![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#51
|
|||
|
|||
![]()
Nu dragul meu, ci le spune tuturora, inclusiv si diavolilor.Vezi si Apocalipsa, DOOH...
Last edited by Copacel; 08.01.2017 at 17:10:12. |
#52
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acuma, ce să zic, nici mie nu îmi surâd acele pasaje (și multe altele) și, pentru că nu mă pricep la tâlcuirea Scripturii, am destule dileme dintre care unele chinuitoare. Dar mă mângâi cu parte din scrierile sfinților, cât ajung și eu să citesc și să pricep oleacă. De pildă, multă mângâiere și orizonturi nebănuite ale cugetării aduce Ioan Gură de Aur. În Omilii la Matei, carte de care ar trebui să nu ne despărțim, sfântul vorbește mult despre iubirea lui Dumnezeu, care covârșește pe toate... Un lucru însă îmi e reazem când citesc Scriptura: Dumnezeu a iubit mereu pe om, cum nici nu ne putem închipui! El scrie mereu acele scrisori de dragoste și se poartă cu încăpățânații Lui copii, cei împietriți la inimă și tari de cerbice, ca un părinte care nu mai știe cum s-o scoată la capăt...:) Citește, te rog, scrierile VT și prin această perspectivă: cum roagă Domnul, cum promite, cum amenință, cum pedepsește chiar, pentru ca mai apoi să își retragă presiunea - doar,doar copiii s-or mai înțelepți nițel și or alege Viața... Mă uimește mereu cum se arată Dumnezeu un părinte desăvârșit. Căci peste toate e marea Lui Milă, înțelepciunea negrăită, iubirea... Cum nu sesizăm asta atunci când citim Scriptura? Deci, atunci când dau peste pasaje care, luate în sine, par incacceptabile și neîndurătoare, îmi amintesc fondul de nezdruncinat al istoriei Iubirii: Domnul ceartă și mereu iartă pe oameni, pentru că ne voiește vii și întregi în Împărăția Lui. Noi, care avem pe Fiul Său răstignit pentru noi, ar trebui să fim primii - dintre toți căutătorii lui Dumnezeu - care să Îi întrezărim, măcar, Dragostea și să nu ne îndoim de ea. Pe acest fundal, orice interpretare a VT, orice receptare a ei, capătă deja alte nuanțe, unele cu adevărat tulburătoare, chiar cutremurătoare. Iar pentru cei mai iubitori dintre noi, acestea pot fi cu adevărat mântuitoare. P.S. Dumnezeu nu e pedepsitor ca noi, în felul nostru. Noi, din păcate, suntem pedepsitori dea-n boulea și căutăm să înzestrăm până și pe Dumnezeu cu modul nostru barbar și hâd de a ne purta cu semenii și cu noi înșine. Puterea noastră pedepsitoare, spre deosebire de a Lui, nu este aducătoare de vreun spor real al Vieții. Pedepsele noastre nu duc pe om în Împărăție, nu ne așază la Masă cu El, nu ne oferă vreun Ospăț. Nu reașază, nu vindecă și nu învie. Nu întremează și nu înnobilează. Ci mai degrabă ruinează.... Iar Domnul nu este așa... El nu este ca noi, deși ne cheamă mereu să fim noi ca El... El este cu adevărat un cavaler, Lancelot!...:) În Scriptură e vorba de dragostea Lui, camuflată și exprimată în chipuri de neimaginat, iar nu despre amărâtele noastre neînțelesuri și gafe necontenite, de care, vai, suntem atât de legați. Last edited by ioan67; 08.01.2017 at 17:41:48. |
#53
|
|||
|
|||
![]()
Expun 3 puncte incontestabile despre "blestemarea" copiilor prin parintii lor:
1. Bolile cu transmitere genetica 2. Temperamentul 3. "Cei sapte ani de acasa". |
#54
|
|||
|
|||
![]()
poate nu m-am facut eu corect inteles. eu am plecat de la topic:
Citat:
as vrea sa stiu si punctul de vedere iudaic, o sa-mi fac timp intr-o zi si o sa caut pe net, banuiesc ca catolicii, care sunt oameni destupati la minte, nu impartasesc talibanismele ortodoxe in aceasta polemica. |
#55
|
|||
|
|||
![]()
Da, Lancelot, Dumnezeu il pedepseste pe om pentru pacatul lui. De la bunic la nepot. Desi suntem fiecare dintre noi unicati suntem celule dintr-un fir neintrerupt de la Adam pana la ultimul om care se va naste pe acest pamant.
Ce cauti? O religie care sa justifice de ce se intampla toate atrocitatile din lume? O scuza pentru Dumnezeu? "Nu stiu frate, Eu am creat lumea, apoi vad ca au scapat lucrurile de sub control, dar nu e vina Mea". Sau atrocitatile te fac sa il renegi pe Dumnezeu. Caci, iti zici, daca Dumnezeu ar exista, acum am trai intr-o lume fara suferinta, utopica. Da, credem si in aceasta lume, in crestinism ii zicem "Ierusalimul Ceresc" care va sa vina la sfarsitul veacurilor. Realitatea este dura, iar mantuirea nu este usoara. Dar si sa vrem nu putem trai doar pentru noi. Suntem umbra parintilor si a bunicilor nostri, continuarea firului de la inceputul lumi. Nu puteam sa fiintam izolat intr-o existenta intre 0 si 1. Si te rog nu arunca cu jigniri asociindu-ne cu termenul de "taliban"... Toate cele bune! |
#56
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dacă vrem să-L cunoaștem pe Dumnezeu așa cum este, e normal să ne referim mai ales la Noul Testament, acolo unde El ni Se revelează cel mai adevărat, în persoana lui Hristos, în care Îl cunoaștem bun, foarte milostiv, mângâietor și vindecător, iubitor până la jertfă de Sine. Nu ne apare, însă, în atotputernicia Sa, ci sub forma unui om vulnerabil, căruia îi este foame, frig, sete, care refuză să se apere, care primește suferința fără cârtire și chiar moartea. Și atunci te întrebi: Cum ar putea un astfel de Dumnezeu – care cunoaște atât de bine suferința omenească și care a venit să mângâie – să pedepsească, și încă niște copii fără vină, pentru păcatele părinților?! Eu nu cred că de la venirea lui Hristos mai este valabilă această pedagogie veche pedagogie divină. Omul era sub lege înainte pentru că era încă sub puterea păcatului, trăia în tragedia căderii, iar Dumnezeu îi dădea niște leacuri și niște îndreptări, mai alinându-l și învățându-l cum să crească spre a-l primi pe Hristos. Chiar și atunci, însă, îndurarea Lui era mult mai mare decât pedeapsa. Dar de la venirea lui trăim în har, adică liberi de moarte. Tot ce este durere și suferință sunt reminiscențe ale păcatului, ale morții duhovnicești – cu consecințe și în trup – ce a urmat neascultării lui Adam. Pe Dumnezeu noi nu-l întâlnim ca autor al bolii, durerii și morții, ci ca pe Unul care compătimește și care alină în boală și durere, și care ne scoate din moarte. De altfel, mai ales în suferințe Îl cunosc mulți, și asta în mod deosebit după ce El însuși a pătimit ca unul dintre noi. Dumnezeu este atotputernic, dar nu este dictator. În general tindem să considerăm că El dirijează mersul lumii și că este răspunzător pentru toate, prin urmare. Dar asta e din cauză că nu-L cunoaștem cu adevărat, că avem o imagine neconformă în ce-L privește. Deși de milenii ne învață că ne este Tată și, prin urmare, are și dragoste de tată, și pedagogie la fel; iubește fără să încorseteze, fără să limiteze, lăsându-ne toată libertatea, însă nu fără să ne învețe cum să alegem binele. Este atât de gingaș în iubirea Lui, încât Se lasă trecut cu vederea, alegând să fie văzut doar de cei care-L iubesc și ei, la rândul lor.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 08.01.2017 at 21:06:16. |
#57
|
|||
|
|||
![]()
Da Lancelot, cata vreme nu ai studiat si trait credinta crestina, nu ai dreptul sa ne etichetezi ca talibani.
Eu cred ca esti troll, ptr ca ti s-a explicat prea frumos aici.Copacele mi-a placut,si nu numai Copacel. AlinB ii simtea imediat ,"simte mirosul lor in aer".Daca era aici cred ca spunea rapid "Troll,nu hraniti trolul!"
__________________
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/...-ca-pe-erezii/ "Când am ieșit pe ușa care mă purta spre libertate, am știut că dacă nu las ura și amărăciunea în spate, voi continua să fiu în închisoare".-Nelson Mandela |
#58
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#59
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci consecinte exista. Nu se mai pune accentul pe consecinta faptelor personale asupra urmasilor - din punctul asta de vedere, in VT este vorba de poporul evreu, un caz special, un popor care a primit o misiune si multe binecuvantari dar in acelasi timp a stat mereu sub semnul unor sanctiuni severe care s-au intins chiar peste generatii atunci cand s-au dovedit nedemni de ceea ce li s-a oferit, de chemarea care li s-a facut. Si chiar acele sanctiuni, nu erau o pedeapsa arbitrara de dragul de a pedepsi, ci pur si simplu incearcarea de a curata de ceea ce este vechi si a crea un rasad nou, cu roade mai bune decat generatiile trecute.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 08.01.2017 at 23:57:25. |
#60
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu zic, daca am inteles bine, ca obiectia ridicata este asupra formularii ca "Dumnezeu pedepseste copiii pentru pacatele parintilor". Nu a obiectat in nici un caz asupra faptului ca propriile pacate au consecinte, inclusiv peste generatii. Dar nu poate concepe - si eu la fel, ca Dumnezeu raneste in mod deliberat fiinte inocente pentru a interveni asupra parintilor. Acest lucru, nu e greu de vazut, ca vine in contradictie atat cu bunatatea cat si cu dreptatea Lui. De fapt, asa cum spunea un parinte, e mai coret sa intelegem nu ca ii raneste in mod deliberat pe pacatosi, ci mai degraba permite diavolului sa aiba putere asupra lor, datorita faptului ca ei insisi au ales sa se plaseze sub aceasta influenta, alegand pacatul in detrimentul virtutii. Si chiar in aceasta permisivitate exista o intentie mantuitoare, pentru ca omul gustand din roadele amare ale neascultarii, sa se intoarca, poate, totusi, spre cele bune.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 08.01.2017 at 23:55:34. |
|