Citat:
În prealabil postat de Patrie si Credinta
Nu-i asa.
Nu exista un raspuns unic in ortodoxie pentru statutul sacramentelor bisericilor "high-church", cum ar spune anglicanii, sau anatema pentru cei care recunosc validitatea lor.
Citeste asta:
https://blogs.ancientfaith.com/ortho...ges-florovsky/
Acest text l-am descoperit, in mod ironic de pe blogul unui calugar benedictin pasionat de spiritualitatea ortodoxa si catolica si de vindecarea Marei Schismei.
|
Cu ocazia citirii hotarii Sinodului BO a Gerogiei am gasit si ce spune de fapt Fer. Augustin despre tainele eterodocsilor, contrazicand ce spune parintele Florovsky. Acesta spune ca Fer. Augustin ar fi sustinut ca exista Sfinte Taine valide in alte culte, ceea ce e un neadevar. Pe acest lucru isi construise toata argumentatia autorul.
http://www.angelfire.com/linux/viata...od_gergia.html
Citez: "Fericitul Augustin spune cã :" Ei (ereticii) primesc harul botezului numai dupã revenirea lor în sînul bisericii. Afarã de granitele Bisericii poti avea orice, cu exceptia mîntuirii. În afara se poate sã ai trepte ierarhice, taine, Aliluia si Amin (liturghie), Evanghelie, credintã si sã propovãduiesti pe Dumnezeu în trei ipostasuri, dar mîntuire poti sã ai exclusiv în Biserica universalã dreptmãritoare".
În afara Bisericii dreptmãritoare, sãvîrsirea Tainelor chiar în cele mai mici amãnunte nu se poate întelege decãt ca formã exterioarã lipsitã de harul sfintilor si mîntutor. Aceste fore exterioare, golite însã de har, îsi recapãtã valabilitatea numai dupã întoarcerea în Biserica ortodoxã."