ta

Rugaciunea crestina "Faca-se voia Ta" - are ca echivalent in budismul tibetan diferitele sadhane (slujbe) specifice Protectorului Dharmei.

€œ'Protectorul Dharmei'€ este un aspect al budeitatii ('€œdumnezeirii'€ - inseparabil de aceasta) - personificat iconografic - identificat sub aceasta forma in baza functiilor spirituale speciale pe care le indeplineste.

Functia principala pe care Protectorul o indeplineste este aceea de a proteja realizarile interne spirituale ale credinciosului (protejarea dharmei launtrice / caldurii virtutilor) si de a crea conditiile favorabile necesare practicarii Dharmei (cu usurinta si entuziasm) - pentru atingerea unor trepte tot mai inalte de desavarsire spirituala.

In continuare incerc sa fac o descriere succinta a acestui tip de mecanism psiho-spiritual.

Credinciosul budist isi preda toata fiinta, incredinteaza toata karma personala (infintele stari existentiale anterioare, toata viata prezenta si infinitele stari existentiale viitoare) Protectorului.

Il imputerniceste pe Acesta sa managerieze toate aspectele karmice, toate potentialitatile/imperfectiunile interne si toate fluctuatiile externe - in sensul realizarii cat mai rapide a scopului ultim -€“ eradicarea tuturor formelor de suferinta, pentru toate fapturile (fata de care se manifesta karuna -€“ mila atotcuprinzatoare / dragostea neconditionata).

'Faca-se voia Ta'€ -€“ intelegand ca voia fundamentala este aceea ca nicio fiinta sa nu piara (nicio mioara sa nu se piarda).

Credinta in Protector presupune a crede neclintit ca orice desfasurare, orice eveniment extern sau intern este o expresie a Vointei Acestuia in sensul atingerii starii finale, de fericire perfecta pentru toate fiintele, fara exceptii.

Protectorul este perceput - prin credinta - ca Managerul intregului spectacol al dinamicii realitatii. In sensul ca toate se fac cu voia Acestuia.

Protectorul, in mod necesar, este un Buddha al Intelepciunii - in primul rand pentru ca dirijeaza/se implica in asamblarea si dezasamblarea tuturor evenimentelor in concordanta cu o ratiune superioara - pentru desavarsirea tuturor fiintelor.

In al doilea rand, pentru ca descopera credinciosului cum si de ce fiecare nou context extern/intern este o aranjare perfecta a conditiilor pentru practicarea si maturarea realizarilor spirituale.

Aspectele pe care le controleaza Protectorul sunt clasificate in trei: externe, interne si secrete.

Conditiile externe privesc nu doar necesitatile de baza (hrana, caldura, educatie...) ci orice eveniment exterior care ne influenteaza intr-un anumit fel viata.

Conditiile interne privesc starile sufletesti interioare / propriile ganduri, iar cele secrete sunt legate de starea corpului subtil care anima si sustine corpul grosier.

Credinta (bazata pe argumente valide) si predarea completa este miezul, reactorul vietii spirituale -€“ este cauza fundamentala a marilor miracole si descoperiri.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 01.12.2015 at 22:43:52.
  #5  
Vechi 02.12.2015, 00:46:53
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Faca-se voia Ta

Rugaciunea crestina "Faca-se voia Ta" - are ca echivalent in budismul tibetan diferitele sadhane (slujbe) specifice Protectorului Dharmei.

€œ'Protectorul Dharmei'€ este un aspect al budeitatii ('€œdumnezeirii'€ - inseparabil de aceasta) - personificat iconografic - identificat sub aceasta forma in baza functiilor spirituale speciale pe care le indeplineste.

Functia principala pe care Protectorul o indeplineste este aceea de a proteja realizarile interne spirituale ale credinciosului (protejarea dharmei launtrice / caldurii virtutilor) si de a crea conditiile favorabile necesare practicarii Dharmei (cu usurinta si entuziasm) - pentru atingerea unor trepte tot mai inalte de desavarsire spirituala.

In continuare incerc sa fac o descriere succinta a acestui tip de mecanism psiho-spiritual.

Credinciosul budist isi preda toata fiinta, incredinteaza toata karma personala (infintele stari existentiale anterioare, toata viata prezenta si infinitele stari existentiale viitoare) Protectorului.

Il imputerniceste pe Acesta sa managerieze toate aspectele karmice, toate potentialitatile/imperfectiunile interne si toate fluctuatiile externe - in sensul realizarii cat mai rapide a scopului ultim -€“ eradicarea tuturor formelor de suferinta, pentru toate fapturile (fata de care se manifesta karuna -€“ mila atotcuprinzatoare / dragostea neconditionata).

'Faca-se voia Ta'€ -€“ intelegand ca voia fundamentala este aceea ca nicio fiinta sa nu piara (nicio mioara sa nu se piarda).

Credinta in Protector presupune a crede neclintit ca orice desfasurare, orice eveniment extern sau intern este o expresie a Vointei Acestuia in sensul atingerii starii finale, de fericire perfecta pentru toate fiintele, fara exceptii.

Protectorul este perceput - prin credinta - ca Managerul intregului spectacol al dinamicii realitatii. In sensul ca toate se fac cu voia Acestuia.

Protectorul, in mod necesar, este un Buddha al Intelepciunii - in primul rand pentru ca dirijeaza/se implica in asamblarea si dezasamblarea tuturor evenimentelor in concordanta cu o ratiune superioara - pentru desavarsirea tuturor fiintelor.

In al doilea rand, pentru ca descopera credinciosului cum si de ce fiecare nou context extern/intern este o aranjare perfecta a conditiilor pentru practicarea si maturarea realizarilor spirituale.

Aspectele pe care le controleaza Protectorul sunt clasificate in trei: externe, interne si secrete.

Conditiile externe privesc nu doar necesitatile de baza (hrana, caldura, educatie...) ci orice eveniment exterior care ne influenteaza intr-un anumit fel viata.

Conditiile interne privesc starile sufletesti interioare / propriile ganduri, iar cele secrete sunt legate de starea corpului subtil care anima si sustine corpul grosier.

Credinta (bazata pe argumente valide) si predarea completa este miezul, reactorul vietii spirituale -€“ este cauza fundamentala a marilor miracole si descoperiri.
Mai nene, ce atata vorbaraie fara rost?
Cu ce simplifica asta viata omului de rand si ii ofera o orientare spirituala?

Ca sa nu mai vorbim ca sunt niste informatii eronate spiritual.

Au aflat budhistii tai de Sfanta Treime? De Jertfa lui Hristos? Nu? Atunci sa fie sanatosi, daca vor sa se hraneasca cu povesti n-au decat.
Dar sa nu vinzi gogosi ca se indeletnicesc cu ceva macar aproape de ideea de mantuire.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
  #6  
Vechi 03.12.2015, 00:27:36
Intrarea Vagonului
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Eu nu înțeleg în ruptul capului cum poate găsi cineva asemănări budism-ortodoxie. Ortodoxia, sau orice altă parte a initialei Biserici celei una, este eclezialitate, iar budismul e o filozofie, pe alocuri fiind de-a dreptul onirism diurn, să nu zic labă ideologică.
Dacă oi reuși să folosesc lămâia ce tocmai o storsei pe post de mini pc, atunci voi aproba si sustine pseudobudismul pseudocrestin. :))))))))
  #7  
Vechi 12.12.2015, 19:36:47
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Dupa chipul si asemanarea Noastra


Am citit mai multe comentarii care ofera diverse explicatii acestor pasaje biblice din Geneza:

26. Și a zis Dumnezeu: "Să facem om după chipul și după asemănarea Noastră, ca să stăpânească peștii mării, păsările cerului, animalele domestice, toate vietățile ce se târăsc pe pământ și tot pământul!"
27. Și a făcut Dumnezeu pe om după chipul Său; după chipul lui Dumnezeu l-a făcut; a făcut bărbat și femeie.


Insa am descoperit ca toate acestea prezinta – mai mult sau mai putin – neclaritati, fisuri logice sau exagerari.

“Chipul si asemanarea” sunt interpretate fie ca aspect fizic, stare perfecta de sanatate edenica, fie ca ratiune, virtuti iubire, ascultare…

Daca omul este dupa chipul si asemanarea Dumnezeilor, atunci tandemul “chip-asemanare” nu se poate referi la forma fizica umana.

Dintre cele trei Persoane ale Dumnezeirii doar Iisus Fiul s-a intrupat,
...dupa milenii de existenta a universului creat.

Cum arata Iisus inainte de intrupare? Tot trup?

Sau duh cu forma de trup?

Forma fizica este limitata spatial, exista ca fenomen compus si este in permanenta transformare.

Aceste relativitati ar submina atemporalitatea si atotprezenta Lui Dumnezeu.

Facand abstractie de forma materiala, virtutile sunt dificil de incadrat fie la chip, fie la asemanare – din aceasta perspectiva persistand neclaritatea apartenentei unei anumite fenomenologii.

Unele comentarii sustin ca doar crestinii ar avea chipul si asemanarea Lui Dumnezeu, restul, prin deductie logica fiind “fara de asemanare”.


-------------
Chipul si asemanarea Persoanelor dumnezeirii logic ar fi niste trasaturi fundamentale, non-cauzale - nu aspecte relative prezente in comportamentul, conduita, felul de a gandi al oamenilor.

Din acest punct de vedere, aceste caracteristici fundamentale “chip-asemanare” sunt prezente in om, indiferent cat de pacatos ar fi.

Si totusi la ce se refera “chipul”?

Si ce inseamna “asemanare”?

----------

Din perspectiva budismului avem o explicatie destul de clara cu privire la aceste doua aspecte “chip” si “asemanare”.

Chipul” este o trasatura care este legata de identitate, mai precis de Eu.

Omul este dupa chipul Lui Dumnezeu pentru ca are, asemenea Lui, un eu - un eu cognitiv – inzestrat cu capacitatea de a cunoaste.

Dumnezeu are un “Eu”care cunoaste si omul are un “eu” care cunoaste.

Eul transcende relativitatile formei si transformarilor.

Asemanarea” ar putea fi suma calitatilor dumnezeirii, insa pare mai plauzibila referirea la natura ultima a eului.

Natura Eului Lui Dumnezeu “se aseamana” (perfect) cu natura eului omului.

Ea poate fi cunoscuta doar apofatic – fiind fara referinte, fara caracteristici.

Aceasta asemanare, compatibilitate, face posibila deschiderea eului omului in Dumnezeu.

Face posibila mantuirea.
__________________

  #8  
Vechi 02.12.2015, 00:40:41
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Nu este nevoie decat de putina credinta, putina imaginatie si obisnuinta.
Sa-ti imaginezi ca esti un om spiritual nu inseamna sa fii un om spiritual.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
  #9  
Vechi 14.12.2015, 13:04:29
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul

Acestea fac toata lucrarea spirituala usoara si placuta.
dar acesta lucrare, chiar daca e usoara si placuta, poate sa fie in ratacire. La asta te-ai gandit?
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire
  #10  
Vechi 14.12.2015, 13:22:11
Intrarea Vagonului
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
dar acesta lucrare, chiar daca e usoara si placuta, poate sa fie in ratacire. La asta te-ai gandit?
Evident, Partea Intunecata este usoara si placuta. Ca finalul ei este, de fapt, greu si deloc placut, la asta adeptii (a se citi "victimele-care-se-cred-complici") ratacirilor spirituale nu se mai gandesc. De ce? Pentru ca prada, fiind prada, nu are instincte si abilitati de lupta cu pradatorul. Insa Facatorul amandurora ii poate pune pe fiecare in pace. Ma refer la prada si pradator in contextul razboiului spiritual cosmic, desfasurat perpetuu de la seditiunea Primului Arhanghel si caderea Primului Adam incoace.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare