Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Despre Forum > Reguli generale de utilizare a forumului
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 30.01.2016, 07:34:33
ahilpterodactil
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Unul obisnuit, banal.
Ca la tara!...:))
  #2  
Vechi 30.01.2016, 09:14:07
ahilpterodactil
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit O slujba EXTRAORDINARA, deloc banala

https://www.youtube.com/watch?v=NXYXnJBpOXo

Delicios! Absolut delicios!
Singurul "lucru" banal e copilasul. Si purtarea si cuvintele preotului.
In rest totul e mirobolizant, extraordinar!

Last edited by ahilpterodactil; 30.01.2016 at 09:16:39.
  #3  
Vechi 30.01.2016, 09:27:48
ahilpterodactil
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Cantare fara ifose, cinstita. Firesc, banal (fara extravagante sau piosenii zalade, fara busuiocisme).
Cantare duhovniceasca, spre lauda lor si a Domnului:
https://www.youtube.com/watch?v=P0iNEjXbKdk
https://www.youtube.com/watch?v=gKRjQwXv3dI

Last edited by ahilpterodactil; 30.01.2016 at 09:32:11.
  #4  
Vechi 30.01.2016, 13:54:14
Intrarea Vagonului
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Deloc banal

"care a fost fractura inimii Barladului, hemoragia Vasluiului si catalepsia Iesilor, o mirobolizanta explozie duhovniceasca, o cutremurare a tzitzelor patriei, o fantana arteziana de har pe cerul si in glia Moldovei" - splendida figura de stil.
  #5  
Vechi 30.01.2016, 14:11:21
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Buei!
Erau țațe nu țâțe.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
  #6  
Vechi 30.01.2016, 14:27:59
ahilpterodactil
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Intrarea Vagonului Vezi mesajul
"care a fost fractura inimii Barladului, hemoragia Vasluiului si catalepsia Iesilor, o mirobolizanta explozie duhovniceasca, o cutremurare a tzitzelor patriei, o fantana arteziana de har pe cerul si in glia Moldovei" - splendida figura de stil.
O.K. Poti s-o folosesti, in imprejurari grele...:)
  #7  
Vechi 30.01.2016, 17:28:40
ahilpterodactil
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

In materialul prezentat de colegul nostru dr. Victor Ardeleanu, se precizeaza undeva ca Parintele Arsenie ar fi avut un duhovnic "mort de 200 de ani".
Trec peste folosirea acestei "informatii" in scop evident de denigrare si intreb: oare este singurul caz de acest fel cunoscut in Ortodoxie?
Din cate imi amintesc (deocamdata nu am vreun text sub ochi), am mai intalnit acest lucru care, desigur, este surprinzator pentru bunul simt / pentru cunostintele noastre comune.
O astfel de precizare, ca un om ar avea duhovnic decedat, trezeste reactii firesti de nedumerire si chiar teama. Pare bizar, pentru unii morbid si infricosator.

Totusi, imi amintesc acum cu precizie ca intr-o carte a carei paternitate se revendica a fi tocmai mediul monastic athonit, anume in Pelerinul Rus, personajul principal are parte in mod regulat de povatuire duhovniceasca din partea duhovnicului sau raposat. Intr-una din scene, de pilda, aflam ca in vise duhovnicul il indruma pe ucenic spre un anumit text si chiar ii insemneaza cu carbunele locul din carte unde sa citeasca. La trezirea din somn ucenicul gaseste chiar carbunele asezat pe carte, la pagina respectiva...

In alte carti duhovnicesti aflam ca unii credinciosi, dintre care multi barbati imbunatatiti, aveau frecvent parte de legaturi cu duhovnicii lor raposati, cu sfintii etc.

Asadar, de unde aceasta "acuzatie" adusa Parintelui Arsenie? In fond, ce e asa neobisnuit aici, cata vreme monahul Arsenie nu e nici primul si, se pare, nici ultimul care a avut o legatura reala, vie, duhovniceasca cu un povatuitor din ceata nevazuta a dreptilor?

M-as bucura ca si domnul doctor sa dea un raspuns lamuritor, daca se poate, in aceasta chestiune.

Last edited by ahilpterodactil; 30.01.2016 at 17:30:43.
  #8  
Vechi 30.01.2016, 18:02:31
ahilpterodactil
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

As mai avea, sa fiu iertat, inca o intrebare.
In acelasi material se insista pe doua aspecte considerate importante in viata duhovniceasca: riscul inselarii si, legat de aceasta, cercetarea duhurilor.
Din criteriul acesta, cercetarea duhurilor, autorul materialului face cal de bataie si, implicit, cap de acuzatie impotriva Parintelui. Ne povatuieste autorul, cu multa afectiune/iubire frateasca, sa cercetam duhurile si sa nu cadem in inselare, dar sa credem ca Parintele se afla in inselare.

Am cugetat si eu la aceste lucruri, le-am luat in serios (nu e de glumit cu asa ceva, desigur) si mi-am pus urmatoarea intrebare pe care o impartasesc aici:

Cand vorbim despre cercetarea duhurilor, in ce context facem aceasta? Asa, in absolut? In abstract?
Nu, mai degraba, legat de propriile noastre experiente din cadrul vietii personale de credinta (a fiecaruia, asadar)? Nu pentru bunul mers al lucrarii de pocainta isi cerceteaza fiecare influentele, duhurile, sugestiile etc.? Nu pentru a preveni fiecare, inlauntrul propriei nevointe, inselarile si ratacirile, apeleaza la sfat duhovnicesc, la cercetarea duhurilor lui?
Oare a cerceta duhurile se refera la altul? Nu la sine?
Oare a ni se propune sa cercetam duhurile lui Arsenie (si inca, prin lumina Predaniei!) nu este o invitatie la o specie teribila a barfirii?

Eu am inteles ca fiecare crestin aflat pe drumul pocaintei, drum plin de capcane/caderi/raniri/nedesavarsiri etc., este confruntat cu multe ispite si, pentru a trece cu bine de acestea este absolut necesar sa se afle in ascultare si sub povatuirea duhovnicului.
Multe ii trec omului prin minte, munte ganduri i se pot parea folositoare ori de-a dreptul dumnezeiesti, dupa masura fiecaruia in lucrarea de smerire de sine. In acest sens suntem povatuiti sa nu dam curs oricarui gand sau impuls, oricat de inaltator ar parea el. Dar nu prea am intalnit in literatura duhovniceasca sfatul de a cerceta viata launtrica si duhurile altuia. Aceasta pare a fi strict treaba de duhovnic.
Si atunci, cum poate veni cineva catre noi, oameni fara harul preotiei sau al duhovniciei, ca sa ne puna la o treaba de duhovnic, in afara unei relatii de duhovnici ai lui Arsenie (Doamne, iarta-ma!), fara ca noi sa avem vreo ascultare in acest sens?
Asta nu miroase mai degraba la asmutire? Nu e un indemn clar ca noi sa fim carcotasi, banuitori, suspiciosi fata de Parintele Arsenie?
Si cui foloseste o astfel de treaba?

Oare nu am inteles bine?
Subiect închis

Tags
arsenie boca, canonizare, inselat, maica zamfira, sfant

Thread Tools
Moduri de afișare