![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Apoi am primit manuscrisul ala in 1893. In tot acest timp, pana sa descopere scrierea aia a lui Isaac, deci avem 2 secole jumatatein care nimeni nu a zis mare lucru de aceste clasificari, fie de comuniune cu monofizitii, fie de comuniune cu nestorienii, sa fie un mare efort de demascare al acestor asa-zise falsuri, nici de noi, nici de apuseni. Citat:
Aia cum au acceptat un episcop al factiunii cu care au avut conflicte si uneori persecutii atata timp? Citat:
Irakul era cam miezul imperiului persan, care se stie ca nu accepta decat crestini ai Bisericii Persane(asiriene azi) si ii cam mazileau din imperiu pe cei in comuniune cu imperiul roman. Citat:
Cert e ca, cum am zis si cand vorbeam de ecumenism, schisma cu Roma nu a fost o chestie atat de mare pentru ei cum a fost pentru din Constantinopol, asa cum nici intreruperea comuniunii intre greci si arabi azi nu e o problema pentru noi(patriarhul Petru al III-lea(1028â1051) a considerat cearta dintre latini si greci o tampenie, de exemplu). D-aia au aceptat la inceputul secolului XII, patriarhul latin, in lipsa unuia propriu, pana la restabilirea liniei grecesti, si calugarii franciscani care actionau in Orientul Mijlociu erau sub autoritatea patriarhului ortodox. In fine, faza care a declansat uniatismul antiohian nu a fost atat prozelitismul, ci ca patriarhul ecumenic a incercat sa le inlocuiasca conducatorul si sa puna un episcop mai de-al lor pe motiv ca alegerea e invalida, si patriarhul antiohian a refuzat din moment ce invaliditatea era falsa, si doar un pretext pentru centralizarea puterii. Si ca o nota de subsol, melkitii uniati sunt de o independenta feroce fata de Roma, si episcopii lor au facut niste figuri absolut geniale in ultimul secol pe la Vatican I si II. In plus, ei subscriu la initiativa Zoghby: I believe everything which Eastern Orthodoxy teaches. I am in communion with the Bishop of Rome as the first among the bishops, according to the limits recognized by the Holy Fathers of the East during the first millennium, before the separation Si a iesit si chestia asta. He declared that the Councils held by the West alone cannot be considered "ecumenical", criticized the Code of Canon Law of the Eastern Catholic Church, and said that the union which took place between some Eastern Churches and Rome was a mistake. Zoghby also asserted that the primacy of the Roman Pontiff is one of honor and charity only. Later, he said that papal "infallibility depends on ecumenicity." Deci fara a duce totul intr-un relativism si sincretism stupid, se poate vedea ca viata reala e un pic mai complexa decat incerci sa o prezinti, cand vine vorba de istorie si diviziuni bisericesti. Si biserica persana era mult mai mare, pana au venit mongolii, si i-au macelarit pe mare parte din oamenii din Orientul Mijlociu.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. Last edited by Patrie si Credinta; 27.01.2017 at 20:36:37. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Iar faptul ca nimeni nu a spus ceva de aceste lucruri nu e tocmai corect, tocmai ce am spus de parintele Staniloae. Iar aici vezi si ce spunea Sfantul Paisie Aghioritul si cum il pomenea pe Sfantul Issac: http://acvila30.ro/cuviosul-paisie-a...cii-au-sfinti/ Ortodocsii au luat pozitie doar cand autori ortodocsi au inceput sa se ia dupa ce scriu autori vestici si au adus aceasta eroare in ortodoxie. Citat:
Citat:
Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Articol cu un fragment din cartea "Viata Cuviosului Paisie Aghioritul" http://acvila30.ro/cuviosul-paisie-a...cii-au-sfinti/
Citez: "Odată starețul stătea în afara Mănăstirii Stavronikita si discuta cu niște închinători. Unul dintre ei care era teolog, susținea că Sfântul Isaac Sirul a fost nestorian. Din nefericire repeta cunoscutele concepții apusene. Părintele Paisie a încercat să-l convingă că Avva Isaac Sirul este nu numai ortodox, dar si sfânt si că au mult har și putere cuvintele lui ascetice, dar în zadar. Teologul stăruia cu încăpățânare în părerile lui. Dupa ce au terminat discuția, Starețul a plecat spre coliba sa întristat. Pe drum, în timp ce se ruga, in locul unde se află un platan mare, ,,ceva i s-a întâmplat”, după cum el însuși a povestit. Starețul nu a destăinuit tot ce i s-a petrecut, dar, potrivit spuselor lui, a vazut în vedenie ceata Cuvioșilor Părinți trecând prin fața lui. Unul dintre ei s-a oprit și i-a spus: ,,Eu sunt Issac Sirul. Sunt foarte ortodox. Într-adevăr în ținutul meu a existat eresul lui Nestorie, dar eu m-am luptat împotriva lui.” Starețul spunea ca scrierile lui Avva Isaac valorează cât toată patristica. Pomenirea Sfântului o prăznuia la 28 septembrie cu priveghere de toată noaptea. La una dintre aceste privegheri Starețul a fost văzut într-o lumină taborică, ridicat de la pamânt și transfigurat. În vechime, când Sfântul Isaac se prăznuia împreună cu Sfântul Efrem Sirul, Starețul a adăugat în Mineiul pe ianuarie, la ziua 28, următoarele: Luna ianuarie, în 28 de zile, pomenirea Cuviosului Părintele nostru Efrem Sirul și a marelui isihast Isaac, mult nedreptățitul." Last edited by catalin2; 28.01.2017 at 00:14:24. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Poate, in buna constiinta, un staret sa adauge formule la Minei ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Dacă apară ortodoxismul de pesupusele atacuri catolice, atunci,da !!!!!
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Presupun ca isi poate nota ce considera de cuviinta in cartea sa. La fel, mai scrie ca sublinia citate din cartea sfantului.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Nu fa greseala sa ii consideri asa.
Zoghby in Tous Schismatique, a considerat prin acordurile prin care s-au infiintat majoritatea Bisericile Unite o greseala, si scaunele ortodoxe adevaratele mostenitoare ale crestinismului rasaritean local. Citat:
Din punct de vedere catolic, "limitele impuse " inseamna practic, cam nici o limita. Dar melkitii isi apara cu stasnicie drepturile, chiar si in forma limitata a Florentei, drept pentru care au intrat si in belele cu Vaticanul in unele momente, pentru ca au refuzat sa acepte nazurile Romei. Patriarch Gregory refused to sign the Council's dogmatic declaration on papal infallibility. He and the seven other Melkite bishops present voted non placet at the general congregation and left Rome prior to the adoption of the dogmatic constitution Pastor Aeternus on papal infallibility.[23] Other members of the anti-infallibilist minority, both from the Latin church and from other Eastern Catholic churches, also left the city.[23] After the First Vatican Council concluded an emissary of the Roman Curia was dispatched to secure the signatures of the patriarch and the Melkite delegation. Patriarch Gregory and the Melkite bishops subscribed to it, but with the qualifying clause of the used at the Council of Florence attached: "except the rights and privileges of Eastern patriarchs.".[21][24] He earned the enmity of Pius IX for this; during his next visit to the pontiff Gregory was cast to the floor at Pius' feet by the papal guard while the pope placed his foot on the patriarch's head. Ouch, cum ar spune englezii. Dar nu este singura figura pe care au facut-o melkitii in sinoadele catolice. At Session I of the Council(Vatican I), Maximos's electrifying opening speech on October 23, 1962, set the tone for the Melkite onslaught on the one-sided, Latin vision of the Church. He refused to speak in Latin, the language of the Latin Church, but not, he insisted, of the Catholic Church nor of his. He refused to follow protocol and address "Their Eminences", the cardinals, before "Their Beatitudes", the Eastern patriarchs, for in his ecclesiology patriarchs, the heads of local Churches, did not take second place to cardinals, who were but second-rank dignitaries of one such communion, the Latin Church. He also urged the West to allow the vernacular in the liturgy, following the lead of the East, "where every language is, in effect, liturgical". And he concluded, in true Eastern fashion, that the matter at any rate should be left to the local Churches to decide. All this in his first intervention at the first session! No wonder numerous Council Fathers, overcoming their initial surprise, hastened to congratulate him for his speech. And no wonder it hit the news. That was a language even journalists impervious to the torturous periods of "clericalese" could understand. Maximos spoke simply, clearly, directly-and he spoke in French.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. Last edited by Patrie si Credinta; 28.01.2017 at 04:27:46. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Nu eu. Ei se considera asa. Daca unii spun "suntem catolici", iar Papa spune, la randul sau "acestia sunt catolici", nu pot sa consider altfel.
Citat:
Citat:
"Sub Papa" sau "cum Papa" ? Una nu exclude cealalta, iar Bisericile greco-catolice, melkita, romana, ucraineana si altele au realizat bine aceasta sinteza, care nu e greu de realizat daca se pleaca de la principiul augustinian "in necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas". Iar in ce priveste Ferrara-Florenta, hotararile acestui conciliu sunt normative. Catolicii recunosc si azi acest conciliu drept conciliu ecumenic si nu rejecteaza azi ce au semnat ieri. Dar, in fine, nu despre acel indepartat conciliu vorbim pe acest topic. Din cate se vede, pe acest topic unii ortodocsi contesta nu numai Florenta, ci...Creta.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 28.01.2017 at 10:35:01. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Si fapt interesant. Melkitii au si un mic joc de cuvinte referitor la denumirea lor. In araba sunt ar-Rum al-Kathilik(romano-catolic), dar al-Rum vine de la romanoi, asa cum se considerau cetatenii Imperiului Roman de Rasarit, si asa cum isi ziceau si unii greci pana acum 100 de ani, si cum era denumit miletul crestin in imperiul otoman. Interesanta combinatie culturala. Citat:
Patriarhul curent a zis ca si "garda" actuala subscrie la ideile lui Zoghby. Citat:
Aceasta eclesiologie este ceea ce Papa Benedict s-a referit la un moment dat, ceea ce comisia mixta incearca sa redescopere, si ce ortodocsi si catolicii au cazut de acord asta toamna, la Chieti. p.s. Asta e sursa de la al doilea citat din postare anterioara. http://fatherdavidbirdosb.blogspot.r...atican-ii.html Citat:
New advent mi-a impartasit acest mic detaliu. Iar unii nu tac pana in ziua de azi despre Vatican II, desi acepta scrasnind din dinti hotararile lor, si incearca sa rectifice ce s-a intamplat acolo.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
|
|