![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sunt Afirmatii si afirmatii. Afirmatii de Sus si afirmatii de la om. Afirmatiile de care vorbeam intra in categoria REVELATIE. Adica de la Dumnezeu pentru noi. Iar Sfantul Paisie Aghioritul a delimitat extrem adevarul de credinta si a si marturisit ca insusi cerul i-a descoperit lucrul asta. Iar afirmatia lui esentiala si mantuitoare este clara: Ortodoxia este Calea, Adevarul si Viata. Afirmatie revelata de la Dumnezeu. Si eu vorbeam exact despre categoria asta de afirmatii: descoperiri clare de la Dumnezeu pe care TOTI sfintii mari le-au avut. Acum tu fortezi enorm de rau revelatia lui Dumnezeu ca fiind cuprinsa exclusiv acum 2000 de ani, ca si cum Duhul Sfant s-a pogorat o singura data peste lume si a descoperit numai unui grup de 12 oameni adevarult. Si gata. Ori Hristos a spus clar ca Duhul Sfant ramane in locul lui in lume si DESCOPERA TOTUL din cele lasate de Hristos. Este Paisie Aghioritul Apostol al lui Hristos dupa Apostoli? DA, prin faptele facute de el, asemenea apostolilor cu putere mare de la Dumnezeu si nu cu puterea lui personala. Este Paisie Aghioritul asemenea Apostolilor cu revelatie de la Dumnezeu pentru problemele Bisericii? Da, a avut multe descoperiri pentru Biserica si despre Biserica. Iar cea mai importanta este ca Ortodoxia este Calea, Adevarul si Viata, este cu adevarat calea mantuitoare. @Penticostalul - logica prin care tu combati argumentul meu nu este corecta. Eu am afirmat asa: Paisie Aghioritul are descoperiri mari de la Dumnezeu cu privire la fiinta Bisericii si dovedeste prin viata lui ca este asemenea Apostolilor in putere si lumina. Iar tu spui sunt multi parinti in istoria Bisericii care au vorbit fiecare dupa capul lui deci nu poti sti daca Paisie Aghioritul a vorbit dupa capul lui sau de sus. Ce zic eu si ce raspunzi tu. Iti raspund sa fii mai atent cum combati argumentele daca doresti sa fii cu adevarat corect (eu cel putin sunt absolut satul de logica sectara de generalizare, relativizare, ignorare, si orice tip de decredibilizare a argumentelor intr-o disputa). Eu vorbesc punctual, de o singura afirmatie facuta de Paisie Aghioritul si care a facut-o CU DESCOPERIRE DE LA DUMNEZEU, iar afirmatia este: Ortodoxia este Biserica lui Dumneze. Afirmatia asta este facuta in urma discutiei pe care a avut-o cu Sfanta Eufimia, care a venit si l-a povatuit legat de o problema a Bisericii. Nu vorbesc de alte afirmatii, ci exclusiv de afirmatia asupra Bisericii. Last edited by gpalama; 01.01.2017 at 20:59:22. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/...viosul-paisie/
Insa nu e vorba numai despre lucrul asta, sunt numeroase descoperiri pe care Sfantul le-a avut. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
A fi cu adevarat corect nu inseamna sa fiu de acord 100% cu opiniile tale. Citat:
Ai mai afirmat si ca sfintii NU sunt infailibili ci vorbesc cand de la ei insisi, cand de la Dumnezeu. Si ca atunci cand vorbesc de la ei, pot gresi. Ei bine, eu cred ca atinci cand Cuviosul Paisie a facut afirmatia despre Biserica, a vorbit de la el. Tu zici ca a fost o revelatie dumnezeiasca. Probabil ca niciunul dintre noi nu-si poate argumenta suficient pozitia. Dar, daca tu vrei, poti incerca. Citat:
Insa cu Isus si apostolii NU se compara niciun crestin contemporan sau din Biserica post-apostolica. Asta e convingerea mea. Atunci a fost pusa temelia. Tot ce se zideste de atunci incoace sunt caramizi care se aseaza intr-un Templu. In zilele noastre NU mai sunt date revelatii care tin de temelia Bisericii. Tot ce a fost necesar pentru mantuirea noastra s-a asezat atunci. Eu nu cred ca spusele Cuviosului Paisie sau al oricarui alt cuvios, pot fi puse la acelasi nivel cu ale apostolului Pavel. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
A spus de mai multe ori lucrul asta pentru a delimita extrem de clar omenescul de dumnezeiesc, firea de revelatie, pentru a nu lasa loc interpretarilor cu privire la sursa afirmatiilor sale. Nu cred ca ai citit lucrarile sale, insa el este un om care pune un accent enorm pe claritatea afirmatiilor si logicii. Este efectiv un grec cu logica puternica si cu explicatii corecte ale lucrurilor, si spune lucrurilor pe nume: cand e vorba de experienta umana este una, cand e vorba de revelatie si lucru descoperit, primit de la Dumnezeu este alta. Ti-as recomanda sa citesti prima lui carte "Cu dragoste si durere pentru omul contemporan", sa vezi cine este de fapt si dimensiunea lui. Pentru ca este un om de mare calibru. Pozitia mea este clara: omul ala este de la Dumneze, si vrednic de a fi crezut pentru ca arata ca este clar ucenic al lui Hristos. Arata-mi altul ca el daca gasesti in protestantism si in alta parte. Mi se pare ca nu cunosti exact despre cine vorbesc, nu prea cred ca stii cine este Paisie Aghioritul, poate respectul nostru fata de el iti spune ceva. Citat:
Prin Apostolul Pavel spre folosul primordial al Bisericii iar prin Cuviosul Paisie pentru folosul actual al Bisericii. Si este si rational lucrul asta. Dumnezeu zice in Scriptura ca trimite Bisericii in continuu invatatori si povatuitori si profeti si drepti pentru a calauzi Biserica. Biserica este un organism viu care este povatuit continuu chiar de Dumnezeu. Iar Cuviosul Paisie are marele merit de a readuce sufletul si dragostea Dumnezeiasca in inimile credinciosilor, precum si intelegerea corecta a duhului evanghelic, prin iubire si jertfa fata de apropele si fata de Dumnezeu. Last edited by gpalama; 02.01.2017 at 20:00:57. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Nu, nu l-am citit pe Paisie. Il stiu prea putin, pentru a face consideratii. Respectul tau imi transmite faptul ca-l apreciezi foarte mult ai asta ma bucura. Faptul ca il pui alaturi de apostolul Pavel si consideri invatatura amandurora pe acelasi nivel de revelatie imi spune ca exagerezi si gresesti. Last edited by Penticostalul Traditional; 02.01.2017 at 20:35:09. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Spun Apostol pentru ca faptele lui sunt demne de numele Apostol, pentru ca calauzit enorm de multe suflete si este reper apostolic in Ortodoxie acum, si toata Ortodoxia ii stie numele. Spun Apostol pentru ca puterea lui a fost la fel cu a Apostolilor. Si poti vedea singur in viata sa. Spun iubire pentru ca nu stiu daca ai sa gasesti dovezi mai mari de iubire fata pentru semeni fata de cele date de el. Viata lui este o asceza enorma pentru a ajunge la Dumnezeu impletita cu o jertfa si dragoste nemasurata pentru semeni. Daca vrei sa vezi un om aproape de Dumnezeu trebuie sa citesti viata Cuviosului. Este ceva la nivelul ingerilor si care te trezeste si te invata si sa iubesti aproapele si sa gandesti si sa te pozitionezi corect in fata lui Dumnezeu. Intreaga Ortodoxie il cinsteste acum si pe buna dreptate. Si nu exagerez cu laudele, este la nivelul pe care il spun si la masura asta in Ortodoxie. Insa trebuie sa-i citesti viata sa poti intelege exact cine a fost Cuviosul Paisie Aghioritul. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Temină cu exaltarea asta, unui creștin nu-i șade bine, chiar și Sfântul (om smerit) se rușineză de afirmațiile tale.
Nu ceva îl cinstește, ci cineva. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu cred ca eu trebuie sa il cinstesc, altcineva a facut deja lucrul asta. |
|