![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#801
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#802
|
|||
|
|||
![]() Citat:
" Crestinatatea din aceasta regiune decazuse mult: clerul ce ocupa pozitii joase era ignorant si imoral, iar cel de la conducere era mândru si materialist, uitând de comuniunea pe care trebuia sa o aiba cu Roma. Lucrarea aceasta parea a fi extrem de dificila dovada fiind faptul ca de multi ani nu se mai tinuse nici un conciliu, „episcopiile erau adesea vacante, vândute sau acordate unor mireni necorespunzatori, fara pregatire ori vocatie” . Scrisorile sfântului ne aduc la cunostinta starea deplorabila a acestei Biserici în perioada de sfârsit a dinastiei merovingiene si începutul celei carolingiene." |
#803
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#804
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#805
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asta era doar un mic amanunt, stiam si eu si se stie ca francii au inceput raspandirea invataturii Filioque, din cauza careia a aparut schisma (alaturi de primatul papal). Probabil tu nu stii ca Papa Leon III a afisat crezul, in urma sinoadelor france de acceptare a invataturii. La Sinodul din 879 Papa Nicolae ii invinua pe franci pentru raspandirea Filioque si disensiunile dintre apus si rasarit din acel timp. |
#806
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In rest preoti au har indiferent de pacate, pentru ca altfel am gandi in termeni donatisti. Doar in cazul ereziei se pierde harul, de aceea Biserica nu se poate uni cu catolicii, daca acestia nu renunta la toate invataturile gresite. Biserica este o institutie divino-umana, care nu e afectata de pacatele oamenilor (afara de erezie). |
#807
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#808
|
|||
|
|||
![]()
Eu am scris de cel putin doua ori despre asta. Acele citate fac parte dintr-o expunere a unui profesor din Atena, dar care era in delegatia Ierusalimului (nu stiu de ce). Din cate am inteles din lucrare (pentru ca era o traducere din rusa), acel teolog incerca sa arate ca ortodocsii ii considerau Biserica pe catolici. Ceea ce e chiar hilar, avand in vedere ceea ce scrie in citatele aduse ca argument. De aceea unii au fost revoltati si au luat cuvantul, pentru ca si Sfantul Marcu era citat. Sinodalii nu au adoptat asa ceva, doar folosirea termenului.
|
#809
|
|||
|
|||
![]()
Nu stiu la ce folosesc masura dubla. Nici la ce practici pagane te referi, am spus doar de deschiderea cartii, asta am vazut odata. In schimb stiu ceva mai ingrijorator, multi preoti (poate isi chimba conceptiile dupa sinod) adoptasera cateav conceptii din ecumenism, mai ales filocatolicism. Dar multi din ei din nestiinta.
|
#810
|
|||
|
|||
![]() Citat:
" Documentar Sfântul Bonifatie, apostolul germanilor Sfântul Bonifatie, apostolul germanilor Drd. Alexandru Nan, 03 Iunie 2011 În fiecare an la data de 5 iunie se face în bisericile Ortodoxă, Catolică, Luterană și Anglicană pomenirea Sfântului Bonifatie, considerat pe bună dreptate apostolul germanilor. După căderea Imperiului Roman de Apus (476), prin măsurile luate de către papa Grigorie cel Mare (â*604) vor fi încreștinați englezii, care la rândul lor, în secolele al VII-lea și al VIII-lea, vor încreștina aproape toate triburile germanice. Un rol foarte important în această misiune l-a avut Sfântul Bonifatie, considerat "cel mai mare sfânt de neam englez, care a trăit vreodată". (Vlad Benea, "Viețile sfinților ortodocși din Apus. Sfinții insulelor britanice", Cluj-Napoca 2006, p. 266). Născut în satul Crescent din ținutul Devon, în sud-vestul Angliei, în anul 672 (după unii 673 sau chiar 675, conform art. Bonifatius, publicat pe http://www.heiligenlexikon.de, pagină accesată la data de 17 mai 2011 și Benea, "Viețile sfinților ortodocși"), Sf. Bonifatie a primit la botez numele de Winfrith sau Wynfreth, care se traduce cu "prieten al păcii". Având de mic copil înclinație spre viața religioasă, a intrat de la o vârstă fragedă în mănăstire, după ce a reușit să-și convingă tatăl să nu se opună acestei decizii, numai din dorința de a-l lăsa singurul moștenitor al averii. Astfel, a intrat în Mănăstirea Exeter (Examchester). Biograful său, Willibald, scria: "Era înzestrat cu o scânteie de dar dumnezeiesc, pe care cu atâta stăruință a îngrijit-o prin învățătură, încât fiecare ceas și fiecare clipă a lungii și neobositei sale vieți a slujit doar pentru a înmulți darurile dumnezeiești, care fuseseră revărsate asupra sa" (Willibald, "The Life of St. Boniface", în C.H. Talbot, The Anglo-Saxon Missionaries în Germany, London-New York 1954, p. 29, citat după Benea, "Viețile sfinților ortodocși", p. 267). După câțiva ani petrecuți aici, a plecat la Mănăstirea benedictină Nursling (Nhutscelle), unde a depus voturile monahale. La vârsta canonică de 30 de ani a primit și taina preoției. A propovăduit în Olanda și Germania Pe când se părea că va face o carieră intelectuală și scolastică strălucită, s-a aprins în el dorul de a-L mărturisi pe Hristos în fața celor care nu auziseră de El. Astfel, în anul 716 a plecat pentru prima dată în misiune în Frisia, Olanda de astăzi. Bonifatie a plecat alături de trei frați de la Mănăstirea Nursling și, deși erau plini de râvnă în a-L propovădui pe Hristos, această primă misiune va rămâne fără succes. După doi ani petrecuți în mănăstire, având binecuvântarea episcopului său, Daniil de Winchester, Sf. Bonifatie a plecat într-o nouă misiune. Înainte de a pleca însă, a poposit la Roma pentru a se închina la Biserica "Sfântul Petru", unde a rămas mai multe zile, petrecându-le în post și rugăciune. Aici a putut discuta și cu papa Grigorie al II-lea (715-731). A plecat de aici cu mai multe scrisori din partea papei spre Bavaria, apoi spre Thuringia, un ținut situat la răsărit de Rin și la miazănoapte de Dunăre. Papa Grigorie i-a schimbat atunci numele din Winfrith în Bonifatie (făcător de bine), în cinstea Sf. Mucenic Bonifatie din Tarsul Ciliciei. După câteva luni în care s-a străduit să reînsuflețească viața creștinilor din acele ținuturi, a plecat cu Willibrod în Frisia. După o scurtă activitate în acest ținut, se va despărți de Willibrod și va pleca să facă din nou misiune în Hesse și Thuringia. Nu se cunoaște motivul separării de Willibrod. După ce a botezat doi conducători păgâni, a reușit să construiască o mică biserică, intensificând astfel activitatea misionară în acel ținut. Întrucât s-a lovit de multe greutăți, i-a cerut sfatul papei printr-o scrisoare, iar acesta l-a chemat la Roma. În acest al doilea popas la Roma, Bonifatie a fost hirotonit episcop de către papă, chiar în ziua sărbătoririi Sfântul Andrei (30 noiembrie) a anului 722. Teritoriul încredințat misiunii sale era întreaga Germanie aflată la răsărit de Rin." dupa cum vezi nici pomeneala de regatul franc de la vest de rin... |
|