![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Intelegem Fiinta Iisus - necorporabila. Este aceasta o invatatura revelata? Poate fi considerata o invatatura de credinta...sau nu? pag.14
__________________
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Chiar unde ne-ai dat tu link poti gasi capitole interesante ca: Patea I Capitolul 1 "Dumnezeirea este necuprinsă de minte. Nu trebuie să căutăm și să ne interesăm de cele ce nu ni s-au predat de sfinții profeți, apostoli și evanghelisti" CAPITOLUL V Demonstrare că există un singur Dumnezeu și nu mulți Dumnezei CAPITOLUL VI Despre Cuvântul și Fiul lui Dumnezeu. Demonstrare silogistică CAPITOLUL VII Despre Sfântul Duh. Demonstrare silogistică CAPITOLUL VIII Despre Sfânta Treime CAPITOLUL XII Despre om etc. Chestii care tie iti sunt total straine pentru ca nu le gasesti in povestioarele tale fermecate cu budhisti. Acum, tu poti sa zici ca Sf. Ioan Damaschin era copil in cele duhovnicesti si nu a ajuns sa le vada cum le vad "inteleptii" tai, da' in cazul asta, nu incerca nici sa-l transformi nici in avocatul doctrinelor tale. De altfel daca ai fi citit putin peste capitolul care ti-a placut tie, parand ca glasuieste pe placul ideilor tale preconcepute, asa mai spre Sfanta Treime, ai fi vazut ca oricat le-ai trage de par, cosmologiile teologice tot nu se potrivesc de nici o culoare.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 20.12.2016 at 13:14:52. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In momentul in care am inteles si ne-am insusit aceasta imperativa, ar trebui sa renuntam sa parcurgem urmatoarea propozitie din Dogmatica. Sa renuntam la orice nu este "predat" in Biblie. Ce sens mai are sa citim despre corporalitatea sau noncorporalitatea Fiintei Iisus - tematica care nu a fost "predata de sfinții profeți, apostoli și evanghelisti." De ce se mai studiaza inca Dogmatica la Teologie? --- Este firesc ca autorul sa emita "indemnuri de conformitate" pentru a nu trezi suspiciuni sau risca perceptii ale cititorului de dezacord intre principiile filozofice expuse si fundamentul biblic. "Sfinții profeți, apostoli și evanghelisti" nu au adus in discutie natura Fiintei Lui Dumnezeu. Insa Ioan Damaschinul o face...prudent si argumentat logic.
__________________
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vezi ca nici macar nu stii diferenta intre Dumnezeu Tatal si Dumnezeu Cuvantul (Fiul), nu degraba ti-am recomandat sa citesti mai mult decat capitolul pentru care ai o fixatie gresit motivata. Citat:
Incearca si tu sa le emiti sa vezi cum devii hilar. Sf. Ioan Damaschin categoric nu. Iar daca tie ti se pare ca bate campii, nu stiu de ce il mai citezi. Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
In Fiinta nu este nicio diferenta intre Tata-Fiu-Duh. Este Unul.
Daca sustii ca este o diferenta, atunci vorbim de Trei Dumnezei. Nu conteaza cum referim Fiinta - Fiinta Fiul, Fiinta Tatal, Fiinta Duhul - desemnam aceeasi Fiinta. Iar aceasta "nu face parte din existente." Precizeaza in Biblie unde se infirma ca Fiinta Iisus ar avea un trup. Este usor sa spui cuiva "sa citeasca" dand impresia evidentei unui adevar. Este mai dificil insa sa precizezi si sa explici.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 23.12.2016 at 08:42:44. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Alin, chiar nu sesizezi nicio asemanare intre ceea ce afirma Plotin (care nu este canonizat sfant) si ceea ce afirma Sf. Ioan Damaschin?
Plotin: "Unul nu poate fi nimic din ceea ce exista." "One cannot be any existing thing" Sf Ioan Damaschin: "Dumnezeu nu face parte din existente." pag.15 O revelatie este revelatie doar daca este atribuita celor pe care ii acceptam prin prisma propriei credinte/conceptii despre viata?
__________________
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca nu, n-are sens sa vorbim de matematici speciale cand tu nu vrei sa mergi nici macar in clasa 1a.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Plotin:
Dumnezeu nici nu este, nici este ceva si nici unul oarecare, ci este deasupra a toate. Toate aceste categorii sunt negate. El nu are marime, nici nu este infinit. El este suprarationalul.
__________________
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Prin ce se deosebeste o transcendenta de alta transcendenta? Cand niciuna nici cealalta nu este identificabila, nu este tangibila? "Nu face parte din existente" - cum afirma Sf. Ioan Damaschin. De ce o transcendenta ar fi revelata iar cealalta nu?
__________________
|
|