![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Textul zice "... a certat pe Petru. Si i-a zis..."
Vrem, nu vrem, suntem constransi sa tinem cont de text. Precum si de context, unde vedem la tot pasul ca Domnul lucreaza cu oamenii pentru a-i trezi si inalta. Ca ei sa nu mai fie potrivnici. Domnul mangaie, invata, cearta, porunceste - toate spre a curata pe oameni de intuneric si boala si spre a-i pregati pentru Jertfa si pentru celelalte intamplari marete si sfinte. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Din tot episodul cu "inapoia Mea, Satano", coroborat cu activitatile lui Emilian pe acest topic, vi se pare ca intr-o analogie grosiera, rolul lui Emilian s-ar apropia mai degraba de al Domnului sau de al lui Petru ? P.S. ptiu, drace, tocmai l-am asemanat pe Emilian cu Sf. Petru ?!!
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Doar ai mai multa grija la detalii, ca doar esti avocat si cunosti (traiesti din) pretul acuratetii in exprimare...:) P.S. Fii linistit, nu l-ai jignit...:)) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Asa e, Ioan, sa tinem cont si de text si de context si de toata Scriptura in general. Si daca Dumnezeu ne da niste porunci, atunci sa fie Iisus primul care le incalca? Greu de imaginat ca Iisus sa il numeasca pe Petru "satano". Mai citim ceva acolo: "El, întorcându-Se și uitându-Se la ucenicii Săi". Deci uitandu-se la ucenicii sai, nu la Petru. De ce se uita la ucenici si nu la Petru? Deoarece mustrarea nu era doar pentru Petru, ci pentru toti, caci probabil ca toti gandeau la fel. Dar ca Iisus sa numeasca creatia Sfintei Treimi, omul, cu numele de satana, lucrul acesta nu poate fi acceptat in sine, este absurd, plin de rautate si complicitate la marsavele noastre ponegriri, pe care ni le incuviintam doar pentru ca asa ni se pare noua potrivit a ne asemana Cu Hristos in atitudinile Lui "justitiare", nu si in mila, jertfa si iubirea Lui. Iarta-ma, eu continui sa cred ca Iisus i s-a adresat satanei prin acele cuvinte, chiar daca prin ele aduce in acelasi timp si mustrare ucenicilor, aratandu-le ca numai satana seamana astfel de ganduri si deci ele nu trebuie primite de catre ucenici. Doamne ajuta! |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Părerea mea este că l-a certat pe Petru, dar adresându-se satanei care îl ispitea pe acesta să-l îndemne la renunțarea la jertfă.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Da, l-a mustrat nu doar pe Petru - la care s-a intors cu spatele, vorbind cu fata spre ucenici- ci si pe ucenici. Insa "satana" este cel ce desparte pe om de Dumnezeu, nu omul. Iar Hristos atat de mult il iubeste pe om, incat nu ar putea sa incapa in aceeasi inima si jertfa si dezbinarea. Drept dovada ca nu a trecut mult si cel care avea sa fie martor la "schimbarea la fata a Mantuitorului" a fost chiar Petru. Vorbind despre jignire, Iisus nu l-a jignit pe Petru, nu sta in firea lui Dumnezeu jignirea. El doar spune lucrurilor pe nume in chip nemincinos. De aceea cand spune "satano", El se adreseaza direct satanei, numind-o ca atare. Jignirea are un inteles peiorativ, o amestecare a realitatii cu rautatea, o denigrare a persoanei, o defaimare neintemeiata. Sa nu fie acest lucru pentru Hristos Dumnezeu. |
|
|