![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
ESTE FOARTE BINE SA SPUNEM CAND NE RUGAM SI CUVINTE DE LA NOI INSINE, PLINE DE CREDINTA SI DRAGOSTE FIERBINTE PENTRU DOMNUL. Sa nu vorbim cu Domnul prin cuvinte straine, sa nu ramanem mereu nevarstnici in credinta si nadejde, ci sa aratam ca stim sa gandim cu capul nostru, sa rostim din inima propriul nostru cuvant de recunostinta, fiindca FOLOSIND DOAR CUVINTE STRAINE, NE OBISNUIM CU ELE SI NE RACIM. Si nici nu ne putem inchipui cat de binevoitor ni se va arata Domnul cand vom veni cu cuvinte de rugaciune gasite de noi insine, izvorate dintr-o inima plina de credinta, iubitoare si recunoscatoare.
Vom spune numai ca SUFLETUL CARE INALTA SPRE DUMNEZEU PROPRIILE SALE CUVINTE, CUNOASTE UN FIOR DE BUCURIE, SE INVAPAIAZA, CAPATA VIGOARE, IRADIAZA DE FERICIRE. VEI SPUNE DOAR CATEVA CUVINTE, DAR VEI GUSTA FERICIREA PE CARE N-AI PUTEA-O SIMTI NICI DUPA CELE MAI LUNGI SI MAI MISCATOARE RUGACIUNI SCRISE DE ALTII, DACA LE ROSTESTI DOAR DIN OBISNUINTA, NESINCER. Sfantul Ioan de Kronstadt
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Cand ii ceri oarece [lucru de folos sau cerere duhovniceasca, nu impotriva voii lui Dumnezeu – n.n] Domnului, inchipuie-ti indata cu ochii mintii cum ti se va da darul la care ravnesti, de binefacatoarea si generoasa dreapta a lui Dumezeu, mana care din belsugul dumnezeiesc a impartit si imparte tuturor, si NU STA NICI O CLIPA SA TE INTREBI DACA VEI PRIMI SAU NU CELE CERUTE, CONSIDERAND ACEST GAND NEBUNIE, precum a celui despre care a scris proorocul ca a zis in inima lui “nu este Dumnezeu” (Psalmul 13, 1). Asa cum, adresand o cerere de ajutor unui om bun si generos, ne si inchipuim dinainte mana care ne va da cele cerute, fiindca dupa pilda Parintelui Atotbun, si binefacatorii de pe pamant sunt buni si marinimosi si ne dau indata ceea ce am cerut, dupa cum s-a spus: “Cine este omul acela intre voi care, de va cere fiul sau paine, oare el va da piatra? Sau de-i va cere peste, oare el ii va da sarpe? Deci, daca voi, rai fiind, stiti sa dati lucruri bune fiilor vostri, cu atat mai mult Tatal vostru Cel din ceruri va da cele bune celor ce cer de la El?” (Matei 7, 9-11).
Sfantul Ioan de Kronstadt
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
UNEORI CAND DE-ABIA AI INCEPUT SA SIMTI DESFATARE DE LA DOMNUL, DIAVOLUL VINE SI ITI PRICINUIESTE EL INSUSI SAU PRIN ALTII O MARE SUPARARE. ACEASTA ESTE SOARTA CELOR CE IN ACEASTA VIATA LUCREAZA CELE ALE DOMNULUI.
De pilda, te-ai umplut de bucurie si de liniste stand in fata Sfantului Potir si dupa ce ai terminat slujba, vine peste tine o incercare ca de foc si o data cu ea o mare suparare. Chiar si cand stai in fata Sfantului Potir, diavolul cauta sa unelteasca impotriva ta, te tulbura cu fel de fel de ganduri cu care, vrand- nevrand, trebuie sa lupti – de fapt, sa te lupti cu el – vrei sa ramai cat mai mult cu Domnul, dar diavolul nu te lasa. Atata timp cat bantuie in noi patimile si mai viaza omul cel vechi in noi, va mai trebui sa induram multe suparari si incercari ale vietii in lupta omului vechi cu cel nou. Sfantul Ioan de Kronstadt
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mare si nepriceputa de noi, bietii oameni, e Sfanta Intelepciune a Doctorului de oameni! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
* Nevarsta-i dincolo de umbra, chiar, a Crucii. * Netimpul, nerodirea, nefiinta. (Nesimtirea?....) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Bine ai revenit , Ioane :)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Biserica Ortodoxă Română se află în perioada Postului Adormirii Maicii Domnului, post rânduit de Biserică spre aducerea aminte de virtuțile alese ale Sfintei Fecioare și de postul cu care ea însăși, după tradiție, s-a pregătit pentru trecerea la cele veșnice.
Postul și sărbătoarea au pătruns la noi odată cu generalizarea cultului mariologic în Răsărit, prin secolul al V-lea. Românii i-au acordat o cinstire deosebită, sărbătoarea fiind așteptată, după unele tradiții, cu aproape aceeași bucurie ca Paștele sau Crăciunul. O dovadă a acestei cinstiri este și postul de două săptămâni care precede sărbătoarea și care se ține de către creștini pretutindeni, ‘căci postul ei a fost ținut mai abitir ca al Crăciunului’, după cum arată tradiția. Sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului este cinstită și prin mulțimea de biserici care poartă acest hram. Din informațiile publicate de Tudor Pamfile, în ‘Sărbători de toamnă și Postul Crăciunului’, 1914, Postul Adormirii Maicii Domnului se socotește a fi tot așa de mare, adică de însemnat, ca și Postul Mare de dinaintea Paștilor, din care se zice chiar că este rupt. Ca urmare, toată lumea trebuie să-l țină cu sfințenie, nefiind îngăduită mâncare de dulce decât bolnavilor și copiilor. Cu privire la perioada postului, muscelenii ‘nu mănâncă nici chiar untdelemn, iar dezlegare de pește nu-i decât o singură zi, Pobrejenia (Schimbarea la Față n.n.), că Postul Sîntă-Măriei este rupt din Păresimi.’ De asemenea, în popor există credința potrivit căreia, ‘la început, Postul Paștilor era de nouă săptămâni, dar văzându-se că e prea lung și prea sărăcăcios, așa că oamenii ieșeau prea slabi în primăvară, când trebuia să se dea cu totul muncilor, s-a micșorat acest post cu două săptămâni și s-au pus aceste zile de post înaintea Sântă-Măriei Mari, când e belșug de legume și zarzavaturi’. Semnificația sărbătorii Sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului are multiple semnificații teologice și spirituale pentru credincioși. De altfel, însăși icoana Adormirii Maicii Domnului arată această taină a primirii mamei în brațele lui Hristos, Fiul ei. În iconografie, lângă sicriul binecuvântat cu trupul Fecioarei se află Hristos în picioare, purtând sufletul Macii sale, ca pe un bebeluș. Acesta este gestul suprem de reciprocitate a iubirii. Cea care L-a ținut în brațe pe Dumnezeu, acum odihnește în brațele Fiului și Stăpânului ei. Moartea Maicii Domnului înseamnă intrarea ei în iubirea infinită a Fiului ei, iar inima ei de mamă se unește cu inima Fiului, simțind dumnezeiește durerile lumii și alinându-le cu milostivirea ei. După adormire, nimeni și nimic nu o mai pot opri pe Maica Domnului să ajute pe toți credincioșii. Nici timpul, nici spațiul, nici limitările umane, nu mai pot opri pe Maica Domnului să fie pretutindeni în har, mângâind pe cei îndurerați și inspirând Biserica Fiului ei. Axionul sărbătorii Adormirii Maicii Domnului vorbește despre această taină a prezenței Fecioarei în inima lumii și în viața Bisericii. Cuvintele „Se biruiesc hotarele firii întru tine Preacurată Fecioară, că nașterea feciorește și moartea arvunește viață” semnifică acest schimb dumnezeiesc între cele pământești și cele cerești, prin iubirea Mântuitorului. Astfel, nașterea Fiului lui Dumnezeu din ea feciorește firea umană și sfințește întreaga creație, iar moartea ca despărțire vremelnică a sufletului de trup arvunește viață, fiind pragul ontologic dintre vremelnicie și veșnicie, dintre timp și eternitate, dintre libertate și har. Adormirea Maicii Domnului este așadar o sărbătoare în care antinomia teologică a infinitului devenit finit pentru iubirea Sa veșnică pentru noi se împletește cu prezența permanentă a rugăciunii Maicii Domnului în viața lumii, până la sfârșitul veacurilor. Sursa: basilica.ro
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 31.07.2016 at 21:58:09. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
- Părinte, în Vechiul Testament, în Cartea a IV-a a Macabeilor se spune: Gândul evlavios nu este distrugător al patimilor; ci potrivnic. Ce înseamnă aceasta ?
- Ia ascultă! Patimile sunt înrădăcinate adânc înlăuntrul nostru, dar gândul evlavios, gândul bun, ne ajută să nu fim robiți de ele. Atunci când omul cultivă numai gânduri bune și își întărește o stare bună, patimile încetează să mai lucreze, de parcă nu ar mai exista. Adică gândul evlavios nu dezrădăcinează patimile, ci le războiește, putând chiar să le răpună. Cred că scriitorul descrie cele pe care le-au suferit cei șapte prunci, mama lor, Sfânta Solomoni, și dascălul lor, Sfântul Eleazar, din pricina cugetării evlavioase, tocmai ca să arate puterea gândului bun. Un gând bun are aceeași putere cu o priveghere de multe ceasuri . Are mare putere . Precum astăzi unele arme noi blochează cu raze laser racheta chiar la baza ei și o împiedică să se lanseze, tot astfel și gândurile bune apucă înainte și paralizează gândurile rele pe „aeroporturile” diavolului, de unde pornesc. De aceea, încercați pe cât puteți, să plantați gânduri bune mai înainte de a apuca diavolul să vă planteze el gândurile cele rele, astfel încât inima să vi se facă grădină de flori, iar rugăciunea să vă fie însoțită de mireasma duhovnicească a inimii voastre . Atunci când cineva ține, fie și pentru puțin timp, un gând de-a stânga, adică rău, asupra cuiva, orice nevoință ar face, fie post, priveghere etc., se pierde. La ce îl va ajuta asceza, dacă în paralel nu se nevoiește să nu primească gândurile rele? De ce să nu golească mai întâi chiupul de depunerile din untdelemn, care sunt bune numai pentru săpun, și doar apoi să pună untdelemnul cel bun, ci pune untdelemnul cel bun împreună cu cel nefolositor, stricându-l în acest fel? Un gând curat, bun, are putere mai mare decât orice nevoință . Un tânăr oarecare, de pildă, este războit de diavolul cu gânduri necurate și face privegheri, postiri, posturi de trei zile ca să se slobozească de ele. Însă un gând curat, ce îl va aduce, are putere mai mare decât privegherile și postirile pe care le face și îl ajută mai eficient . (Cuviosul Paisie Aghioritul)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Da, pentru ca lupta crestinului nu e in primul rand cu trupul (asta e adjuvant, auxiliar totusi) ci cu duhurile. Postul, toata asceza sunt treburi duhovnicesti (sufletesti), nu trupesti. De sunt trupesti e, inca, si mai rau!
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Primul stadiu este rostirea rugăciunii cu gura: „Doamne Iisuse Hristoase, miluiește-mă”.
Pe cât putem, o rostim cu voce tare și repede. Și aceasta pentru că începătorul este neputincios, iar ispititorul încearcă să-i tulbure mintea cu diferite imaginații. Rostind rugăciunea repede și continuu, nu lasă să se lipească de mintea lui imaginațiile. Aici vreau să fii foarte atent. Chiar și atunci când ți se par a fi bune, alungă-le departe, căci și acolo își bagă dia*volul coada. Încearcă numai să înțelegi cele pe care le spui. Nimic altceva. Închipuiește-ți, de pildă, că niște tâlhari vor să jefuiască o casă. Ce va face omul acela? Va fi nevoit să strige cu toată puterea: „Ajutor!... Tâlharii!... Sunt în primejdie!... Ajutor!...” La fel face și începătorul, rostește repede (uneori și cu voce tare): „Doamne Iisuse Hristoase, miluiește-mă” sau „Preasfântă născătoare de Dumnezeu, mântuiește-mă”. Unii călugări îmi mărturisesc că, uneori, ispititorul îi războiește cu închipuiri desfrânate și alte deșertă*ciuni. Ei, tocmai acest război li s-a făcut pricină să dobândească rugăciunea curată, pentru că au fost nevoiți să-L roage pe Dumnezeu cu toată puterea lor. Altor călugări, din îngăduința lui Dumnezeu, li se arată satana aievea, având un chip sălbatic și o înfăți*șare înfricoșătoare și îi amenință, îi bate și îi strânge de gât pentru a nu rosti rugăciunea. Atât de mult se cutremură de numele lui Hristos. Atunci să vezi cum se învârte șiragul de metanii și atât de curată se face rugăciunea, încât mintea este absorbită de Hristos. Un călugăr mi-a mărturisit că odată, în timp ce rostea rugăciunea, satana i-a îngreuiat atât de tare inima, încât credea că îl apasă o stâncă. L-a strâns atât de tare, încât nu putea să se roage nici cu gura, nici cu mintea. Atunci s-a gândit să facă semnul Sfintei Cruci. Dar în acea clipă diavolul i-a legat și mâinile, ca să nu le poată mișca. Dar Dumnezeu l-a luminat să facă semnul Crucii cu capul. Aceasta a fost. Îndată satana i-a slobozit pieptul și mâinile și s-a făcut nevăzut. În acea clipă, călugărul a început să rostească cu mintea rugăciunea, repede și curat. Când mi-a mărturisit aceasta, eu i-am spus: - Ești dator satanei, pentru că te-a învățat rugăciunea. Acum, străduiește-te să nu o pierzi. Rugăciunea minții se numește și a inimii. Mă în*trebi dacă și rugăciunea rostită cu vocea se poate numi a inimii. Dacă rugăciunea nu este curată, nici cea a minții, nici cea rostită nu se poate numi a inimii. Rugăciunea este a inimii atunci când mintea este înghițită de inimă. Atunci, chiar dacă ar cădea bombe sau ar arde casa, mintea nu vrea să iasă din inimă, chiar dacă este în primejdie să ardă. Pentru a înțelege aceasta, citește viața Sfintei Irina Hrisovalantu. Diavolul a dat foc hainelor ei și, cu toate că îi ardea trupul, ea stătea nemișcată ca o lumânare, cu mintea ridicată la Dumnezeu. Aceasta este adevărata rugăciune, care străbate cerul și ajunge la tronul lui Dumnezeu. Moise, fără să-și deschidă gura, a auzit pe Dumnezeu spunându-i: „Ce strigi către Mine?” (Ieșire 14, 5). Aceasta înseamnă că striga dinlăuntrul lui, înseamnă că străpungea cerul cu ini*ma lui. (Monahul Iosif Dionisiatul)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daca pot primi niste raspunsuri | andrei23 | Generalitati | 28 | 19.06.2011 18:13:32 |
Caut niste raspunsuri | NeInocentiu | Secte si culte | 108 | 18.04.2011 13:43:12 |
|